Vedlajsie efekty VSync

Všetko o grafických kartách, ich problémy, ovládače ...
Používateľov profilový obrázok
yesper
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 3011
Dátum registrácie: Ut 10. Jún, 2008, 20:41
Bydlisko: VT & BA

Re: Vedlajsie efekty VSync

Príspevok od používateľa yesper »

Discard je len jedna z moznosti swap chain, ktora na TB nic nemeni, stale tam su tri buffre a samozrejme s lagom ako som pisal, co je vidiet aj na obrazku.
Mir
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 530
Dátum registrácie: Ut 05. Aug, 2008, 20:32
Bydlisko: Bratislava

Re: Vedlajsie efekty VSync

Príspevok od používateľa Mir »

len jedna. ale jedina podporujuca multisampling (antialiasing). :)
Spoiler: ukázať
CPU: Xeon x3360 @ 3383Mhz / Board: Asus Rampage Extreme / RAM: 4x 2gb AData 1866+ XPG 2.0 @ 1593Mhz 8-7-7-22 CR1 / GPU: Gigabyte HD 7970 OC / Storage: LSI 9211-8i, 5x Corsair Force 3 GS 120gb Raid 0 / LAN: Killer Xeno / Sound: Creative Xfi-Fatality / TV: Avermedia Trinity + SatGate (DVB-T, DVB-S)
Používateľov profilový obrázok
Xenon
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2295
Dátum registrácie: St 20. Dec, 2006, 02:00
Bydlisko: Košice

Re: Vedlajsie efekty VSync

Príspevok od používateľa Xenon »

Tak nedalo mi to a pozrel som si wikipédiu:

"Vertical synchronization eliminates this by timing frame buffer fills to coincide with the vertical blanking interval, thus ensuring that only whole frames are seen on-screen. Software such as video games and computer aided design (CAD) packages often allow vertical synchronization as an option, because it delays the image update until the vertical blanking interval. This produces a small penalty in latency, because the program has to wait until the video controller has finished transmitting the image to the display before continuing. Triple buffering reduces this latency significantly."

Tu píšu niečo iné.
Spoiler: ukázať
CPU: Intel Pentium Dual-Core E2220 @ 3.2GHz cooled by Noctua NH-U12P MB: ASUS Rampage Formula GRAFIKA: Sapphire ATI Radeon HD3870 512MB GDDR4 + Sapphire ATI Radeon HD3850 512MB GDDR3 in CrossFireX RAM: 8GB DDRAM2 800Mhz Corsair XMS2 4-4-4-12 AUDIO: ASUS Xonar DX -> Ultimate Ears Triple.Fi 10 Pro PSU: Fortron SAGA 450W (peak 500W) LCD: LG L1953TR 19"
Používateľov profilový obrázok
yesper
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 3011
Dátum registrácie: Ut 10. Jún, 2008, 20:41
Bydlisko: VT & BA

Re: Vedlajsie efekty VSync

Príspevok od používateľa yesper »

zarucene pravdive info lebo wikipedia...to plati jedine tak pre OpenGL
Používateľov profilový obrázok
Xenon
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2295
Dátum registrácie: St 20. Dec, 2006, 02:00
Bydlisko: Košice

Re: Vedlajsie efekty VSync

Príspevok od používateľa Xenon »

Neviem, mne to dáva väčšiu logiku. Uvidíme, keď to budeme preberať na prednáške. Proste ty máš viac bufferov, takže sa stihnú pripraviť tie snímky včas... Aspoň to som ja pochopil...
Spoiler: ukázať
CPU: Intel Pentium Dual-Core E2220 @ 3.2GHz cooled by Noctua NH-U12P MB: ASUS Rampage Formula GRAFIKA: Sapphire ATI Radeon HD3870 512MB GDDR4 + Sapphire ATI Radeon HD3850 512MB GDDR3 in CrossFireX RAM: 8GB DDRAM2 800Mhz Corsair XMS2 4-4-4-12 AUDIO: ASUS Xonar DX -> Ultimate Ears Triple.Fi 10 Pro PSU: Fortron SAGA 450W (peak 500W) LCD: LG L1953TR 19"
Používateľov profilový obrázok
P3PoX
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 668
Dátum registrácie: Ne 31. Aug, 2008, 12:58
Bydlisko: Prešov

Re: Vedlajsie efekty VSync

Príspevok od používateľa P3PoX »

Akakolvek forma Vysnc vyrazne zväcsuje input lag, pri niektorych fps hrach to je velmi citit.
Spoiler: ukázať
CPU: Intel® Core™ i5-4690K /OC 4.6Ghz, 1.26V/ CPU Cooler: CoolerMaster Hyper 212+, MB: MSI Z97-G43 GPU: MSI R5850 Twin Frozr II /OC 840/5000Mhz/ , RAM: Kingston 4GB DDR3 1866Mhz HyperX Fury Black Series/OC 2200Mhz, 1.62V/, PSU: Seasonic S12II 520W, HDD: Samsung SpinPointF1 320GB, Sound card: Asus Xonar D1, Headset: Roccat Kave 5.1, LCD: Dell U2312HM 23" Mouse: Logitech G9X+Razer Goliathus Control Edition, Keyboard: OCZ Alchemy Elixir
See you on the battlefield!
Používateľov profilový obrázok
Xenon
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2295
Dátum registrácie: St 20. Dec, 2006, 02:00
Bydlisko: Košice

