Všeobecná diskusia
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
V F 430 je automatizovaný manuál, amt, Ferrari to volá F1, je to v princípe ako dsg ale má len jednu "spojku" nie dve. Ak autu nakladáš a vytáčaš ho tak tie upshifty sú neskutočné, v meste je však strašný bez otáčok je pomalý, trhajúci, na kopčekoch ak zastavíš tak roluješ hore dole atď. Nič nemení na tom aký má 430-ka parádny zvuk pri medziplynoch, a tie upshifty a tá ich razancia to dáva človeku pocit ako keby bol pilot F1
Workstation: HP Z230- i7 4770, 16gb DDR3, GTX 960, SSD RAID 2x256GB, 3x HP 24" LCD
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Presne toto je smutne... tak to potom na tych cestach aj vyzera. polka ludi s vodicakom nema co na ceste hladat...Snake napísal:Naučiť dnešné decká niečo ako prah brdzenia či dávkovanie brdznej sily je dnes nereálne, zabudni, poznám X ľudí ktorí si myslia že keď majú ESP, tak sa im nič nestane, holt túto zimu na to podaktorí doplatili, a preto tieto sračky vypínam vždy keď sadnem do auta ktoré to má.
kamaratovi esp vyrovnalo bavora do zvodidiel... zabudol ho vypnut nastastie moj cvirik ma len abs a nic ine
- mirjak
- Používateľ
- Príspevky: 2252
- Dátum registrácie: Št 16. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
OK... a kolko z nas ma realne automat? Podla mna je to tiez super, ale tie 2-3k euro dokazem vyuzit lepsie, proste s ohladom na fin. moznosti (listova cena 18-28k) zrejme zas budem mat manual. Predpokladam, Snake zistoval realne moznosti a nie co ma kto vysnivane. Vyssiu prioritu nez automat maju pre mna napr. xenony, kufor, tempomat a miesto na zadnych sedadlach.xH4wk napísal:Keby ste si mali kupovať nové auto, bolo by s
automatickou prevodovkou jednoznacne, kto nevyskusal na dlhsiu dobu, nepochopi
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Ak budem mat 20tisc €, radsej vezmem auto s motorom za 17tis ktore ma ale DSG a stoji 20tisica, ako auto s lepsim motorom za 20tis BEZ DSG. A tempomat je v pomaly v kazdom aute s DSG v zakladnej vybave, aj pri lacnejsich autach, a ked nieje tak kukam po inom modeli/znacke auta ktora to tam ma. Uz zakladny motor 1,2tsi co sa dava s dsg mi staci, niessom psychopat a vo ferrari sa idem previezt max. na letisku. Pri dnesnych pokutach ak niekto nejazdi Nemecko kazdy den je auto ktore ma maximalku nad 190 uplna zbytocnost, ked prakticky zodpovedny clovek nepojde po dialnici viac ako 140-150. Aj ta 1,2tsi je az prilis silna. Mam 1,4 16v 80k a nemal som problem obehovat mimo mesta, a aj ist rychlo - v ramci predpisov, Nechapem to predhananie ludi, znamy si kupi X5tku, potom X6tku a ked s nim idem tak po meste ide 60 lebo je posraty z policajtov. A kto posraty z policajtov nieje tak skonci v TV novinach, alebo v base, alebo bez vodicaku a naco mu potom bolo take auto?? Jasne, bezpecnost ale motor tam mohol mat slabsi a usetril by 20tisic €. Taka 1,4TSI je strop, ktory clovek vyuzije najma na predbiehanie, ale maximalka mi je zbytocna, ak nemam stovky eur na pokuty alebo nechcem kukat rok na odparkovane auto bez vodicaku... Proste uz aj 1,4tsi je viac, ako na dnesne cesty treba vzhladom na panov policajtov. Zanedlho si daju policajti vsade kamery, kedze sa im to urcite vrati, pojdem sa previezt do mesta na nejakom 1,8turbo benzine, alebo mimo mesta a domov mi pride 5-6 oznameni nie? Zanedlho to bude realita, dakujem neprosim.
