Všeobecná diskusia

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.

Objektívna zodpovednosť je...

pozitívny krok k bezpečnosti cestnej premávky.
71
42%
hlúposť.
99
58%
 
Celkom hlasov: 170

Používateľov profilový obrázok
mbc
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 344
Dátum registrácie: Ne 28. Sep, 2008, 23:23
Bydlisko: Kosice

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa mbc »

hmm, fakt: http://www.hojko.com/post881723.html?si ... e7#p881723
s 95 to ma mozno iba tych 70kW, chceli preskocit konkurenciu asi
dobra haluz, proste skoda :)

nieco k teme: http://www.youtube.com/watch?v=gQghB4asSnI
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13676
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa Snake »

janci11 napísal:a EGR off alebo nechat?
EGRko kludne daj doprdele
ZoranICS napísal:Kym nemas pedal na podlahe, kompresia vo valci nie je zdaleka taka vysoka aka moze byt - tym padom nizsie oktanove cislo neovplyvnuje chod motora.
Kompresia je vždy konštantná, keďže je daná fyzikálnymi rozmermi valca a piesta, oktánové či cetánové číslo nemá nič s kompresiou.
ZoranICS napísal:Snake to vie urcite lepsie vysvetlit ako ja :)
Snake to vysvetloval asi v troch postoch, stačí dať hladať niektoré z týchto stringov

"mero"
"klepania"
"oktan"
"cetan"
"kompresia"
"ETBE"
"etanol"
"piest"

atd atd.





.
Používateľov profilový obrázok
landrower
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6969
Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
Bydlisko: Bratislava II

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa landrower »

tie posty som uz davnejsie cital, nepametam si z toho nic, a nechce sa mi tym zase preluskavat, otazka je len ci takemu motoru 95ka uskodi.
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
CPU Intel Core i5 4670K + CM Seidon 120XL +2x Corsair Quiet SP120
MB MSI Z87M-G43
RAM Corsair XMS3 2x4GB DDR3
VGA Gigabyte N660OC-2GD GTX660 + Accelero Mono Plus
HDDs Crucial MX200 250GB 7mm, Seagate Brracuda ST1000DM003 1TB
CASE Bitfenix Prodigy M
PSU Single sleeved Corsair HX650 + Corsair AF120 LED blue Fan
External HDDs Samsung 750GB + Fantec fanbox FB-35US2 black, Seagate Expansion Desktop 2TB
FANs Corsair AF120 Blue LED
RPM regulation Scythe Kaze Master PRO 5,25" panel
Peripheral
Display 2x Philips 24M1N3200ZA Gaming 24" (IPS)
Audio Behringer MS16
Keyboard Asus TUF Gaming K1
Mouse Asus TUF Gaming M4
Notebook Lenovo IdeaPad B5400 (i3 4000M @2.4GHz, HD graphics 4600, 8GB RAM, 15.6")
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13676
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa Snake »

Ten motor má čidlo klepania, prestaví sa bez problémov, problém by bol pri tankovaní BE, tam treba resetnúť ECU.





.
Používateľov profilový obrázok
landrower
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6969
Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
Bydlisko: Bratislava II

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa landrower »

BE? co to je? :red:
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
CPU Intel Core i5 4670K + CM Seidon 120XL +2x Corsair Quiet SP120
MB MSI Z87M-G43
RAM Corsair XMS3 2x4GB DDR3
VGA Gigabyte N660OC-2GD GTX660 + Accelero Mono Plus
HDDs Crucial MX200 250GB 7mm, Seagate Brracuda ST1000DM003 1TB
CASE Bitfenix Prodigy M
PSU Single sleeved Corsair HX650 + Corsair AF120 LED blue Fan
External HDDs Samsung 750GB + Fantec fanbox FB-35US2 black, Seagate Expansion Desktop 2TB
FANs Corsair AF120 Blue LED
RPM regulation Scythe Kaze Master PRO 5,25" panel
Peripheral
Display 2x Philips 24M1N3200ZA Gaming 24" (IPS)
Audio Behringer MS16
Keyboard Asus TUF Gaming K1
Mouse Asus TUF Gaming M4
Notebook Lenovo IdeaPad B5400 (i3 4000M @2.4GHz, HD graphics 4600, 8GB RAM, 15.6")
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13676
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa Snake »

bioetanol





.
Používateľov profilový obrázok
landrower
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6969
Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
Bydlisko: Bratislava II

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa landrower »

jaj tak. to uz poznam :)

vratil som sa k tym starsim postom, nedalo mi to,
cize ak dobre chapem, ak ma auto cidlo klepania, tak sa donho moze liat akykolvek klasicky benzin (ak to neni biosracka), a on si nastavi co treba automaticky, ano?
(cize tam moze ist 95, 98, V-power(a ine pseudo-100-turbo-benziny) a nic sa nestane?)
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
CPU Intel Core i5 4670K + CM Seidon 120XL +2x Corsair Quiet SP120
MB MSI Z87M-G43
RAM Corsair XMS3 2x4GB DDR3
VGA Gigabyte N660OC-2GD GTX660 + Accelero Mono Plus
HDDs Crucial MX200 250GB 7mm, Seagate Brracuda ST1000DM003 1TB
CASE Bitfenix Prodigy M
PSU Single sleeved Corsair HX650 + Corsair AF120 LED blue Fan
External HDDs Samsung 750GB + Fantec fanbox FB-35US2 black, Seagate Expansion Desktop 2TB
FANs Corsair AF120 Blue LED
RPM regulation Scythe Kaze Master PRO 5,25" panel
Peripheral
Display 2x Philips 24M1N3200ZA Gaming 24" (IPS)
Audio Behringer MS16
Keyboard Asus TUF Gaming K1
Mouse Asus TUF Gaming M4
Notebook Lenovo IdeaPad B5400 (i3 4000M @2.4GHz, HD graphics 4600, 8GB RAM, 15.6")
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13676
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa Snake »

Aj to som tam písal, motor ktorý je nastavený na nejaký benzín, nevyužije potenciál vyššieho oktánového čísla, lebo sa prestaví tak, aby zmes buchla vtedy kedy má, vysokooktánové benzíny majú zmysel pri vyšších kompresiách, klasické motory s ním nič nespravia a je to iba míňanie peňazí. Nevravím že nejaký nárast tam neni, ale oproti cene je to brutal nevýhodné a zbytočné, samozrejme ak má niekto 400 koňové žihadlo tak 10-15 BHP naviac je reálnych pri dobrej zmesi, naopak, ak natankuješ benz. s menším OČ, tak zákonite znížiš motoru výkon vo vyššom spektre otáčok (Honda to čiastočne vyriešila Vtecom a variabilnými sacími zvodmi). Toto je na dlhšiu debatu, v podstate kto si vie dať jedna a jedna dokopy, vie a sám zistí o čom to je.





.
Používateľov profilový obrázok
landrower
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6969
Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
Bydlisko: Bratislava II

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa landrower »

no, to je mi jasne ze u fabky sa neoplati 100okt tankovat, aj keby to vedela vyuzit sa to neoplati :D
ale ide o to ze benzin s inym OC ako to ma v TP ho neznici, co som vlastne chcel vediet.
(predpokladam ale, ze u nejakeho stareho motoru, typu moj srot 1.3mpi, by mohol byt problem s nizsim OC, vyssie to zas rovnako nevyuzije)
chapem to dobre?
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
CPU Intel Core i5 4670K + CM Seidon 120XL +2x Corsair Quiet SP120
MB MSI Z87M-G43
RAM Corsair XMS3 2x4GB DDR3
VGA Gigabyte N660OC-2GD GTX660 + Accelero Mono Plus
HDDs Crucial MX200 250GB 7mm, Seagate Brracuda ST1000DM003 1TB
CASE Bitfenix Prodigy M
PSU Single sleeved Corsair HX650 + Corsair AF120 LED blue Fan
External HDDs Samsung 750GB + Fantec fanbox FB-35US2 black, Seagate Expansion Desktop 2TB
FANs Corsair AF120 Blue LED
RPM regulation Scythe Kaze Master PRO 5,25" panel
Peripheral
Display 2x Philips 24M1N3200ZA Gaming 24" (IPS)
Audio Behringer MS16
Keyboard Asus TUF Gaming K1
Mouse Asus TUF Gaming M4
Notebook Lenovo IdeaPad B5400 (i3 4000M @2.4GHz, HD graphics 4600, 8GB RAM, 15.6")
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13676
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa Snake »

nech tam leje 95, lebo v 90% aj keď tankuje 98 tak tankuje 95 :-) a potom sa samozrejme dočítaš, ako to lepšie ťahá, ako klesla spotreba a podobne :-).





.
Používateľov profilový obrázok
landrower
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6969
Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
Bydlisko: Bratislava II

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa landrower »

ok , dik :)

no uz len mu to vysvetlit :D
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
CPU Intel Core i5 4670K + CM Seidon 120XL +2x Corsair Quiet SP120
MB MSI Z87M-G43
RAM Corsair XMS3 2x4GB DDR3
VGA Gigabyte N660OC-2GD GTX660 + Accelero Mono Plus
HDDs Crucial MX200 250GB 7mm, Seagate Brracuda ST1000DM003 1TB
CASE Bitfenix Prodigy M
PSU Single sleeved Corsair HX650 + Corsair AF120 LED blue Fan
External HDDs Samsung 750GB + Fantec fanbox FB-35US2 black, Seagate Expansion Desktop 2TB
FANs Corsair AF120 Blue LED
RPM regulation Scythe Kaze Master PRO 5,25" panel
Peripheral
Display 2x Philips 24M1N3200ZA Gaming 24" (IPS)
Audio Behringer MS16
Keyboard Asus TUF Gaming K1
Mouse Asus TUF Gaming M4
Notebook Lenovo IdeaPad B5400 (i3 4000M @2.4GHz, HD graphics 4600, 8GB RAM, 15.6")
Používateľov profilový obrázok
hawkeye
Redaktor
Redaktor
Príspevky: 6647
Dátum registrácie: Ut 06. Jan, 2009, 19:12
Bydlisko: Trnava

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa hawkeye »

tak K&N filter spolu s čistiacou sadou viem zohnať za 90e
cena sa mi zda ok, čo myslíte?
Spoiler: ukázať
i5-6600k@4600Mhz + asus sabertooth z170 Mark1, 16GB RAM, Sapphire Nitro R9 390 Fury, Seasonic SnowSilent 750W Platinum all in Silverstone Fortress FT02
Používateľov profilový obrázok
mbc
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 344
Dátum registrácie: Ne 28. Sep, 2008, 23:23
Bydlisko: Kosice

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa mbc »

moze byt, mna to vyslo podobne
Používateľov profilový obrázok
Papek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7308
Dátum registrácie: St 05. Dec, 2007, 08:00
Bydlisko: BA

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa Papek »

nechce sa mi to tu vsetko citovat...

co sa tyka samotneho cidla klepania (knock sensor), tak nieje zarukou toho, ze mozes liat benzin s nizsim oktanovym cislom. Zavisi od ECU, o kolko stupnov si vie posunut predzapal.
Inak ta fabia ma cekom zaujala, kompresny pomer 10,5:1, 74kW pri 6000 ot, to uz musi ist celkom slusne, akurat ta 98 mi tam moc nesedi. Napr. Honda S2k ma predpisany 95 oktanovy benzin a ma kompresiu 11,1:1, JDM az 11,7:1, Celica 11,5:1. Co som si vsimol, tak vacsinou turbomotory maju predpisany 98 oktanovy. Zaujimalo by ma, aku ma suvislost tankovanie bioetanolu a reset ECU. Je mi jasne, ze si riadiaca jednotka uklada statistiky zo snimacov a podla toho upravuje napr. volnobeh, sytic atd.
Kompresia motora - ako pisal Snake, kompresia motora je pevne dana, tusim Peugeot vyvija technologiu variabilnej kompresie, resp. vyvijaju to aj ine automobilky, ale Peugeot to planuje nasadit do seriovej vyroby.
Co sa tyka variabilnych sacich kanalov (variable length intake manifold), nieje to len vysada Hondy (aj ked Honda to vyuziva asi najviac), pouziva to vela automobiliek (aj oblubeny fau-ve koncern). Co som si vsimol, ze sa to pouziva vacsinou pri vykonnejsich (rozumej litrovy vykon priblizujuci sa 100k) a objemnejsich motoroch.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
i5-12400F ♦ 32 GB RAM ♦ RTX 4070 SUPER 12 GB
Používateľov profilový obrázok
LoPiO
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1474
Dátum registrácie: So 09. Apr, 2005, 20:00
Bydlisko: Brno

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa LoPiO »

Michelin Tweel:

I found paradise, it`s Ibiza.
I found heaven at Decibel Outdoor festival - Beekse Bergen , ilvarenbeek, Netherland

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"