Bicykel a cyklistická debata, všetko sem
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Bicykel a cyklistická debata, všetko sem
co takto utorok, 16.00, hradza?
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
Re: Bicykel a cyklistická debata, všetko sem
Pezinská baba
Fakt super Freeride oproti Rohatke, Rohatka je skorej na DH
Fakt super Freeride oproti Rohatke, Rohatka je skorej na DH
Spoiler: ukázať
Re: Bicykel a cyklistická debata, všetko sem
Hele pani vedeli by ste mi poradit nejaky internetovy cyklo obchod? To co mame u nas v MI za vela nestoji...
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Bicykel a cyklistická debata, všetko sem
zanzo.sk, bikemania.sk
alebo mozno aj ine
alebo mozno aj ine
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
- Wizik
- VIP
- Príspevky: 4060
- Dátum registrácie: Št 06. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava-Nové Mesto (23)
Re: Bicykel a cyklistická debata, všetko sem
Notebook : Macbook Pro Retina 15" i7 2Ghz, 8GB RAM, 256GB SSD, Iris Pro, OS X Mavericks
Phone : iPhone 6 64GB space gray + HTC One M8
SONY RX100 - kompaktny bokeh
I ♥ MUSIC !
Phone : iPhone 6 64GB space gray + HTC One M8
SONY RX100 - kompaktny bokeh
I ♥ MUSIC !
Re: Bicykel a cyklistická debata, všetko sem
kubicasport.eu
odtiaľ mam prilbu aj bajk
odtiaľ mam prilbu aj bajk
Spoiler: ukázať
Re: Bicykel a cyklistická debata, všetko sem
Parada velmi dakujem.
Hele pani nevedali by ste mi odporucit MTB plaste na crosscountry a lahsi teren do lesa? Aby nemali prilis velky valivy odpor. Cez leto jazdime na Zemplinskej Sirave a Bielej hore. Cena nieje podstatna ale uplny high-end to byt nemusi.
Hele pani nevedali by ste mi odporucit MTB plaste na crosscountry a lahsi teren do lesa? Aby nemali prilis velky valivy odpor. Cez leto jazdime na Zemplinskej Sirave a Bielej hore. Cena nieje podstatna ale uplny high-end to byt nemusi.
Re: Bicykel a cyklistická debata, všetko sem
Taky univerzal, tj. asfalt + sem-tam nejaka ta lesna cesta napr. Schwalbe Blackjack 26x1,9 viacmenej ideal, sirsie sa neoplati. Ak mas na mysli nejaky univerzal, co sa tyka terenov, tak velmi dobre su Schwalbe Nobby Nic, tie momentalne jazdim, akurat pri mojich 90kg je 2,1 pomerne uzke, ale este je to na tej hranici pouzitelnosti, dalsie uz budu 2,25.
Zo znaciek mam oblubene prave schwalbe a este maxxis, cize ostatne ti odporucat nebudem, kedze micheliny som mal len raz a boli brutalne drahe, tiogy boli strasne a zvysok neviem... Od maxxisov som nemal prakticky ziadny zly model, velmi sa mi pacili high rollery, ale su tazke. V tomto sa mi paci schwalbe, ze robia kevlarove plaste, su strasne tenke a lahke.
Zo znaciek mam oblubene prave schwalbe a este maxxis, cize ostatne ti odporucat nebudem, kedze micheliny som mal len raz a boli brutalne drahe, tiogy boli strasne a zvysok neviem... Od maxxisov som nemal prakticky ziadny zly model, velmi sa mi pacili high rollery, ale su tazke. V tomto sa mi paci schwalbe, ze robia kevlarove plaste, su strasne tenke a lahke.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
- M1ch4l
- VIP
- Príspevky: 6679
- Dátum registrácie: Št 21. Feb, 2008, 14:00
- Bydlisko: Kysucký Lieskovec / Praha
Re: Bicykel a cyklistická debata, všetko sem
podla mna tam nie je nejaky zasadny rozdiel, sam velmi neviem. Osobne nemam problem s klasickymi brzdami a nevidim ziadnu vyhodu kotucovych okrem vyssej zivotnosti a teoretickeho vyssieho vykonu pri zavodnej jazde.
