Brusel: vratenie tovaru do 14 dni

V tejto sekcii môžete debatovať skoro o všetkom ...
LordKJ
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 7778
Dátum registrácie: Po 28. Feb, 2011, 11:49
Bydlisko: Bratislava

Re: Brusel: vratenie tovaru do 14 dni

Príspevok od používateľa LordKJ »

1. tovar musí byť v pôvodnom nepoškodenom obale,
2. tovar nesmie byť použitý,
3. tovar musí byť nepoškodený,
4. tovar musí byť kompletný (vrátane príslušenstva, záručného listu, návodu atď.),
5. musí obsahovať doklad o kúpe /kópia/.
http://www.tichepc.sk/Obchodne%20podmienky
esdxx
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 453
Dátum registrácie: So 25. Júl, 2009, 14:43
Bydlisko: Bratislava

Re: Brusel: vratenie tovaru do 14 dni

Príspevok od používateľa esdxx »

"Nesmie byt pouzity" by ma zaujimalo, do akej miery je to akceptovatelne, resp. aka je potom sanca ze ja ako zakaznik dostanem tovar, ktory uz bol mierne pouzity, napr. kupim telku ktora bude zaprasena s otlackami prstov, alebo klavesnicu na ktorej uz bude vidno pouzitie a ze si niekto neumyl ruky pred pouzitim. Taketo detaily mna osobne velmi irituju. Proste ja ako kupujuci vyzadujem uplne novy nedotknuty produkt a bojim sa ze tato smernica sa tak trochu nepriamo dotkne aj mna, tym ze budu predajcovia nuteny davat do obehu uz pouzite veci.

Podla mna je ta smernica uplne zla, uplne by stacilo 3 dni, uz 7 dni je az az.
Používateľov profilový obrázok
AmOK
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1291
Dátum registrácie: Ut 25. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava

Re: Brusel: vratenie tovaru do 14 dni

Príspevok od používateľa AmOK »

14 dni je sprostost jednoznacne. Ten zakon mal kupujucemu umoznit "omakat" si tovar ako ked nakupuje v kamennom obchode. V ktorom kamennom obchode vas budu obsluhovat a predvadzat vam tovar 14 dni/24h kym si ujasnite, ze vam tovar vyhovuje? Ktory predajca vam "pozicia" plazmu ci sa zmesti do policky. Skor vas posle na vysetrenie, alebo v lepsom pripade vam pozicia meter... :D
Popis technickych parametrov je pri tovare kupovanom cez web je prakticky vzdy lepsi nez popis tovaru v obchode. Ak chyba dokonaly popis, viac foto, da sa to vygooglit. Fakticky ide doslovne len o moznost pouzitia vsetkych ludskych zmyslov a na to 14 dni poctivy clovek nepotrebuje, aby zistil, ze nesedi odtien, material z ktoreho je tovar vyrobeny a pod...
Zakon by mal dat ludom moznost nakupu, ktory bude porovnatelny s nakupom v normalnom obchode, takyto zakon urcite treba, nie kupujucemu davat moznost terorizovat a buzerovat predajcu.
Na druhej strane ale treba priznat aj fakt, ze kopec ludi sa stava bezmocnymi rukojemnimi vystanych predajcov, aj pri opravnenych reklamaciach, pokial nemaju sajnu o svojich pravach, alebo odhodlanie sa sudit. Na slovensku je to proste tak... Ako by povedal klasik. Podvod vladne a ryba smrdi od hlavy, teda od tych najvyssich, co maju zakony ktore sami schvaluju uplne na haku. Potom je sa tazko divit palebsu, ci uz je to predajca, alebo kupujuci. :(
Používateľov profilový obrázok
GABO
Administrátor
Administrátor
Príspevky: 9265
Dátum registrácie: Ut 15. Júl, 2003, 08:00
Bydlisko: Košice

Re: Brusel: vratenie tovaru do 14 dni

Príspevok od používateľa GABO »

