1adad1 napísal:inak mam otazku k tomu autopilotovi:
takze mam otazky:
1. da sa to pouzit spolu?
2. fungovalo by to aspon na dialnici bez vodica(teda by bol dozor v nejake krizovej situacii, ale inak by nemusel soferovat, right?)?
Osobnú skúsenosť s tým mám v mercedese W221.
1. Áno
2. Nie, teda určite nie tak ako si to predstavuješ, aspoň podla mojej skúsenosti:
Aktívny tempomat je fajn, dokonca v mercedese aj celkom pekne fungoval, oveľa častejšie však používam obyčajný nakoľko som v réale nenašiel pre ten aktívny pri mojich cestách využitie. V nemecku na diaľnici sa je aj občas na koho zavesiť, aby ťa viedol, ak je však cesta plnšia čo vačšinov býva, tak je to stále brzda, plyn. Spoliehať sa na niečo takéto ak chcem udržať cestovnú rýchlosť 160-200 to osobne nerobím, jednoducho tomu neverím, pri tej rýchlosti si treba dávať pozor nielen na to či ten predomnou nespomaluje, ale hlavne nato kedy pôjde zo zadu 250+, kedy sa rozhodne turecký kamionista obiehať, kedy mu odletí koleso a podobne, netrafiť toho pred tebou nevyžaduje toľko pozornosti ako vnímať všetko ostatné čo máš v tej rýchlosti a udržovať si prehľad.
V premávke kde sa jazdí s rýchlostným limitom je však fajn, dokonca sme to skúšali a auto aj zastaví. Ak však chcem ísť nemecko na plno, tak sa nespolieham na žiadne tieto asistenty, ak chce človek chodiť rýchlo tak by mal byť dostatočne zodpovedný na to aby odhadol svoje schopnosti a situáciu na ceste a nie spoliehať sa na to že auto sa o to postará.
Lane assist, neviem ako funguje u ostatných značiek, u medveďa ak zistí že vybočuješ, tak začne vybrovať volant, a ak nespravíš korekciu riadenia tak ju spravý sám. Nehýbe pri tom ale volantom,
na korekciu nevyužíva riadenie, ale pribrzdí kolesá na opačnej strane čiary ktorej sa dotýkaš... Efekt teda vidíš aj sám, dlhodobo sa tak ísť nedá auto nie je tank ani iné pásové vozidlo aby sa zabáčalo brzdením jednej strany, celé čo to spravilo pri ostrejšej zákrute bolo extrémne brzdenie a spomalenie... vrátiť ťa naspať medzi čiary to ešte vie, ten čo bude za tebou bude pozerať prečo brzdíš keď by si nemusel, keď o tom nievie lebo z jeho pohľadu stačí len pohnúť volantom aby si sa dostal naspať a nie brzdiť. Pri dočasnom značení( 3 krát čiary na ceste, oddelené nakoniec kuželmi) na baustelle som to len vypol, robilo to riadne hovadiny.
A Celkovo je to na nič, keď sa necitíš dobre alebo si ospalý tak nesadaj za volant, spoliehať sa na niečo takéto je hovadina, nevraviac o tom že tam kde by som to možno potreboval sa to použiť nedalo, na ceste do moskvy keď už som bol riadne unavený bol ten systém nekompatibilný s "kvalitou" značenia cesty... ani sa mu nečudujem...
Všetky tieto vylepšenia sú v réalnom svete nepoužitelné, napr. to s-ko ťa varuje keď vidí že si unavený a nedávaš pozor, vtedy máš zastať a nie spoliehať sa na to že ťa auto zobudí a niečo za teba spraví, ja keď som po 30 hodinách jazdy zastal že idem spať tak ma nezobudil ani alarm, pri ktorom to auto otrasne hlasno trúbi, tak čo mi pomôže niake pípnutie a hláška coffe? Keď som nemal auto s nezávislím kúrením tak som raz v zime zastal počas dlhej cesty že si idem pospať, samozrejme naštartované, a akosi
![facepalm :facepalm:](https://pretaktovanie.sk/images/smilies/facepalm.gif)
som počas spánku nechal nohu na plyne, a motor uvaril, myslíš že som sa zobudil? Tak isto aj varovanie o mrtvom uhle a podobne, je to niečo na čo sa nemožes spoliehať, máš dávať pozor a hotovo, vačšinov to ajtak len otravuje, nieto ešte nechať niečo šoférovať za mňa.
Ak nechceš šoférovať tak si kúp niaký long, a zaplať šoféra, pohodlie bude o mnoho vačšie ako pri tvojej predstave trpnúť a prekrývať celú cestu krčovito brzdový pedál
![wink ;)](https://pretaktovanie.sk/images/smilies/wink.gif)