Vaše prvé auto
Vaše prvé auto
Každý s niečim začínal, pochváľte sa čo ste si kúpili ako prvé.
Či už to kúpil tatinko alebo to boli vlastné prachy, ide o vaše prvé vozítko, spomienky a skúsenosti s ním, atď.
Foto je vítané
Či už to kúpil tatinko alebo to boli vlastné prachy, ide o vaše prvé vozítko, spomienky a skúsenosti s ním, atď.
Foto je vítané
Re: Vaše prvé auto
Moje prve auto je aj moje aktualne - 1996 Honda Civic 1.4 iS, 1396 ccm, 66kW@6300rpm, 124Nm@4500rpm. V predu lichobeznikova naprava, vzadu jednoducha viacprvkova s vlecnymi ramenami. Vybava: manualna klima, elektricke okna, central, elektricky siber.
Opravy:
Honda u mna sluzi spolahlivo uz 5 rokov, za ten cas z nutnych oprav bola vymena silentblokov na zadnych priecnych ramenach - riesene vymenou komplet ramien za hlinikove Blox (zlaty kurz USD/EUR 0,65), vymena kotucov a platniciek za EBC a vymena riadiacej jednotky kvoli mojej blbosti (stratil som obidva kluce). Minuly rok mi zvadla jedna zadna pruzina, takze som sa rozhodol vymenit pruziny aj tlmice. Pruziny sli nemecke INXX a tlmice Kayaba Excel-G. Pokles oproti serii by mal byt 3 cm, ale islo to urcite o viac. Minuly rok mi po 16 rokoch vypovedal sluzbu koncovy diel vyfuku, ktory nahradil novy OEM koncak.
V ramci nutnych oprav sa robilo aj zopar lakovaciek. Prva bola oprava kapoty po tom, co som v cca 100km/h zostrelil srnku. Okrem kapoty si to odniesla SPZ a predne celo. SPZ aj celo sa podarilo vyrovnat do povodneho tvaru a OEM naraznik to prezil bez ujmy. Druha lakovacka bola po tom, co do mna na parkovisku nacuvala Astra Combi - odniesol si to naraznik, zadne svetlo a lem blatnika. V ramci tejto opravy sa preventivne prelakoval aj druhy zadny blatnik - hradene z vinnikovej PZP. Tretia lakovacka a klampiarcina bola minuly rok, ked do mna zboku nacuvala dodavka a jej vodic usiel. Nastastie sa nasla dobra dusa, ktora dotycneho videla a po pol rocnom natahovani s poistovnou sa vsetko dalo do poriadku. Opat hradene z PZP vinnika.
Upravy:
Prvou vecou boli folie, na mieste som sa rozhodol pre najtmavsie 3M folie. Hondu som kupil na 14" OEM diskoch s pneu 185/60 R14. Tie presli do zimnej sluzby a na leto sa mi podarilo zohnat postarsie disky OZ s rozmerom 16x7 a obuvam na ne pneu 205/45 R16. V interieri sa mi usidlili OEM sedacky v kombinacii koza-alcantara, ktore som zohnal za dobru cenu z buranej Hondy Civic, povodne budiky nahradili biele plazmy, v zadu chybali repraky, tak tam sli ovaly Magnat Edition 6x9". Z vonkajsich uprav pribudli zlte JDM hmlovky a zadne svetla z facelift verzie upravene podla Type-R verzie. K znizenemu podvozku pribudol predny stabilizator.
Z dalsich uprav sa planuje vymena sania z motora D15B7, cize 1.5. Ocakava sa nejaky ten konik navyse, znizenie spotreby a udajne aj hlbsi (nie dunivejsi ani hlucnejsi) zvuk motora. Bonusom je vacsi poriadok pod kapotou a moznost osadenia OEM rozpery.
Ako ste si mohli vsimnut, mam rad OEM veci, ktore sa v mnohych pripadoch viac osvedcili ako lacne nahrady. Navyse, ich vydrz je castokrat niekolko nasobne vyssia, zato cena nemusi byt o moc vacsia. Navyse mame cez Hondaclub 27% zlavu na originalne diely. V plane mam osadit OEM lipy z VTi prip. Type-R, ale tie su velmi nedostatkovym materialom. Daju sa zohnat ich laminatove kopie, ale to je vyhadzovanie penazi, kedze laminat toho vela nevydrzi.
