Všeobecná diskusia
- Andre
- TV & Audio expert
- Príspevky: 11569
- Dátum registrácie: St 09. Jan, 2008, 14:00
- Bydlisko: Žilina
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
tie su paradne
viac rally style, nie garazovy tuning
viac rally style, nie garazovy tuning
5600X | Fera 5 | STRIX B550-F | 16GB DDR4 | RTX 4070 SUPER | Seasonic Focus Plus 650 Gold | NZXT S340 Elite
Corsair Scimitar + Roccat Hiro | Fnatic Gear Rush Red + CM wrist rest
Fanatec DD 8nm + Fanatec F1 V2 | Simgrade VX-PRO
Topping E50 + Focal Alpha 65
Corsair Scimitar + Roccat Hiro | Fnatic Gear Rush Red + CM wrist rest
Fanatec DD 8nm + Fanatec F1 V2 | Simgrade VX-PRO
Topping E50 + Focal Alpha 65
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Detonačné spalovanie nastáva, keď je benzín nižšieho octane-ratingu než má nastavený motor, moderné motory si dynamicky nastavujú predzápal. 100oktán má relatívne zmysel pri motoroch čo majú RL povedzme pri 8-9k a dostatok poníkov, tam to spraví niečo na výkone, v normálnom vozidle, to nespraví nič, keďže elektronika aj tak nastaví zapalovanie na správnu hodnotu, a kompresný pomer neosereš, ešte to teoreticky má zmysel pri ladení softwaru ECU, aj to viacmenej ako bezp. opatrenie.Chris napísal:vyssie oktanove cislo ti znizi detonacie, tym padom motor menej trpi a znizujes riziko prepalenie piestov a pod...
.
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
neptune su len 18 ... (zenith je 17 a 18) tie na obrazkoch su nieco ine... seat alebo nieco take neviem..pravdepodobne ronal - koncern ale neptune to nie su alebo mozno "čína! je to FAKE
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
michelin energy saver maju nabehane na oktavke cca 80tis km a dalsich 20 este vydrzia. Na vode trocha plavaju
yokohama advan A430 na mitsu maju zatial 16tis a v pohode - v zakrute drzia jak pribite, na vode su tiez dobre. Uvidim kolko vydrzia
yokohama advan A430 na mitsu maju zatial 16tis a v pohode - v zakrute drzia jak pribite, na vode su tiez dobre. Uvidim kolko vydrzia
Naposledy upravil/-a hawkeye v So 21. Júl, 2012, 12:59, upravené celkom 1 krát.
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
a ak sa smiem spytat aku mas spotrebu? a preco chces tak slabe auto ?stefan.koval napísal:lebo mam 10rokov 1.2 a som spokojny a potrebujem mat take slabe auto. a mam servisakov znamych na skody s lacnnejsimi dielmi. potom este na fiat, ale to je uz nad rozpocet. chcel by som nieco do 40tis km najazdene a tak do 4000e max 4500e. kolko inac stoji prepis auta? alebo ako sa to vola
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
- Kyselinka
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7265
- Dátum registrácie: St 02. Feb, 2011, 12:33
- Bydlisko: SC
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Ano, viem ze origos skodovacke Neptune su 18" a su to tieto:embe napísal:neptune su len 18 ... (zenith je 17 a 18) tie na obrazkoch su nieco ine... seat alebo nieco take neviem..pravdepodobne ronal - koncern ale neptune to nie su alebo mozno "čína! je to FAKE
... neviem presne co su tamtie zac, ale chalan to vozi tusim priamo z vyroby pre VW...aj mi to je v podstate jedno, lebo Zenithy mam uz objednane
Na ciernej octe to vyzera celkom fajn
-
- Čierna listina bazáru
- Príspevky: 1824
- Dátum registrácie: Št 04. Jún, 2009, 19:20
- Bydlisko: Sv. Jur
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Podla mna Fabie su skvele auta. 1.2 / 1.9 su asi najlepsie motory z nich. Sam mam 1.2HTTP. Jasne, nie je to nic extra, neda sa s tym machrovat, ani poriadne predbiehat. Ale ked je treba lacne auto na odvoz z A do B, ktore jazdi s nizkou spotrebou, lacnymi servis.nakladmi, nezere olej,atd...tak najlepsie asi vyjde fabia.