Re: Vedlajsie efekty VSync

Príspevok od používateľa Xenon »

To áno, ale vravieť, že triple buffer tomu ešte viac uškodzuje podľa mňa nie je pravda. Budem rád, ak to vysvetlíte.
Spoiler: ukázať
CPU: Intel Pentium Dual-Core E2220 @ 3.2GHz cooled by Noctua NH-U12P MB: ASUS Rampage Formula GRAFIKA: Sapphire ATI Radeon HD3870 512MB GDDR4 + Sapphire ATI Radeon HD3850 512MB GDDR3 in CrossFireX RAM: 8GB DDRAM2 800Mhz Corsair XMS2 4-4-4-12 AUDIO: ASUS Xonar DX -> Ultimate Ears Triple.Fi 10 Pro PSU: Fortron SAGA 450W (peak 500W) LCD: LG L1953TR 19"
Mir
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 530
Dátum registrácie: Ut 05. Aug, 2008, 20:32
Bydlisko: Bratislava

Re: Vedlajsie efekty VSync

Príspevok od používateľa Mir »

Trochu matematiky predsa...

Mam engine schopny bezat 100fps a monitor s 60Hz.

Vsync+Double buffering
Frame 1 sa zobrazuje na monitore
Frame 2 je vypocitany na 100%
40% vykonu sa nepouzilo

Vsync+Triple buffering
Frame 1 sa zobrazuje na monitore
Frame 2 je vypocitany na 100%
Frame 3 je vypocitany na 40%

a teraz - mam engine schopny bezat na 45FPS a monitor s 60Hz. Zapnem Vsync a k tomu FRAPS. Vidim ze to ukazuje 30FPS stabilne. Vtedy to vyzera takto.

Double buffering
Frame 1 sa zobrazuje na monitore
Frame 2 sa vypocita na 75%
FLIP
Frame 1 sa zobrazuje
Frame 2 sa dopocita na 100%
75% strata vykonu
FLIP
Frame 2 sa zobrazuje
Frame 1 sa dopocita na 75%

Triple Buffering
Frame 1 sa zobrazuje na monitore
Frame 2 sa vypocita na 75%
Frame 3 je vypocitany na 0%
FLIP
Frame 1 sa stale zobrazuje
Frame 2 je vypocitany na 100%
Frame 3 je vypocitany na 50%
FLIP
Frame 2 sa zobrazuje
Frame 3 je vypocitany na 100%
Frame 1 je vypocitany na 25%

Problem Vsyncu je v tom ze jedna frame sa pri nedostatku HW vykonu zobrazuje dlho - stuttering... A vyhoda triple bufferingu je v tom ze znizuje straty vypoctoveho potencialu.
Spoiler: ukázať
CPU: Xeon x3360 @ 3383Mhz / Board: Asus Rampage Extreme / RAM: 4x 2gb AData 1866+ XPG 2.0 @ 1593Mhz 8-7-7-22 CR1 / GPU: Gigabyte HD 7970 OC / Storage: LSI 9211-8i, 5x Corsair Force 3 GS 120gb Raid 0 / LAN: Killer Xeno / Sound: Creative Xfi-Fatality / TV: Avermedia Trinity + SatGate (DVB-T, DVB-S)
Používateľov profilový obrázok
yesper
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 3011
Dátum registrácie: Ut 10. Jún, 2008, 20:41
Bydlisko: VT & BA

Re: Vedlajsie efekty VSync

Príspevok od používateľa yesper »

Xenon napísal:Neviem, mne to dáva väčšiu logiku. Uvidíme, keď to budeme preberať na prednáške. Proste ty máš viac bufferov, takže sa stihnú pripraviť tie snímky včas... Aspoň to som ja pochopil...
ak si to nepochopil z obrazku dole, tak snad prednaska

Obrázok

pri db su tam len dva buffre, ku kazdemu si daj napr 20ms a teraz pocitaj latencie s dvoma bufframi a s troma
Mir
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 530
Dátum registrácie: Ut 05. Aug, 2008, 20:32
Bydlisko: Bratislava

Re: Vedlajsie efekty VSync

Príspevok od používateľa Mir »

To ako si to predstavujes ty by bola pravda za predpokladu ze hardware nestiha dokoncit pracu v grafickom bufferi do doby 16,6ms, pricom po dokonceni vykreslovania Buffera B by si hardware dal pauzu a vobec nic nerobil do doby nez sa bufferB zacne zobrazovat. A presne tam mas chybu.

