Vedlajsie efekty VSync
Vedlajsie efekty VSync
Pred par dnami som si od kolegu pozical wattmeter aby som zistil kolko vlastne zerie moja zostava a tiez overil ci tvrdenia Samsungu o spotrebe mojho monitora niesu nadhodnotene.
Odmeral som Idle, Burn pre CPU, Burn pre GPU, Burn pre oba zaroven, monitor samostatne. Pretoze PC typicky vyuzivam miesto televizora tak som zmeral aj spotrebu pri sledovani televizie a tiez najtypickejsom tasku - hrani PC hry.
Konretne islo o hru Deus Ex: Human revolution
Islo o Windowed nastavenie s rozlisenim 800x600 pri 60Hz, s plnymi detailami. Neskor som si uvedomil ze merania som robil so zapnutym VSyncom tak som ho vypol. Ked som potom skontroloval data bol som celkom prekvapeny.
K testu som pouzil uvodnu scenu v hre, hned po tom co hra plne zacina.
Idle: 163Watt
S Vsyncom: 60 FPS
CPU utilization 33-44%
GPU utilization 40-50%
Spotreba: 281 Watt
Bez VSyncu: 100 FPS
CPU utilization: 66%
GPU utilization 73%
Spotreba: 311 watt.
Pre Ilustraciu tych cca 30 watov sa rovna spotrebe mojho monitora...
Okrem ineho hardwarove prostriedky ktore system nevynalozil na generovanie dalsich 40%/FPS hrubeho vykonu CPU+GPU mohol system bez dopadov na hru vyuzit v inej oblasti.
Pretoze sa jedna o zobrazovanie tej istej hernej sceny ma vcelku prekvapil ze nejaky rozdiel v spotrebe bol vobec meratelny, ale necakal som vacsi rozdiel nez 5%...
Toto meranie ma v pripade zostav ktore som vlastnil dve prvenstva:
1. Ani CPU ani GPU neboli vytazene naplno pri ziadnom z merani
2. Pri zapnutom Vsync boli okrem setrenia elektrinou namerane vyrazne uspory v narokoch aj na urovni CPU a nielen GPU.
Odmeral som Idle, Burn pre CPU, Burn pre GPU, Burn pre oba zaroven, monitor samostatne. Pretoze PC typicky vyuzivam miesto televizora tak som zmeral aj spotrebu pri sledovani televizie a tiez najtypickejsom tasku - hrani PC hry.
Konretne islo o hru Deus Ex: Human revolution
Islo o Windowed nastavenie s rozlisenim 800x600 pri 60Hz, s plnymi detailami. Neskor som si uvedomil ze merania som robil so zapnutym VSyncom tak som ho vypol. Ked som potom skontroloval data bol som celkom prekvapeny.
K testu som pouzil uvodnu scenu v hre, hned po tom co hra plne zacina.
Idle: 163Watt
S Vsyncom: 60 FPS
CPU utilization 33-44%
GPU utilization 40-50%
Spotreba: 281 Watt
Bez VSyncu: 100 FPS
CPU utilization: 66%
GPU utilization 73%
Spotreba: 311 watt.
Pre Ilustraciu tych cca 30 watov sa rovna spotrebe mojho monitora...
Okrem ineho hardwarove prostriedky ktore system nevynalozil na generovanie dalsich 40%/FPS hrubeho vykonu CPU+GPU mohol system bez dopadov na hru vyuzit v inej oblasti.
Pretoze sa jedna o zobrazovanie tej istej hernej sceny ma vcelku prekvapil ze nejaky rozdiel v spotrebe bol vobec meratelny, ale necakal som vacsi rozdiel nez 5%...
Toto meranie ma v pripade zostav ktore som vlastnil dve prvenstva:
1. Ani CPU ani GPU neboli vytazene naplno pri ziadnom z merani
2. Pri zapnutom Vsync boli okrem setrenia elektrinou namerane vyrazne uspory v narokoch aj na urovni CPU a nielen GPU.
Spoiler: ukázať
Re: Vedlajsie efekty VSync
ešte si mohol napísať o akú zostavu sa jedná
Re: Vedlajsie efekty VSync
Skleroza
Intel Xeon X3360 @ 3400Mhz.
