Všeobecná diskusia
-
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 7935
- Dátum registrácie: Po 28. Feb, 2011, 11:49
- Bydlisko: Bratislava
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
no to som akurat vedel
vies, dedukcia.
vies, dedukcia.
main: 9950X + Noctua NH-D15 G2, ASUS STRIX B650E-F, Kingston 64gb DDR5 6000 CL30, 7900 GRE Nitro+, 990 Pro 4TB, ASUS STRIX Aura RGB 1000W, Fractal North XL + 4x Noctua A14x25 G2
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
4 roky by mohla mat, Boschka to jeZoranICS napísal:zoom napísal:EDIT: land, aka stara je ta baterka?
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
ake mas napatie po nabiti?
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
tusim ze preventivne pohladam rok vyroby na mojej baterke, ale poslednych 5 rokov mi vsetci radia, aby som ju preventivne na zimu vymenil, ak neviem, kolko ma rokov... a ta spina stale funguje
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
klasicke olovene baterky s kyselinou treba po 4-5tom roku zivota preventivne pred zimou vybrat, doplnit [ak nie je bezudrzbova] a dobit uplne na max. to pomoze prezit zimu a dalsich 4-5 rokov.
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Nepoznám japonské motory, ani ako sa optimálne ladia, ale tých 10k rpm chceš dosiahnuť bez toho aby si robil niečo aj so spodkom motora? Ešte raz nepoznám japonské motory, nie som ani automechanik, ale čo som videl tak v každej úprave ktorá posúva obmedzovač, a každej, ktorá má radikálne zvýšiť výkon predchádza slušná go motora, skontrolovať či je všetko v poriadku, častokrát veľa vecí vymeniť. Pri takom zvýšení, ešte raz, neviem ako je to pri tvojej honde, aké ma motor konštrukčné rezervy.
Máme strojársku výrobu, a spolupracujeme s jedným nemenovaným servisom (zaoberajú sa aj motoršportom, od úprav bežných áut ktoré chcú ľudia na vybláznenie až po napr. 911 GT3 ktoré jazdia ESET Racing Days, takže niečo vedia...), keďže tam mám kamarátov, úpravy motorov niesu náš chlebík, ale máme možnosti (ohýbanie trubiek na mieru, 3d meranie, vypaľovanie na laseri, a dostatok CNC sústruhov a fréz na to aby sme mohli robiť rovno celé bloky/ hlavy motorov, vrátanie vyžadovaných dokončovacích operácií ako je leštenie, lapovanie atď, skrátka už sme robili aj dosť dielov na mieru) aj na to a robím to z pasie. Ak chceš robiť tie úpravy a je to tvoje jediné auto, ktoré každodenne potrebuješ, tak by som to nerobil, podľa mňa bude musieť ísť rovno z auta motor von na hodne dlho ak chceš dosiahnuť ten výkon... Podľa mňa budeš musieť na ten výkon riešiť aj klasické veci ako správne vyváženie kľukovky, pripadne rovno aj so zotrvačníkom, odľahčenie zotrvačníka, odľahčenie a vyváženie ojníc(ak chceš točiť také otáčky), odľahčené piesty, možno zníženie hlavy pre väčšiu kompresiu, rovno leštenie prípadne zväčšenie sacích a výfukových kanálov. Takže, rovno môžeš prestavať celý motor, pri tých úpravách čo si spomínal v hornej časti motora na hlave prípadne saní, pri výmene ventilov a vačiek už môžeš dať rovno celú hlavu spraviť... a k takým úpravám už potrebuješ mať slušne spravený aj spodok, ak dáš turbo čo bude samo o sebe drahé tak budeš dávať možno rovno aj kované piesty ak nie aj iné veci zosilnené. Jednoducho bude to drahé, v cene tvojho auta by som povedal ak nie viac. Všetko sa dá ak sú financie, ale ešte raz nevidím v tejto konkrétne prestavbe moc význam. To už môžeš rovno aj väčšie vŕtanie a k tomu nové piesty a ojnice...