Foto sa pokusim dodat neskor, zatial jedna pre predstavu, ako to mam nizko.
ps. tu zasterku som u...bal asi po mesiaci
Opravy:
Honda u mna sluzi spolahlivo uz 5 rokov, za ten cas z nutnych oprav bola vymena silentblokov na zadnych priecnych ramenach - riesene vymenou komplet ramien za hlinikove Blox (zlaty kurz USD/EUR 0,65), vymena kotucov a platniciek za EBC a vymena riadiacej jednotky kvoli mojej blbosti (stratil som obidva kluce). Minuly rok mi zvadla jedna zadna pruzina, takze som sa rozhodol vymenit pruziny aj tlmice. Pruziny sli nemecke INXX a tlmice Kayaba Excel-G. Pokles oproti serii by mal byt 3 cm, ale islo to urcite o viac. Minuly rok mi po 16 rokoch vypovedal sluzbu koncovy diel vyfuku, ktory nahradil novy OEM koncak.
V ramci nutnych oprav sa robilo aj zopar lakovaciek. Prva bola oprava kapoty po tom, co som v cca 100km/h zostrelil srnku. Okrem kapoty si to odniesla SPZ a predne celo. SPZ aj celo sa podarilo vyrovnat do povodneho tvaru a OEM naraznik to prezil bez ujmy. Druha lakovacka bola po tom, co do mna na parkovisku nacuvala Astra Combi - odniesol si to naraznik, zadne svetlo a lem blatnika. V ramci tejto opravy sa preventivne prelakoval aj druhy zadny blatnik - hradene z vinnikovej PZP. Tretia lakovacka a klampiarcina bola minuly rok, ked do mna zboku nacuvala dodavka a jej vodic usiel. Nastastie sa nasla dobra dusa, ktora dotycneho videla a po pol rocnom natahovani s poistovnou sa vsetko dalo do poriadku. Opat hradene z PZP vinnika.
Upravy:
Prvou vecou boli folie, na mieste som sa rozhodol pre najtmavsie 3M folie. Hondu som kupil na 14" OEM diskoch s pneu 185/60 R14. Tie presli do zimnej sluzby a na leto sa mi podarilo zohnat postarsie disky OZ s rozmerom 16x7 a obuvam na ne pneu 205/45 R16. V interieri sa mi usidlili OEM sedacky v kombinacii koza-alcantara, ktore som zohnal za dobru cenu z buranej Hondy Civic, povodne budiky nahradili biele plazmy, v zadu chybali repraky, tak tam sli ovaly Magnat Edition 6x9". Z vonkajsich uprav pribudli zlte JDM hmlovky a zadne svetla z facelift verzie upravene podla Type-R verzie. K znizenemu podvozku pribudol predny stabilizator.
Z dalsich uprav sa planuje vymena sania z motora D15B7, cize 1.5. Ocakava sa nejaky ten konik navyse, znizenie spotreby a udajne aj hlbsi (nie dunivejsi ani hlucnejsi) zvuk motora. Bonusom je vacsi poriadok pod kapotou a moznost osadenia OEM rozpery.
Ako ste si mohli vsimnut, mam rad OEM veci, ktore sa v mnohych pripadoch viac osvedcili ako lacne nahrady. Navyse, ich vydrz je castokrat niekolko nasobne vyssia, zato cena nemusi byt o moc vacsia. Navyse mame cez Hondaclub 27% zlavu na originalne diely. V plane mam osadit OEM lipy z VTi prip. Type-R, ale tie su velmi nedostatkovym materialom. Daju sa zohnat ich laminatove kopie, ale to je vyhadzovanie penazi, kedze laminat toho vela nevydrzi.
Foto sa pokusim dodat neskor, zatial jedna pre predstavu, ako to mam nizko.
