Game Informer začíná dlouhý výčet novinek, jež by nás měly přesvědčit o otevření peněženky potřetí. Začněme tedy pěkně popořadě.
Většina hry se bude odehrávat v Konstantinopolu (současný Istanbul), jednom z nejkrásnějších tureckých měst, které se ve své době rozprostíralo od přístavu Zlatý roh až po pobřeží Marmarského moře. Herní oblast bude rozdělena na čtyři základní části – Constantine, Beyazid, Imperial a Galatu. Hráči by se měli podívat také do Kappadokie.
Eziovi je v závěrečném dílu příběhu 50 let (což lze poznat i podle reklamního poutáku). Jednou z hlavních novinek má být tzv. ostnatý vystřelovací hák, který pomůže Eziovi rychle se pohybovat po městě a mezi budovami (Just Cause a Arkham City pozdravují). Hák bude využitelný i v soubojích, ať už pro machrování před nepřáteli, nebo vymýšlení komb. Ovládací schéma bylo trochu pozměněno a nyní bude sloužit tlačítko B/kolečko pro vystřelování háku a tlačítko Y/trojúhelník pro využívání střelných zbraní a bomb.
Když už mluvíme o bombách, náš zahalený hrdina bude moci použít více než 300 různých druhů bomb, které si může sám sestavit. Orlí zrak byl přejmenován na Orlí Smysl a neminuly jej vylepšení. „Orlí Smysl vám dovolí soustředit se na postavy a vidět, kde byli,“ řekl Alex Amancio z Ubisoftu. „Také vám pomůže odhadnout další cestu postavy, díky čemuž můžete předběhnout stráž, nastražit bombu a dívat se na skázu z pohodlí střechy.“
Koncept věží Borgia byl silně překopán a předělán na nový systém assassinských skrýší. Ve hře budete muset splnit mnohé útočné úkoly a scénáře, abyste oslabili Templáry. Jakmile je vytvořeno assassinské doupě, můžete v okolí vylepšovat budovy, přidávat na střechy dráty pro využití vystřelovacího háku nebo přemlouvat stráže, aby byli neutrální, nikoliv nepřátelští. Je tu však i háček. Čím známější jste, tím větší máte šanci ztratit jeden z brlohů, které budou strážemi systematicky vyhledávány (ehm, San Andreas zdraví?).
Pokud bude jeden z vašich brlohů pod útokem, můžete tam poslat své assassíny, když náhodou nebudete kolem. K tomu využijete jiné doupě, které bude právě pod vaší kontrolou. Pokud navíc připnete vyškoleného Master Assassina k jednomu z doupat, zaručíte tak jeho nedotknutelnost.
Levelovací mechanismus ve hře byl zvýšen z 10 na 15 a veškeré nepovinné mise byly odstraněny. Ty jsou totiž nahrazeny náhodnými událostmi. Představte si, že si to štrádujete po městě a vidíte týraného obchodníka. Můžete mu pomoci a získat tak určitou výhodu pro svůj klan. Zatímco v minulých dílech se jednalo o naskriptované situace, nyní se budou objevovat zcela sporadicky. Lidé vás také budou prosit o pomoc.
Fanoušci Desmonda se mohou začít radovat. Jeho role se totiž vrací. Jeho příběh pokračuje v Animusu, kde Desmond našel bezpečný mód s názvem Black Room. V této oblasti budete moci vstoupit do jeho ztracených vzpomínek a hratelnost během těchto úseků má být spíše hádankově zaměřená. Desmond se bude snažit manipulovat s okolním světem a opravovat tak vrstvy svého podvědomí.
A teď menší třešnička na dortu. Vývojáři využijí v Revelations novou animační technologii obličejů jménem MoCam, kterou studio popisuje jako „intrigující kombinaci tradiční animace a nového stylu snímání herců, který můžete najít např. v L.A. Noire“. Už slintáte?
Nakonec zmíníme i multiplayer, který má být mnohem obsáhlejší. Budeme si moci kompletně přizpůsobit vzhled našeho assassína, jeho zbraně i inventář. Také byla přidána možnost tvořit klany.