Všeobecná diskusia
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 9824
- Dátum registrácie: Št 12. Máj, 2005, 20:00
- Bydlisko: Nitra
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
sory ale kto dnes okusi nove AT+ radenie na volante s packami,tak viac do manualu nebude chciet sadnut nehovoriac o jazde mestom/zapchy a podobne. na dialnici +tempomat je to uplne jedno... a celkovo pri jazde mestom mas hocijaku spojku dojazd tak 100tis km a cena sa ti hned po oprave priblizi kupnej cene AT... nehovoriac o pohodli...
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Ehm, ked uz spominas spojku, aka je zivotnost spojky v DSG a spol. ?
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?f=811&t=1051179
Na nete pisu 150-200 000km. Ale pisu je jedna vec, realita druha
Zasa quicky: "a celkovo pri jazde mestom mas hocijaku spojku dojazd tak 100tis km a cena sa ti hned po oprave priblizi kupnej cene AT... " - srandujes? Vymena spojky v mojom Pole 1,4ke bude stat 2200€? To urcite nie, aj na DSG budes spojku menit, a asi bude
drahsia ako pri manuale nie?
K tomu pisu jedno, na aute mi za 4roky co ho od nova mam, ma najazdene 52 000km odislo par veci ktore maju zivotnost 120 000km, alebo rovno celu zivotnost auta. Ved kazdemu z nas odide nieco, co nema odist nikdy. Takze ta DSG spojka moze kludne odist aj skor, proste neda sa kupit auto s DSG a tesit sa ze hej, vydrzi mi viac. Mozno vo vacsine pripadov, ale ked clovek natrafi na chybny kus tak to ma narovnako. Ja som jednoznacne za DSG, ale nesuhlasim ze ked na manuale odide spojka, ze za vymenu dam tolko kolko by som dal pri kupe auta za DSG
Mozno pri tych autach co napisal tam vyssie, ale to nieje DSG spojka. Ma sice 6stupnov, ale urcite viac doverujem 7stupnovemu DSG koncernu VW ktory uz tie DSGcka montuje dost dlho a ma vychytane muchy, aj ked to je tiez len moj nazor a vec priorit.
Na nete pisu 150-200 000km. Ale pisu je jedna vec, realita druha
Zasa quicky: "a celkovo pri jazde mestom mas hocijaku spojku dojazd tak 100tis km a cena sa ti hned po oprave priblizi kupnej cene AT... " - srandujes? Vymena spojky v mojom Pole 1,4ke bude stat 2200€? To urcite nie, aj na DSG budes spojku menit, a asi bude
drahsia ako pri manuale nie?
K tomu pisu jedno, na aute mi za 4roky co ho od nova mam, ma najazdene 52 000km odislo par veci ktore maju zivotnost 120 000km, alebo rovno celu zivotnost auta. Ved kazdemu z nas odide nieco, co nema odist nikdy. Takze ta DSG spojka moze kludne odist aj skor, proste neda sa kupit auto s DSG a tesit sa ze hej, vydrzi mi viac. Mozno vo vacsine pripadov, ale ked clovek natrafi na chybny kus tak to ma narovnako. Ja som jednoznacne za DSG, ale nesuhlasim ze ked na manuale odide spojka, ze za vymenu dam tolko kolko by som dal pri kupe auta za DSG
Mozno pri tych autach co napisal tam vyssie, ale to nieje DSG spojka. Ma sice 6stupnov, ale urcite viac doverujem 7stupnovemu DSG koncernu VW ktory uz tie DSGcka montuje dost dlho a ma vychytane muchy, aj ked to je tiez len moj nazor a vec priorit.
Spoiler: ukázať
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2317
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
No lenze tu je este jeden pohlad na vec: pokial sa o AT staras korektne (kazdych 60 tisic km vymenis olej a filter), tak nemusis po 100k km nic servisovat. Automat v pohode vydrzi pri takomto zaobchadzani aj 300 000 km a nic sa nedeje. To sa ti uz skor rozlame vacka na tych skvelych modernych VW motoroch so zivotnostou tak 150 000 km.
A co sa tyka dovery v DSG... VW koncern nemam rad. Fakt vsak je, ze NHTSA v USA vysetrovalo VW a DSG a prikazalo im spravit zvolavacku a naslednu napravu free of charge (zdroj). To bolo par rokov dozadu. Len par mesiacov dozadu sa rovnaka vec stala v Cine (tyka sa aj 7-stupnovych DSG). Tyka sa cca 500 000 vozidiel (zdroj).
Takze netreba velebit VW a DSG, ale skor samostatne odskusane modely prevodoviek. Preto napriklad pre Jeep 4.7L V8 je skvela volba 545RFE, ktora je naozaj rokmi odskusana a napriklad moja starsia 44RE (pre 5.2L V8) je povazovana oproti nej za kazivu, ale stale samozrejme vydrzi daleko viac nez nejake pochybne DSG. Ked mam hovorit vo vseobecnosti, tak preferujem ZF prevodovky. Samozrejme rule of thumb je, cim viac heavy-duty auto, tym robustnejsia prevodovka. Preto napr. do prditok si Ford vyrobi vlastnu prevodovku, ale do F150 trucku daju radsej 6R80 (ZF). A preto vsetky nove Jeepy 2012 s HEMI 5.7L motorom maju 65RFE, co je to iste ako 545RFE, len updatnuta tabulka radenia. Kvalitka zostava. Howgh. Idem si kupit mlieko do obchodu radsej.
