![red :red:](https://pretaktovanie.sk/images/smilies/red.gif)
![rofl :rofl:](https://pretaktovanie.sk/images/smilies/lol.gif)
... takze budu tieto
![smile :)](https://pretaktovanie.sk/images/smilies/smile.gif)
![Obrázok](http://img221.imageshack.us/img221/9518/zenith.th.jpg)
Detonačné spalovanie nastáva, keď je benzín nižšieho octane-ratingu než má nastavený motor, moderné motory si dynamicky nastavujú predzápal. 100oktán má relatívne zmysel pri motoroch čo majú RL povedzme pri 8-9k a dostatok poníkov, tam to spraví niečo na výkone, v normálnom vozidle, to nespraví nič, keďže elektronika aj tak nastaví zapalovanie na správnu hodnotu, a kompresný pomer neosereš, ešte to teoreticky má zmysel pri ladení softwaru ECU, aj to viacmenej ako bezp. opatrenie.Chris napísal:vyssie oktanove cislo ti znizi detonacie, tym padom motor menej trpi a znizujes riziko prepalenie piestov a pod...
a ak sa smiem spytat aku mas spotrebu? a preco chces tak slabe auto ?stefan.koval napísal:lebo mam 10rokov 1.2 a som spokojny a potrebujem mat take slabe auto. a mam servisakov znamych na skody s lacnnejsimi dielmi. potom este na fiat, ale to je uz nad rozpocet. chcel by som nieco do 40tis km najazdene a tak do 4000e max 4500e. kolko inac stoji prepis auta? alebo ako sa to vola
Ano, viem ze origos skodovacke Neptune su 18" a su to tieto:embe napísal:neptune su len 18 ... (zenith je 17 a 18) tie na obrazkoch su nieco ine... seat alebo nieco take neviem..pravdepodobne ronal - koncern ale neptune to nie sualebo mozno "čína! je to FAKE
yNo napísal:Samozrejme, ze viem. jazdim najmä mimo mesta, podla predpisov, 5,5. Neskutocne casot menit olej? O tom pocujem prvy krat
Závažnejšou príčinou však je nešťastné umiestnenie telesa katalyzátora blízko hliníkové bloku motora. Čo je však ešte horšie, katalyzátor je uchytený akurát v mieste, kde blokom prechádza hlavný olejový kanál, takže olej je zohrievaný zvnútra aj z vonkajšej strany motora.