myslim, ze ked kupis brzdu, tak je tam aj kotuc, aj dosticky, takze toto netreba riesit
cim vacsi priemer, tym sa da lepsie brzdit, hlavne sa da lepsie regulovat - preto byva vpredu vacsi priemer ako vzadu ale inak to moze byt aj narovnako, dozadu sa to asi aj horsie montuje
zalezi na tom ako hodne brzdis a na materiale dosticiek, na toto ti nikto neodpovie
pokial kupis smejd, mozno hej, pokial kupis nieco kvalitne, nie, ak hej, tak si kupil smejd o ktorom si si myslel, ze je kvalitny
spina ani nic tomu nevadi, uz len z principu nemoze, kotuce su derave, piesok sa strci tam, hlavne teda najskor vypadne, blato odpadne, voda sneh sa pri brzdeni vyparia
100 euro mi pride fakt dost vela, ale moc sa v tom nevyznam....aloe asi by som sa vyhol Shimano, pretoze to je na kazdom bicykli pomaly (mam taku teoriu, ze veci, co sa vyskytuju prilis casto su na nic)
myslim, ze ked kupis brzdu, tak je tam aj kotuc, aj dosticky, takze toto netreba riesit
cim vacsi priemer, tym sa da lepsie brzdit, hlavne sa da lepsie regulovat - preto byva vpredu vacsi priemer ako vzadu ale inak to moze byt aj narovnako, dozadu sa to asi aj horsie montuje
zalezi na tom ako hodne brzdis a na materiale dosticiek, na toto ti nikto neodpovie
pokial kupis smejd, mozno hej, pokial kupis nieco kvalitne, nie, ak hej, tak si kupil smejd o ktorom si si myslel, ze je kvalitny
spina ani nic tomu nevadi, uz len z principu nemoze, kotuce su derave, piesok sa strci tam, hlavne teda najskor vypadne, blato odpadne, voda sneh sa pri brzdeni vyparia
100 euro mi pride fakt dost vela, ale moc sa v tom nevyznam....aloe asi by som sa vyhol Shimano, pretoze to je na kazdom bicykli pomaly (mam taku teoriu, ze veci, co sa vyskytuju prilis casto su na nic)
Music: AKG K240 MK II / Beyerdynamic DT 770 Pro 80 Ohm @ Topping DX7 Pro
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Spoiler: ukázať
- Wizik
- VIP
- Príspevky: 4060
- Dátum registrácie: Št 06. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava-Nové Mesto (23)
Re: Bicykel a cyklistická debata, všetko sem
No mne by nevadilo mať komplet shimano XTR a vôbec by mi nevadilo, že sa Shimano montuje všade.
Ale aj tak mám radšej SRAM. Čo sa týka tých bŕzd, tak za tie prachy si daj dozadu avid elixir, aj keď lepšie by bolo vymeniť aj predok. Záleží len od financií. Ak to chceš na ten bicykel poháňaný motorovou pílou, tak to ti gratulujem.
Čo sa týka tých plášťov, tak 1,9 by som na XC nedával, skôr 2,1. Ja mám dobré skúsenosti s continental vapor 2,1. Sú lacné a dobre sa na nich vozí.
Ale aj tak mám radšej SRAM. Čo sa týka tých bŕzd, tak za tie prachy si daj dozadu avid elixir, aj keď lepšie by bolo vymeniť aj predok. Záleží len od financií. Ak to chceš na ten bicykel poháňaný motorovou pílou, tak to ti gratulujem.
Čo sa týka tých plášťov, tak 1,9 by som na XC nedával, skôr 2,1. Ja mám dobré skúsenosti s continental vapor 2,1. Sú lacné a dobre sa na nich vozí.
Notebook : Macbook Pro Retina 15" i7 2Ghz, 8GB RAM, 256GB SSD, Iris Pro, OS X Mavericks
Phone : iPhone 6 64GB space gray + HTC One M8
SONY RX100 - kompaktny bokeh
I ♥ MUSIC !
Phone : iPhone 6 64GB space gray + HTC One M8
SONY RX100 - kompaktny bokeh
I ♥ MUSIC !
Re: Bicykel a cyklistická debata, všetko sem
Rozdiel medzi kotucovymi a klasickymi brzdami je 100 a 1. Urcite zalezi aj od kvality systemu, viezol som sa na bicykli, ktory mal lacne mechanicke kotucove brzdy a bolo to pomaly horsie ako klasika, takze tak. Netesnosti, vibracie atd, zavisia opat od kvality prevedenia. Skusim popisat pekne po poriadku..