ps. tu zasterku som u...bal asi po mesiaci
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
Re: Vaše prvé auto
moje prvé bola čierna Honda Accord 2.0 i-VTEC CL7, motor: K20A6, objem: 1998cm3, výkon:114kW(155HP)@6000rpm, krútiaci moment: 190Nm@4500rpm, redline a taktiež obmedzovač bola nastavený na 6700rpm, čo bola troška škoda, mohli to aspoň do tých 7000rpm nechať, resp. ani 7200 ako pri Type-S by nebolo odveci (samozrejme chápem, že to malo objektívne príčiny prečo to tak bolo nastavené), s autíčkom som bol prevažne spokojný, až na pár drobností, krásne ťahalo už od 2000rpm, veľmi sa mi páčila schizofrenická osobnosť auta, nakoľko do približne 3500-4000rpm to bolo bežné auto, s bežným zvukom a tak, no po prekročení 4000rpm začal luxusný rev z výfuku (nechápem ako, ale bol to sériový výfuk, no mal dokonalý zvuk, žiadne trápne hučanie ako tie aftermarket blbosti, ale krásny, čistý pretekársky zvuk) a už to išlo ako šialené až po obmedzovač, vadila mi len 5 stupňová prevodovka, ktorá na dialnici pri 140-150km/h už robila vyššiu spotrebu ako by som čakal, zamrzela ešte absencia parkovacích senzorov, vyhrievaných sedačiek, hmloviek, esp a brzdového asistentu (ABS samo o sebe veľký prínos nemá) a hlavne plnohodnotného palubného počítača, na druhej strane, auto sa vždy správalo tak ako som od neho očakával a keď som si naň po pár týždňoch dokonale zvykol, tak sa dalo jazdiť skutočne ako prasa na hranici možností auta, pričom pocit z atmosferického štvorvalca revúceho v ľavom pruhu si za ten čas čo som vlastnil toto auto vychutnalo dosť veľa užívateľov východoslovených ciest inak spotreba bola vďaka VTECu veľmi dobrá, keď to človek nevytáčal, dalo sa aj pod 6l/100km, no to trebalo ísť skutočne ukážkovou úspornou jazdou mimo mesto, prevodovka bola fajn, no ešte o nejakých 20% kratšie dráhy a bolo by to ideálne (hlavne na športovú jazdu, keď treba veľa radiť do zákrut, inak bolo auto skutočne výkonné, no trebalo ho držať okolo tých 6000rpm, inak si trebalo na to pravé VTECové chvíľu počkať čo mi dosť vadilo počas bežného užívania si jazdy bola absencia ESP (dokonca ani ASR sa nekonalo), takže na mokrých/zasnežených, primrznutých cestách bol rozbeh otázka sebadisciplíny, v opačnom prípade nastalo nezmyselné prekĺzavanie, čo pri motore s takým výkonom, nebol žiadny problém zažiť, hlavne dynamická jazda mesto nad ránom bola občas zbytočne sprevádzaná zvukom prkĺzavajúceho vnútorného predného kolesa pri výjazdoch zo zákruty, čo bol doslova magnet na zelených, okrem toho, že auto bolo celé len a len vo vašich rukách (samozrejme som strávil kopec času svojej mladosti na rôznych simulátoroch, teda dostať takú vec do rúk na denné používanie v 20tke nebolo až také šialené, ako by sa mohlo zdať a za celý čas, som aj napriek svojmu apetítu pre rýchlu a ako to ja zvyknem volať dynamickú jadzu , nikdy nezažil situáciu, kedy by som stratil ovládanie nad autom, alebo inak tŕpol, čo sa stane), teda to by sme mali, avšak dovolím si tvrdiť, že ABS mi pripravilo, aj vďaka tomu, že v aute bolo namontované, viac nepríjemností a veselých situácií ako už spomínané neexistujúce ESP/ASR, nakoľko len prdĺžovalo brzdnú dráhu a zapínalo sa takpovediac okamžite aj pri najjemnejšom náznaku šmyku, takže v zime som sa kĺzal ako dement pri kraždom druhom pokuse brzdiť (aktuálne vlastním auto s ESP, ABS a brzdovým asistentom a je to neporovnateľné lepšie a hlavne bezpečnejšie), avšak celkovo keď to auto zhodnotím ako nástroj pre skrášlenie mladosti a zadosťučinenia z jadzi, akú som pred tým zažil maximálne za monitorom PC, tak to bolo asi to najlepšie čo som si mohol kúpiť, nakoľko to bolo veľké, rýchle, elegantné, ale aj športové zároveň, zástupkyne opačného pohlavia v mojom blízkom okolí končne spoznali aj inú značku ako Mercedes-Benz, BMW a Audi a boli dosť prekvapené, že nie len tieto autá majú patent na rýchlu a štýlovú jazdu, nikdy ma nesklamalo, mal som ho za relatívne krátky čas celé prečítané, včetne fínt ako ho prinútiť na srandy ako mierny drift v zákrute, alebo na snehu rozbeh ne jednotke, dvojka, ručná, spiatočka, cúvanie, ručná, jednotka, dvojka... a ide sa ďalej .. ak by som si mal opäť kúpiť svoje prvé auto, tak by to bolo opäť Honda Accord 7. generácie, avška 2,4l v executive výbave, alebo Type-S, inak aby som dodal, auto som si kupoval za vlastné peniaze (nedostal som ich od rodičov a neboli to žiadne úspory, alebo tak niečo, len poctivo zarobené bubáky)
- lezgy
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3774
- Dátum registrácie: Ne 20. Feb, 2005, 20:00
- Bydlisko: Trebišov... mesto kde nik nepracuje a všetci sa maju dobre
Re: Vaše prvé auto
za vlastne
UK mondeo mk1 2liter 200 000km+, sol jak pila
100 liber ma vysiel aj zo slikami
v cene nieje preklep
UK mondeo mk1 2liter 200 000km+, sol jak pila
100 liber ma vysiel aj zo slikami
v cene nieje preklep
1, Intel® NUC Kit 6i3SYH
2, HP 4330s
2, HP 4330s
Re: Vaše prvé auto
prve na com som jazdil (neratam autoskolu) skoda 105L, zadokolka
lava, prava, lava, prava ...
- Wizik
- VIP
- Príspevky: 4060
- Dátum registrácie: Št 06. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava-Nové Mesto (23)
Re: Vaše prvé auto
Opel Corsa 1.2 ECO '96, 33kW, trhac asfaltu.
Hodnota auta pri predaji 500e, pocit stiahnuteho zadku pri obiehani kamiona, na nezaplatenie.
Na ten vykon to vela zralo (v meste aj 7-8), nemalo to ziadnu vybavu, ale tak prve je prve, bol by som rad za akekolvek.
Hodnota auta pri predaji 500e, pocit stiahnuteho zadku pri obiehani kamiona, na nezaplatenie.
Na ten vykon to vela zralo (v meste aj 7-8), nemalo to ziadnu vybavu, ale tak prve je prve, bol by som rad za akekolvek.
Notebook : Macbook Pro Retina 15" i7 2Ghz, 8GB RAM, 256GB SSD, Iris Pro, OS X Mavericks
Phone : iPhone 6 64GB space gray + HTC One M8
SONY RX100 - kompaktny bokeh
I ♥ MUSIC !
Phone : iPhone 6 64GB space gray + HTC One M8
SONY RX100 - kompaktny bokeh
I ♥ MUSIC !
Re: Vaše prvé auto
Zacinal som na Skoda 105 povodne zlta Vyborne auticko dodnes nan rad spominam ako sa zahmlievali okna v zime a trvalo tyzden kym sa zohrialo. top speed 160 tachometrovych potom favorit, felicia kombi na ktorej som siel na dvoch kolesach 170, ano bol som koko* , fabia, oktavia, rio - tolko k autam rodicov
Prve vlastne bol ford escort v UK, odvtedy nechcem ford ani vidiet a vsetky moje blizke stretnutia s fordmi ma v tom len uistuju. Teraz Honda CviRik TypeR
Sluzobne auta oktavka 1.4 a 2l 20v, mitsu galant 2l, passat 1.8t, renault kangoo, ford tranzit a mnoho dalsich na ktore uz nespominam.
Dlhsie som behal na 725TDS s automatom a vyskusal som kamaratove Bublaru WRX STi a A8l 4,2l TDI
Prve vlastne bol ford escort v UK, odvtedy nechcem ford ani vidiet a vsetky moje blizke stretnutia s fordmi ma v tom len uistuju. Teraz Honda CviRik TypeR
Sluzobne auta oktavka 1.4 a 2l 20v, mitsu galant 2l, passat 1.8t, renault kangoo, ford tranzit a mnoho dalsich na ktore uz nespominam.
Dlhsie som behal na 725TDS s automatom a vyskusal som kamaratove Bublaru WRX STi a A8l 4,2l TDI
-
- Čierna listina bazáru
- Príspevky: 1824
- Dátum registrácie: Št 04. Jún, 2009, 19:20
- Bydlisko: Sv. Jur
Re: Vaše prvé auto
Prve, na ktorom som sa vozil bola dosluhujuci Opel Corsa A GSI , niečo okolo 96 koní. Bolo to take male žihadlo, ale namoj vkus velmi tvrde a hladne . Papalo to okolo 10.
Po par tyzdnoch som si kupil svoje, ktore mam dodnes - HaTePe . Som s nim spokojny, priemerka 5,5-6, opravy zatial ziadne. (klop klop).
Po par tyzdnoch som si kupil svoje, ktore mam dodnes - HaTePe . Som s nim spokojny, priemerka 5,5-6, opravy zatial ziadne. (klop klop).
4.2015 - koncim s forom za Ban do bazaru, kde som nikoho neokaslal-ale zabudol ukončiť staré odlezane obchody.
Re: Vaše prvé auto
Geralt - krasota, aj ja sem tam pokukávam že by som dačo podobné kúpil Nie je to moc veľké (na dĺžku)?
Pridám moje, kúpené z prvej výplaty (a kúsok), do roboty chodiť od busu 20 min peši v mraze ma už akosi "nebralo"
Daewoo Nexia (alebo inak - Opel Kadett v inom prevedení), r.v. 1997, 1,5l 8V, 55kW. Kúpené od dedka, ktorý mal nové auto vonku a toto svoje staré pekne v garáži . Bolo vidno že postarané dobre, nekvitne, vozenie slušné, suma sumárum 800€. Na svoj vek chodí veľmi slušne, frajerkin brat šiel do BA 160kmh a vraj to ešte dýchalo. Obrovská výhoda - toto už nikto nechce = malá šanca na ukradnutie
"úpravy" - na riadiacej jednotke prepnutý z 91okt na 95okt benzín, preventívne vymenené rozvody, celé zapaľovanie, filtre, olej. Po zime si to odniesli čapy a samozrejme nová baterka (-19°C - štartuje no problem, -20° - no go).
Inak pravdu povediac - viac ma baví šoférovať toto, ako služobný Auris...
Pridám moje, kúpené z prvej výplaty (a kúsok), do roboty chodiť od busu 20 min peši v mraze ma už akosi "nebralo"
Daewoo Nexia (alebo inak - Opel Kadett v inom prevedení), r.v. 1997, 1,5l 8V, 55kW. Kúpené od dedka, ktorý mal nové auto vonku a toto svoje staré pekne v garáži . Bolo vidno že postarané dobre, nekvitne, vozenie slušné, suma sumárum 800€. Na svoj vek chodí veľmi slušne, frajerkin brat šiel do BA 160kmh a vraj to ešte dýchalo. Obrovská výhoda - toto už nikto nechce = malá šanca na ukradnutie
"úpravy" - na riadiacej jednotke prepnutý z 91okt na 95okt benzín, preventívne vymenené rozvody, celé zapaľovanie, filtre, olej. Po zime si to odniesli čapy a samozrejme nová baterka (-19°C - štartuje no problem, -20° - no go).
Inak pravdu povediac - viac ma baví šoférovať toto, ako služobný Auris...
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5238
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Vaše prvé auto
@Geralt, pekny accord, co to bol za rocnik? a ake mas aktualne auto, ze sa lepsie ovlada ?
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
- lezgy
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3774
- Dátum registrácie: Ne 20. Feb, 2005, 20:00
- Bydlisko: Trebišov... mesto kde nik nepracuje a všetci sa maju dobre
Re: Vaše prvé auto
odkedy mala nexia RJ stavanu pre 91okt?Gudas napísal:
"úpravy" - na riadiacej jednotke prepnutý z 91okt na 95okt benzín, preventívne vymenené rozvody, celé zapaľovanie, filtre, olej. Po zime si to odniesli čapy a samozrejme nová baterka
neviem o tom....
mas to aj v technicaku,?
ps...ak sa ti na tom aute nerozpadla vacka do 2rokov ako rodicom....po 25mesiacoch, tak to auticko slo bez problemov....
1, Intel® NUC Kit 6i3SYH
2, HP 4330s
2, HP 4330s
- fobos
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3762
- Dátum registrácie: Št 22. Feb, 2007, 08:00
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Vaše prvé auto
Ja som začínal ako som skončil školu na Favorite 136L po rodičoch, to auto bolo čo sa týka prevádzkovania proste super, ale po roku robenia som sa zmohol na terajšiu E90 320D načipovanú z 120 na 145kW. V tejto dobe je momentálne už aj rozbité / v susednom vlákne som písal, že som zrazil srnu /. Tak som zvedavý ako to opravia. Meniť by sa mal celý predný nárazník, plasty sania, mrežky v saní + nejaké zváranie / odrapené svetlá /
Je to 2006 rok / 148 000km, tie kolá sú origo BMW 235/45/17". Žerie mi to ~ 6,5L, teda celkom pekná spotreba vzhľadom na jazdu a tie kolá ..
