M1ch4l napísal:ta fabia...lol...este jej chybaju 20 palcove disky. Ten spoiler na tom danom mieste, kde je, nema vobec ziadny efekt okrem kozmetickeho
video...7 sekund podla mna
Tak tak malo by to biť okolo 6,5 - 7 sec. čiže slušné na 200 koníkový motor. Škoda iba že je to japonská verzia motora a je problém sa tu k nej dostať. Je to označenie KLZE kebyže to niekoho zajíma, vidlicový 6 valec o objeme 2,5 litra. Výkon 200 PS a krútiak 224 Nm, premyslené sánie (jeden kanál je dlhý a tenký, druhý krátky a hrubý - tento systém zabezpečuje optimálne plnenie motora do 3500 ot. ide cez tenký a nad ide cez hrubý následne cez oba) . Táto technológia sa nazýva Vris a funguje na rôznych frekvenciách rezonancie motora pri otáčkach ktoré následne otvárajú príslušné kanáli sánia. Toto sa využíva pri všetkých motoroch K série od Mazdy. V Eu máme samozrejme našu verziu ktorá nieje taká ostrá a má iba 167 PS ale krútiak je rovnaký 224 Nm, tiež vidlicový 6 valec o objeme 2,5 litra. rozdvod je DOHC samozrejme 24 ventilov a viac bodové strekovanie. V mojom Xedose 6 je menší bratríček týchto 2,5 litrov a to o objeme 2 litre tak isto vidlicový 6 valec 24 ventilov technológia Vris výkon 144 PS krútiak 179 Nm.
Je ešte jedna derivácia tohto motora a to o objeme 1,8 litra tak isto vidlicový 6 valec atď. o výkone 135 PS a krutiak 157 Nm.
Asi toľko kebyže nejaká otázka kľudne sa pýtajte
Ja osobne zvažujem výmenu môjho 2 litra za 2,5 liter samozrejme EU verziu. Zabudol som k všetkým sa dodávala jedna prevodovka a to 5 stupňová alebo 4 stupňový automat. U novších 2,5 litrov bola automatická prevodovka 5 stupňová. Motory plnili EURO1 od roku 1994 EURO2 (došli však o pár koníkov výkonu +-5 PS), roku 2000 došiel menší facelift aj u motor a "nové" 2,5 litre plnili EURO3 (ten chcem zohnať)
Zabudol som označenia japonská verzia 2,5 litra KLZE, EU 2,5 litra KLDE, 2 liter KFDE v japonsku majú mršku 2 litrovú ktorá nesie označenie ako sa dá čakať KFZE (nevýrazný motor 160 - 170 PS, 179 - 190 Nm mal viac modifikácii), 1,8 liter K8 tak isto mal japonského bratríčka K8-ZE (144 PS).
A ešte niečo je jedna kapitola sama o sebe a to je 2,3 litrový 6 valec s Millerovým Cyklom o výkone 210 PS a krútiakom 280 Nm ktorý je dopovaný malým kompresorom. Označenie KJ-ZEM. Veľmi zaujímavý stroj škoda že sa nedá do Xedosa
![hysterical :hysterical:](https://pretaktovanie.sk/images/smilies/hysterical.gif)