- Viete mi niekto povedat, co ma caka, ked dam na bike kotucove brzdy ?
- Plynuly a silnejsi brzdny ucinok, ziadne dalsie trapenie s nepravidelnym opotrebovanim platnicie, netrapia ta drobne osmicky na kolese, prakticky bezudrzbovy system brzd (raz za par rokov rozobrat, nastavit, zlozit, inak prakticky nic)
- Ake dosticky su vhodne k akym kotucom ? Po kolkych kilometroch sa tie dosticky zoderu ?
- netusim, pred troma rokmi som kupil brzdy aj s platnickami a zatial neriesim, kedze som ich nezodral. Jazdim prevazne xc, hlavne strme kopce s mnozstvom brzdenia + cca. 400-500 km mesacne hradza/mesto.
- Aky je rozdiel v brzdnom ucinku 140, 160, 180, 190 a 203 mm kotuca ?
- Cim vacsi kotuc, tym rychlejsi nastup brzdneho ucinku a zaroven "tazsie" davkovanie sily
- Je tam nejaky unik kvapaliny ?
- Nie. Existuju systemy s brzdovou kvapalinou a systemy s mineralnym olejom. Ja mam s olejom a zatial neuniklo nic.
- Ako to brzdi, ked je to od blata, piesku, vody, snehu ?
- Blato/voda/spina tomu nevadi, proste to brzdi. Jedinym rozdielom je sneh, resp. vseobecne ked mrzne, olej v systeme je tuhsi a brzdy reaguju slabsie az pokym sa nezohreju na prevadzkovu teplotu. Na kolibe, prip. podobnom kopci som v zime nemal problem.
- Aka firma robi kvalitne brzdy okolo 100 € za zadnu brzdu + dosticky + kotuc /co najvacsi/ ?
- V tomto ti velmi neporadim, ja som nechcel ist do ziadneho smejdu, s ktorym by som sa mal v buducnosti trapit. Moj vyber padol medzi Magura Louise a Shimanu XT(R). Nakoniec som zobral Magury v karbonovom prevedeni. Cenovku si uz velmi nepametam, bol to malo jazdeny (vystavny/skusobny) kus a cenovka bola okolo 250-300 € (fakt netusim, kolko presne).
- 100 euro mi pride fakt dost vela, ale moc sa v tom nevyznam....aloe asi by som sa vyhol Shimano, pretoze to je na kazdom bicykli pomaly (mam taku teoriu, ze veci, co sa vyskytuju prilis casto su na nic)
- Shimano nieje VW Maju pokrytie trhu od low-endu az po hi-end v podobe XT/XTR, co je naozaj spicka.
edit: este ma tak napadlo, preco sa pytas na zadnu brzdu? Ja som bol zvyknuty brzdit kvoli bezpecnosti prevazne zadnou brzdou, pripadne trochu zapajat prednu, ked trebalo. Ked clovek prejde na kotuce, tak zisti, ze prave pri tom brzdeni je predna brzda prave ta dolezitejsia a ovela ucinnejsia. Kotuve brzdy maju ovela plynulejsi nastup sily a clovek sa nemusi bat toho, ze si vplyvom brzdenia zasekne predne koleso a preleti, tu to proste brzdi "linearne", ci jak to nazvat. Treba skusit, je to fakt rozdiel a zadnu brzdu takmer nepouzivam. V predu mam 210 a vzadu 180 mm kotuc.
- Viete mi niekto povedat, co ma caka, ked dam na bike kotucove brzdy ?
- Plynuly a silnejsi brzdny ucinok, ziadne dalsie trapenie s nepravidelnym opotrebovanim platnicie, netrapia ta drobne osmicky na kolese, prakticky bezudrzbovy system brzd (raz za par rokov rozobrat, nastavit, zlozit, inak prakticky nic)
- Ake dosticky su vhodne k akym kotucom ? Po kolkych kilometroch sa tie dosticky zoderu ?
- netusim, pred troma rokmi som kupil brzdy aj s platnickami a zatial neriesim, kedze som ich nezodral. Jazdim prevazne xc, hlavne strme kopce s mnozstvom brzdenia + cca. 400-500 km mesacne hradza/mesto.
- Aky je rozdiel v brzdnom ucinku 140, 160, 180, 190 a 203 mm kotuca ?
- Cim vacsi kotuc, tym rychlejsi nastup brzdneho ucinku a zaroven "tazsie" davkovanie sily
- Je tam nejaky unik kvapaliny ?