DFI X48-t3rs
Ati HD 5850 (stock od sapphiru bez oc)
8gb Adata 1600Mhz DDR3, Elpida MNH na 1,8v
Ocz Revodrive x2 100gb
WD Velociraptor
Zdroj Arctic cooling Fusion 550 (550 watt, Certifikacia 80+)
CPU sa nevie podtaktovat ani nema moznost throttlingu. Napatie som nastavil na co najmensi rozsah. Grafika sa vie podtaktovat na 157Mhz, potom na 400Mhz je "stredny" vykon a na 775Mhz je plny vykon.
Spominany monitor so spotrebou 30 Watt je Samsung PX 2370. (led podsvietenie).
Intel Xeon X3360 @ 3400Mhz.
DFI X48-t3rs
Ati HD 5850 (stock od sapphiru bez oc)
8gb Adata 1600Mhz DDR3, Elpida MNH na 1,8v
Ocz Revodrive x2 100gb
WD Velociraptor
Zdroj Arctic cooling Fusion 550 (550 watt, Certifikacia 80+)
CPU sa nevie podtaktovat ani nema moznost throttlingu. Napatie som nastavil na co najmensi rozsah. Grafika sa vie podtaktovat na 157Mhz, potom na 400Mhz je "stredny" vykon a na 775Mhz je plny vykon.
Spominany monitor so spotrebou 30 Watt je Samsung PX 2370. (led podsvietenie).
Spoiler: ukázať
- dexterav
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 22037
- Dátum registrácie: Po 06. Máj, 2002, 02:00
- Bydlisko: Sered´
Re: Vedlajsie efekty VSync
Predpokladam ze doska ho plne nepodporuje alebo je nieco zle nastavene. Podtaktovavat resp. trotlit urcute vie len na to ho potrebujes prehriat
Ak ide karta pod vsync a ma vyssie fps ako je nastaveny v podstate trotli, lebi zahidi spustu vsnimkov, pri hentom nastaveni v podstate 40%
Ak ide karta pod vsync a ma vyssie fps ako je nastaveny v podstate trotli, lebi zahidi spustu vsnimkov, pri hentom nastaveni v podstate 40%
Spoiler: ukázať
Re: Vedlajsie efekty VSync
Tieto xeony maju by default throtling vypnuty na HW urovni, len jaxi casom Intel tuto specifikaciu zabudol preniest z processorfinderu na ark...
Vdaka tomu sa mi podarilo dosiahnut az 100 stupnov s tymto procakom Nie zeby to bol ciel, ale overclockingy kde niekto dosiahol 4500Mhz s podobnym jadrom ale throttling znamenal stratu az 40 percent vykonu nepovazujem za efektivny sposob taktovania. Vylozene kvoli pomeru Watt/Mflop.
Podtaktovanie (Eist) som vypol pretoze som z minulej zostavy zvyknuty na konstantny vykon procesoru. Preto tento konkretny Xeon...
Technicky u tohoto testu ma okrem usetrenej energie zaujimalo to ako znizena schopnost zobrazovat (rozumej nizka obnovovacia frekvencia monitoru) bude vplyvat cez grafiku na procesor. To ze som nameral pokles vyuzitia CPU je vcelku zaujimave a naznacuje ze bez Vsyncu by som vynakladal zbytocne vela hardwarovych resourcov na nieco co je nemozne aby moj monitor zobrazil... Ide vlastne o taky prenasany throttling. Z monitoru cez grafiku na CPU Lenze realne ak viem ze monitor nieje schopny zobrazit tolko FPS je zbytocne aby jadro aj grafika bezali naplno ked staci aby bezali na 60%...
Faktom je ze ak by som EIST povolil a procesor by sa podtaktoval tak by vykon hry nemusel klesnut, ale spotreba rozhodne ano...
Inak prave v tej casti o zahodeni snimkov... Ak by grafika snimky zahadzovala tak by vytazenie CPU ostalo rovnake. U tohoto konkretneho enginu sa zda ze procesor vygeneruje len tolko snimkov kolko si grafika vyziada. Takze tento vykon procesoru nieje "zahodeny" ale proste volny a pripraveny na pouzitie inou aplikaciou...
Vdaka tomu sa mi podarilo dosiahnut az 100 stupnov s tymto procakom Nie zeby to bol ciel, ale overclockingy kde niekto dosiahol 4500Mhz s podobnym jadrom ale throttling znamenal stratu az 40 percent vykonu nepovazujem za efektivny sposob taktovania. Vylozene kvoli pomeru Watt/Mflop.
Podtaktovanie (Eist) som vypol pretoze som z minulej zostavy zvyknuty na konstantny vykon procesoru. Preto tento konkretny Xeon...
Technicky u tohoto testu ma okrem usetrenej energie zaujimalo to ako znizena schopnost zobrazovat (rozumej nizka obnovovacia frekvencia monitoru) bude vplyvat cez grafiku na procesor. To ze som nameral pokles vyuzitia CPU je vcelku zaujimave a naznacuje ze bez Vsyncu by som vynakladal zbytocne vela hardwarovych resourcov na nieco co je nemozne aby moj monitor zobrazil... Ide vlastne o taky prenasany throttling. Z monitoru cez grafiku na CPU Lenze realne ak viem ze monitor nieje schopny zobrazit tolko FPS je zbytocne aby jadro aj grafika bezali naplno ked staci aby bezali na 60%...
Faktom je ze ak by som EIST povolil a procesor by sa podtaktoval tak by vykon hry nemusel klesnut, ale spotreba rozhodne ano...
Inak prave v tej casti o zahodeni snimkov... Ak by grafika snimky zahadzovala tak by vytazenie CPU ostalo rovnake. U tohoto konkretneho enginu sa zda ze procesor vygeneruje len tolko snimkov kolko si grafika vyziada. Takze tento vykon procesoru nieje "zahodeny" ale proste volny a pripraveny na pouzitie inou aplikaciou...
Spoiler: ukázať
Re: Vedlajsie efekty VSync
Este som tuto metodu otestoval na World of Tanks z dovodov ze Vsync ma zlu povest pokial ide o plynulost hier. Vysledok je nasledovny:
Odporucam pouzivat Vsync vzdy s Triple Bufferingom. Bez neho dochadza k velkym stratam vykonu.
Grafika by mala mat aspon 1 GB Vram, idealne GDDR5 pamate alebo lepsie.
Pri tychto predpokladoch a nastaveniach. som zhorsenie odozvy vo vztahu k rychlej hre nezaznamenal. Rovnako ani ziadne problemy s plynulostou hry ani problemy s nizsim FPS v miestach kde bol framedrop uz predtym.
Dalej pokial ma niekto lacnu alebo onboard sietovu kartu a problemy s odozvou v online hre s Vsyncom tak problem moze byt prave v sietovke a jej spomalenou pracou k zbytku systemu. Hraci si v podobnych pripadoch zvyknu "mierit dopredu" v smere kam sa pohybuje ciel. Vsync vtedy nesposobuje sekanie alebo lag , ale na uz existujuci lag sa pribali dalsi casovy rozdiel. Ten je ale vzdy mensi nez 16 milisekund, Avsak bez triple bufferingu alebo pri grafickej pamati s nizsimi parametrami sa to prejavi viacej.
Odporucam pouzivat Vsync vzdy s Triple Bufferingom. Bez neho dochadza k velkym stratam vykonu.
Grafika by mala mat aspon 1 GB Vram, idealne GDDR5 pamate alebo lepsie.
Pri tychto predpokladoch a nastaveniach. som zhorsenie odozvy vo vztahu k rychlej hre nezaznamenal. Rovnako ani ziadne problemy s plynulostou hry ani problemy s nizsim FPS v miestach kde bol framedrop uz predtym.
Dalej pokial ma niekto lacnu alebo onboard sietovu kartu a problemy s odozvou v online hre s Vsyncom tak problem moze byt prave v sietovke a jej spomalenou pracou k zbytku systemu. Hraci si v podobnych pripadoch zvyknu "mierit dopredu" v smere kam sa pohybuje ciel. Vsync vtedy nesposobuje sekanie alebo lag , ale na uz existujuci lag sa pribali dalsi casovy rozdiel. Ten je ale vzdy mensi nez 16 milisekund, Avsak bez triple bufferingu alebo pri grafickej pamati s nizsimi parametrami sa to prejavi viacej.