4.2015 - koncim s forom za Ban do bazaru, kde som nikoho neokaslal-ale zabudol ukončiť staré odlezane obchody.
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
vies o tom ze vecsie motory maju casto mensiu spotrebu, ze HTP potrebuje neskutocne casto menit olej oproti normalnym motorom, a teda prevadzkove naklady su vyssie ako u inych aut, casto vykonnejsich
nehovoriac o otm ze podla tejto logiky ta najlepsie vyjde felda 1.3mpi, ked je v dobrom stave da sa jazdit za 5.5-6l
nehovoriac o otm ze podla tejto logiky ta najlepsie vyjde felda 1.3mpi, ked je v dobrom stave da sa jazdit za 5.5-6l
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
-
- Čierna listina bazáru
- Príspevky: 1824
- Dátum registrácie: Št 04. Jún, 2009, 19:20
- Bydlisko: Sv. Jur
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Samozrejme, ze viem. jazdim najmä mimo mesta, podla predpisov, 5,5. Neskutocne casot menit olej? O tom pocujem prvy krat
4.2015 - koncim s forom za Ban do bazaru, kde som nikoho neokaslal-ale zabudol ukončiť staré odlezane obchody.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7076
- Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
- Bydlisko: Prešov(39)
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
ja mam 5L furt, natankujem 40l, vynulujem merac a furt mam nad 800km na nu, samozrejme mimo rezervy, vzdy tankujem pri pinuti rezervy a vynulujem merac a presne 40L fuknem do nej dnu. olej davam asi po 15tis km 1 flasu za 10e. menili sme rpave strednu cast vyfuku za 45e. inac ako hovorim, ja som spokojny a nepotrebujem na vychod silne auto. sluzi len na vikend k rodicom ist a naspet do mesta. cez tyzden vecsinou stoji pred bytovkou. nebudem si na take veci kupovat audi. viete odporucit neaky dobry bazar? do ss samozreme. uvazujem zeby som svoju pustil a kupil novsiu.
hry- ps5
doma-HP probook
doma-HP probook
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
yNo napísal:Samozrejme, ze viem. jazdim najmä mimo mesta, podla predpisov, 5,5. Neskutocne casot menit olej? O tom pocujem prvy krat
Závažnejšou príčinou však je nešťastné umiestnenie telesa katalyzátora blízko hliníkové bloku motora. Čo je však ešte horšie, katalyzátor je uchytený akurát v mieste, kde blokom prechádza hlavný olejový kanál, takže olej je zohrievaný zvnútra aj z vonkajšej strany motora.
.
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
tak ale to nehovori nic o potrebe neskutocne casto menit olej, 15000 je celkom dobry interval a takemu prditku netreba vela oleja, akurat je o nieco viac tepelne namahany. To mi je pri takom spotrebnom aute ukradnute.Odtoci si 100-150 risic a moze ist na recyklaciu
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
servisaci odporucali menit pri 8t km na HTP olej, inak sa ani tych 100t nemusi dozit.... ale OK.. lebo vobec sa to tu uz x-krat neriesilo
(a teraz ked si zoberes ze posrana felda 1.3mpi ti zajazdi na podobnu spotrebu, a ma o 10kW viac a omnoho spolahlivejsi motor, kde to prezije podstatne dlhsie intervaly vymeny oleja, tak nechapem jak si to ludia mozu kupit)
(a teraz ked si zoberes ze posrana felda 1.3mpi ti zajazdi na podobnu spotrebu, a ma o 10kW viac a omnoho spolahlivejsi motor, kde to prezije podstatne dlhsie intervaly vymeny oleja, tak nechapem jak si to ludia mozu kupit)
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2317
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Mam trochu casu zase, tak sa vyhadrim k viacerym veciam:
1) Nafta patri do lokomotivy, tanku a ponorky, nie do auta. Nafta v aute je humus. Kto obhajuje naftu v aute je... divny. Naftovy motor ma o hovne zvuk, rozsah uzitocnych otacok, udrzbu a X ostatnych veci. V nasej chudobnej krajine, kde sa vacsina aut kupuje ojazdenych, je blbost chciet naftovy motor. Naftovy motor produkuje kopec bordelu, potom je vsade hluk, vsetko smrdi a je pokryte popolom.