Ak chceš skúsiť ring tak nepotrebuješ veľmi silné auto, sranda je aj v aute, s bežným výkonom. Napríklad v takom twingu cup 133 či ako sa to volá, to auto má 133 koní a bolo to vybláznenie a pekný deň dosť, nie je to o časoch, tie nikdy nebudeš mať konkurencie schopné profíkom, oni v tom majú iné peniaze, je to o tvojej radosti. Byť tebou tak kúpim športový podvozok, niemusí byť vobec najdrahší možno ani plne nastaviteľný, dám si do poriadku nápravy, spraviť riadnu geometriu, trochu vylepším brzdy, kúpim sadu . semi slick pneumatík na samostatných diskoch... Ak by si nemal auto na každý deň tak jednoznačne odľahčiť. Ono ani zástavba turba nie je taká drahá ale treba aby si to človek spravil sám, vyrobím zvody, kúpim turbo použité bez variabilnej geometrie a dám ho na repas, kúpim ic na vrakovisku, hliníkovú trubku si ohnem na mieru, dorobím mazanie. To všetko stojí peniaze záleží aj od toho aké máš možnosti pomôcť si sám, správne nastavenie rj a vyladenie však stojí dosť peňazí, keď som robil ja tak to bola najväčšia položka keďže mám prostriedky na výrobu. Ja chodil pravidelne naposledy minulý rok, odkedy však už team volvo nz nejazdí, tak chodím väčšinou len pozrieť resp. sa pri voľnejšej jazde odreagovať. Autíčko staviam už vyše pol roka lebo na to nemám pri práci veľa času, a veci ktoré by som vedel vyrobiť ako napr bezpečnostný rám nemôžem keďže nebudú mať fia homologizáciu. Je to staré volvo 850 t5, plánom je postaviť repliku 850ky ktorá jazdila BTCC, auto som kúpil za pár šupov, je to preto že som už predtým jazdil volvo na ringu a aj preto že auto tohto veku sa ľahko prestavuje a ľahko sa na ňom pracuje, dostať z toho motora 300-340 koní ide ľahkými úpravami bez vážnejších zásahov do konštrukcie motora, rozumej takých, ktoré si viem spraviť bez problémov u nás. Treba si uvedomiť že čokoľvek v tejto oblasti je drahé, pre mňa je práca na aute príjemný relax pri stresovej práci, no v garáži proste niektoré veci nespravíš, u mňa sú to hlavne veci súvisiace s elektrikou, takže sa radšej ani nepúšťam do novších vozidiel ak s nimi chcem robiť niečo takéto. To už radšej kúp starú "haraburdu" a sprav z nej niečo, alebo už bude lacnejší aj swap za silnejší motor.
Veľa šťastia pri práci
Máme strojársku výrobu, a spolupracujeme s jedným nemenovaným servisom (zaoberajú sa aj motoršportom, od úprav bežných áut ktoré chcú ľudia na vybláznenie až po napr. 911 GT3 ktoré jazdia ESET Racing Days, takže niečo vedia...), keďže tam mám kamarátov, úpravy motorov niesu náš chlebík, ale máme možnosti (ohýbanie trubiek na mieru, 3d meranie, vypaľovanie na laseri, a dostatok CNC sústruhov a fréz na to aby sme mohli robiť rovno celé bloky/ hlavy motorov, vrátanie vyžadovaných dokončovacích operácií ako je leštenie, lapovanie atď, skrátka už sme robili aj dosť dielov na mieru) aj na to a robím to z pasie. Ak chceš robiť tie úpravy a je to tvoje jediné auto, ktoré každodenne potrebuješ, tak by som to nerobil, podľa mňa bude musieť ísť rovno z auta motor von na hodne dlho ak chceš dosiahnuť ten výkon... Podľa mňa budeš musieť na ten výkon riešiť aj klasické veci ako správne vyváženie kľukovky, pripadne rovno aj so zotrvačníkom, odľahčenie zotrvačníka, odľahčenie a vyváženie ojníc(ak chceš točiť také otáčky), odľahčené piesty, možno zníženie hlavy pre väčšiu kompresiu, rovno leštenie prípadne zväčšenie sacích a výfukových kanálov. Takže, rovno môžeš prestavať celý motor, pri tých úpravách čo si spomínal v hornej časti motora na hlave prípadne saní, pri výmene ventilov a vačiek už môžeš dať rovno celú hlavu spraviť... a k takým úpravám už potrebuješ mať slušne spravený aj spodok, ak dáš turbo čo bude samo o sebe drahé tak budeš dávať možno rovno aj kované piesty ak nie aj iné veci zosilnené. Jednoducho bude to drahé, v cene tvojho auta by som povedal ak nie viac. Všetko sa dá ak sú financie, ale ešte raz nevidím v tejto konkrétne prestavbe moc význam. To už môžeš rovno aj väčšie vŕtanie a k tomu nové piesty a ojnice...
Ak chceš skúsiť ring tak nepotrebuješ veľmi silné auto, sranda je aj v aute, s bežným výkonom. Napríklad v takom twingu cup 133 či ako sa to volá, to auto má 133 koní a bolo to vybláznenie a pekný deň dosť, nie je to o časoch, tie nikdy nebudeš mať konkurencie schopné profíkom, oni v tom majú iné peniaze, je to o tvojej radosti. Byť tebou tak kúpim športový podvozok, niemusí byť vobec najdrahší možno ani plne nastaviteľný, dám si do poriadku nápravy, spraviť riadnu geometriu, trochu vylepším brzdy, kúpim sadu . semi slick pneumatík na samostatných diskoch... Ak by si nemal auto na každý deň tak jednoznačne odľahčiť. Ono ani zástavba turba nie je taká drahá ale treba aby si to človek spravil sám, vyrobím zvody, kúpim turbo použité bez variabilnej geometrie a dám ho na repas, kúpim ic na vrakovisku, hliníkovú trubku si ohnem na mieru, dorobím mazanie. To všetko stojí peniaze záleží aj od toho aké máš možnosti pomôcť si sám, správne nastavenie rj a vyladenie však stojí dosť peňazí, keď som robil ja tak to bola najväčšia položka keďže mám prostriedky na výrobu. Ja chodil pravidelne naposledy minulý rok, odkedy však už team volvo nz nejazdí, tak chodím väčšinou len pozrieť resp. sa pri voľnejšej jazde odreagovať. Autíčko staviam už vyše pol roka lebo na to nemám pri práci veľa času, a veci ktoré by som vedel vyrobiť ako napr bezpečnostný rám nemôžem keďže nebudú mať fia homologizáciu. Je to staré volvo 850 t5, plánom je postaviť repliku 850ky ktorá jazdila BTCC, auto som kúpil za pár šupov, je to preto že som už predtým jazdil volvo na ringu a aj preto že auto tohto veku sa ľahko prestavuje a ľahko sa na ňom pracuje, dostať z toho motora 300-340 koní ide ľahkými úpravami bez vážnejších zásahov do konštrukcie motora, rozumej takých, ktoré si viem spraviť bez problémov u nás. Treba si uvedomiť že čokoľvek v tejto oblasti je drahé, pre mňa je práca na aute príjemný relax pri stresovej práci, no v garáži proste niektoré veci nespravíš, u mňa sú to hlavne veci súvisiace s elektrikou, takže sa radšej ani nepúšťam do novších vozidiel ak s nimi chcem robiť niečo takéto. To už radšej kúp starú "haraburdu" a sprav z nej niečo, alebo už bude lacnejší aj swap za silnejší motor.
Veľa šťastia pri práci
Workstation: HP Z230- i7 4770, 16gb DDR3, GTX 960, SSD RAID 2x256GB, 3x HP 24" LCD
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Vdaka za rady
Kupi sa dalsi identicky motor od ruky a pracovat sa bude mimo auta. Ked bude motor hotovy tak sa len swapne s tym co je v aute a ide sa...