- Nie. Existuju systemy s brzdovou kvapalinou a systemy s mineralnym olejom. Ja mam s olejom a zatial neuniklo nic.
- Ako to brzdi, ked je to od blata, piesku, vody, snehu ?
- Blato/voda/spina tomu nevadi, proste to brzdi. Jedinym rozdielom je sneh, resp. vseobecne ked mrzne, olej v systeme je tuhsi a brzdy reaguju slabsie az pokym sa nezohreju na prevadzkovu teplotu. Na kolibe, prip. podobnom kopci som v zime nemal problem.
- Aka firma robi kvalitne brzdy okolo 100 € za zadnu brzdu + dosticky + kotuc /co najvacsi/ ?
- V tomto ti velmi neporadim, ja som nechcel ist do ziadneho smejdu, s ktorym by som sa mal v buducnosti trapit. Moj vyber padol medzi Magura Louise a Shimanu XT(R). Nakoniec som zobral Magury v karbonovom prevedeni. Cenovku si uz velmi nepametam, bol to malo jazdeny (vystavny/skusobny) kus a cenovka bola okolo 250-300 € (fakt netusim, kolko presne).
- 100 euro mi pride fakt dost vela, ale moc sa v tom nevyznam....aloe asi by som sa vyhol Shimano, pretoze to je na kazdom bicykli pomaly (mam taku teoriu, ze veci, co sa vyskytuju prilis casto su na nic)
- Shimano nieje VW Maju pokrytie trhu od low-endu az po hi-end v podobe XT/XTR, co je naozaj spicka.
edit: este ma tak napadlo, preco sa pytas na zadnu brzdu? Ja som bol zvyknuty brzdit kvoli bezpecnosti prevazne zadnou brzdou, pripadne trochu zapajat prednu, ked trebalo. Ked clovek prejde na kotuce, tak zisti, ze prave pri tom brzdeni je predna brzda prave ta dolezitejsia a ovela ucinnejsia. Kotuve brzdy maju ovela plynulejsi nastup sily a clovek sa nemusi bat toho, ze si vplyvom brzdenia zasekne predne koleso a preleti, tu to proste brzdi "linearne", ci jak to nazvat. Treba skusit, je to fakt rozdiel a zadnu brzdu takmer nepouzivam. V predu mam 210 a vzadu 180 mm kotuc.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
- _Mato_
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 2264
- Dátum registrácie: Ut 21. Mar, 2006, 02:00
- Bydlisko: Beckov
Re: Bicykel a cyklistická debata, všetko sem
Doteraz som mal na vsetkych bicykloch vylucne Shimano komponenty a nemozem povedat jedine krive slovo. Aktualne mam tusim XT vratane brzd a taktiez iba spokojnost.M1ch4l napísal:aloe asi by som sa vyhol Shimano, pretoze to je na kazdom bicykli pomaly (mam taku teoriu, ze veci, co sa vyskytuju prilis casto su na nic)
Co sa tyka kotucovych brzd, tak jednoznacne odporucam. Samozrejme nie "mechanicke" ale "pravu" hydrauliku. Ten komfort a citlivost pri brzdeni je na nezaplatenie .
- Krutibrko
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 3694
- Dátum registrácie: Ne 02. Mar, 2008, 14:00
- Bydlisko: Poprad, Brno
Re: Bicykel a cyklistická debata, všetko sem
Rotten: máš už hotový bike s pohonom? Natočil by si o tom video pls? Stačí, ak mi pošleš link do SS, veľmi ma to zaujíma ....
Re: Bicykel a cyklistická debata, všetko sem
tak... a trochu k nevyhodam kotucovych brzd. Dneska cely den bicykel odparkovany pred robotu, nedavam ho do stojanu na bicykle, lebo sa mi tam nezmesti brzdovy kotuc (zadny ako-tak ano), preto ho zamykam z vonkajsej strany stojanu. Idem si z roboty a pozeram, ze bicykel za*ebany v stojane tak, ze tyc, co drzi predne koleso v stojane, bola medzi kotucom a kolesom Samozrejme to trochu odniesol kotuc, sice nesucha, ze by to brzdilo, ale pri jazde pocut pravidelne tukanie
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Bicykel a cyklistická debata, všetko sem
kks by som dakoho zabil, co niektorym ludom beha v gebuli fakt nechapem..
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať