auto horko-ťažko štartuje
auto horko-ťažko štartuje
v noci na dnes bol u nás trochu silnejší mráz. mám problém so svojím dieslákom, nejako ťažko štartuje.
minule to nechcelo štartovať tak, že to prestalo vôbec štartovať, teda klepať či tak nejak ... proste batéria.
bola stará aj tak a zima poukáže na stav batérie, tak som ju vymenil za novú. v noci bolo chladno, dnes ráno
štartujem, teraz to už pre zmenu klepe, šťavu to má, len nejako nie a nie nakopnúť to, aby som mohol pustiť
ten kľúč. rozmýšľam, v čom je problém. môže to byť olejom, že je príliš hustý a keď je chladno, tak pôsobí
ako také lepidlo na valce? alebo palivou, teda naftou, že ešte nepridávajú to nemrznúce aditívum?
tankujem na shellke alebo agipe. prípadne žhaviče, že neohrievajú palivo? ale to by mi ukázalo na palubovke, nie?
môže to spôsobovať ten olej? čítal som o tom, že hustý olej je dobrý, no akurát tak v lete. čím hustejší, tým lepšie
maže, no tým ťažšie sa štartuje. naopak, a zimu je dobrý redší olej, ľahšie sa štartuje, no skôr treba dolievať, lebo
dosť skoro ho motor zožerie. dočítal som sa dobre?
minule to nechcelo štartovať tak, že to prestalo vôbec štartovať, teda klepať či tak nejak ... proste batéria.
bola stará aj tak a zima poukáže na stav batérie, tak som ju vymenil za novú. v noci bolo chladno, dnes ráno
štartujem, teraz to už pre zmenu klepe, šťavu to má, len nejako nie a nie nakopnúť to, aby som mohol pustiť
ten kľúč. rozmýšľam, v čom je problém. môže to byť olejom, že je príliš hustý a keď je chladno, tak pôsobí
ako také lepidlo na valce? alebo palivou, teda naftou, že ešte nepridávajú to nemrznúce aditívum?
tankujem na shellke alebo agipe. prípadne žhaviče, že neohrievajú palivo? ale to by mi ukázalo na palubovke, nie?
môže to spôsobovať ten olej? čítal som o tom, že hustý olej je dobrý, no akurát tak v lete. čím hustejší, tým lepšie
maže, no tým ťažšie sa štartuje. naopak, a zimu je dobrý redší olej, ľahšie sa štartuje, no skôr treba dolievať, lebo
dosť skoro ho motor zožerie. dočítal som sa dobre?
Re: auto horko-ťažko štartuje
Ak starter startuje ale nechce chytit tak pozri zhaviace sviecky a premeraj alebo napoj na baterku priamo a odskusaj.
|MB| MSI B450I Gaming Plus |CPU| AMD Ryzen 5 5600G |CPU's Cooler| AIO 140mm
|RAM| G-Skill 2x8GB DDR4 3200MHz Trident-Z |GPU| AMD Vega 7
|SSD| Intel 660p 1024GB M.2 NVMe |PSU| NZXT 650W 80Plus Gold |Case| NZXT H1 V1
|LCD| BenQ BL3200PT |Mouse| Logitech G603 |Pad| Razer Goliathus Speed |OS| Microsoft Windows 10 Pro x64 SK
|OC| Celeron D 330 E0 / Pentium E2160 M0 / Pentium E5200 M0 / Pentium E5200 R0 / Phenom II X3 720 C2 / Core i5 2500K / Core i5 6600K.
|RAM| G-Skill 2x8GB DDR4 3200MHz Trident-Z |GPU| AMD Vega 7
|SSD| Intel 660p 1024GB M.2 NVMe |PSU| NZXT 650W 80Plus Gold |Case| NZXT H1 V1
|LCD| BenQ BL3200PT |Mouse| Logitech G603 |Pad| Razer Goliathus Speed |OS| Microsoft Windows 10 Pro x64 SK
|OC| Celeron D 330 E0 / Pentium E2160 M0 / Pentium E5200 M0 / Pentium E5200 R0 / Phenom II X3 720 C2 / Core i5 2500K / Core i5 6600K.