Co sa tyka otacok tak viem co asi bude treba zkontrolovat a pripadne doladit/vymenit aby sme mohli ist s otackami vyssie. Viem ze to nie je sranda. K20-ky sa daju tocit dost vysoko, hlavne vdaka konstrukcnym rezervam ktore tam Honda "zakomponovala". pocul som o kuskoch ktore tocia 11-12k a nie len na kratucke "benchmarky" Samozrejme, nebudem po meste chodit po obchvate v jednotke 90kmh a zakomponuju sa aj vsetky potrebne budiky na kontrolu tlaku/teploty oleja v motore/prevodovke aby bolo vsetko pod kontrolou. Kovane piesty/ventily, dvojspruzinky k ventilom a lestene kanaliky su samozrejmost.
O cene sa radsej nebavme
Robit to budem s clovekom ktoremu par K20tiek uz cez ruky preslo a svoju integru (B18) tocil do 9850
Kupi sa dalsi identicky motor od ruky a pracovat sa bude mimo auta. Ked bude motor hotovy tak sa len swapne s tym co je v aute a ide sa...
Co sa tyka otacok tak viem co asi bude treba zkontrolovat a pripadne doladit/vymenit aby sme mohli ist s otackami vyssie. Viem ze to nie je sranda. K20-ky sa daju tocit dost vysoko, hlavne vdaka konstrukcnym rezervam ktore tam Honda "zakomponovala". pocul som o kuskoch ktore tocia 11-12k a nie len na kratucke "benchmarky" Samozrejme, nebudem po meste chodit po obchvate v jednotke 90kmh a zakomponuju sa aj vsetky potrebne budiky na kontrolu tlaku/teploty oleja v motore/prevodovke aby bolo vsetko pod kontrolou. Kovane piesty/ventily, dvojspruzinky k ventilom a lestene kanaliky su samozrejmost.
O cene sa radsej nebavme
Robit to budem s clovekom ktoremu par K20tiek uz cez ruky preslo a svoju integru (B18) tocil do 9850
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2317
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
ZoranICS: No sorry, ale rozhodne to nie je tak, ako si napisal, aj ked si to myslis. Nova a nabita bateria do auta urcite nema 15 V. V akumulatore sa nachadzaju clanky s napatim cca 2,1 V, mas ich sest. Tak ked mas vsetko pekne nabite, vysledna voltaz je 12,6 V. Nie 13, nie 14 a urcite nie 15 V (vynimkou su nove AGM akumulatory, tam mozes mat aj tych 13 V pri plnom nabiti).
Takisto veta, ze ked ma bateria 6 V, uz je vacsinou v haji. To je sice pravda, ale nie s hodnotou 6 V. Vybita "zdrava" bateria ma asi 12,0 V, mozno o trosicku menej. Ano, je tam taky maly rozdiel. Pod cca 10 V uz zacina hlboke vybitie, ktore bateriu nici (strati cast svojej kapacity). Preto v roznych okruhoch s akumulatormi (zalozne zdroje, bezp. systemy) najdes odpajace baterie, ktore ju proste odpoja, ked napatie na nej klesne na 10,5 V, pretoze ti je jedno, ci to odpojis teraz, alebo to nechas este bezat 10 minut do uplneho skapania, ale aspon ochranis akumulator.
Viem o com hovorim, roky som robil s tymito vecami.
Takisto veta, ze ked ma bateria 6 V, uz je vacsinou v haji. To je sice pravda, ale nie s hodnotou 6 V. Vybita "zdrava" bateria ma asi 12,0 V, mozno o trosicku menej. Ano, je tam taky maly rozdiel. Pod cca 10 V uz zacina hlboke vybitie, ktore bateriu nici (strati cast svojej kapacity). Preto v roznych okruhoch s akumulatormi (zalozne zdroje, bezp. systemy) najdes odpajace baterie, ktore ju proste odpoja, ked napatie na nej klesne na 10,5 V, pretoze ti je jedno, ci to odpojis teraz, alebo to nechas este bezat 10 minut do uplneho skapania, ale aspon ochranis akumulator.
Viem o com hovorim, roky som robil s tymito vecami.
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
myslím ten swap, len aby nebola košeľa drahšia ako kabát...
Budeš riešiť aj sprevodovanie pokiaľ chceš aby ti to takto točilo alebo necháš pôvodné?
Budeš riešiť aj sprevodovanie pokiaľ chceš aby ti to takto točilo alebo necháš pôvodné?