Spoiler: ukázať
Re: Vedlajsie efekty VSync
vsync sposobuje lag a samozrejme moze byt aj vacsi ako 16ms v zavislosti na fps. Triple je este o jednu snimku pozadu ako VS.
lag pri 50fps
---------------------
single buffer (vsync off) - 20ms
double buffer (vsync on) - 40ms
triple buffer - 60ms
Vplyv VS testuj v rychlych fps hrach
lag pri 50fps
---------------------
single buffer (vsync off) - 20ms
double buffer (vsync on) - 40ms
triple buffer - 60ms
Vplyv VS testuj v rychlych fps hrach
- Kyselinka
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7266
- Dátum registrácie: St 02. Feb, 2011, 12:33
- Bydlisko: SC
Re: Vedlajsie efekty VSync
A hlavne pri online FPS hrach sa Vsync zasadne nepouziva, z dovodu vyssie popisaneho
Pri SP jedine s Vsync
BTW 2600K+GTX580 (s OC) pri hrani MW2 MP, s Vsync zerie do 250W a bez Vsync to obcas vyleti cez 400W
Pri SP jedine s Vsync
BTW 2600K+GTX580 (s OC) pri hrani MW2 MP, s Vsync zerie do 250W a bez Vsync to obcas vyleti cez 400W
Re: Vedlajsie efekty VSync
Pri WoT je nutné bez ohľadu na ping (by si bol priamo "na servery" alebo by si mal teoreticky nulový ping) mieriť určitú dráhu pred tank pohybujúci sa v určitej vzdialenosti, z tojho uhlu pohľadu, pohybujúci sa po x osy. Je to spôsobené tým, že WoT má zatiaľ ako taký fyzikálny model a simuluje dráhu a čas letu granátu.
ad z tojho pohľadu prekvapujúci výsledok: nie, nie je vôbec prekvapujúci, nakoľko si ty dopredu ovplyvnil výsledok merania výberom nízkeho rozlíšenia (či si zapol AA/AF si sa taktiež nevyjadril). Je dopredu jasné, že HD 5850 dosiahne v tej hre v 800x600 výrazne viac ako 60 FPS (aj keď tu určite narážaš na CPU limit). Keď zapneš Vsync sa "zoseknú" na 60 FPS => logicky menšia záťaž a spotreba.
Skús spraviť meranie spotreby s Vsync v GPU limitovanej hre v rozlíšení 1920x1200, 4xMSAA, 16xAF a max. detailami. Vtedy bude rozdiel pravdepodobne okolo 5% v spotrebe. Možno aj menej.
s pozdravom, crux.
Re: Vedlajsie efekty VSync
bežím na 1600x896. Nieje to full HD ale ani 800x600.
A WoT je GPU limitovaná hra. Poznáš to podla toho že ked nastavíš Vsync a pozrieš sa na tank "zhora" tak CPU utilization prvého jadra klesne. A to velmi výrazne. viac než 40%.
to že 3 jadrá nepoužije je vec enginu s ktorou nič nespravím. Ale úplne rovnaký efekt som dosiahol na všetkých 4 jadrách pomocou Skyrimu. Zapol som morphological filtering, Edge-Detect filter, a Supersample AA, pri 16xAA a 16xAF
Hra dýchala sťažka na 2-5fps kvôli umelému preťaženiu GPUčka na 1920x1080. CPU utilizácia klesla z cca 50% na 25% pretože CPUčko stíhalo vypočítať wireframe omnoho rýchlejšie než grafika navešala tolko efektov. Spotreba ostala rovnaká pretože GPU utilizácia ostala na 100%.
to yesper:
povinné čítanie než niečo zase povieš http://en.wikipedia.org/wiki/Triple_buf ... _buffering
ak máš len dva buffre a jeden lockneš Vsyncom, tak pri zaplnení druhého buffera grafika bud druhý buffer spláchne a začne zapisovať znova, alebo proste nerobí nič (to je špecifické pre rôzne 3d enginy - tam sa tratí vela výkonu). Ak máš tretí buffer tak ked už grafika zapíše aj druhý tak môže pokojne písať do tretieho. ak ho dopíše skôr než sa prvý buffer vôbec odlockne tak píše znova do druhého. Ked sa prvý buffer uvolní tak grafika do neho hodí ten najnovší hotový frame. Takže žiadne oneskorenie o jeden další FPS sa nekoná.
A WoT je GPU limitovaná hra. Poznáš to podla toho že ked nastavíš Vsync a pozrieš sa na tank "zhora" tak CPU utilization prvého jadra klesne. A to velmi výrazne. viac než 40%.
to že 3 jadrá nepoužije je vec enginu s ktorou nič nespravím. Ale úplne rovnaký efekt som dosiahol na všetkých 4 jadrách pomocou Skyrimu. Zapol som morphological filtering, Edge-Detect filter, a Supersample AA, pri 16xAA a 16xAF
Hra dýchala sťažka na 2-5fps kvôli umelému preťaženiu GPUčka na 1920x1080. CPU utilizácia klesla z cca 50% na 25% pretože CPUčko stíhalo vypočítať wireframe omnoho rýchlejšie než grafika navešala tolko efektov. Spotreba ostala rovnaká pretože GPU utilizácia ostala na 100%.
to yesper:
povinné čítanie než niečo zase povieš http://en.wikipedia.org/wiki/Triple_buf ... _buffering
ak máš len dva buffre a jeden lockneš Vsyncom, tak pri zaplnení druhého buffera grafika bud druhý buffer spláchne a začne zapisovať znova, alebo proste nerobí nič (to je špecifické pre rôzne 3d enginy - tam sa tratí vela výkonu). Ak máš tretí buffer tak ked už grafika zapíše aj druhý tak môže pokojne písať do tretieho. ak ho dopíše skôr než sa prvý buffer vôbec odlockne tak píše znova do druhého. Ked sa prvý buffer uvolní tak grafika do neho hodí ten najnovší hotový frame. Takže žiadne oneskorenie o jeden další FPS sa nekoná.
Spoiler: ukázať
Re: Vedlajsie efekty VSync
Ja bežím na orbitreku...Mir napísal:bežím na 1600x896. Nieje to full HD ale ani 800x600.
Mir napísal:Islo o Windowed nastavenie s rozlisenim 800x600 pri 60Hz, s plnymi detailami.
Ide len o vyššie rozlíšenie ako 800x600, ktoré tvoj monitor očividne podporuje.Mir napísal:Hra dýchala sťažka na 2-5fps kvôli umelému preťaženiu GPUčka na 1920x1080.
Nie, nie je.A WoT je GPU limitovaná hra.
s pozdravom, crux.
Re: Vedlajsie efekty VSync
Veď triple buffer práve bufferuje snímky, teda nemal by byť rýchlejší ? Keď ich predčíta do pamäte, nie je to rýchlejšie ?
Spoiler: ukázať
Re: Vedlajsie efekty VSync
Pozri sa na ten obr este raz a predstav si, ze monitor vykresluje frame z front buffera rychlostou 20ms, kedy sa k nemu dostane aktualny frame z tretieho buffera?
Re: Vedlajsie efekty VSync
a ten obrázok dale pokračuje
http://msdn.microsoft.com/en-us/library ... s.85).aspx
tu je niečo o SwapEffect.Discard.
http://books.google.sk/books?id=6dQxurU ... 3d&f=false
Píše sa tam že SwapEffect.Discard (bežne používaný) umožňuje ovládaču grafiky určiť najoptimálnejší spôsob prezentácie backbuffera. Je to velmi všeobecne povedané, ale schému poskytnutú MS by som bral ako orientačnú.
http://msdn.microsoft.com/en-us/library ... s.85).aspx
tu je niečo o SwapEffect.Discard.
http://books.google.sk/books?id=6dQxurU ... 3d&f=false
Píše sa tam že SwapEffect.Discard (bežne používaný) umožňuje ovládaču grafiky určiť najoptimálnejší spôsob prezentácie backbuffera. Je to velmi všeobecne povedané, ale schému poskytnutú MS by som bral ako orientačnú.
Spoiler: ukázať