Pretoze cas potrebny na vyplnenie bufferu nieje konstanta (20ms ako pises ty) ale premenna tak:
Buffer A sa zobrazoval cca 16,7ms (kvoli Vsync)
Vykreslenie bufferu B trvalo 10ms
Po dokonceni bufferu B ma engine este 6ms cas pracovat na bufferi C.

Flip medzi bufframi mimochodom takmer vobec nic netrva. Vykreslovanie dnes uz nerobi to ze sa obsah backbufferu skopiruje do front bufferu, ale pointer sa flipne a ukaze na dalsi v poradi.

Na druhej strane ak:
Nemas Vsync a triple buffering zapnes tak je to nanic. Treti buffer sa nikdy nepouzije pretoze hned potom ako je backbuffer dokonceny tak sa flipne s frontbufferom.
Spoiler: ukázať
CPU: Xeon x3360 @ 3383Mhz / Board: Asus Rampage Extreme / RAM: 4x 2gb AData 1866+ XPG 2.0 @ 1593Mhz 8-7-7-22 CR1 / GPU: Gigabyte HD 7970 OC / Storage: LSI 9211-8i, 5x Corsair Force 3 GS 120gb Raid 0 / LAN: Killer Xeno / Sound: Creative Xfi-Fatality / TV: Avermedia Trinity + SatGate (DVB-T, DVB-S)
Používateľov profilový obrázok
yesper
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 3011
Dátum registrácie: Ut 10. Jún, 2008, 20:41
Bydlisko: VT & BA

Re: Vedlajsie efekty VSync

Príspevok od používateľa yesper »

o com tu trepes preboha, kde som povedal ze vykreslenie snimok trva konstatny cas? ja len vravim, ze vsync ma vacsi lag s triple buffrom ako s double
Používateľov profilový obrázok
Xenon
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2295
Dátum registrácie: St 20. Dec, 2006, 02:00
Bydlisko: Košice

Re: Vedlajsie efekty VSync

Príspevok od používateľa Xenon »

No. OK, tak môže tam byť ten lag preto, lebo vlastne ja dačo robím, idem s postavou napríklad. A teraz zahnem rýchlo doľava. Tak ten prvý obrázok, kedy zahnem doľava sa začne vykresľovať až v treťom buffri a tie ostatné dva buffre (kedy som išiel ešte de facto rovno) sa musia vykresliť a až tak príde ten môj doľava.

Takže ono mám viac FPS, lebo ich stíha grafika vykresľovať ale dlhšie trvá, kým obraz zareaguje na môj pohyb myšou, teda kým sa obraz dostane na monitor. Ale úprimne - čí 2 stotiny sekundy alebo 6 stotín sekundy. :rolleyes:

Teda rozumiem tomu správne ? :-)
Spoiler: ukázať
CPU: Intel Pentium Dual-Core E2220 @ 3.2GHz cooled by Noctua NH-U12P MB: ASUS Rampage Formula GRAFIKA: Sapphire ATI Radeon HD3870 512MB GDDR4 + Sapphire ATI Radeon HD3850 512MB GDDR3 in CrossFireX RAM: 8GB DDRAM2 800Mhz Corsair XMS2 4-4-4-12 AUDIO: ASUS Xonar DX -> Ultimate Ears Triple.Fi 10 Pro PSU: Fortron SAGA 450W (peak 500W) LCD: LG L1953TR 19"
Mir
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 530
Dátum registrácie: Ut 05. Aug, 2008, 20:32
Bydlisko: Bratislava

Re: Vedlajsie efekty VSync

Príspevok od používateľa Mir »

yesper napísal:o com tu trepes preboha, kde som povedal ze vykreslenie snimok trva konstatny cas? ja len vravim, ze vsync ma vacsi lag s triple buffrom ako s double
Presne tu:

Kód: Vybrať všetko

pri db su tam len dva buffre, ku kazdemu si daj napr 20ms a teraz pocitaj latencie s dvoma bufframi a s troma
Pokial som to teda nespravne pochopil (20ms x2 a potom x3, ze) ako presne to myslis?
Spoiler: ukázať
CPU: Xeon x3360 @ 3383Mhz / Board: Asus Rampage Extreme / RAM: 4x 2gb AData 1866+ XPG 2.0 @ 1593Mhz 8-7-7-22 CR1 / GPU: Gigabyte HD 7970 OC / Storage: LSI 9211-8i, 5x Corsair Force 3 GS 120gb Raid 0 / LAN: Killer Xeno / Sound: Creative Xfi-Fatality / TV: Avermedia Trinity + SatGate (DVB-T, DVB-S)
Používateľov profilový obrázok
yesper
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 3011
Dátum registrácie: Ut 10. Jún, 2008, 20:41
Bydlisko: VT & BA

Re: Vedlajsie efekty VSync

Príspevok od používateľa yesper »

ide len o najjednoduchsi priklad, preto tam pisem napr

Návrat na "Grafické karty"