Spoiler: ukázať
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
No hral som sa na letisku, a mal som strach ked som mal plyn na podlahe, doslova som mal nutkanie pustit plyn aby som si oddychol a napravilo mi chrbat dopredu Ale zasa, v meste to auto slo na moje prekvapenie super. Problem su vyjazdene kolaje a siroky zazvor auta - auto vkuse tahalo doprava dolava a bolo velmi narocne drzat auto rovno, povedal by som ze mi dalo dost namahy na ceste ktora mala kolaje ist rovno uz pri 60tke. A co sa tyka prevodovky - dsg som nesoferoval, neviem porovnat, radit to radilo rychlo to urcite, ale co sa mi pacilo bol rozsah prevodovky. V meste som siel sa rozbehnut, a pri 50tke auto slo na 6sty stupen, Uplne v pohode, ziadne skakanie auta, proste normalne malo aj dobry tah. Teda rozsah 6stky je od 45 do 340. A ked som podradil do 5 mal som pocit ze motor predbehne auto, takisto taky pocit ako ked mam v svojom 1,4 benzine, ked idem 30 a dam dvojku a ono to chcelo trojku. A taky pocit ma clovek v tom aute pomaly na kazdom stupni ked auto podradi, ale je mozno 3x silnejsi ako v mojom aute, no pravda je taka ze tomu auto ta rychlost maximalne sedi, len clovek ma pocit ze by tam hodil o 3-4stupne dalej. Proste, nieje to auto urcene na 50tku, ak sa clovek rozbehne od 0 tak radi krasne plynuje mozno nad 210 tam hodi 6stku, Ale ked ide clovek pomaly po meste, radi to rovnako a 6stka je tam pri 45km rychlosti. Zaujimalo by ma ako funguje DSG, ale pochybujem ze podobne, to bude asi motorom aj sprevodovanim, asi nieje vela aut ktore na 6stom stupni vedia ist rozsah 45 az 340 s tym ze auto ma stale tah.SAJBAMA napísal:V F 430 je automatizovaný manuál, amt, Ferrari to volá F1, je to v princípe ako dsg ale má len jednu "spojku" nie dve. Ak autu nakladáš a vytáčaš ho tak tie upshifty sú neskutočné, v meste je však strašný bez otáčok je pomalý, trhajúci, na kopčekoch ak zastavíš tak roluješ hore dole atď. Nič nemení na tom aký má 430-ka parádny zvuk pri medziplynoch, a tie upshifty a tá ich razancia to dáva človeku pocit ako keby bol pilot F1
Spoiler: ukázať
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
ten motor ta nuti prekracovat rychlost?felipe25 napísal:pojdem sa previezt do mesta na nejakom 1,8turbo benzine, alebo mimo mesta a domov mi pride 5-6 oznameni nie?
- icefire
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6233
- Dátum registrácie: So 01. Nov, 2008, 19:48
- Bydlisko: Vieden/Bratislava
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
1.8T? Samozrejme, ze ano. Teda tak nie v meste, ale mimo mesta ovela viac
Spoiler: ukázať
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2317
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Automat do dnesnych lacnejsich aut nestoji 2-3 tisic €. A aj kebyze ano, ten pridany komfort za to stoji. Aby sme netliachali do vzduchu, ako zastanci manualov, podme sa pozriet konkretne priklady:
1) Chevrolet Cruze -- automat stoji 1200,- € navyse (cennik, rozdiel medzi MT/AT vo verziach LT Plus a LTZ)
2) Hyundai ix20 -- automat stoji 1000,- € navyse (cennik)
3) Hyundai i40 -- automat stoji 1800,- € navyse (cennik, vratane sekvencneho radenia packami pod volantom; ten co tu pisal, ako ma radsej manual, lebo rozkazuje vozidlu sa moze citit ako Fitipaldi)
4) Skoda Citigo -- automat stoji 700,- € navyse (cennik, pre postihnutych ludi, co by si toto kupili)
Snazil som sa vybrat take bezne hovnoauta pre chudobnych ludi. Je mozne, ze pre BMW 5er bude automat stat viac, ale to nie je argument, pretoze kto ma na auto za 40k €, ma aj na automaticku prevodovku a bol by debil, aby si ju nedal. Proste usetrit par stoviek eur a nasledne sa napr. 5 rokovkvoli tomu vozit v aute s manualnou prevodovkou mi pride naozaj sialene rozhodnutie. Ale ved sme na Slovensku.