Re: auto horko-ťažko štartuje
diesel má sviečky?
// jáj sorry žhaviace, ježiši
// jáj sorry žhaviace, ježiši
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: auto horko-ťažko štartuje
tak, zhavicom sa hovori aj zhaviace sviecky (tusim je to dokonca korektnejsie)
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
Re: auto horko-ťažko štartuje
no dobre, dík za help. rozhodol som sa, že aj tak vymením ten olej. starý je tam už minimálne 30k km,
takže nie je o čom. nový olej bude asi Shell Helix Ultra Diesel 5W-40. koľko toho kúpiť? päť litrov?
oplatí sa aj to aditívum do oleja, ktoré sa používa pred výmenou oleja? nalejete to do starého oleja,
necháte auto fičať 15 min. na voľnobeh, potom vypnete a olej vylejete. aditívum rozpúšťa usadeniny
a prečistí motor tak, aby všetky nečistoty vytiekli v rámci starého oleja. stojí to 6 €
takže nie je o čom. nový olej bude asi Shell Helix Ultra Diesel 5W-40. koľko toho kúpiť? päť litrov?
oplatí sa aj to aditívum do oleja, ktoré sa používa pred výmenou oleja? nalejete to do starého oleja,
necháte auto fičať 15 min. na voľnobeh, potom vypnete a olej vylejete. aditívum rozpúšťa usadeniny
a prečistí motor tak, aby všetky nečistoty vytiekli v rámci starého oleja. stojí to 6 €
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: auto horko-ťažko štartuje
mnozstvo oleja zalezi od auta, co mas?
aditivum som v zivote nepouzil, neverim takym somarinam, a hlavne, super sa ti bude vypustat horuci olej z motora, to je zuzo ked to na teba kvapne potom
aditivum som v zivote nepouzil, neverim takym somarinam, a hlavne, super sa ti bude vypustat horuci olej z motora, to je zuzo ked to na teba kvapne potom
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
Re: auto horko-ťažko štartuje
zle som to pomenoval, nie je to aditívum, ale skôr taký čiastiaci prostriedok do motorov:
- http://www.autobiznis.sk/product/cistic ... 0ml-19148/
(nie je to presne ten prípravok, ktorý som našiel ja, tuto by som 20+ € za to nedal ...)
oktávku jednotkovú po facelifte, agregát 1.9 TDi, 81 KW
olej horúci nebude, pretože keď zapnem studený motor na voľnobeh aj 20 min., tak
teplota chladiacej kvapaliny nevystúpi nad 50-60°C. a keď tak chvíľu počkám
- http://www.autobiznis.sk/product/cistic ... 0ml-19148/
(nie je to presne ten prípravok, ktorý som našiel ja, tuto by som 20+ € za to nedal ...)
oktávku jednotkovú po facelifte, agregát 1.9 TDi, 81 KW
olej horúci nebude, pretože keď zapnem studený motor na voľnobeh aj 20 min., tak
teplota chladiacej kvapaliny nevystúpi nad 50-60°C. a keď tak chvíľu počkám
- STENLY
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 10908
- Dátum registrácie: So 20. Dec, 2008, 13:44
- Bydlisko: RK (34)
Re: auto horko-ťažko štartuje
áno, olej sa má vypúštať po jazde... ja som teraz menil v motore aj v prevodovke, ked som prišiel z práce, cca 20 min jazdy... nechal som auto 10 minút postáť a vypustil som.... nebol horúci, aby som sa popálil...
žhaviče sa odporúča meniť každú zimu (vraj - nemám, nafťák chvalabohu)
u oleja treba zachovať viskozitu! na značke nezáleží... medzi Mogulom a Shellom či castrolom nie je žiadny rozdiel, iba v cene
nemyslím si, že máš špeciálne auto na to, aby si tam lial aj špeciálne prípravky... samozrejme aditívum do nafty, alebo nafta s aditívom je dobré nalievať do nádrže
ak je baterka dobre nabitá a auto sa tvári, že nevládze naštartovať, tak toto je príznakom aj zničených uhlíkov v štartéri
žhaviče sa odporúča meniť každú zimu (vraj - nemám, nafťák chvalabohu)
u oleja treba zachovať viskozitu! na značke nezáleží... medzi Mogulom a Shellom či castrolom nie je žiadny rozdiel, iba v cene
nemyslím si, že máš špeciálne auto na to, aby si tam lial aj špeciálne prípravky... samozrejme aditívum do nafty, alebo nafta s aditívom je dobré nalievať do nádrže
ak je baterka dobre nabitá a auto sa tvári, že nevládze naštartovať, tak toto je príznakom aj zničených uhlíkov v štartéri
MB: ASUS ROG STRIX Z490-G GAMING (WI-FI) CPU: INTEL Core-i5 10600KF @ 4,1GHz, Boost 4.8GHz RAM: CRUCIAL Ballistix Black 2x8GB 3600MHz CL16
GPU: GIGABYTE GTX 1650 SSD: SAMSUNG 970 EVO 1TB HDD: WD Red 3TB PSU: CORSAIR AX750 CASE: CORSAIR Obsidian 350D W LCD: Dell U2412M 24''
Repro: Logitech Z2300 + Magnat Monitor Supreme 102
GPU: GIGABYTE GTX 1650 SSD: SAMSUNG 970 EVO 1TB HDD: WD Red 3TB PSU: CORSAIR AX750 CASE: CORSAIR Obsidian 350D W LCD: Dell U2412M 24''
Repro: Logitech Z2300 + Magnat Monitor Supreme 102
Re: auto horko-ťažko štartuje
mám starého golfa III kombíka 1,9TDI diesel , baterka od výroby 98, žhaviče ani neviem že tam nejaké sú, autá nie sú môj koníček, skôr spotrebka. So štartovaním nemám problém, jedine keď sú teploty -28 a nižšie treba nechať dlhšie žhaviť, čo sa týka nafty a aditív kupujem zásadne to najlacnejšie čo je na trhu, čiže pre mňa metro, jurki....STENLY napísal:žhaviče sa odporúča meniť každú zimu (vraj - nemám, nafťák chvalabohu)
toto by mu robilo aj pri +sových teplotáchSTENLY napísal:ak je baterka dobre nabitá a auto sa tvári, že nevládze naštartovať, tak toto je príznakom aj zničených uhlíkov v štartéri
moje projektore cca 100"
P1: http://www.ritzy.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=916
P2: http://www.ritzy.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=975
P3: Optoma hd 141
P4: Wiewsonic led 4k
P1: http://www.ritzy.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=916
P2: http://www.ritzy.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=975
P3: Optoma hd 141
P4: Wiewsonic led 4k
Spoiler: ukázať
- hopkok
- Používateľ
- Príspevky: 2441
- Dátum registrácie: St 22. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Žabokreky nad Nitrou
Re: auto horko-ťažko štartuje
ked otocis klucikom, svietit ti kontrolka zhavenia? Olejom to nebude, pokial sa dostane na ojnice, kluku a piesty vobec, nejaky ten cyklus v motore uz prebehne. Pozri tu kontrolku ci vobec zhavi, ak nie niekde bude problem
Re: auto horko-ťažko štartuje
hmmm... ani sa necudujem, ze to auto nestartuje. ak nieco dodrziavam, tak je to pravidelna vymena oleja. u benzinu po 10tis km, u diesla po 15tis km. mam fabku 1.4MPi a aj tak tam lejem plnu syntetiku 5W40 od Castrolu.insomniac napísal:...starý je tam už minimálne 30k km...
ako prve by som to pripojil na diagnostiku - aspon vycitat pamat chyb, ak tam nejake su, zmazat, pripadne pozriet co znamenaju, mozno to nieco napovie.