Workstation: HP Z230- i7 4770, 16gb DDR3, GTX 960, SSD RAID 2x256GB, 3x HP 24" LCD
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5237
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
zoran ja by som na tvojom mieste siel cestou jackson racing a eaton M45, ako to vie aj papek, par B16 a B18 v takejto konfiguracii jazdi a je to fpoho. Potom este je tu K24 s turbom co ma cez 400koni a D16Z6 turbo pista z 906 team.
Takze tahat taky vykon z atmosfery bude stat co auto, sice aj turbo, ale vykonovy rozdiel bude markantny. ale cicina 8g s 400PS bude asi len hrabacka
Takze tahat taky vykon z atmosfery bude stat co auto, sice aj turbo, ale vykonovy rozdiel bude markantny. ale cicina 8g s 400PS bude asi len hrabacka
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Zoom, mas pravdu.
Rad by som riesil aj prevody, peniaze na poriadne niesu a tie co mam zatial viacmenej splnaju predstavu...SAJBAMA napísal: myslím ten swap, len aby nebola košeľa drahšia ako kabát...
Budeš riešiť aj sprevodovanie pokiaľ chceš aby ti to takto točilo alebo necháš pôvodné?
Ci pojdem cestou turba alebo budem tahat z atmosfery co to da ma to vyjde financne skoro tak isto. Ani jedna ani druha cesta nie je lacna ani lahka - ak to naozaj chces naladit tak ako to naladene byt ma... Ak mi zacne hrabat a nebudem vediet co s peniazmi tak si mozno k tomu vsetkemu na konci kupim aj ten kompresor alebo turbo... pripadne oboje no nepredpokladam a ani sa nechcem zamysliet kolko by som potom pustal na gumy...Chris napísal:zoran ja by som na tvojom mieste siel cestou jackson racing a eaton M45, ako to vie aj papek, par B16 a B18 v takejto konfiguracii jazdi a je to fpoho. Potom este je tu K24 s turbom co ma cez 400koni a D16Z6 turbo pista z 906 team.
Takze tahat taky vykon z atmosfery bude stat co auto, sice aj turbo, ale vykonovy rozdiel bude markantny. ale cicina 8g s 400PS bude asi len hrabacka
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
tak, s tou baterkou, pocas dna pomedzi viacero startovani a kratkych tras sa to drzalo okolo 12,8V-12,9V, ako kedy
ale potom nechapem, preco sa mi uprostred leta vybila...
ale potom nechapem, preco sa mi uprostred leta vybila...
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2317
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
No je to jednoduche, vybila sa preto, lebo sa nestiha dobijat a/alebo ma bateria uz naozaj malu kapacitu. S tym nestihanim dobijania je to osemetne. Samozrejme, ze ked jazdis malo, je to zle, ale ja startujem 8-valec a robim 2-3 km trasy a nemal som problem s tym, ze by sa nestihla dobijat. Predsalen aj nejaky pidialternator na Skode vytlaci nejakych 70 A, takze 80 Ah bateriu nabijes za nieco viac nez hodinku (jasne zavisi od odberu, okolitej teploty, atd). Potom moze byt to, ze bateria je uz kaput a ma velmi malu kapacitu - kludne 20-30% povodnej. Takze aj keby si ju nabijal neviemako dlho, tak tam viac energie neuskladnis (potom to v nej tak pekne sumi, ked prilozis ucho).
Inak voltaz neznamena nic. Moze ti ukazovat pekne, ale v skutocnosti bude K.O. Urcite by som to preventivne vymenil, aj vzhladom na bliziacu sa zimu, kedy dostane najviac zabrat. Pokial si extra setrivy a chces si naozaj overit, ze to je baterkou, zozen si niekoho, kto ma novu a dobru a startovacie kable a nastartuj z jeho. Rozdiel hned uvidis. Ja splnam obe podmienky, dokonca aj byvam v BA, ale nemozem kontaminovat moje auto pripojenim na svorky v Skode. Urcite sa nejaky znamy najde.