A co sa tyka dovery v DSG... VW koncern nemam rad. Fakt vsak je, ze NHTSA v USA vysetrovalo VW a DSG a prikazalo im spravit zvolavacku a naslednu napravu free of charge (zdroj). To bolo par rokov dozadu. Len par mesiacov dozadu sa rovnaka vec stala v Cine (tyka sa aj 7-stupnovych DSG). Tyka sa cca 500 000 vozidiel (zdroj).
Takze netreba velebit VW a DSG, ale skor samostatne odskusane modely prevodoviek. Preto napriklad pre Jeep 4.7L V8 je skvela volba 545RFE, ktora je naozaj rokmi odskusana a napriklad moja starsia 44RE (pre 5.2L V8) je povazovana oproti nej za kazivu, ale stale samozrejme vydrzi daleko viac nez nejake pochybne DSG. Ked mam hovorit vo vseobecnosti, tak preferujem ZF prevodovky. Samozrejme rule of thumb je, cim viac heavy-duty auto, tym robustnejsia prevodovka. Preto napr. do prditok si Ford vyrobi vlastnu prevodovku, ale do F150 trucku daju radsej 6R80 (ZF). A preto vsetky nove Jeepy 2012 s HEMI 5.7L motorom maju 65RFE, co je to iste ako 545RFE, len updatnuta tabulka radenia. Kvalitka zostava. Howgh. Idem si kupit mlieko do obchodu radsej.
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Tak zas ZF je ina firma. Robil som tam, v sucasnosti tam z inej firme dodavame a v ich kvalitu som presvedceny. Vlastne normy, materialove predpisy, dokonca zname ZF special materialy (ZF7B a spol. ocele) ktore pouziva vecsina heavy duty vyrobcov...
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Ale ja sa tu bavim o autach do pol melka ) Mna nezaujima co montuje Jeep do auta za 70tis € a viac. Ved jasne ze tam neda nejaku prevodovku co nevydrzi. To iste Ferrari, BMW, kde stoji automat ovela viac. A hlavne taka kubatura ze dakujem.
Ako som pisal vyssie, 1,4tsi je motor ktory podla mna staci na bezny zivot na nasich cestach, na obehnutie kamiona, aj do kopca bez problemov. Po zmenach v zakone nema vyznam pre mna kupovat silnejsi benzinovy motor, diesel nekupim kedze jazdim po meste kazdy den par km, na pokuty nemam a ani znamosti na vybavovanie vodicaku nemam.
Inak hore sa niekto pytal ze co nuti cloveka s 1,8T porusovat predpisy. Neviem no, 90% ludi s takym autom porusovat predpisy bude. A ak nie, na aku pixu si clovek kupi taky motor, ked pojde predpisovo?
A sice preferujem VW a DSG ale nemam s tym skusenost. Mozno ked kupim Octaviu a pokazi sa tam DSG potom ju zmenim a kupim Japonca.
Mimochodom, ten servis prevodovky pri kazdych 60t stoji 200€ ako som cital. Tak co sa servisu taky, cenovo nevyhrava ani DSG ani klasika, a jediny rozdiel je ten ze pri kupe plati clovek viac za DSG. Servisovo narovnako. Vymenis spojku pri 100t v manuali a dvakrat das servisovat DSG = das za to rovnaku sumu...
Jasne, ako pisem, DSG je moja priorita do buducna. Moje dalsie auto bude s DSG urcite a bude to 1,2TSI alebo 1,4TSI. Jedine co ma moze prinutit zmenit nazor je ponuka inej znacky s dlhsou zarukou, automatom a dobrym motorom a vybavou v cene alebo nejake financovanie bez navysenia. Inak beriem Octaviu na 90%. Aj ked tu je zasa dilema, lebo za cenu 1,2TSI DSG moze mat clovek 1,2TSI Combi
V rodine mame par aut, Astra kupena za 30t € mala od kupy tolko problemov, vad, Octavia nemala jediny. Moj VW mal takisto problemy, takze momentalne aj na zaklade skusenosti si myslim, ze Skoda si na kvalite dava zalezat asi najviac z celeho koncernu VW. Opel som si myslel ze je este vyssie, ale nezda sa, je pod VW poslednu dobu. Ale jasne, chytim zle auto a po Octavii budem kukat po Subaru alebo BMW:D
Ako som pisal vyssie, 1,4tsi je motor ktory podla mna staci na bezny zivot na nasich cestach, na obehnutie kamiona, aj do kopca bez problemov. Po zmenach v zakone nema vyznam pre mna kupovat silnejsi benzinovy motor, diesel nekupim kedze jazdim po meste kazdy den par km, na pokuty nemam a ani znamosti na vybavovanie vodicaku nemam.
Inak hore sa niekto pytal ze co nuti cloveka s 1,8T porusovat predpisy. Neviem no, 90% ludi s takym autom porusovat predpisy bude. A ak nie, na aku pixu si clovek kupi taky motor, ked pojde predpisovo?
A sice preferujem VW a DSG ale nemam s tym skusenost. Mozno ked kupim Octaviu a pokazi sa tam DSG potom ju zmenim a kupim Japonca.
Mimochodom, ten servis prevodovky pri kazdych 60t stoji 200€ ako som cital. Tak co sa servisu taky, cenovo nevyhrava ani DSG ani klasika, a jediny rozdiel je ten ze pri kupe plati clovek viac za DSG. Servisovo narovnako. Vymenis spojku pri 100t v manuali a dvakrat das servisovat DSG = das za to rovnaku sumu...