Nemôžem iné než súhlasiť :) pekne do bodky napísané.
PC1 Intel Core i7-4960X@4,8GHz . ASRock X79 Extreme 11 . 32GB Corsair Dominator 2133MHz DDR3 . Zotac GTX 1080Ti . Samsung 850 PRO 256GB . Samsung 840 1TB . SF Leadex 750W . AOC Q3279VWFD8 . Noctua
PC2 i5-2500K . Noctua NH-U12 . ASUS P8Z68-V PRO . 16GB G.Skill Ripjaws X . EVGA GTX 1070 SC . Intel 530 240GB . Samsung 850 PRO 2TB . COUGAR GX-600W . Lian Li PC-V1010A - Silver . ASUS Xonar Essence STX + HD555
Používateľov profilový obrázok
HellAngel
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 12345
Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
Bydlisko: Turčianske Teplice

Re: Brusel: vratenie tovaru do 14 dni

Príspevok od používateľa HellAngel »

tak na zive.sk redaktor opisal pekne moznosti vratenia tovaru:
Spoiler: ukázať
26. 6. 2011 publicistika | internet | web
Elektroniku môžete mať čoskoro zadarmo. Na 2 týždne
Autor: Milan Talda Tlač | písmo ++++++ |

Sedem dní na vrátenie tovaru kúpeného cez internet bolo nepraktických. Veľa starostí za pomerne málo úžitku. Časy sa menia: EÚ spotrebiteľom „nadelí“ dvojnásobok. Nedeľník

Internetové obchody to mali odjakživa ľahšie. Menej personálu, skladové priestory zastreší garáž, nájom nula-celá-nula-nič a z toho všetkého prirodzene plynúca výhoda použitia agresívnejšej cenovej politiky. Európsky parlament im však túto cestu takmer ružovou záhradou trošku skomplikuje novou smernicou.

Tá okrem iného počíta s tým, že kupujúci bude môcť odstúpiť od zmluvy do 14 dní od chvíle, kedy mu je tovar dodaný. V súčasnosti má na rozmýšľanie polovičný čas. Na dva týždne sa oproti súčasnosti skráti aj doba, počas ktorej predajca pri odstúpení od zmluvy bude musieť vyplatiť peniaze späť zákazníkovi. Firmy budú mať navyše povinnosť nám oznamovať celkovú cenu vrátane všetkých poplatkov, ktoré sme si kvôli veľkosti písma doteraz akosi nevšimli.

Toľko neúprosné vety takmer schválenej smernice, ktorá v mnohom kopíruje aj pravidlá, ktoré platia momentálne na Slovensku. Takže sťažovať sa nemusíme. A potenciálna prax?

Vaša návšteva bude možno vyjavená, keď namiesto rokmi vyblednutého plagátu hrdinov Beverly Hills 90210 nájde zrazu u vás na stene novučkú 55-palcovú LCD - a pod ňou kvalitné domáce kino. Pred rodinnou oslavou v piatok „zakúpite“, v pondelok vrátite. Alebo radšej budúci štvrtok, sme stále v limite a v stredu predsa býva Modré z neba. Na tejto uhlopriečke vyzerá určite lepšie ako na minulotýždňovej „osemdesiatdvojke“. Celá paráda bude stáť len poštovné k predajcovi, ak k nemu nemôžete zájsť osobne.

Pokračovanie článku nižšie


Podnikáme a konkurenčný e-shop nám lezie nenápadne do kapusty? Objednáme si tam čo najviac. Doprava smerom k nám bude predsa pri odbere nad 200 eur bezplatná. Tak, nech mu peňaženka krváca! Najpredávanejšie modely dočasne vykúpime, zákazník ich určite zoženie u nás. A to si snáď aj priplatí. Do dvoch týždňov dovezieme všetko späť v kombíku, hlavne tovar nepoškriabať a tváriť sa nevinne.