1) Chevrolet Cruze -- automat stoji 1200,- € navyse (cennik, rozdiel medzi MT/AT vo verziach LT Plus a LTZ)
2) Hyundai ix20 -- automat stoji 1000,- € navyse (cennik)
3) Hyundai i40 -- automat stoji 1800,- € navyse (cennik, vratane sekvencneho radenia packami pod volantom; ten co tu pisal, ako ma radsej manual, lebo rozkazuje vozidlu sa moze citit ako Fitipaldi)
4) Skoda Citigo -- automat stoji 700,- € navyse (cennik, pre postihnutych ludi, co by si toto kupili)
Snazil som sa vybrat take bezne hovnoauta pre chudobnych ludi. Je mozne, ze pre BMW 5er bude automat stat viac, ale to nie je argument, pretoze kto ma na auto za 40k €, ma aj na automaticku prevodovku a bol by debil, aby si ju nedal. Proste usetrit par stoviek eur a nasledne sa napr. 5 rokovkvoli tomu vozit v aute s manualnou prevodovkou mi pride naozaj sialene rozhodnutie. Ale ved sme na Slovensku.
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
ono keby ta anketa bola ze 'keby ste mali kupovat nove auto a nezalezi na cene' tak myslim ze vysledok by bol iny
vacsina si asi predstavila svoje realne aktualne moznosti .. a tu si na IT fore plnom mladych ludi tak nechapem tu utocnost . o 10 rokov a s inym rozpoctom bude pohlad asi iny u 90% "respondentov"
vacsina si asi predstavila svoje realne aktualne moznosti .. a tu si na IT fore plnom mladych ludi tak nechapem tu utocnost . o 10 rokov a s inym rozpoctom bude pohlad asi iny u 90% "respondentov"
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
ja som nehladel na svoje financne moznosti, ale na to aku prevodovku by som v dalsom aute chcel mat
mam 200 konikov a k nicomu ma to nenuti. po meste chodim tak ako sa po meste chodit ma. samozrejme na prazdnej ceste alebo ak sa predo mnou niekto trtka tak podradim a slipanem na krk. To som ale spravil aj so 100 konikmi ktore som mal pred tymicefire napísal:1.8T? Samozrejme, ze ano. Teda tak nie v meste, ale mimo mesta ovela viac
Kazde auto s motorom podobneho obsahu s podobnym vykonom.felipe25 napísal:...asi nieje vela aut ktore na 6stom stupni vedia ist rozsah 45 az 340 s tym ze auto ma stale tah.
- mirjak
- Používateľ
- Príspevky: 2252
- Dátum registrácie: Št 16. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
zoberme taky Cruze - preco verzie s automatom maju o vyse litra vyssiu spotrebu? To zozerie ten skriatok, co za mna preraduje?
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
No jo, ale ani jedno z tych aut v mojom hladaciku nieje, ale kazdopadne zaujimava info ze ten rozdiel je niekde len 1000eur. Ja posudzujem ceny auta bez DSG a s DSG. Za nejaky plnohodnotny automat povazujem DSGcko koncernu VW/Skoda/Seat. Ano, nesoferoval som ani toto ani tamto, zatial som rozhodnuty len na zaklade info od ludi a co som cital na nete. + kedze ten rozdiel v cene pri DSG naozaj je, asi na tom nieco bude, ale zasa je mozne ze keby som sa zviezol v oboch zmenim nazor...zoom napísal:Automat do dnesnych lacnejsich aut nestoji 2-3 tisic €. A aj kebyze ano, ten pridany komfort za to stoji. Aby sme netliachali do vzduchu, ako zastanci manualov, podme sa pozriet konkretne priklady:
1) Chevrolet Cruze -- automat stoji 1200,- € navyse (cennik, rozdiel medzi MT/AT vo verziach LT Plus a LTZ)
2) Hyundai ix20 -- automat stoji 1000,- € navyse (cennik)
3) Hyundai i40 -- automat stoji 1800,- € navyse (cennik, vratane sekvencneho radenia packami pod volantom; ten co tu pisal, ako ma radsej manual, lebo rozkazuje vozidlu sa moze citit ako Fitipaldi)
4) Skoda Citigo -- automat stoji 700,- € navyse (cennik, pre postihnutych ludi, co by si toto kupili)
---.
http://www.skoda-auto.sk/sitecollection ... cennik.pdf
Rozdiel ceny auta pri tom istom motore napr 1,4tsi bez DSG a s DSG je cca +2200 € pri DSGcku, alebo najdes aj mensi rozdiel? Podla mna nie, tento koncern si za DSG dava platit, no spotreba pri DSG je vsade nizsia o 0,2l alebo aj viac...
http://www.skoda-auto.sk/sitecollection ... atalog.pdf
Strana 26 - spotreba no niekde viac s DSG, niekde menej, zaujimave
Zasa jedna vec su tabulky, druha realita, podla mna DSG sa tej spotreby bude drzat, u cloveka staci ze sa len chvilu drzi mobil a napr. nepreradi lebo nemoze a uz nedodrzal idealne radenie..