Jasne, ako pisem, DSG je moja priorita do buducna. Moje dalsie auto bude s DSG urcite a bude to 1,2TSI alebo 1,4TSI. Jedine co ma moze prinutit zmenit nazor je ponuka inej znacky s dlhsou zarukou, automatom a dobrym motorom a vybavou v cene alebo nejake financovanie bez navysenia. Inak beriem Octaviu na 90%. Aj ked tu je zasa dilema, lebo za cenu 1,2TSI DSG moze mat clovek 1,2TSI Combi
V rodine mame par aut, Astra kupena za 30t € mala od kupy tolko problemov, vad, Octavia nemala jediny. Moj VW mal takisto problemy, takze momentalne aj na zaklade skusenosti si myslim, ze Skoda si na kvalite dava zalezat asi najviac z celeho koncernu VW. Opel som si myslel ze je este vyssie, ale nezda sa, je pod VW poslednu dobu. Ale jasne, chytim zle auto a po Octavii budem kukat po Subaru alebo BMW:D
Spoiler: ukázať
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
tak som asi len druhy "tvrdy" zastanca manualu po stenlym...po 9r, skoro kazdy den v aute som stale zastanca manualu
automatom som isiel ale nechcem...a dokonca som si kupilnove auto s manualom - predpokladam, ze pre vacsinu ludi tu som blb (btw manual rychlejsi ako automat)
moze to byt pohodlne, ale kazdy rad nieco ine...a ja mam rad ked auto moze ovladat co najviac.
hlavne si dat do auta: automat,tempomat (ani ten nemam a vobec mi nechyba), sledovanie vzdialenosti auta pred sebou, sledovanie vybocenia a uz moze soferovat kazdy
automatom som isiel ale nechcem...a dokonca som si kupilnove auto s manualom - predpokladam, ze pre vacsinu ludi tu som blb (btw manual rychlejsi ako automat)
moze to byt pohodlne, ale kazdy rad nieco ine...a ja mam rad ked auto moze ovladat co najviac.
hlavne si dat do auta: automat,tempomat (ani ten nemam a vobec mi nechyba), sledovanie vzdialenosti auta pred sebou, sledovanie vybocenia a uz moze soferovat kazdy
Spoiler: ukázať
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
A dnes nemoze soferovat kazdy? Tym niekoho podecnujes? Soferovat nieje umenie
Tie veci to len zlahcuju. Urcite niesi blb ze mas manual, stavim sa ze keby tvoje auto a auto s DSG stalo rovnako, tak si to DSG vezmes, ci nie?
Mimochodom, neviem co sa riesi, ved DSG ma tiez mod poloautomatiky - auto preradi len ak clovek potiahne packu. Ved to je manual, len jednoduchsi. Tiez si mozes urcit kolko bude auto tocit pre preradenim. No jasne ze Ti palubak bude ukazovat ovela skor aby si preradil. Ale zasa ked niekoho ides obehnut, to auto nebude lenive. Kazdopadne, treba si vyskusat auto s DSG.
Pises ze si skusal automat, ale aky? DSG? Ja som sa tiez raz previezol na KIA - taka prezidentska limuzina pocas KIA dni so 4stupnovym automatom, to bol fakt otras, ale nebol som zvyknuty. Auto radilo lenivo, jasne ze po tyzdni si zvyknem. Ale neda sa porovnavat 4stupnovy automat a DSG s packami pod volantom.
Ja tiez nehovorim ze manual nechcem, ale ked budem mat na vyber, radsej chcem DSG. Aj ked 2200€ je vela, ale keby obe typy s MT alebo DSG stali rovnako, 99% ludi berie DSG, ci si myslis ze nie?
Tie veci to len zlahcuju. Urcite niesi blb ze mas manual, stavim sa ze keby tvoje auto a auto s DSG stalo rovnako, tak si to DSG vezmes, ci nie?
Mimochodom, neviem co sa riesi, ved DSG ma tiez mod poloautomatiky - auto preradi len ak clovek potiahne packu. Ved to je manual, len jednoduchsi. Tiez si mozes urcit kolko bude auto tocit pre preradenim. No jasne ze Ti palubak bude ukazovat ovela skor aby si preradil. Ale zasa ked niekoho ides obehnut, to auto nebude lenive. Kazdopadne, treba si vyskusat auto s DSG.
Pises ze si skusal automat, ale aky? DSG? Ja som sa tiez raz previezol na KIA - taka prezidentska limuzina pocas KIA dni so 4stupnovym automatom, to bol fakt otras, ale nebol som zvyknuty. Auto radilo lenivo, jasne ze po tyzdni si zvyknem. Ale neda sa porovnavat 4stupnovy automat a DSG s packami pod volantom.
Ja tiez nehovorim ze manual nechcem, ale ked budem mat na vyber, radsej chcem DSG. Aj ked 2200€ je vela, ale keby obe typy s MT alebo DSG stali rovnako, 99% ludi berie DSG, ci si myslis ze nie?
Spoiler: ukázať
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
nie bral by som opat manualfelipe25 napísal:Tie veci to len zlahcuju. Urcite niesi blb ze mas manual, stavim sa ze keby tvoje auto a auto s DSG stalo rovnako, tak si to DSG vezmes, ci nie?