Za polroka máme ospevované Vianoce, ale predbežný plán si môžeme vytvoriť už teraz. Umelý stromček zakúpime online tesne pred sviatkami. Štandardne ho držíme hlavne kvôli deckám až do Troch kráľov. To je však na hrane limitu pre vrátenie. Riešenie je jednoduché: môžeme si medzi sviatkami vziať iný. Už postačí aj menší biely smrek. Je to ekologické, ekonomické a praktické riešenie, mimo sezóny navyše priestorovo výhodné.

Iný príklad. Že na rozdiel od suseda vaše fotografie z letnej dovolenky nesú vždy stopy lacného kompaktu na dve tužkové batérie? Máme riešenie! „Zakúpte“ si pred odletom naozaj kvalitnú zrkadlovku! Treba s ňou síce zaobchádzať ako v bavlnke, ale za risk to stojí. Neodporúčame praktizovať pri pobytoch nad desať až jedenásť dní, čas by mohol byť nepriateľ vašej peňaženky. Z ďalšieho e-shopu by potešila Full HD kamera. A to všetko iba za cenu kuriéra! Aspoň šnorchel kúpime ako za starých čias, keď nám vládli kamenné predajne a Prior.

Takto sa dá pokračovať prakticky vo všetkom. Majitelia internetových obchodov sa pri tejto vete chytajú nešťastne za hlavu. Ale nemusia. Možno 90% zákazníkov vie, čo chce a na podobné zamieňanie slova „kúpiť“ za „požičať“ určite nepomyslí. Ale uznáte, mať legálne dva týždne splnené sny a byť „in“ len za cenu poštovného, je naozaj výzva pre všetkých.
NB: Asus ROG Strix G16
Používateľov profilový obrázok
jcdenton12
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2221
Dátum registrácie: Št 22. Dec, 2005, 20:00
Bydlisko: Košice

Re: Brusel: vratenie tovaru do 14 dni

Príspevok od používateľa jcdenton12 »

podla mna uplne zbytocne nariadenie

osobne by som ovela viac uvital skratenie 30dnovej lehoty na vybavenie reklamacie
ved je chore 30 dni cakat na nieco, za co si si zaplatil a nemas mesiac ani tovar ani peniaze

uz som reklamoval obuv, elektroniku a aj ine veci a vzdy mi na 30. den vratili prachy s tym, ze reklamacia nebola ich distributorom este vybavena
nikdy nic nebolo skor a nikdy nic nebolo opravene :facepalm:

alebo ak je zavada zjavna, vymena kus za kus na predajni
...
Používateľov profilový obrázok
HellAngel
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 12345
Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
Bydlisko: Turčianske Teplice

Re: Brusel: vratenie tovaru do 14 dni

Príspevok od používateľa HellAngel »

nj na slovensku je tych birokratickych 30 dni snad vsade. Hoc kde kde prijdes tak vybavuju veci do 30 dni, a ked sa spitas ci to nejde skor tak na teba pozeraju jak keby si chcel po nich milion.
NB: Asus ROG Strix G16
Používateľov profilový obrázok
GABO
Administrátor
Administrátor
Príspevky: 9265
Dátum registrácie: Ut 15. Júl, 2003, 08:00
Bydlisko: Košice

Re: Brusel: vratenie tovaru do 14 dni

Príspevok od používateľa GABO »