Čo sa jazdných vlastností a dynamiky týka, tak je jedna báseň, to auto sedí na ceste ako pribité. Motor ťahá po tom čipe skvelo, jednoducho "Radosť z jazdy". Trochu ľutujem, že som nešiel do 330D. Keď si to človek nekúpi teraz, keď je mladý, tak už nikdy.. Stojí to strašné prachy. / diely /
Je to 2006 rok / 148 000km, tie kolá sú origo BMW 235/45/17". Žerie mi to ~ 6,5L, teda celkom pekná spotreba vzhľadom na jazdu a tie kolá ..
Čo sa jazdných vlastností a dynamiky týka, tak je jedna báseň, to auto sedí na ceste ako pribité. Motor ťahá po tom čipe skvelo, jednoducho "Radosť z jazdy". Trochu ľutujem, že som nešiel do 330D. Keď si to človek nekúpi teraz, keď je mladý, tak už nikdy.. Stojí to strašné prachy. / diely /
Naposledy upravil/-a fobos v Ne 02. Sep, 2012, 11:56, upravené celkom 3 krát.
Xbox Series X...
Samsung S24 ...
Intel Core 8600K ...
Samsung S24 ...
Intel Core 8600K ...
Re: Vaše prvé auto
Niektoré ročníky to mali - resp. tú možnosť. Na iných (myslím starších?) to nie je.lezgy napísal:
odkedy mala nexia RJ stavanu pre 91okt?
neviem o tom....
mas to aj v technicaku,?
ps...ak sa ti na tom aute nerozpadla vacka do 2rokov ako rodicom....po 25mesiacoch, tak to auticko slo bez problemov....
Je toho plný web, došli na to prví asi Poliaci
http://forum.cars.cz/chevrolet/viewtopi ... =17&t=3392
Re: Vaše prvé auto
@Gudas - no bolo to dost velke, ale aj nebolo ..ono problem bol vo vyhlade pri cuvani, nakolko zadny kufor, aj ked to z obrazkov nie je zrejme, ako keby jemne klesal, resp. ty nevidis koniec auta pri cuvani, teda stale len odhadujes a aj ked mam odhad velmi dobry, pri tomto aute som obcas, hlavne ked som parkoval niekde kde som to nepoznal, proste musel vystupit z auta a pozriet kolko je tam este miesta a to kvôli tomu, aby som nebuchol naraznik, ale to nebola hlavna pricina, lebo ako vravim naraznik je na narazanie, ma to v popise prace, ale hlavne kvôli vyfuku, ktory bol dost nestastne umiestneny, ze mal tendenciu zavadit o vysoke obrubniky, co sa predchadzajucemu majitelovy raz aj podarilo, proste parkovacie senzory by mali byt v takomto aute ako standardna vybava.... na druhej strane, na zadnych sedadlach nebolo az tolko miesta, nevravim, ze sa tam ludia tlacili, ale napr. v 530d je na zadnych sedadlach ovela viac miesta (na nohy) ako v accorde, pricom na dlzku su tie auta viac-menej rovnake, inak ak by si zvazoval kupu takeho auta, hlavne odporucam ist rovno do 2,4L, spotreba skoro rovnaka, no ta 6tka na dialnici je na nezaplatenie
@Chris - rocnik to bol 2003, v podstate prve auta zo 7. generacie accordov, retazovy rozvod, 16V DOHC, nahovno zadne brzdy a absencia vsetkych stabilizacnych systemov a palubaku, po facelifte to uz dali doporiadku, aktualne mam Mercedes-Benz C180 Sportcoupe, objem: 1998cm3, vykon: 94kW (129hp)@5500rpm, krutiaci moment: 190Nm@3500rpm, 16V DOHC pozdlzne ulozeny radovy stvorvalec, zadny nahon, maximalka papierovo okolo 210km/h, uz som na tom siel 230km/h, inak spotrebu to ma genialnu, uz som siel za 5,7l/100km, co je na taky motor krasa, aj ked je pravda, ze zo mna sa ludia smeju, ze ked soferujem, tak auta automticky menej papaju, lebo zatial vsetko co som soferoval, tak som spravil o cca 1l nizsiu spotrebu, nez najnizsia co sa podarila majitelovy, inak auto ma plnohodnotny palubak, v ktorom sa da nastavit naozaj kopec uzitcnych veci, 6x airbag, automaticka dvojzonova klima, radio s cd, hmlovky, parkovacie senzory v predu aj v zadu, dazdovi senzor, svetelny senzor (ked odomknete auto vecer, tak sa rozsvietia hmlovky, parkovacky a osvetlenie SPZ, vyzera to luxusne, ale taktiez sa to da nastavit v palubaku) ESP, ABS, brzdovy asistent, 17" hlinikove disky (najväcsi povoleny rozmer podla TP), hlavne je na tom aute super, ze najväcsi krutak ma uz pri 3500rpm, teda aj ked chce clovek jazdit za dobre prachy, staci ist max po 3500rpm a auto uz taha naozaj krasne, resp. ked je pretekarska nalada, tak sa da ist po tych 5500rpm a to uz ma auto krasny zvuk, je to sice atmosfera, no kazdy kto sa v tom viezol, tak neveril tomu co pocul, to auto ked nasava vzduch huci uplne ako kompresorove modely, proste nadhera inak skusal som samozrejme aj driftovat, ked bolo mokro a ide mi to dost dobre, samozrejme prve pokusy skoncili kvôli vela plynu okolo apexu otocenim auta okolo osi, no po par zakrutach som prisiel na pointu a teraz to z dlhej chvile v nudnej mestskej premavke obcas robim ked poprsi a spravi sa take akoby mydlo z prachu a vody na ceste, ESP sa da vypnut, no aj ked je zapnute, tak dovoli ist do mierneho driftu a az potom zakroci, teda clovek môze byt frajer takpovediac zadarmo aj ked driftovat vôbec nevie , ozaj a aby som nezabudol, merc nema rucnu brzdu, aspon tie novsie, len parkovaciu (stvrty pedal vedla spojky, samozrejme je umiestneny tak, aby ste ho nemohly stlacit pocas jazdy a uvolnuje sa takou srandou na lavo od volantu), preto treba driftovat len za pomoci plynu a to je obcas otrava, ked ma auto viac gripu ako by clovek akurat chcel, tam by sa vtedy zisla rucna inak mozno to vyzera ze prechod zo 155hp na 129hp je krok spät, no to auto je pocitovo ovela lepsie ako accord, inak kufor je brutalne velky, ja som nechapal, ako to spravili, lebo mam par kamosov, co maju kupecka a tam sa o batozinovom priestore da hovorit maximalne ked tak na zadnych sedadlach, inac este k motoru, mam podzorenie, ze tento merc ma väcsi priemer valcov a nizsie vrtanie a honda mala naopak mensi priemer valcov a vyssie vrtanie, lebo mam v tom merce taky pocit, ako v american muscle, aj zvuk je viac ladeny do takehoto stylu, accord mal taky motorkovy zvuk viac, takze asi preto pri absolutne rovnakom objeme motora, maju ine parametre, hlavne to posunutie max krutaku o 1000rpm skôr oproti accordu
@Chris - rocnik to bol 2003, v podstate prve auta zo 7. generacie accordov, retazovy rozvod, 16V DOHC, nahovno zadne brzdy a absencia vsetkych stabilizacnych systemov a palubaku, po facelifte to uz dali doporiadku, aktualne mam Mercedes-Benz C180 Sportcoupe, objem: 1998cm3, vykon: 94kW (129hp)@5500rpm, krutiaci moment: 190Nm@3500rpm, 16V DOHC pozdlzne ulozeny radovy stvorvalec, zadny nahon, maximalka papierovo okolo 210km/h, uz som na tom siel 230km/h, inak spotrebu to ma genialnu, uz som siel za 5,7l/100km, co je na taky motor krasa, aj ked je pravda, ze zo mna sa ludia smeju, ze ked soferujem, tak auta automticky menej papaju, lebo zatial vsetko co som soferoval, tak som spravil o cca 1l nizsiu spotrebu, nez najnizsia co sa podarila majitelovy, inak auto ma plnohodnotny palubak, v ktorom sa da nastavit naozaj kopec uzitcnych veci, 6x airbag, automaticka dvojzonova klima, radio s cd, hmlovky, parkovacie senzory v predu aj v zadu, dazdovi senzor, svetelny senzor (ked odomknete auto vecer, tak sa rozsvietia hmlovky, parkovacky a osvetlenie SPZ, vyzera to luxusne, ale taktiez sa to da nastavit v palubaku) ESP, ABS, brzdovy asistent, 17" hlinikove disky (najväcsi povoleny rozmer podla TP), hlavne je na tom aute super, ze najväcsi krutak ma uz pri 3500rpm, teda aj ked chce clovek jazdit za dobre prachy, staci ist max po 3500rpm a auto