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 9824
- Dátum registrácie: Št 12. Máj, 2005, 20:00
- Bydlisko: Nitra
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
felipe : sory nemyslel som auta typu polo kde vsetko stoji 10€ ...ale pri hocijakom aute strednej/vyssej strednej triedy mas spojku,pritlacam atd,resp cely kit cca 400-500e v zavislosti od kvality aj viac samozrejme.
a nakupna cena neni az taka rozdielna, nehovoriac o tom ,ze automaty bezne bez nejakeho servisu 200tis km daju . ovsem pri DSG je to momentalne dost diskutovana tema,ze su kazive takze neviem. skorej hovorim o merc bmw.
ale aj tak pri novom aute ,ktore si chcem nechat 3-4roky ,riesit rozdiel 1000eur v porovnani s pohodlnostou atd, je podla mna hlupost : ale zas ked niekto auto kupuje za posledne drobaky tak chapem...
a nakupna cena neni az taka rozdielna, nehovoriac o tom ,ze automaty bezne bez nejakeho servisu 200tis km daju . ovsem pri DSG je to momentalne dost diskutovana tema,ze su kazive takze neviem. skorej hovorim o merc bmw.
ale aj tak pri novom aute ,ktore si chcem nechat 3-4roky ,riesit rozdiel 1000eur v porovnani s pohodlnostou atd, je podla mna hlupost : ale zas ked niekto auto kupuje za posledne drobaky tak chapem...
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Na tú anketu o prevodovkách pozerám už hodne dlho, a nechcel som byť ten prvý zlý, ktorý začne hovoriť o financiach a podobne, ale je to tak. Skoro vo všetkých príspevkoch som nevidel, hlavne u odporcov, dostatočne odovodnený dovod prečo to áno a to nie. Ak mal niekto kto napíše že nie skúsenosť s automatom, a bolo to auto z 92 3 stupňový čistá amerika, tak sa nečudujem... to však neznamená že v roku 2012 by mal tvrdiť že automat nie... Ak mal aj zlú skúsenosť tak by mal napísať v akom aute, aby ostatný čítajúci ktorých rozhľad nie je až taký nebrali za pravdu hneď tú prvú vetu. Ak niekto sníva "slovenský motoristický sen" o passate b5.5 tdi, tak fajn pochopím že nechce automat to však neznamená že by mal písať že automat nikdy. Do niektorých áut ani nieje možnosť inej prevodovky ako automatu(S,7,A8 atď... tých áut je mnoho), takže ak niekto zamýšľa kúpu takého auta a povie že s automatom tak možno ani nie je iná možnosť, neznamená to že je lenivý. Myslím že nikto tu netvrdí že k 1.4ke sa hodí automat, bolo by vhodné napísať v akom aute si ho plánuje kúpiť... Nechcem nikoho uraziť ani nahnevať, každý nech si kúpi to na čo má, to že človek niečo má neznamená že je to najlepšie. Preto skúsim napísať aj niečo k veci ohľadom prevodoviek, také malé zhrnutie, obsahujúce aj niektoré autá v ktorých som sa viezol a môj subjektívny pohlaď na každú.
DCT- Dvojspojkový robotizovaný manuál (označenie u výrobcov S-tronic,DCT,PDK,DSG,Powershift,SST...)
Prečo áno: Rýchly, pomerne lacný na výrobu, menšia váha ako klasický at, plynulé radenie, fajn spotreba.
Čo to je: V podstate dve prevodovky pokope, jedna má na starosti párne rýchlosti, druhá nepárne, každá ma vlastnú spojku, elektronické riadenie zvolí dalšiu rýchlosť, a pri vypnutí jednej spojky(keď radím) prakticky ihneď zapína druhú, preto tak krátky čas na preradenie.
Prečo nie: V meste nie až tak plynulá ako klasický automat s hydromeničom, plusy však výrazne prevyšujú.
Moja subjektívna skúsenosť: OII RS, F2 TSI, GTR... Perfektná prevodovka, rýchla, ekonomická, tá rýchlosť je hlavne fascinujúca, príjemná aj v meste, trošku menej plynulá ako klasický automat v meste a zápche, na rýchlejších autách doslova bomba.
AMT- Robotizovaný manuál (R-tronic,SMG,F1,E-Gear,DuoSelect,Softip,Easytronic...)
Prečo áno:Fajn spotreba, rýchla, menšia váha ako klasický at.
Čo to je:Klasická manuálna prevodovka s klasickou spojkou, spojka aj radenie samotné je však ovládané hydraulikou, takže žiaden pedál...
Prečo nie:V meste je jednoducho spomalená, trhá, radí neplynulo, na kopčekoch dopredu-do zadu pri rozbehu.
Moja subjektívna skúsenosť: M5, pri dynamickej jazde super, až na ten kopanec do chrbta, nieje na pohodlné pomalé vozenie(to vlastne není ani mko ale to je jedno), v dlhšej zápche niečo strašné, nevraviac o tom že už potom aj začne byť cítiť spojku, odviezť niekoho slušne pohodlne a pomaly bez toho aby si myslel že som idiot (rozumej svokru) je takmer nemožné, mestské rýchlosti a premávka jej jednoducho nesedia... No som neobjektívny pretože by som to auto aj tak bral aj keby si mám kvôli nemu nohu odrezať, nedostatky nahrádza iným...
MCT- Klasický automat, od AMG, spojka namiesto meniča (E63 AMG MCT...)
Prečo áno:Veľmi príjemný automat, veľmi plynulý,tak ako v mercedese má byť, efektívnejší ako menič.
Čo to je:Klasický automat od mercedesu ako napríklad 7G, namiesto hydromeniča je tam však hydraulicky ovládaná klasická spojka.
Prečo nie:O tom moc písať neviem, je to pomerne nové a skúseností je málo, AMG je predsa len dosť úzky okruh, montuje sa len do pár modelov...
Moja subjektívna skúsenosť: E63, opäť vysoko subjektívne hodnotenie- môj celkový dojem je ovplyvnený tým čo je to za auto, celkový dojem super, naozaj lepšie ako smg u m5 aspoň na môj vkus keď chcem niečo pohodlnejšie, keby bola možnosť to dostať aj pri bežnom motore ako napríklad k 500ke a nie iba u amg tak by som premýšľal.
AT- Klasický automat (Tiptronic atď... proste stará škola)
Prečo áno:Plynulý, tú istú technológiu tu máme už roky, je overená a funguje.
Čo to je:Automatická prevodovka tak ako ju poznáme roky, planétové skupiny ozubených kolies, namiesto spojky hydromenič- čo je vlastne hydraulická pumpa, prešmykuje (čo bohužiaľ uberá na prenesenej sile) preto sú rozbehy tak krásne plynulé.
Prečo nie:vyššia váha, nákladné opravy (zase staraní automat toho vydrží mnoho), neekonomická, a hlavne je to už naozaj stará technológia, v dnešnej dobe už vieme naozaj vyrobiť lepšie alternatívy, v manuálnom režime over-drive spomalená.
Moja subjektívna skúsenosť:E,7,S,V70,S60... proste mnoho áut, najviac odjazdené v BMW 7. Záleží fakt od auta, niektoré automaty sú dobré a sedia danému autu aj motoru, niektoré nie. Mne osobne prišiel v sedme spomalený a nerozhodný ale to aj pri mnohých iných autách, vydržal však bez repasu 420k km čo bolo viac ako motor, takže životnosti sa netreba z môjho pohľadu tak obávať.
CVT- Variátor,spojite meniteľný prevod (CVT, Multitronic,Autotronic)
Prečo áno:Plynulý, ekonomický, žiadne pevné prevody, možnosť vytvoriť teda hocijaký prevodový pomer od najmenšieho po najväčší rozsah.
Čo to je:Spojite meniteľný prevod, dva kužele oproti sebe na ktorých je remeň, automatizovaná spojka kvôli neutrálu.
Prečo nie:Nikdy nefungovala tak dobre ako znela nápadom na papieri, motor potiahne do otáčok, a prevodovka sa pomaly chytí, pri prudkej akcelerácií pôsobí auto spomalene, vhodná skôr ma kľudnú jazdu.
Moja subjektívna skúsenosť:MB A,B. Hrozná prevodovka očakával som niečo lepšie, je fakt pekne plynulá, ale odozva a jej reakcie sú zúfalé, nejdem ju však moc zhadzovať nakoľko to boli autá s požičovne alebo náhradné, nemám na nej odjazdené veľa...
Nechcem tu toho moc rozpisovať, nikoho to nemusí zaujímať ale aby aspoň bolo vidieť dôvod prečo si ja myslím že automat.
Takže subjektívne čo zamýšľam ja(tri značky), ak sa nájde niekto kto mi proti tomu dá logický argument, na miesto len automat nikdy, tak rád vypočujem. Nekupoval by som si už asi auto pod 2,5 litra takže asi s automatom, výnimkou je Volvo(t5 a d5), geartronic automaty mi proste nesadli a považujem ich za zlé... Ak by som si kupoval mercedes tak by to bol automat, do mercedesu jednoducho patrí automat, je to jedno či staručkú 124ku alebo najnovší model, mercedes automaty robiť vie. Ak by to bolo bmw(dalšiu sedmu už nechcem, nemám na novšiu ako e65fl) tak pri 335i manuál z nostalgie, logický argument nemám, ale veľmi sa mi páči nová F10, zobrať jahreswagen, tam by to bolo 550i a jednoznačne automat. ZF8HP je jedným slovom fantastický automat, plynulý, dostatočne rýchly bez obmedzenia pohodlia, a je to ZF, to hovorí samé za seba... A nehovorím že DCT je zlé, ale ja mám rád skôr pohodlie, preto klasiku, 200ms je pre mňa postačujúce, a narozdiel od dct alebo amt neradí len sekvenčne ale dokáže napríklad ísť z 8meho stupňa na 2hý.(Keby som si kupoval m5,gtr,quattroporte alebo niečo iné tejto kategórie tak mi je úplne jedno aká je tam prevodovka, lebo to auto si nevyberám podľa prevodovky, spolieham sa na to že je tam to čo má byť...)
Automat má aj iné výhody ako to že sa mi nechce preraďovať , môžem pohodlne cestou jesť keď nemám čas (áno som prasa, jem v aute...) a hlavne držať sa cestou s frajerkou za ruku, a ak je to pre ňu na aute najdôležitejšie, teda po rádiu, tak prečo nie. Hlavne keď som ju učil šoférovať chcel som aby sa naučila na manuály, a doteraz škrípem zubami keď si spomeniem ako počítala zuby na prevodovke, na tú hanbu a nervy keď jej to tretí krát skapalo na semaforoch, na to ako nijakým zázrakom ulomila kus lamely atď.
Keby som jej mal teraz kupovať prvé auto po druhý krát tak by to bol Fabia 1.4tsi DSG monte carlo, nestávalo by sa mi že na miesto 4ky dá spiatočku a podobne spotrebu by tiež mala určite lepšiu.
Životnosť DSG, vo firme máme oktávku, má 220 natočené a zatiaľ v pohode. Je to aj podľa toho ako to človek používa, pri F430 ak sa používa launch control tak po 10 štartoch na plné gule je spojka zrelá na výmenu, ale to dokážeš aj na manuály, ja som na svojom prvom aute odpísal zánovnú spojku pol hodinou na parkovisku... Takže podľa používania...
