Inak, kedze som skusal len dve auta s automatom - Kia so 4stupnami v roku 2005 a tento rok F430tku - to kazda bezne montovana automaticka spojka sa rozbieha sama?? Okrem F430tky?!zoom napísal:landrower: Dalsie vyhody AT oproti MT: auto ide samo dopredu, takze na semafore das nohu dole z brzdy a kym presunies nohu na plyn, auticko sa pekne rozbieha.
Tam sa zaradi neutral, pravou packou preradim na 1dnotku no auto nezdochne aj bez plynu a auto sa nerozbehne... Auto stoji, na akekolvek pohnutie musite pridat plyn - co povazujem za lepsie pre vodica, najma takeho ktory nepotrebuje vkuse slapat na brzdu Neutral sa zaraduje pritiahnutim oboch pacok k sebe.
Funguje takto napr. DSG ci nie? Tiez sa samo rozbieha? A ostane automaty?
panasonic650:
Ani nahodou nezdielam nazor ktory je vyssie Octavia je ak porovname nove auta v danej cene momentalne jedna z naj moznosti na priestorne auto. Chod si skusit sadnut do zadu, prelozis si tam nohy. Tolko miesta v takej cene som nevidel. K motoru - 5 stupnovu prevodovku by som dnes uz urcite nebral, chce to minimalne 6 stupnov. DSG nieje povinnost, ak mas rodinu tak za tie love mozno radsej Combi. Ak jazdis po dialnici tiez nechapem zooma ako Ti moze napisat ze to chce benzin Vobec nevieme Tvoje potreby, ak jazdis po meste ma pravdu, ak chces jazdit hlavne mimo, tak benzinom budes viac dotovat stat a benzinky. Na dialnicu je akykolvek diesel ovela lepsi hlavne spotrebou. Tiez som teraz isty cas kazdy tyzden robil 500km cestu jeden den, kedy som si prial mat naftaka, no uz som s tym skoncil a teraz som rad ze mam benzin. Fakt to zalezi od dlzky cesty napr. do prace, ci s tym chces chodit do prace vobec a tak. Ak mas kazdy den za rok chodit do prace 6km tam a 6km nazad je diesel blbost. Ak budes chodit dlhe trasy mimo mesta, je diesel naj volba.
Inak, len o +500€ je drahsi tento motor: 2.0 TDI CR DPF 81 kW (110 k) 6° MP, tak ked uz diesel v octavii, tak urcite ten. Alebo rozmyslas nad poistkou na 1,6stku a 2liter? Podla mna ak by som si mal vybrat naftu, urcite so 6stupnovym manualom minimalne.
Cenovy rozdiel medzi benzinom 1.2 TSI 77 kW (105 k) a tym 2.0 TDI je nejakych 2000€. To je ovela menej ako v minulosti, ak si vyratas usporu spotreby na dlhych trasach, vrati sa to ovela skor ako to bolo v minulosti kde bol rozdiel medzi benzinom a naftou este vyssi. Nehovoriac o tom ze ten 2liter diesel bude sviznejsi motor ako 1,2jka. Na ktoru je dost kritickych ohlasov, lebo je to male turbo a zozaciatku boli problemy s praskanim retazi atd. Aj ked to uz asi koncern vyriesil..
Ale niet nad vyskusanim. Daj si skusobnu jazdu a vyskusaj si benzin, diesel jeden druhy, a trebars benzin s DSG... Podla mna uz davno nema vyznam pytat sa vseobecne aky je ten a ten motor. Jazdne vlastnosti, na co si zvyknuty. Ako jasne cez 10minutovu skusobnu jazdu toho vela nezistis, ale tak aspon porovnas.
BTW este dodam: jedina nevyhoda dieslu, po kazdorocnych zmenach teplot cez zimu s tym ze kazdy rok tu mame vacsi a vacsi mraz, ak bude vonku -20, a nebudes mat v nadrzi arctic diesel - arkticku naftu, tak sa niekde vydas a ostanes stat na ceste. Toto som po KE videl v mrazoch, kde nove novucicke auta ostali stat s vystraznymi v lavom rychlo pruhu a mohli si tak piskat. To je podla mojho nazoru jedina velka nevyhoda v poslednych rokoch co sa dieslu tyka. Arkticka nafta je o dost drahsia ako kvalitnejsi benzin na shellke, ale zima netrva cely rok Aj ked zasa by ma fest nasralo, keby som si kupil nove auto a ostat stat na ceste. Po dalsie moze to upchat filter, pretoze z nafty sa ti vytvoria krystaliky. A kedze sme na Slovensku, silne pochybujem ze ked pride zima, ze cerpacie stanice sa poucia z minuleho a roka a budu do beznej nafty davat nieco co tomu zabrani. Proste pekne nechaju arkticku naftu v stojane nalavo o 0,25€/liter drahsiu a ked nechces stat budes brat tu. Ale ze je 1,6stka maly motor k nicomu, tak ako dakujem pekne za taky nazor. Potom 89% slovenska jazdi s malym motorom k nicomu
Pri dnesnych pokutach, a o chvilu ked sa Slovenska policia rozbehne a zacne robit to co robia Rakusaci a Nemci v malom - ze na dialnicnom vyjazde nechaju zaparkovany stary Opel, ktory ale vobec nieje stary a vzadu ma vybavicku za par tisic € - kameru, radar, zariadenie na prenos dat, nikto v nom nieje, krasne nas odfotia a domov pride pozdrav s fotkou a rychlostou, ludia prestanu kupovat silne auta ktore su im pri dodrziavani predpisov na nič pretoze na 50tku alebo 130tku sa mi rozbehne aj 1,4tka, aj slaba 1,2jka benzin. Davam tomu 2roky, uz teraz mam predbezne info kolko foto-radarov ma byt rozmiestnenych len v BB podla predbezneho planu a niektorym by sa tu zakrutila hlava tak ako mne ked som pocul to cislo. + sa maju kazdy tyzden premiestnovat na miesta kde nikdy neboli. Aj ked sme na Slovensku a taky pocet sa mozno dokopy ani nekupi, ale s planom s akym rataju dopravaci maju vybrat 17x viac na pokutach v BB kraji ako teraz. A ze ako? Uz aj Vam sa stalo ze ste sli rychlo, no policajti co prave merali tam mali odstavene 2 auta a riesili pokutu s nimi, a teda nestali pri radare? Foto radar odfoti aj 8 aut za sebou, teda mna minimalne by takto 3x potesila policia postou, ked vedome viem ze som siel 70 no policajt prave nestal pri radare. Nechcem strasit ani nic vypustat ale videl som nieco ako future plan ktory ma SR policia, a tam mi sucasny sadzobnik pokut vyznieva smiesne, pretoze najprv cloveka musia chytit. Ak ale porozmiestnuju bezobsluzne fotoradary ako planuju + ich budu premiestnovat, zanedlho budeme pototo vobec niekoho obehnut. Tak naco si mam kupovat silne auto, aby som s nim jazdil 90tkou 4jke a bal sa pridat a vyskusat co to da lebo mi domov pride posta? Nemam tolko vplyvnych znamosti na DIckach a menit trvaly pobyt si nemienim, Ale tak poniektori z Vas tu asi maju ked povazuju 1,6stku za maly motor k nicomu Tak prajem vela € na vyber auta a nasledne vela € na seky od statu.