uz taha naozaj krasne, resp. ked je pretekarska nalada, tak sa da ist po tych 5500rpm a to uz ma auto krasny zvuk, je to sice atmosfera, no kazdy kto sa v tom viezol, tak neveril tomu co pocul, to auto ked nasava vzduch huci uplne ako kompresorove modely, proste nadhera inak skusal som samozrejme aj driftovat, ked bolo mokro a ide mi to dost dobre, samozrejme prve pokusy skoncili kvôli vela plynu okolo apexu otocenim auta okolo osi, no po par zakrutach som prisiel na pointu a teraz to z dlhej chvile v nudnej mestskej premavke obcas robim ked poprsi a spravi sa take akoby mydlo z prachu a vody na ceste, ESP sa da vypnut, no aj ked je zapnute, tak dovoli ist do mierneho driftu a az potom zakroci, teda clovek môze byt frajer takpovediac zadarmo aj ked driftovat vôbec nevie , ozaj a aby som nezabudol, merc nema rucnu brzdu, aspon tie novsie, len parkovaciu (stvrty pedal vedla spojky, samozrejme je umiestneny tak, aby ste ho nemohly stlacit pocas jazdy a uvolnuje sa takou srandou na lavo od volantu), preto treba driftovat len za pomoci plynu a to je obcas otrava, ked ma auto viac gripu ako by clovek akurat chcel, tam by sa vtedy zisla rucna inak mozno to vyzera ze prechod zo 155hp na 129hp je krok spät, no to auto je pocitovo ovela lepsie ako accord, inak kufor je brutalne velky, ja som nechapal, ako to spravili, lebo mam par kamosov, co maju kupecka a tam sa o batozinovom priestore da hovorit maximalne ked tak na zadnych sedadlach, inac este k motoru, mam podzorenie, ze tento merc ma väcsi priemer valcov a nizsie vrtanie a honda mala naopak mensi priemer valcov a vyssie vrtanie, lebo mam v tom merce taky pocit, ako v american muscle, aj zvuk je viac ladeny do takehoto stylu, accord mal taky motorkovy zvuk viac, takze asi preto pri absolutne rovnakom objeme motora, maju ine parametre, hlavne to posunutie max krutaku o 1000rpm skôr oproti accordu
Naposledy upravil/-a ANONYM_a2 v Pi 21. Sep, 2012, 14:21, upravené celkom 1 krát.
- M1ch4l
- VIP
- Príspevky: 6679
- Dátum registrácie: Št 21. Feb, 2008, 14:00
- Bydlisko: Kysucký Lieskovec / Praha
Re: Vaše prvé auto
sportcoupe
Ja zatial svoje auto nemam, ale presne Sportcoupe chcem. No skor pozeram po 180K/200K s 1796cc motorom. Len neviem, ci je idealne ako prve auto mat nieco s pohonom zadnych kolies. Ale mozno sa uspokojim aj s inou motorizaciou/dieslom. Ide mi skor o to auto ako o motor (dizajn, mercedes). A rad by som na nom mal aj panoramaticku strechu. Najskor musim zarobit peniazky, a potom si ho budem moct kupit.
Inak autoskolu som robil na Fabia Kombi 1.9 diesel (starej generacie). Chodilo to slusne.
Soferoval som bratov Citroen Xsara 1.9 diesel, a aj sestrin (teda jej manzela) Opel Astra, podla vzhladu by to mal byt G sedan a je to 1.7 turbodiesel.
Ja zatial svoje auto nemam, ale presne Sportcoupe chcem. No skor pozeram po 180K/200K s 1796cc motorom. Len neviem, ci je idealne ako prve auto mat nieco s pohonom zadnych kolies. Ale mozno sa uspokojim aj s inou motorizaciou/dieslom. Ide mi skor o to auto ako o motor (dizajn, mercedes). A rad by som na nom mal aj panoramaticku strechu. Najskor musim zarobit peniazky, a potom si ho budem moct kupit.
Inak autoskolu som robil na Fabia Kombi 1.9 diesel (starej generacie). Chodilo to slusne.
Soferoval som bratov Citroen Xsara 1.9 diesel, a aj sestrin (teda jej manzela) Opel Astra, podla vzhladu by to mal byt G sedan a je to 1.7 turbodiesel.
Music: AKG K240 MK II / Beyerdynamic DT 770 Pro 80 Ohm @ Topping DX7 Pro
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Spoiler: ukázať