Odporucam ist sa pozriet do velkomiest v krajine, kde su normalni ludia a nepreferuju naftu. Na velkej ulici, kde je 5x tolko aut co u nas je mensi hluk a nic tam nesmrdi. To preto, lebo sa tam clovek nevozi naftovom hrkotajucom mikromotore, ale ma normalny benzinovy 2-3 liter. Po navrate do nasej uzasnej krajiny staci ist 1 minutu za beznym naftakom a bude vam zle.
Naftovy motor ma jednu vyhodu: Ma vonkajsi indikator stlaceneho plynoveho pedalu (kudol cierneho dymu), takze vidim, ze sofer akceleruje, resp. aspon sa snazi.
2) Dobrovolna kupa Fabie je... opat divna. Je skvele, ze auto ma malu spotrebu (nema), ci lacne diely (nema). Auto je to nepohodlne a nebezpecne. Olej v HTP skutocne je velmi namahany. Nikdy v zivote by som si nekupil auto od automobilky, ktora spravi to, ze pri naraze sa poskodia kable od akumulatora a teda predpinace pasov nevystrelia a airbag vystreli neskor. Naprava? Zbastlime nejake kondiky a software, aby sme nemuseli opravovat pricinu problemu (poskodenie kablov pri naraze). Radost jazdit vo Fabii je az do prveho narazu, potom sa to posklada ako domcek z karat.
Co sa tyka spotreby oleja, auto, ktore nezerie olej neexistuje. Motor spotrebuva olej z principu fungovania. Moze ho zrat vela, menej, aj malo, ale nie ze nezere absolutne ziadny olej. Tiez by mal prima historky o fungl novych Fabiach II, ktore maju taku spotrebu oleja ako moj stary 8-valec.
1) Nafta patri do lokomotivy, tanku a ponorky, nie do auta. Nafta v aute je humus. Kto obhajuje naftu v aute je... divny. Naftovy motor ma o hovne zvuk, rozsah uzitocnych otacok, udrzbu a X ostatnych veci. V nasej chudobnej krajine, kde sa vacsina aut kupuje ojazdenych, je blbost chciet naftovy motor. Naftovy motor produkuje kopec bordelu, potom je vsade hluk, vsetko smrdi a je pokryte popolom.
Odporucam ist sa pozriet do velkomiest v krajine, kde su normalni ludia a nepreferuju naftu. Na velkej ulici, kde je 5x tolko aut co u nas je mensi hluk a nic tam nesmrdi. To preto, lebo sa tam clovek nevozi naftovom hrkotajucom mikromotore, ale ma normalny benzinovy 2-3 liter. Po navrate do nasej uzasnej krajiny staci ist 1 minutu za beznym naftakom a bude vam zle.
Naftovy motor ma jednu vyhodu: Ma vonkajsi indikator stlaceneho plynoveho pedalu (kudol cierneho dymu), takze vidim, ze sofer akceleruje, resp. aspon sa snazi.
2) Dobrovolna kupa Fabie je... opat divna. Je skvele, ze auto ma malu spotrebu (nema), ci lacne diely (nema). Auto je to nepohodlne a nebezpecne. Olej v HTP skutocne je velmi namahany. Nikdy v zivote by som si nekupil auto od automobilky, ktora spravi to, ze pri naraze sa poskodia kable od akumulatora a teda predpinace pasov nevystrelia a airbag vystreli neskor. Naprava? Zbastlime nejake kondiky a software, aby sme nemuseli opravovat pricinu problemu (poskodenie kablov pri naraze). Radost jazdit vo Fabii je az do prveho narazu, potom sa to posklada ako domcek z karat.
Co sa tyka spotreby oleja, auto, ktore nezerie olej neexistuje. Motor spotrebuva olej z principu fungovania. Moze ho zrat vela, menej, aj malo, ale nie ze nezere absolutne ziadny olej. Tiez by mal prima historky o fungl novych Fabiach II, ktore maju taku spotrebu oleja ako moj stary 8-valec.