Spoiler: ukázať
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2317
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
mirjak: Nezozerie to skriatok, ale prevodova sustava. Najviac si odhryzne hydromenic, ktory ma v beznej konfiguracii ucinnost tak do 90%. Dalsi faktor moze byt vyssia vaha vozidla s AT. Je to dan za komfort. Rovnako ako budes mat drahsi steak v El Gaucho na rozdiel od Tesco "steakov" a zdroj Seasonic bude tazsi, drazsi a kvalitnejsi nez EuroCase.
Ale AT sa uz zacinaju vyrovnavat MT co do spotreby. Napr. DCT prevodovky (po volkswagenacky DSG) maju v mnohych pripadoch rovnaku alebo dokonca lepsiu spotrebu ako MT (vid prispevok felipe25 vyssie). Dalsia vec je, ze to co citas su optimalne (az zavadzajuce) podmienky. Vacsina ludi nevie poriadne jazdit a tak aj s manualom bude mat vyssiu spotrebu, nez je udavana. Staci si len pozriet beznych skodovkarov, akymi priskokmi sa pohybuju na semaforoch - tj. na zelenu to strasne odpichne (ako uz len umoznuje Skoda), aby nasledne o 50 metrov zasa brzdil prudko.
V podstate najviac paliva sa spotrebuje pri neustalom preradovani, na dialnici bude AT a MT dost vyrovnane. Toto je dalsia nevyhoda dnesnych 150-stupnovych prevodoviek. A vies preco? Lebo kazdy ma 1 litrovy motor aspon s tromi turbami s uzitocnymi otackami v rozsahu 50 rpm. No a k tomu potom potrebujes kopec stupnov na prevodovke (idealne CVT). Zober si stare auta, ktore cez 3-4 stupne preniesli na zadne kolesa 200 kW a vsetko bolo dobre. V hocijakych otackach si stlacil plyn, tak si proste letel dopredu ako gula.
Cize... ano mozes prstom v katalogu hladat nevyhody AT. Urcite nejake najdes. Kym ty budes studovat toto, my sa budeme vozit v autach s automatom a vobec nas nebudu trapit uvedene nevyhody. Nezabudaj, ze aj elektricke otvaranie okien je komplikovanejsie a nachylnejsie na poruchu nez svihadla. Taktiez to viac zerie bateriu. Same nevyhody a plusom je len komfort, cize nic moc. Tak sup sup, vymenit okna za stare.
Ale AT sa uz zacinaju vyrovnavat MT co do spotreby. Napr. DCT prevodovky (po volkswagenacky DSG) maju v mnohych pripadoch rovnaku alebo dokonca lepsiu spotrebu ako MT (vid prispevok felipe25 vyssie). Dalsia vec je, ze to co citas su optimalne (az zavadzajuce) podmienky. Vacsina ludi nevie poriadne jazdit a tak aj s manualom bude mat vyssiu spotrebu, nez je udavana. Staci si len pozriet beznych skodovkarov, akymi priskokmi sa pohybuju na semaforoch - tj. na zelenu to strasne odpichne (ako uz len umoznuje Skoda), aby nasledne o 50 metrov zasa brzdil prudko.
V podstate najviac paliva sa spotrebuje pri neustalom preradovani, na dialnici bude AT a MT dost vyrovnane. Toto je dalsia nevyhoda dnesnych 150-stupnovych prevodoviek. A vies preco? Lebo kazdy ma 1 litrovy motor aspon s tromi turbami s uzitocnymi otackami v rozsahu 50 rpm. No a k tomu potom potrebujes kopec stupnov na prevodovke (idealne CVT). Zober si stare auta, ktore cez 3-4 stupne preniesli na zadne kolesa 200 kW a vsetko bolo dobre. V hocijakych otackach si stlacil plyn, tak si proste letel dopredu ako gula.
Cize... ano mozes prstom v katalogu hladat nevyhody AT. Urcite nejake najdes. Kym ty budes studovat toto, my sa budeme vozit v autach s automatom a vobec nas nebudu trapit uvedene nevyhody. Nezabudaj, ze aj elektricke otvaranie okien je komplikovanejsie a nachylnejsie na poruchu nez svihadla. Taktiez to viac zerie bateriu. Same nevyhody a plusom je len komfort, cize nic moc. Tak sup sup, vymenit okna za stare.
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5236
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
a hlavne v dnesnych dobach robotizovanych prevodoviek, je cas preradenia neporovnatelne kratsi, vid m6, ferrari a pod co rucne nemas sancu zvladnut
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs