Všeobecná diskusia
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 9824
- Dátum registrácie: Št 12. Máj, 2005, 20:00
- Bydlisko: Nitra
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
tak profi rally jazdci jazdia tak lava brzda ,prava iba plyn ) ale tka pri beznom jazdeni v meste nevidim dovod sa to "ucit" )
zoran : aku mas priemernu spotrebu ? to mas 2.0 ,ze ?
zoran : aku mas priemernu spotrebu ? to mas 2.0 ,ze ?
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
jj ja som urcite vikendovy vodic.z...za posledne 4r cez 115tis km a stale chcem manualxH4wk napísal:Manual tu bude vzdy uprednostnovat kazdy vikendovy/sviatocny vodic ako tak vidim
Lebo neverim ze clovek co najazdi ~20 000+ rocne vyslovene chce manual..
Spoiler: ukázať
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Hej, hladky 2l. 9~11l, 99% mesto.quicky napísal:...zoran : aku mas priemernu spotrebu ? to mas 2.0 ,ze ?
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Dobre, vies kedy Ti uverim?
Ked si sadnes do takeho isteho motora, typu auta ake mas - bude tam take DSGcko, a budes s tym jazdit tyzden. Potom ked vystupis, sa Ta este raz opytam ci chces dalej jazdit s manualom alebo automatom (alebo rovno s DSG) a potom Ti uverim
Vies, to mi pride ako nasi dochodcovia, ktorym ked nieco lepsie radia co im vylepsi zivot povedia ze nie, ja nechcem, mne staci to co mam. Clovek absolutne nepristupny zmenam Ale je to vec kazdeho co chce, ale neverim ze clovek po tyzdni s DSG - ze je vela takych, ktora povedia ze aj tak chcu manual. Ja nevidim absolutne ziadnu nevyhodu auta s DSG oproti manualu. Mozno jedine tu, ze ti co tak miluju manual sa boja ze si na DSG rychlo nezvyknu a niekde buchnu, lebo na nespojku alebo taky tempomat si musi clovek zvyknut a nemoze jazdit stylom ze uz jazdi bez premyslania tak ako to mnohi z nas robime, ale zozaciatku je to urcite isty cas ako ked vysiel z autoskoly - co sa tyka prace nôh . Mne sa tiez po prechode na DSG urcite velakrat stane ze pustim plyn a budem stlacat spojku ktora tam nieje, ak uz clovek jazdi podvedome tak to urcite pride. Lebo fakt neviem co nuti ludi drzat sa tak skalopevne manualu. Ale su to ich peniaze, ich rozhodnutie. Kazdopadne som presvedceny, ze keby 1,4TSI a 1,4TSI DSG stali cenovo narovnako tak 1,4TSI je prakticky nepredajny kus auta!! ten motor je len ako priklad, ktory zovseobecnim na akykolvek motor s MT a akykolvek motor s AT.. Samozrejme neratam sportiaky, take Porsche 911 si clovek asi kupi kvoli manualu, ale ratam bezne rodinne, male auta a auta do mesta...
Ked si sadnes do takeho isteho motora, typu auta ake mas - bude tam take DSGcko, a budes s tym jazdit tyzden. Potom ked vystupis, sa Ta este raz opytam ci chces dalej jazdit s manualom alebo automatom (alebo rovno s DSG) a potom Ti uverim
Vies, to mi pride ako nasi dochodcovia, ktorym ked nieco lepsie radia co im vylepsi zivot povedia ze nie, ja nechcem, mne staci to co mam. Clovek absolutne nepristupny zmenam Ale je to vec kazdeho co chce, ale neverim ze clovek po tyzdni s DSG - ze je vela takych, ktora povedia ze aj tak chcu manual. Ja nevidim absolutne ziadnu nevyhodu auta s DSG oproti manualu. Mozno jedine tu, ze ti co tak miluju manual sa boja ze si na DSG rychlo nezvyknu a niekde buchnu, lebo na nespojku alebo taky tempomat si musi clovek zvyknut a nemoze jazdit stylom ze uz jazdi bez premyslania tak ako to mnohi z nas robime, ale zozaciatku je to urcite isty cas ako ked vysiel z autoskoly - co sa tyka prace nôh . Mne sa tiez po prechode na DSG urcite velakrat stane ze pustim plyn a budem stlacat spojku ktora tam nieje, ak uz clovek jazdi podvedome tak to urcite pride. Lebo fakt neviem co nuti ludi drzat sa tak skalopevne manualu. Ale su to ich peniaze, ich rozhodnutie. Kazdopadne som presvedceny, ze keby 1,4TSI a 1,4TSI DSG stali cenovo narovnako tak 1,4TSI je prakticky nepredajny kus auta!! ten motor je len ako priklad, ktory zovseobecnim na akykolvek motor s MT a akykolvek motor s AT.. Samozrejme neratam sportiaky, take Porsche 911 si clovek asi kupi kvoli manualu, ale ratam bezne rodinne, male auta a auta do mesta...
Spoiler: ukázať
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
jazdim aj manual aj automat,je mi to uplne jedno , vsetko ma svoje za a proti....... a kombinaciu 1.4tsi DSG, hehe skus na tom 100 00km rocne spravit
Asus g751jy....
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
sice urcite nenajazdim nejak extra vela, ale zas nenecham sa oznacovat "vikendovym vodicom" prakticky denne chodim do prace (momentalne do karlovky), 15 km po meste (teda, prevazne po obchvate), za priatelkou, domov... neratam este servisne vyjazdy (vecsinou BA, ale v podstate cele zapadne slovensko), stretnutia (samorin a okolie), a serepeticky jak nakupy a pod.
neviem kolko to bude cinit rocne, nejsom v tejto robote dlho, ale proste stale ma bavi sa takto vozit s manualom.
jedine co mi vadi je pri dlhych trasach ze ani sluzobne ani moje nema tempomat, ten by sa hodil.
(ironia osudu - sluzobne auto je zase felicia, sice pofaceliftova ale este vecsi srot jak ta moja )
nastastie to pri tejto robote vidim tak ze na jar by som mohol mat na nove, cize to uz urcite bude tempomat, klima a poriadne sedacky.
nehovoriac o tom ze asi nejaky dvojlitrik (zapacil sa mi accord, 2.0 alebo 2.3 by bolo fajn, VTEC je tiez pekna vec, okolo r.v.2001-3); ten vykon to je fakt pravda ze pri malych chyba, proste ked potrebujem predbiehat na okreske tak nemam cas cakat kym sa nejake maloobejmove prditko zobudi, ak vobec sa zobudi.
ale ako hovorim, mozno pri tejto robote o par mesiacov zmenim nazor a budem chciet automat. zatial ma to ale bavi takto a nevidim dovod priplacat si za nieco co nechcem
neviem kolko to bude cinit rocne, nejsom v tejto robote dlho, ale proste stale ma bavi sa takto vozit s manualom.
jedine co mi vadi je pri dlhych trasach ze ani sluzobne ani moje nema tempomat, ten by sa hodil.
(ironia osudu - sluzobne auto je zase felicia, sice pofaceliftova ale este vecsi srot jak ta moja )
nastastie to pri tejto robote vidim tak ze na jar by som mohol mat na nove, cize to uz urcite bude tempomat, klima a poriadne sedacky.
nehovoriac o tom ze asi nejaky dvojlitrik (zapacil sa mi accord, 2.0 alebo 2.3 by bolo fajn, VTEC je tiez pekna vec, okolo r.v.2001-3); ten vykon to je fakt pravda ze pri malych chyba, proste ked potrebujem predbiehat na okreske tak nemam cas cakat kym sa nejake maloobejmove prditko zobudi, ak vobec sa zobudi.
ale ako hovorim, mozno pri tejto robote o par mesiacov zmenim nazor a budem chciet automat. zatial ma to ale bavi takto a nevidim dovod priplacat si za nieco co nechcem
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
- panasonic650
- Používateľ
- Príspevky: 1329
- Dátum registrácie: Ut 13. Jan, 2009, 23:24
- Bydlisko: Bratislava
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Vdaka za prispvky k tej 1.6tke... Nemate ju niekto ?