@Snake, s A8 nemám takmer vôbec skúsenosti, v tom móde do zápchy, akú vzdialenosť to udržuje od auta pred tebou asi? To bol problém s medveďom, on fungoval aj v zápche ale nechával na najkratšom nastavení following distance medzeru 2 autá čo dosť štvalo ľudí za mnou...
DCT- Dvojspojkový robotizovaný manuál (označenie u výrobcov S-tronic,DCT,PDK,DSG,Powershift,SST...)
Prečo áno: Rýchly, pomerne lacný na výrobu, menšia váha ako klasický at, plynulé radenie, fajn spotreba.
Čo to je: V podstate dve prevodovky pokope, jedna má na starosti párne rýchlosti, druhá nepárne, každá ma vlastnú spojku, elektronické riadenie zvolí dalšiu rýchlosť, a pri vypnutí jednej spojky(keď radím) prakticky ihneď zapína druhú, preto tak krátky čas na preradenie.
Prečo nie: V meste nie až tak plynulá ako klasický automat s hydromeničom, plusy však výrazne prevyšujú.
Moja subjektívna skúsenosť: OII RS, F2 TSI, GTR... Perfektná prevodovka, rýchla, ekonomická, tá rýchlosť je hlavne fascinujúca, príjemná aj v meste, trošku menej plynulá ako klasický automat v meste a zápche, na rýchlejších autách doslova bomba.
AMT- Robotizovaný manuál (R-tronic,SMG,F1,E-Gear,DuoSelect,Softip,Easytronic...)
Prečo áno:Fajn spotreba, rýchla, menšia váha ako klasický at.
Čo to je:Klasická manuálna prevodovka s klasickou spojkou, spojka aj radenie samotné je však ovládané hydraulikou, takže žiaden pedál...
Prečo nie:V meste je jednoducho spomalená, trhá, radí neplynulo, na kopčekoch dopredu-do zadu pri rozbehu.
Moja subjektívna skúsenosť: M5, pri dynamickej jazde super, až na ten kopanec do chrbta, nieje na pohodlné pomalé vozenie(to vlastne není ani mko ale to je jedno), v dlhšej zápche niečo strašné, nevraviac o tom že už potom aj začne byť cítiť spojku, odviezť niekoho slušne pohodlne a pomaly bez toho aby si myslel že som idiot (rozumej svokru) je takmer nemožné, mestské rýchlosti a premávka jej jednoducho nesedia... No som neobjektívny pretože by som to auto aj tak bral aj keby si mám kvôli nemu nohu odrezať, nedostatky nahrádza iným...
MCT- Klasický automat, od AMG, spojka namiesto meniča (E63 AMG MCT...)
Prečo áno:Veľmi príjemný automat, veľmi plynulý,tak ako v mercedese má byť, efektívnejší ako menič.
Čo to je:Klasický automat od mercedesu ako napríklad 7G, namiesto hydromeniča je tam však hydraulicky ovládaná klasická spojka.
Prečo nie:O tom moc písať neviem, je to pomerne nové a skúseností je málo, AMG je predsa len dosť úzky okruh, montuje sa len do pár modelov...
Moja subjektívna skúsenosť: E63, opäť vysoko subjektívne hodnotenie- môj celkový dojem je ovplyvnený tým čo je to za auto, celkový dojem super, naozaj lepšie ako smg u m5 aspoň na môj vkus keď chcem niečo pohodlnejšie, keby bola možnosť to dostať aj pri bežnom motore ako napríklad k 500ke a nie iba u amg tak by som premýšľal.
AT- Klasický automat (Tiptronic atď... proste stará škola)
Prečo áno:Plynulý, tú istú technológiu tu máme už roky, je overená a funguje.
Čo to je:Automatická prevodovka tak ako ju poznáme roky, planétové skupiny ozubených kolies, namiesto spojky hydromenič- čo je vlastne hydraulická pumpa, prešmykuje (čo bohužiaľ uberá na prenesenej sile) preto sú rozbehy tak krásne plynulé.
Prečo nie:vyššia váha, nákladné opravy (zase staraní automat toho vydrží mnoho), neekonomická, a hlavne je to už naozaj stará technológia, v dnešnej dobe už vieme naozaj vyrobiť lepšie alternatívy, v manuálnom režime over-drive spomalená.
Moja subjektívna skúsenosť:E,7,S,V70,S60... proste mnoho áut, najviac odjazdené v BMW 7. Záleží fakt od auta, niektoré automaty sú dobré a sedia danému autu aj motoru, niektoré nie. Mne osobne prišiel v sedme spomalený a nerozhodný ale to aj pri mnohých iných autách, vydržal však bez repasu 420k km čo bolo viac ako motor, takže životnosti sa netreba z môjho pohľadu tak obávať.
CVT- Variátor,spojite meniteľný prevod (CVT, Multitronic,Autotronic)
Prečo áno:Plynulý, ekonomický, žiadne pevné prevody, možnosť vytvoriť teda hocijaký prevodový pomer od najmenšieho po najväčší rozsah.
Čo to je:Spojite meniteľný prevod, dva kužele oproti sebe na ktorých je remeň, automatizovaná spojka kvôli neutrálu.
Prečo nie:Nikdy nefungovala tak dobre ako znela nápadom na papieri, motor potiahne do otáčok, a prevodovka sa pomaly chytí, pri prudkej akcelerácií pôsobí auto spomalene, vhodná skôr ma kľudnú jazdu.
Moja subjektívna skúsenosť:MB A,B. Hrozná prevodovka očakával som niečo lepšie, je fakt pekne plynulá, ale odozva a jej reakcie sú zúfalé, nejdem ju však moc zhadzovať nakoľko to boli autá s požičovne alebo náhradné, nemám na nej odjazdené veľa...