Ehm na to pozor, asi nevidíte do pozadia celej reklamácie. Treba si prečítať zákon v poslednej podobe a zistíte prečo nie je vôbec možné niekedy vybaviť RMA do 30 dní. Nechce sa mi to tu celé rozpisovať jednoducho je to blud čo navrhujete...ok berme v úvahu napr. že prídete ku nám reklamovať Noctua...ok meníme hneď kus za kus, rovnako iné veci, ktoré skladom máme. Čo je ale nemožné meniť kus za kus sú bežné komponenty - základné dosky a pod. To si neviem predstaviť ani v najhoršom sne ako by to dopadlo ak by sme mali meniť kus za kus resp. ako by posudzovala do pár dní od všetkých ľudí autorizovaná, certifikovaná poverená osoba v skúšobni ako to má podľa zákona byť :). Proste chlapi toto je utópia. Aj tí najlepší dodávatelia riešia RMA do 7-10 dní, potom je aj problém vo výrobcoch a ich interných systémoch (napr. ASUS ... tam im bežne RMA trvá cez 20 dní).
PC1 Intel Core i7-4960X@4,8GHz . ASRock X79 Extreme 11 . 32GB Corsair Dominator 2133MHz DDR3 . Zotac GTX 1080Ti . Samsung 850 PRO 256GB . Samsung 840 1TB . SF Leadex 750W . AOC Q3279VWFD8 . Noctua
PC2 i5-2500K . Noctua NH-U12 . ASUS P8Z68-V PRO . 16GB G.Skill Ripjaws X . EVGA GTX 1070 SC . Intel 530 240GB . Samsung 850 PRO 2TB . COUGAR GX-600W . Lian Li PC-V1010A - Silver . ASUS Xonar Essence STX + HD555
Používateľov profilový obrázok
Eddward
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2071
Dátum registrácie: Pi 07. Dec, 2007, 08:00
Bydlisko: Košice-okolie

Re: Brusel: vratenie tovaru do 14 dni

Príspevok od používateľa Eddward »

Ja mam napriklad s ASUSom dobre skusenosti. Pred casom mi zdochol v notebooku HDD. Prisli si po to, cakal som 5-7dni a doviezli NB spät s funkcnym diskom :) (RMA riesena v CR).
Core i7 8700K @ 4.8 Ghz + Noctua NH-D15 | 16GB DDR4 3200Mhz CL15 Corsair | MSI Z370 GAMING PRO CARBON | MSI RTX 2080 GAMING X TRIO | Crucial MX500 2TB SSD
Samsung 970 EVO 500GB NVMe | Seasonic Prime Ti Ultra 750W | W10 x64 Pro v1809 | Fractal Define R4 Black + 3x NF-A14 | DELL U2515H 1440p
Používateľov profilový obrázok
AmOK
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1291
Dátum registrácie: Ut 25. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava

Re: Brusel: vratenie tovaru do 14 dni

Príspevok od používateľa AmOK »

K Aušusu len tolko. Grafika 30 dni na reklamacke (2x), flashli udajne bios (verzia je tam stale rovnaka aj po druhom "flashi"). Artefakty detto.
Pocas 2 rokov sa na nej syn hral asi mesiac, odvtedy lezi v sufliku (nemam na to nervy) a syn sa hra na bazarovej grafe za tretinovu cenu... Je na nu zaruka 36 mesiacov, takze este chvilu pockam a ku koncu zaruky im ju zanesiem treti a posledny krat po domacej kure piezo elektrinou a vezmem si s doplatkom nejaku novinku, nie od Aušusu.
Nezvyknem takto "reklamovat", ale co je moc to je moc! :wallbash:
A toto nie je moja jedina nechutna skusenost s touto firmou, resp. jej servisom na slovensku. No more!
Používateľov profilový obrázok
Blackhawk
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2436
Dátum registrácie: St 07. Jan, 2009, 14:12
Bydlisko: Sereď

Re: Brusel: vratenie tovaru do 14 dni

Príspevok od používateľa Blackhawk »

U mna Asus tiez v pohode, monitor bol prec asi 7 dni a prisiel mi novy kus.

Gabo, dala by sa spravit taka vec, ze by si "akoze" podnikal v Cechach (kedze su tam podla teba lepsie zakony) ale fyzicky by si bol stale v KE?
Spoiler: ukázať
CPU : AMD Ryzen 5 5600X , MB : ASUS TUF GAMING B550-PLUS , RAM : Patriot Viper 4 Steel Series, 16GB , GPU : GTX1060 , PSU : Corsair TX650M , HDD : Samsung 970 EVO, M.2 SSD
Používateľov profilový obrázok
GABO
Administrátor
Administrátor
Príspevky: 9265
Dátum registrácie: Ut 15. Júl, 2003, 08:00
Bydlisko: Košice

Re: Brusel: vratenie tovaru do 14 dni

Príspevok od používateľa GABO »

AmOK: pozor ja som nepísal, že som nespokojný napr:

Asus Rampage III sme mali na RMA snáď 10x pritom skoro rovnaké symptómy a jedna mala dokonca skrivene piny v sockete čo už by mohli odmietnuť. Stále všetko vyriešili za cca 20 dni a aj tie veci čo už by zamietli. Skôr ide o to od koho to nakupuješ tj dodávateľ a ten odkiaľ berie....plus občas sa vyskytne nejaký problém aj nám napr. zdroj Be Quite nechcel fungovať po čase na UPSke ... RMA vrátilo sa ako OK...poslali sme to ešte raz s tým, že to išlo z ich strany na expertízu. Po 26 dňoch nový zdroj :) dokonca s 80+ GOld Rady...

Od koho si tie ASUS nakupoval a kde si to dával servisovať?

Čo sa týka toho CZ, dá sa spraviť firma v CZ a potom predávať pre SK subjekty, ktoré sú platcami DPH ... ako Alza...
PC1 Intel Core i7-4960X@4,8GHz . ASRock X79 Extreme 11 . 32GB Corsair Dominator 2133MHz DDR3 . Zotac GTX 1080Ti . Samsung 850 PRO 256GB . Samsung 840 1TB . SF Leadex 750W . AOC Q3279VWFD8 . Noctua
PC2 i5-2500K . Noctua NH-U12 . ASUS P8Z68-V PRO . 16GB G.Skill Ripjaws X . EVGA GTX 1070 SC . Intel 530 240GB . Samsung 850 PRO 2TB . COUGAR GX-600W . Lian Li PC-V1010A - Silver . ASUS Xonar Essence STX + HD555
Používateľov profilový obrázok
lezgy
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 3760
Dátum registrácie: Ne 20. Feb, 2005, 20:00
Bydlisko: Trebišov... mesto kde nik nepracuje a všetci sa maju dobre

Re: Brusel: vratenie tovaru do 14 dni

Príspevok od používateľa lezgy »

necital so cele vlakno
ale kamos co ma kamenny shop v usa spominal ako im idu poliaci a rusi na nervy s tym, ze zobere plazmu velku jak obyvacka. odnesie si ju domov pokuka mesiac a vrati
a zobere inu
no a poonac sa

co si ma o tom mysliet potom seriozny user?
1, Intel® NUC Kit 6i3SYH

2, HP 4330s
Používateľov profilový obrázok
jcdenton12
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2221
Dátum registrácie: Št 22. Dec, 2005, 20:00
Bydlisko: Košice

Re: Brusel: vratenie tovaru do 14 dni

Príspevok od používateľa jcdenton12 »

no ved ja sa toto pytam

ze to ze mas zrazu 14 dni na "testovanie" je akoze fajn (obchodnici pretrpia)
ale to, aby ste nieco vyreklamovali skor, pripadne na cas reklamacie zapozicat nahradny produkt (das auto do servisu, dostanes nahradne) tak to uz nie, to je moc, to sa neda, to ..... :facepalm:

teraz nemyslim take pripady, ked po 2.5 roku to naschval pokazis, aby si dostal novsi model
myslim take, ze sa fakt pokazi, lebo vyrobna vada, tak cakaj 30 dni jak taky .... ved si si slusne zaplatil, tak sa aj poj*b (nas zakaznik nas otrok)

osobne som kupil batoh od Samsonite v kamennej predajni asi o 10% drahsi nez cez ich Webshop
cakal som, ze pri pripadnej reklamacii pri tejto znacke budu trosku ustrotovi, ale sme v SR :wallbash:


schvalne s mentalitou ludi na SVK
kolki pridu oj*bavat system na 14 dni?
kolki budu cakat na svoje prachy 30 dni aby im potom povedali, ze sa to este nestihlo vybavit?



ale tak vidim
jasne :facepalm:
...
Používateľov profilový obrázok
GABO
Administrátor
Administrátor
Príspevky: 9265
Dátum registrácie: Ut 15. Júl, 2003, 08:00
Bydlisko: Košice

Re: Brusel: vratenie tovaru do 14 dni

Príspevok od používateľa GABO »

Ty si videl aby mal predajca auta 100 000 položiek v ponuke a na každé Ti dá náhradu? :) rozmýšľaj predtým než niečo napíšeš a naozaj ako som písal vyššie si poriadne prečítaj celý posraný zákon o reklamáciách. To že žiješ v posranej republike kde podvodníci majú zelenú a do poctivých kopu to je proste realita, realita je že kde žiješ je necelých 5mil. ľudí vieš koľko to je...z toho je XX chudoba, ďalšia XX je skupina čo precestuje 5Euro, lebo zohnal vec lacnejšiu o 3Euro, potom je tu banda Ficoidov a potom niečo kúsok normálne.

Vieš celý biznis je o tom ako to vieš otáčať a aká je kúpyschopnosť samozrejme pri normálnych maržiach aby si dokázal pokryť normálne náklady , reklamácie a výdaje na ne a pod (hádaj prečo ALZA podražela...). Kúpyschopnosť síce mierne nalákaš tým, že predávaš napr CPU 2600K za maržu necelé euro (a že tu taký super obchod máme) lenže v konečnom dôsledku časom pôjdeš takým systémom do prdele.

Čiže kúpyschopnosť - bežný HW nie sú hry na PS3, XBOX, PC a pod ani knihy, predajcov HW je tristo milión päťsto, VO si serú na vlastnú hlavu B2B prenájmom bez kontroly, poctivý predajca sa môže aj zosrať :) hlavne ak berie od lokálpatriotov slovenských kde o normálnom fungovaní nie je reč :). Ale aby som dokončil tú kúpyschopnosť...proste ak by bola taká ako v Nemecku, alebo inde kde veľké mestá majú toľko obyvateľov a to nehovorím o celkovom počte obyvateľov tak nemáš problém držať všetko v obrovských množstvách skladom a mať aj na ukážku (v Nemecku majú aj fajne skladom, aj na ukážku a čudujme sa aj vyššie ceny ako na SK :o....dobré ránko potom sa ti bez problémov všetko reklamuje výmenou kus za kus resp. v krátkej lehote (nemusíš to posielať kdesi ale to vyrieši zamestnanec so "skillom" a vie na čom s vecou sú...príklad.

A hlavne si pozri reklamačný zákon, ktorý je ak ho poznáš od A po Z totálne ako u debilov a ak by sa malo podľa neho postupovať ani jedna RMA by sa nestihla vybaviť nie do 30 ale ani 40 dní ak nie dlhšie...žiješ kde žiješ ... v Slovakistane....a buď rád kým tu ešte existujú eshopy a predajci, ktorí ponúkajú solídnosť, služby a vybavené RMA bez problémov.
PC1 Intel Core i7-4960X@4,8GHz . ASRock X79 Extreme 11 . 32GB Corsair Dominator 2133MHz DDR3 . Zotac GTX 1080Ti . Samsung 850 PRO 256GB . Samsung 840 1TB . SF Leadex 750W . AOC Q3279VWFD8 . Noctua
PC2 i5-2500K . Noctua NH-U12 . ASUS P8Z68-V PRO . 16GB G.Skill Ripjaws X . EVGA GTX 1070 SC . Intel 530 240GB . Samsung 850 PRO 2TB . COUGAR GX-600W . Lian Li PC-V1010A - Silver . ASUS Xonar Essence STX + HD555

Návrat na "Debata o všetkom"