- STENLY
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 10908
- Dátum registrácie: So 20. Dec, 2008, 13:44
- Bydlisko: RK (34)
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
tu nie je problém objem motora, ale to debilné MPI... proste drbnutá elektronika... by si videl, čo ten 1,3 motor dokáže, ked sa na neho namontuje poriadny karburátor...landrower napísal:proste ked potrebujem predbiehat na okreske tak nemam cas cakat kym sa nejake maloobejmove prditko zobudi, ak vobec sa zobudi
MB: ASUS ROG STRIX Z490-G GAMING (WI-FI) CPU: INTEL Core-i5 10600KF @ 4,1GHz, Boost 4.8GHz RAM: CRUCIAL Ballistix Black 2x8GB 3600MHz CL16
GPU: GIGABYTE GTX 1650 SSD: SAMSUNG 970 EVO 1TB HDD: WD Red 3TB PSU: CORSAIR AX750 CASE: CORSAIR Obsidian 350D W LCD: Dell U2412M 24''
Repro: Logitech Z2300 + Magnat Monitor Supreme 102
GPU: GIGABYTE GTX 1650 SSD: SAMSUNG 970 EVO 1TB HDD: WD Red 3TB PSU: CORSAIR AX750 CASE: CORSAIR Obsidian 350D W LCD: Dell U2412M 24''
Repro: Logitech Z2300 + Magnat Monitor Supreme 102
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
o tom som uz pocul, ale nemam cas, chut a momentalne ani prachy kedze chcem ist na dovolenku
a hlavne, aspon mam dalsi dovod kupit si lepsie auto
a hlavne, aspon mam dalsi dovod kupit si lepsie auto
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
myslím, že či automat alebo manuál je nekonečná debata a extrémy typu: "iba víkendový vodič chce manuál" sú viac menej povrchné. Ja osobne na vozenie mimo mesta jedine manuál. Zato v paštekoviciach by som bral automat. A zase na dlhé trasy by som zobral radšej manuál s tempomatom
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2317
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Nie je to nekonecna debata. Ludia silne preferujuci manual su divni a spiatocnicki. Za tym si stojim. Nekonecna debata moze nastat vo veci, kde sa neda z objektivnych pricin vybrat lepsia volba (napr. je lepsie auto modrej alebo ciernej farby, pripadne posudzovanie sympatickosti znacky - Honda alebo Mazda?). Automat je proste len evolucia. Treba si uvedomit, ze dnes ludia uz nepouzivaju startovanie klukou, ci napriklad manualny sytic, hoci este 20-30 rokov dozadu bol sytic v kazdom ziguliku. Jednoducho sa tato funkcionalita preniesla na pocitac, ktory ti v pripade potreby supne bohatsiu zmes a ty ako vodic, sa tymto nemusis zaoberat. Ako to, ze tu dnes ludia nevyzaduju manualny sytic? To preto, lebo ho vacsinou nezazili. To iste sa stane s manualom. Vsak poznas ten vtip.
Za dalsich 20 rokov uz aj spomalena Europa bude (dufam) montovat vacsinu automatov tak, ako je tomu napr. v USA ci Japonsku. Proste vsetko, co rozptyluje od jazdy sa nahradza automatikou, pre komfort a bezpecnost (tvoju a ostatnych). Preto mas senzor na stierace, denne svietenie, aktivny tempomat, ci automat. To vsetko ubera z toho, co musi vodic regulovat a kontrolovat a pridava na komforte jazdy.
Ked chce niekto manual, okej, do toho mi nic nie je a rad sa na nom zasmejem. Ale akekolvek tvrdenia pre beznu prevadzku (nie rallye, nie Ferrari), ze manual je lepsi, su scestne.
Mohol by si mi este vysvetlit, preco na dialnicu preferujes manual? Velmi by ma zaujimali tie dovody. Pri predstave, ze ides po dialnici a mas stale zaradeny jeden stupen a zapnuty tempomat, mi to pride rovnake. Pokial si myslis, ze pri predbiehani "tam nadrbes trojku" a proste VTEC JUST KICKED IN YO... tak toto na automate nahradza kick-down, kedy ti staci stlacit plynovy pedal uplne na doraz a potom este trosicku (je to pohodlnejsie a rychlejsie nez manual). A pri krizovej situacii na dvojprudovej ceste, kedy si pohodlne obiehas a zrazu sa nieco vyruti oproti je bezpecnejsie len v zmatku stlacit plynovy pedal a nech sa pocitac o vsetko postara... nie ze tam vystresovany pan v klobuku zaradi 5 namiesto 3 pretoze ma prevodovkovu kulisu ako kybel hovien s konarom uprostred. Proste vsetky zakladne jazdne vlastnosti automat v pohode zvlada. Dokonca aj pri jazde dole kopcami si mozes locknut max. rychlostny stupen, aby si neuvaril brzdy.
A este stale mi nikto neodpovedal, preco vsetci manualisti nemaju aj manualne otvaranie okien.
Za dalsich 20 rokov uz aj spomalena Europa bude (dufam) montovat vacsinu automatov tak, ako je tomu napr. v USA ci Japonsku. Proste vsetko, co rozptyluje od jazdy sa nahradza automatikou, pre komfort a bezpecnost (tvoju a ostatnych). Preto mas senzor na stierace, denne svietenie, aktivny tempomat, ci automat. To vsetko ubera z toho, co musi vodic regulovat a kontrolovat a pridava na komforte jazdy.
