Všeobecná diskusia
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
tak za 95k sa tak da znicit auto..
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
oktavka ma 223.000 km a nezerie ani deci oleja za 15.000kmSnake napísal:Každý motor žere olej, keď nežere niečo je zle.
mitsu mi nezozralo ani kvapku oleja za prvych 10.200 a ze vraj auta v zabehu zeru..
takze obe auta su pokazene?
aby som vedel ci mam ist do servisu alebo nie
Spoiler: ukázať
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
octavka ti po takom nábehu musela to deci dve zožrať isto, mi nehovor že nie, mitsu zatiaľ nesúdiť, je nové. Proste motor minimálne množstvo spapať musí, fyzika nepustí, a ak "púšťa", tak niečo do oleja tečie (palivo, voda, atp).
.
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
absolutne sa do oktavky nedolieva olej...tuto vymenu netusim kedze sa uz o to stara brat ale doteraz ked som to pravideln ekontroloval hladina bola tak ista.otazka je ci volnym okom uvidim 1dc
Spoiler: ukázať
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12537
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
ohladne toho mitsu. moj stary lancer tiez nezral olej. motor mal nabehane 240t km. nemal ziadnu poruchu, vytacal som ho do 7500 otacok. Ale ked som ho vlastnila behal trochu po mitsu forach, tak viacero uzivatelov spominalo ze im mitsu nezeru olej. Ono mozno aj zralo, ale muselo strasne malo a ked bol interval vymeny robeny po 8000 km max, tak to clovek asi ani nespozoroval
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
tak ono pre 99% ludi slovne spojenie "nezere olej" znamena, ze medzi 2ma vymenami oleja nebolo potrebne dolievat olej
to, ci pri vymene oleja, naozaj dostali z motora tolko, co don naleju, uz nikto nekontroluje (alebo snad ano?)
dolezite je, aby clovek nemusel kazdych 1000 km hasit zltu kontrolku konvicky s kvapkou naliatim 2-3dcl oleja do spravnej diery pod kapotou ...
(jaaaj, prasat-prasat ... zlaty yaris, ten take nepozna ... a ked tak nad tym rozmyslam, aj audi si pyta olej ... pomerne pravidelne)
to, ci pri vymene oleja, naozaj dostali z motora tolko, co don naleju, uz nikto nekontroluje (alebo snad ano?)
dolezite je, aby clovek nemusel kazdych 1000 km hasit zltu kontrolku konvicky s kvapkou naliatim 2-3dcl oleja do spravnej diery pod kapotou ...
(jaaaj, prasat-prasat ... zlaty yaris, ten take nepozna ... a ked tak nad tym rozmyslam, aj audi si pyta olej ... pomerne pravidelne)
lava, prava, lava, prava ...
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
v zivote som ani do feldy (ani otec) nedolieval olej... ak sa aj za ten interval vymeny nieco zozralo, muselo to byt riadne malo lebo ked sa kontrolovala hladina vzdy toho bolo cca rovnako. +kontrolku oleja som este ani nevidel tam svietit
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
ako bolo spominane, kazdy motor zerie olej. na jednej strane piestu je v motore olej a na druhej strane palivova zmes/vybuch/horenie/spalene palivo. piest sa pohybuje vo valci tam a s5 a rozotiera olej po stene aby sa v nom mohol lahko klzat. kedze neexistuje na svete ani jeden taky material/konstrukcia, ktory(a) by dokazal(a) natrety olej zo steny valca dokonale stiahnut pri ceste s5, tenky olejovy film ostava v spalovacej komore a pri zapaleni paliva zhory.
Niektory vyrobca zvoli "volnejsi" pohyb piestu vo valci na ukor vacsej spotreby oleja, niektory ma takmer dokonale vyratane (alebo skor odskusane) kde je optimalny pomer tazsieho pohybu piestu na ukor vykonu motora - pri nizsej "spotrebe" oleja.
To ze si to uzivatel pri vymene oleja nevsimne je sposobene naozaj malou "spotrebou" oleja pri nizkych otackach a dostatocne velkym rozmedzim medzi znackami min a max v olejovej nadobe.
Ci sa paci, ci nie, olej sa z nadrzky straca - motor zerie olej. KAZDY MOTOR. zakladny vzorec znie - vysoky vykon/otacky = vysoka spotreba oleja.
EDIT: Som si isty ze keby ze ma snake trochu trpezlivosti a chce sa mu vysvetlovat tak to popise lepsie nez ja vsak ano mista administrator
Niektory vyrobca zvoli "volnejsi" pohyb piestu vo valci na ukor vacsej spotreby oleja, niektory ma takmer dokonale vyratane (alebo skor odskusane) kde je optimalny pomer tazsieho pohybu piestu na ukor vykonu motora - pri nizsej "spotrebe" oleja.