Co sa tyka toho, ze baterka odisla pocas leta... nic zvlastne. Moja odisla tiez len asi mesiac dozadu a cca tyzden predtym som pozoroval tazsie starty. Plne nabitie pomohlo asi na 1 den a skoncilo to tak, ze som raz auto nemohol vobec nastartovat a isiel som z prace pekne peso domov. Po vymene baterie vsetko fici lepsie ako kedykolvek predtym (auto lahsie startuje za studena, ma zdravsi zvuk pri startovani, rychlejsie toci starter a napatie neklesa tak nizko). Takze chod do auta odfotit model tvojej baterie (presny model) a nieco sa vyberie.
Posledna moznost, malo pravdepodobna je, ze mas velky odber z akumulatora, ked vypnes auto. Napriklad sa neuspava nejaky pristroj a zerie stale z baterie. To by uz chcelo kliestovy ampermeter, zhasnut auto, nechat ho 15-20 minut v klude a pozriet aspon priblizny odber. Pri beznych autach by to mali byt radovo max. desiatky mA. Pokial namerias 300 mA alebo nebodaj 1 A, tak si nasiel chybu.
Inak voltaz neznamena nic. Moze ti ukazovat pekne, ale v skutocnosti bude K.O. Urcite by som to preventivne vymenil, aj vzhladom na bliziacu sa zimu, kedy dostane najviac zabrat. Pokial si extra setrivy a chces si naozaj overit, ze to je baterkou, zozen si niekoho, kto ma novu a dobru a startovacie kable a nastartuj z jeho. Rozdiel hned uvidis. Ja splnam obe podmienky, dokonca aj byvam v BA, ale nemozem kontaminovat moje auto pripojenim na svorky v Skode. Urcite sa nejaky znamy najde.
Co sa tyka toho, ze baterka odisla pocas leta... nic zvlastne. Moja odisla tiez len asi mesiac dozadu a cca tyzden predtym som pozoroval tazsie starty. Plne nabitie pomohlo asi na 1 den a skoncilo to tak, ze som raz auto nemohol vobec nastartovat a isiel som z prace pekne peso domov. Po vymene baterie vsetko fici lepsie ako kedykolvek predtym (auto lahsie startuje za studena, ma zdravsi zvuk pri startovani, rychlejsie toci starter a napatie neklesa tak nizko). Takze chod do auta odfotit model tvojej baterie (presny model) a nieco sa vyberie.
Posledna moznost, malo pravdepodobna je, ze mas velky odber z akumulatora, ked vypnes auto. Napriklad sa neuspava nejaky pristroj a zerie stale z baterie. To by uz chcelo kliestovy ampermeter, zhasnut auto, nechat ho 15-20 minut v klude a pozriet aspon priblizny odber. Pri beznych autach by to mali byt radovo max. desiatky mA. Pokial namerias 300 mA alebo nebodaj 1 A, tak si nasiel chybu.
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
ci budea fukat alebo nie, je lepsie vediet hned na zaciatku, kedze pri hladkom motore sa ide cestou zvysovania kompresie, znizovania hlavy atp, zatial co pri fukani presne opacne - nizkokompresne piesty, hrubsie tesnenia, minimalne vybrusy.ZoranICS napísal:Ci pojdem cestou turba alebo budem tahat z atmosfery co to da ma to vyjde financne skoro tak isto. Ani jedna ani druha cesta nie je lacna ani lahka - ak to naozaj chces naladit tak ako to naladene byt ma... Ak mi zacne hrabat a nebudem vediet co s peniazmi tak si mozno k tomu vsetkemu na konci kupim aj ten kompresor alebo turbo... pripadne oboje no nepredpokladam a ani sa nechcem zamysliet kolko by som potom pustal na gumy...
Ohladom pomeru cena/vykon, ten je jednoznacne na strane turba, aspon co sa tyka vykonov okolo 300 koni. Ak by si mal dosiahnut podobny vykon bez fukania, musis prekopat vacsinu veci v motore, poriadne to odladit atd, zatial co pri turbe ti staci osadit "nejaky" turbo kit na seriovy motor, posunut predzapal a ojebabrat riadiacku kusom dratu a smejes sa vsetkym naokolo.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
je rozhodnute, ide sa cestou bez fukania.