Nechcem tu toho moc rozpisovať, nikoho to nemusí zaujímať ale aby aspoň bolo vidieť dôvod prečo si ja myslím že automat.
Takže subjektívne čo zamýšľam ja(tri značky), ak sa nájde niekto kto mi proti tomu dá logický argument, na miesto len automat nikdy, tak rád vypočujem. Nekupoval by som si už asi auto pod 2,5 litra takže asi s automatom, výnimkou je Volvo(t5 a d5), geartronic automaty mi proste nesadli a považujem ich za zlé... Ak by som si kupoval mercedes tak by to bol automat, do mercedesu jednoducho patrí automat, je to jedno či staručkú 124ku alebo najnovší model, mercedes automaty robiť vie. Ak by to bolo bmw(dalšiu sedmu už nechcem, nemám na novšiu ako e65fl) tak pri 335i manuál z nostalgie, logický argument nemám, ale veľmi sa mi páči nová F10, zobrať jahreswagen, tam by to bolo 550i a jednoznačne automat. ZF8HP je jedným slovom fantastický automat, plynulý, dostatočne rýchly bez obmedzenia pohodlia, a je to ZF, to hovorí samé za seba... A nehovorím že DCT je zlé, ale ja mám rád skôr pohodlie, preto klasiku, 200ms je pre mňa postačujúce, a narozdiel od dct alebo amt neradí len sekvenčne ale dokáže napríklad ísť z 8meho stupňa na 2hý.(Keby som si kupoval m5,gtr,quattroporte alebo niečo iné tejto kategórie tak mi je úplne jedno aká je tam prevodovka, lebo to auto si nevyberám podľa prevodovky, spolieham sa na to že je tam to čo má byť...)
Automat má aj iné výhody ako to že sa mi nechce preraďovať , môžem pohodlne cestou jesť keď nemám čas (áno som prasa, jem v aute...) a hlavne držať sa cestou s frajerkou za ruku, a ak je to pre ňu na aute najdôležitejšie, teda po rádiu, tak prečo nie. Hlavne keď som ju učil šoférovať chcel som aby sa naučila na manuály, a doteraz škrípem zubami keď si spomeniem ako počítala zuby na prevodovke, na tú hanbu a nervy keď jej to tretí krát skapalo na semaforoch, na to ako nijakým zázrakom ulomila kus lamely atď.
Keby som jej mal teraz kupovať prvé auto po druhý krát tak by to bol Fabia 1.4tsi DSG monte carlo, nestávalo by sa mi že na miesto 4ky dá spiatočku a podobne spotrebu by tiež mala určite lepšiu.
Životnosť DSG, vo firme máme oktávku, má 220 natočené a zatiaľ v pohode. Je to aj podľa toho ako to človek používa, pri F430 ak sa používa launch control tak po 10 štartoch na plné gule je spojka zrelá na výmenu, ale to dokážeš aj na manuály, ja som na svojom prvom aute odpísal zánovnú spojku pol hodinou na parkovisku... Takže podľa používania...
@Snake, s A8 nemám takmer vôbec skúsenosti, v tom móde do zápchy, akú vzdialenosť to udržuje od auta pred tebou asi? To bol problém s medveďom, on fungoval aj v zápche ale nechával na najkratšom nastavení following distance medzeru 2 autá čo dosť štvalo ľudí za mnou...
Workstation: HP Z230- i7 4770, 16gb DDR3, GTX 960, SSD RAID 2x256GB, 3x HP 24" LCD
- mirjak
- Používateľ
- Príspevky: 2252
- Dátum registrácie: Št 16. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
No ja ked som mal naposledy na vyber 1.9TDI s DSG alebo 2.0TDI manual, tak som zobral 2.0TDI a po 160tis km nelutujem (OII). Teraz mam na vyber 1.6TDI DSG alebo 1.6TDI manual Variant (Golf) a zas asi skoncim kvoli kufru a manualom. Keby bolo na mne, tak zoberiem 1.8TSI s DSG.
edit: a sukromne (pre zenu) poskulujem po yarise 1.33 Dual-VVTI + Multidrive S (CVT)
edit: a sukromne (pre zenu) poskulujem po yarise 1.33 Dual-VVTI + Multidrive S (CVT)
Naposledy upravil/-a mirjak v St 08. Aug, 2012, 23:45, upravené celkom 1 krát.
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
ja len ze preco by som musel hladat nejaky argument preco nechcem automat? je to super vec, o to pokoj, a ked je dobre spraveny daleko predci schopnosti bezneho smrtelnika.
mna ale vobec neobtazuje preradovat manualne, mna to bavi, podla mna to proste patri k jazdeniu.
nehovoriac o tom, ze ked clovek pozera po autach za ~3k€, je rozumnejsie ist do manualu, predsa len r.v. 2001-2003 uz neni najlmadsi a aj tak vecsina aut v tej cene AT nema... avsak to je pre mna najmensi dovod.
na druhej strane, nejakemu peknemu automatiku s packovym radenim by som sa nebranil, ale to uz sa bavime o inych peniazoch.
co je z toho celeho ale podstatne, ze pre mna ma manual svoje caro, a aj keby som si kupoval nove auto tak sa pokusim s manualom. a takisto aj moje vysnene auta su prevazne s manualom (ale su potom aj take co maju len AT, ale to uz su zase ine kusky )
neviem preco by som pri volbe vlastneho auta mal mat iny dovod ako ze to proste chcem a mam rad.
(a mozno o par rokov alebo po par desiatkach tisicov km sa mi zas bude pacit nieco ine, no a co? riesime co kto preferuje teraz)
mna ale vobec neobtazuje preradovat manualne, mna to bavi, podla mna to proste patri k jazdeniu.
nehovoriac o tom, ze ked clovek pozera po autach za ~3k€, je rozumnejsie ist do manualu, predsa len r.v. 2001-2003 uz neni najlmadsi a aj tak vecsina aut v tej cene AT nema... avsak to je pre mna najmensi dovod.
na druhej strane, nejakemu peknemu automatiku s packovym radenim by som sa nebranil, ale to uz sa bavime o inych peniazoch.
co je z toho celeho ale podstatne, ze pre mna ma manual svoje caro, a aj keby som si kupoval nove auto tak sa pokusim s manualom. a takisto aj moje vysnene auta su prevazne s manualom (ale su potom aj take co maju len AT, ale to uz su zase ine kusky )
neviem preco by som pri volbe vlastneho auta mal mat iny dovod ako ze to proste chcem a mam rad.
(a mozno o par rokov alebo po par desiatkach tisicov km sa mi zas bude pacit nieco ine, no a co? riesime co kto preferuje teraz)
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
- panasonic650
- Používateľ
- Príspevky: 1329
- Dátum registrácie: Ut 13. Jan, 2009, 23:24
- Bydlisko: Bratislava
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Dlhsie som tu nebol a nehladal som ale co si myslite o "1.6 TDI CR DPF 77 kW 5-stup. mech." co sa teraz dava do Octavie ? Je to dobry motor ?
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2317
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
landrower: Vyhodou normalneho automatu je to, ze ked chces mozes radit stupne rucne. Ale ked nechces (99,8 % casu), tak proste zaradis D ako Debil a ides dopredu. Na manuale mozes radit do sytosti, no ale to je vsetko co mozes. Nemozes si vziat nanuk do druhej ruky ci pohar so slamkou a cestou si srkat napoj. Dalsie vyhody AT oproti MT: auto ide samo dopredu, takze na semafore das nohu dole z brzdy a kym presunies nohu na plyn, auticko sa pekne rozbieha. Tento isty efekt vyuzijes pri rozbiehani do kopca, takze nemusis sa rozbiehat s rucnou, alebo tam hucat s motorom na 5000 rpm ako vacsina soferov.
A inak tvoj pohlad na vec ze "podla teba to patri k jazde" je uplne chybny. Dnesne auta zdaleka nedosahuju konecny stav prepravy a to je ten, ze nastupis do krabicky, zadas destinaciu, otvoris noviny a o hodinu uz len vystupis. To je finalny ciel prepravy (teraz nepocitam kdejake teleporty, lietadla a ine scifi, len technologiu na dalsich 100 rokov). Ford model T mal 3 pedale na obsluhovanie prevodovkovej paky. To je podla mna to, co patri k autu... uz nenajdes autovitejsie auto ako Ford model T. Tak ako ze si taky zhyckany a radis len jednym pedalom? Proste pokrok ide dopredu. Automat je evolucia manualu.
panasonic650: Poviem ti moj nazor na vec, ktory je pre teba uplne od veci, takze si aj tak pockas na normalnu odpoved.
• 1.6L -- malicky motor k nicomu
• TDI -- diesel je humus, chce to benzin
• CR -- tiez nahovno u nas, nachylne na kvalitu nafty
• DPF -- somarina od ekoteroristov, co je k nicomu a len znizuje uz tak biedny vykon (podobne EGR) a treba to menit
• 77 kW -- zavisi od vahy auta, ale inak malo (mozno keby auto malo 500 kg, tak potom)
• 5-st. manual -- o hovne, ako vidis, doteraz sme sa hadali, ze automat je daleko lepsi a komfortnejsi
Cize z mojho hladiska uplne uplne zle a to nereagujem na to, ze chces dobrovolne Skodu. Ale ja mam ine priority a poziadavky nez ty. Ale inak pekny traktorik .
A inak tvoj pohlad na vec ze "podla teba to patri k jazde" je uplne chybny. Dnesne auta zdaleka nedosahuju konecny stav prepravy a to je ten, ze nastupis do krabicky, zadas destinaciu, otvoris noviny a o hodinu uz len vystupis. To je finalny ciel prepravy (teraz nepocitam kdejake teleporty, lietadla a ine scifi, len technologiu na dalsich 100 rokov). Ford model T mal 3 pedale na obsluhovanie prevodovkovej paky. To je podla mna to, co patri k autu... uz nenajdes autovitejsie auto ako Ford model T. Tak ako ze si taky zhyckany a radis len jednym pedalom? Proste pokrok ide dopredu. Automat je evolucia manualu.
panasonic650: Poviem ti moj nazor na vec, ktory je pre teba uplne od veci, takze si aj tak pockas na normalnu odpoved.
• 1.6L -- malicky motor k nicomu
• TDI -- diesel je humus, chce to benzin
• CR -- tiez nahovno u nas, nachylne na kvalitu nafty
• DPF -- somarina od ekoteroristov, co je k nicomu a len znizuje uz tak biedny vykon (podobne EGR) a treba to menit
• 77 kW -- zavisi od vahy auta, ale inak malo (mozno keby auto malo 500 kg, tak potom)
• 5-st. manual -- o hovne, ako vidis, doteraz sme sa hadali, ze automat je daleko lepsi a komfortnejsi
Cize z mojho hladiska uplne uplne zle a to nereagujem na to, ze chces dobrovolne Skodu. Ale ja mam ine priority a poziadavky nez ty. Ale inak pekny traktorik .