To ze si to uzivatel pri vymene oleja nevsimne je sposobene naozaj malou "spotrebou" oleja pri nizkych otackach a dostatocne velkym rozmedzim medzi znackami min a max v olejovej nadobe.
Ci sa paci, ci nie, olej sa z nadrzky straca - motor zerie olej. KAZDY MOTOR. zakladny vzorec znie - vysoky vykon/otacky = vysoka spotreba oleja.
EDIT: Som si isty ze keby ze ma snake trochu trpezlivosti a chce sa mu vysvetlovat tak to popise lepsie nez ja vsak ano mista administrator
Mas pravdu, no tak ako som spominal - mam potvrdene z dvoch zdrojov, ze sa o auto staralo.landrower napísal:tak za 95k sa tak da znicit auto..
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Ja som menil minuly rok v lete, odvtedy nalietanych cca. 12t km (ano viem, som trochu presvihol interval) a spotreba oleja prakticky nulova. Nalieval som ta, ze som mal olej v strede medzi ryskami a po poslednej nakladacke v nemecku mam stale rovnako. Medzi vrchnou a spodnou ryskou by mal byt rozdiel 3,5 dcl. A setrit ju zrovna nesetrim, jak mam zohriaty motor, tak jej doprajem cely rozsah otacokSnake napísal:Každý motor žere olej, keď nežere niečo je zle.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
znamena to len tolko ze na oko nevidis rozdiel. keby si vedel na mililitre presne kolko si nalial a potom na mililitre presne zmerias kolko si vypustil vsimnes si rozdiel. inak, nie len olej sa dostava do spalovacej komory ale aj spaliny do oleja - pre to je cierny pri vypustani - a preto sa presny ubytok oleja zmerat neda. jedine po odfiltrovani vsetkeho co don nepatri.
TypeR [a vsetky motory ktore su ladene na vysoky vykon] je v tomto specificky - je tam vacsia vola piestu vo valci - [AJ] preto je vyssia spotreba oleja.
TypeR [a vsetky motory ktore su ladene na vysoky vykon] je v tomto specificky - je tam vacsia vola piestu vo valci - [AJ] preto je vyssia spotreba oleja.
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
8000? nové sú robené na 20.000 ale aj tak budem meniť každých 15.000HellAngel napísal:ohladne toho mitsu. moj stary lancer tiez nezral olej. motor mal nabehane 240t km. nemal ziadnu poruchu, vytacal som ho do 7500 otacok. Ale ked som ho vlastnila behal trochu po mitsu forach, tak viacero uzivatelov spominalo ze im mitsu nezeru olej. Ono mozno aj zralo, ale muselo strasne malo a ked bol interval vymeny robeny po 8000 km max, tak to clovek asi ani nespozoroval
Spoiler: ukázať
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12537
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
novy mozno ma 20t km, ale je proste normalne menit olej pri 10t km. Ja a otec predomnou sme menili castejsie, lebo sme tomu radi nakladali do vysokych.
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Ja menim bud po roku alebo po 10000 - co pride skor. Tych par eur ma nezabije a motoru to celkom urcite neuskodi.
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12537
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
no potrebujem teraz ale dobre poradit.
mame znameho a predava peugeout (zaprisahal som sa ze v zivote nebudem mat francuza, ale...) 306 2.0HDI RV 1999. Nabehanych ma poctivych 300t km.
Dobre na tom je ze vsetko co menil, tak bolo skutocne robene a auto udrziaval. Ale mam otazku ohladne poruchovosti a spolahlivosti tohto auta. bajim sa francuzkych aut a dieslov zvlast. Nebudem na tom jazdit do talianska na dovolenky ale potrebujem to tu vramci SR a halvne aby sa mi to nesralo po kazdom kilometri.
mame znameho a predava peugeout (zaprisahal som sa ze v zivote nebudem mat francuza, ale...) 306 2.0HDI RV 1999. Nabehanych ma poctivych 300t km.
Dobre na tom je ze vsetko co menil, tak bolo skutocne robene a auto udrziaval. Ale mam otazku ohladne poruchovosti a spolahlivosti tohto auta. bajim sa francuzkych aut a dieslov zvlast. Nebudem na tom jazdit do talianska na dovolenky ale potrebujem to tu vramci SR a halvne aby sa mi to nesralo po kazdom kilometri.
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)