Všeobecná diskusia
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
hmm, fakt: http://www.hojko.com/post881723.html?si ... e7#p881723
s 95 to ma mozno iba tych 70kW, chceli preskocit konkurenciu asi
dobra haluz, proste skoda
nieco k teme: http://www.youtube.com/watch?v=gQghB4asSnI
s 95 to ma mozno iba tych 70kW, chceli preskocit konkurenciu asi
dobra haluz, proste skoda
nieco k teme: http://www.youtube.com/watch?v=gQghB4asSnI
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
EGRko kludne daj doprdelejanci11 napísal:a EGR off alebo nechat?
Kompresia je vždy konštantná, keďže je daná fyzikálnymi rozmermi valca a piesta, oktánové či cetánové číslo nemá nič s kompresiou.ZoranICS napísal:Kym nemas pedal na podlahe, kompresia vo valci nie je zdaleka taka vysoka aka moze byt - tym padom nizsie oktanove cislo neovplyvnuje chod motora.
Snake to vysvetloval asi v troch postoch, stačí dať hladať niektoré z týchto stringovZoranICS napísal:Snake to vie urcite lepsie vysvetlit ako ja
"mero"
"klepania"
"oktan"
"cetan"
"kompresia"
"ETBE"
"etanol"
"piest"
atd atd.
.
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
tie posty som uz davnejsie cital, nepametam si z toho nic, a nechce sa mi tym zase preluskavat, otazka je len ci takemu motoru 95ka uskodi.
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Ten motor má čidlo klepania, prestaví sa bez problémov, problém by bol pri tankovaní BE, tam treba resetnúť ECU.
.
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
jaj tak. to uz poznam
vratil som sa k tym starsim postom, nedalo mi to,
cize ak dobre chapem, ak ma auto cidlo klepania, tak sa donho moze liat akykolvek klasicky benzin (ak to neni biosracka), a on si nastavi co treba automaticky, ano?
(cize tam moze ist 95, 98, V-power(a ine pseudo-100-turbo-benziny) a nic sa nestane?)
vratil som sa k tym starsim postom, nedalo mi to,
cize ak dobre chapem, ak ma auto cidlo klepania, tak sa donho moze liat akykolvek klasicky benzin (ak to neni biosracka), a on si nastavi co treba automaticky, ano?
(cize tam moze ist 95, 98, V-power(a ine pseudo-100-turbo-benziny) a nic sa nestane?)
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Aj to som tam písal, motor ktorý je nastavený na nejaký benzín, nevyužije potenciál vyššieho oktánového čísla, lebo sa prestaví tak, aby zmes buchla vtedy kedy má, vysokooktánové benzíny majú zmysel pri vyšších kompresiách, klasické motory s ním nič nespravia a je to iba míňanie peňazí. Nevravím že nejaký nárast tam neni, ale oproti cene je to brutal nevýhodné a zbytočné, samozrejme ak má niekto 400 koňové žihadlo tak 10-15 BHP naviac je reálnych pri dobrej zmesi, naopak, ak natankuješ benz. s menším OČ, tak zákonite znížiš motoru výkon vo vyššom spektre otáčok (Honda to čiastočne vyriešila Vtecom a variabilnými sacími zvodmi). Toto je na dlhšiu debatu, v podstate kto si vie dať jedna a jedna dokopy, vie a sám zistí o čom to je.
.
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
no, to je mi jasne ze u fabky sa neoplati 100okt tankovat, aj keby to vedela vyuzit sa to neoplati
ale ide o to ze benzin s inym OC ako to ma v TP ho neznici, co som vlastne chcel vediet.
(predpokladam ale, ze u nejakeho stareho motoru, typu moj srot 1.3mpi, by mohol byt problem s nizsim OC, vyssie to zas rovnako nevyuzije)
chapem to dobre?
ale ide o to ze benzin s inym OC ako to ma v TP ho neznici, co som vlastne chcel vediet.
(predpokladam ale, ze u nejakeho stareho motoru, typu moj srot 1.3mpi, by mohol byt problem s nizsim OC, vyssie to zas rovnako nevyuzije)
chapem to dobre?
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
nech tam leje 95, lebo v 90% aj keď tankuje 98 tak tankuje 95 a potom sa samozrejme dočítaš, ako to lepšie ťahá, ako klesla spotreba a podobne .
.
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
ok , dik
no uz len mu to vysvetlit
no uz len mu to vysvetlit
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
tak K&N filter spolu s čistiacou sadou viem zohnať za 90e
cena sa mi zda ok, čo myslíte?
cena sa mi zda ok, čo myslíte?
Spoiler: ukázať
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
moze byt, mna to vyslo podobne
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
nechce sa mi to tu vsetko citovat...
co sa tyka samotneho cidla klepania (knock sensor), tak nieje zarukou toho, ze mozes liat benzin s nizsim oktanovym cislom. Zavisi od ECU, o kolko stupnov si vie posunut predzapal.
Inak ta fabia ma cekom zaujala, kompresny pomer 10,5:1, 74kW pri 6000 ot, to uz musi ist celkom slusne, akurat ta 98 mi tam moc nesedi. Napr. Honda S2k ma predpisany 95 oktanovy benzin a ma kompresiu 11,1:1, JDM az 11,7:1, Celica 11,5:1. Co som si vsimol, tak vacsinou turbomotory maju predpisany 98 oktanovy. Zaujimalo by ma, aku ma suvislost tankovanie bioetanolu a reset ECU. Je mi jasne, ze si riadiaca jednotka uklada statistiky zo snimacov a podla toho upravuje napr. volnobeh, sytic atd.
Kompresia motora - ako pisal Snake, kompresia motora je pevne dana, tusim Peugeot vyvija technologiu variabilnej kompresie, resp. vyvijaju to aj ine automobilky, ale Peugeot to planuje nasadit do seriovej vyroby.
Co sa tyka variabilnych sacich kanalov (variable length intake manifold), nieje to len vysada Hondy (aj ked Honda to vyuziva asi najviac), pouziva to vela automobiliek (aj oblubeny fau-ve koncern). Co som si vsimol, ze sa to pouziva vacsinou pri vykonnejsich (rozumej litrovy vykon priblizujuci sa 100k) a objemnejsich motoroch.
co sa tyka samotneho cidla klepania (knock sensor), tak nieje zarukou toho, ze mozes liat benzin s nizsim oktanovym cislom. Zavisi od ECU, o kolko stupnov si vie posunut predzapal.
Inak ta fabia ma cekom zaujala, kompresny pomer 10,5:1, 74kW pri 6000 ot, to uz musi ist celkom slusne, akurat ta 98 mi tam moc nesedi. Napr. Honda S2k ma predpisany 95 oktanovy benzin a ma kompresiu 11,1:1, JDM az 11,7:1, Celica 11,5:1. Co som si vsimol, tak vacsinou turbomotory maju predpisany 98 oktanovy. Zaujimalo by ma, aku ma suvislost tankovanie bioetanolu a reset ECU. Je mi jasne, ze si riadiaca jednotka uklada statistiky zo snimacov a podla toho upravuje napr. volnobeh, sytic atd.
Kompresia motora - ako pisal Snake, kompresia motora je pevne dana, tusim Peugeot vyvija technologiu variabilnej kompresie, resp. vyvijaju to aj ine automobilky, ale Peugeot to planuje nasadit do seriovej vyroby.
Co sa tyka variabilnych sacich kanalov (variable length intake manifold), nieje to len vysada Hondy (aj ked Honda to vyuziva asi najviac), pouziva to vela automobiliek (aj oblubeny fau-ve koncern). Co som si vsimol, ze sa to pouziva vacsinou pri vykonnejsich (rozumej litrovy vykon priblizujuci sa 100k) a objemnejsich motoroch.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Michelin Tweel:
I found paradise, it`s Ibiza.
I found heaven at Decibel Outdoor festival - Beekse Bergen , ilvarenbeek, Netherland
I found heaven at Decibel Outdoor festival - Beekse Bergen , ilvarenbeek, Netherland