Ked chce niekto manual, okej, do toho mi nic nie je a rad sa na nom zasmejem. Ale akekolvek tvrdenia pre beznu prevadzku (nie rallye, nie Ferrari), ze manual je lepsi, su scestne.
Mohol by si mi este vysvetlit, preco na dialnicu preferujes manual? Velmi by ma zaujimali tie dovody. Pri predstave, ze ides po dialnici a mas stale zaradeny jeden stupen a zapnuty tempomat, mi to pride rovnake. Pokial si myslis, ze pri predbiehani "tam nadrbes trojku" a proste VTEC JUST KICKED IN YO... tak toto na automate nahradza kick-down, kedy ti staci stlacit plynovy pedal uplne na doraz a potom este trosicku (je to pohodlnejsie a rychlejsie nez manual). A pri krizovej situacii na dvojprudovej ceste, kedy si pohodlne obiehas a zrazu sa nieco vyruti oproti je bezpecnejsie len v zmatku stlacit plynovy pedal a nech sa pocitac o vsetko postara... nie ze tam vystresovany pan v klobuku zaradi 5 namiesto 3 pretoze ma prevodovkovu kulisu ako kybel hovien s konarom uprostred. Proste vsetky zakladne jazdne vlastnosti automat v pohode zvlada. Dokonca aj pri jazde dole kopcami si mozes locknut max. rychlostny stupen, aby si neuvaril brzdy.
A este stale mi nikto neodpovedal, preco vsetci manualisti nemaju aj manualne otvaranie okien.
-
- Čierna listina bazáru
- Príspevky: 1824
- Dátum registrácie: Št 04. Jún, 2009, 19:20
- Bydlisko: Sv. Jur
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Toto vsetko co si povedal zvladaju len niektore automaty, ci vsetky? Napriklad locknutie tej rychlosti. O tom sa mi do ucha este nedostalo.
Mas pravdu, je to nekonecna debata, preto ti, co na to nemaju, si budu stat za manualom,pripadne ti, ktori maju sportove auta a chcu mat co najvacsi pozitok z jazdy.
Mas pravdu, je to nekonecna debata, preto ti, co na to nemaju, si budu stat za manualom,pripadne ti, ktori maju sportove auta a chcu mat co najvacsi pozitok z jazdy.
4.2015 - koncim s forom za Ban do bazaru, kde som nikoho neokaslal-ale zabudol ukončiť staré odlezane obchody.
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
myslim, ze kazdy automat dokaze locknut rychlost, aspon na kazdom som videl zakladne PRND a potom bud cislene 1 2 3, alebo L (low) S (second), pripadne D1 D2 D3 D4
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
- Krutibrko
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 3694
- Dátum registrácie: Ne 02. Mar, 2008, 14:00
- Bydlisko: Poprad, Brno
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
http://auto.bazos.sk/inzerat/17237952/S ... k-2001.php NEviem či to dať sem alebo do srandičiek
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2317
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Locknutie max. prevodu a kick-down zvladaju snad vsetky automaty uz z 80-tych rokov. Vobec by som sa nedivil, kebyze to je dnes a poslednych 10 rokov aj vyzadovane nejakou legislativou, nakolko napriklad v zime na snehu a lade je ziaduce jazdit s vyssimi otackami motora, nie ze pan s TDI drzakom vole ide po meste na stvorku a tesi sa, aky je usporny.
Este aj pred elektrickymi prevodovkami (ECU ovladajuca solenoidy) sa kick-down riesil normalne mechanicky. Moja Chrysleracka TorqueFlite prevodovka, ktora je zalozena na modeli z roku 1989 zvlada vsetky tieto vymozenosti. Nie je dovod, aby hocijaka novsia toto tiez nemala. I ked, mozno v takej Skode...
Aha ho aky pekny mechanizmus na kick-down na aute z roku 1974.
Este aj pred elektrickymi prevodovkami (ECU ovladajuca solenoidy) sa kick-down riesil normalne mechanicky. Moja Chrysleracka TorqueFlite prevodovka, ktora je zalozena na modeli z roku 1989 zvlada vsetky tieto vymozenosti. Nie je dovod, aby hocijaka novsia toto tiez nemala. I ked, mozno v takej Skode...
Aha ho aky pekny mechanizmus na kick-down na aute z roku 1974.