nieco o olejoch: http://cimbu.cz/?page=whole&lng=cze&chip=&item=12
PC1: FSC D1837-A21, Pentium 4 3.2GHz, 2GB DDR2 400, MSI 8800GT OC + Accelero S1, LG194WT-SF, Xonar DS, MS Sidewinder
PC2: Abit NF7-S, AXP-M 2600+@2500MHz, 1GB DDR400 , Hercules 9800SE A.I.W(8 pipe 435/740), FSP 350W 60PN(PF) flexo + FAN mod
PC3: MSI Sis 745, Palomino 1600+@2100+, ND12 mod + 80mm FAN, 3x256MB DDR 333, Sparkle GF3Ti200 (240/550) - lapped core
NTB: Acer 2012WLMi
- Martin_RAZER_SVK
- Používateľ
- Príspevky: 888
- Dátum registrácie: Po 06. Aug, 2012, 20:24
- Bydlisko: Lazy pod Makytou
Re: auto horko-ťažko štartuje
Ak štartér motor normálne roztoči ale neodpáli tak to budu na 90% žhaviče. Daju sa ľahko odskušať priamo na aute ak vieš kde sú a ako vyzerajú Vezmeš si metrový káblik a 8-7-6 kľuč. Tým kľúčom vytočíš matku na žhavičoch a odpojiš od ných ten plech/kábel ktorým sú medzi sebou paralelne pozapajane. Vezmeš ten metroví káblik jeden koniec priloziš na + pol akumulátora a druhým koncom šprngneš po zavite žhaviča alebo priložíš na 2sekundy naň. Keďže žhaviče máju veľký odber tak ak je funkčný tak to prskne(zaiskrí) ak nie je prepaleny. TDI sú strašne náchylné na žhaviče keďže máju pred komôrku a vstrekuje sa palivo priamo na žhavič zatiaľ čo HDI drapne aj v -5°C mrazoch bez žhavenie.Diesle až na čerpadlo sú úplne primitívne motory na opravu a údržbu
Edit: inač odborne sa tomu nadáva žeraviace sviečky
Edit: inač odborne sa tomu nadáva žeraviace sviečky
CPU i5 4670k 4.2GHz,MB MSI Z87 MPOWER, RAM2x4GB KINGSTON HyperX Performance 2400Mhz Cl11 ,GPU Asus EHD5870+EK FC5870,D5 + Alphacool TOP, EK Supreme HF, 2x480 Alphacool Nexxxos UT60/XT45, case CM HAF X,PSU Seasonic x-650
Re: auto horko-ťažko štartuje
ja som bol celý čas v tom, že olej sa mení každých 30-tisíc km. takto to menili otcovi na služobnej oktávke priamo
v Škodovke. proste predĺžené servisné intervaly. tiež tam nekupujem sračkoý olej, tak tých 30-tis. by aj mohlo stačiť, nie?
čo sa týka kontrolky žhavenia, svieti aj zhasne pred štartom. raz sa mi stalo (na inom aute) že cca. po 20 min. jazdy sa tá
kontrolka znova rozsvietila, zastavil som, vypol motor a potom znova naštartoval. už to bolo OK. mne na mojej oktávke sa
to zatiaľ ešte nestalo. proste to pekne pred štartovaním zhasne a počas jazdy sa to nezobrazuje
ja myslím, že aj keď sú to žhaviče či olej, je čas vymeniť obe tieto položky. nie sú to nejaké kritické investície, vyjde to
dokopy do 100 €, takže nie je o čom. to si dám ako taký vianočný darček, aby som si nevyčítal, že si len tak kupujem veci
a nie príležitostne čo som pozeral cenník tak shell hell ultra diesel za 5 litrov 33-35 €, žhaviče Bosch 4 x 9 €
ešte asi vezmem aj autorohože dajaké gumené. teraz tam mám textilné, dal to tam týpek pred tým, než to dal do bazára,
no hrúza. veľmi ľahko sa to zadrbe, špeciálne ľahko sa na tom zachytí každý chlp či vlas. v lete to bolo ešte v pohode, ale
teraz v zime je to stále mokré a .... textilné už nechcem ani vidieť. objavil som nejaké poľské kaučukové vaničkového typu,
teda majú okraj vyvýšený o 2-3 cm viac ako nevaničkové rohože. myslím, že to je dobrá vec hlavne v zime, nie?
v Škodovke. proste predĺžené servisné intervaly. tiež tam nekupujem sračkoý olej, tak tých 30-tis. by aj mohlo stačiť, nie?
čo sa týka kontrolky žhavenia, svieti aj zhasne pred štartom. raz sa mi stalo (na inom aute) že cca. po 20 min. jazdy sa tá
kontrolka znova rozsvietila, zastavil som, vypol motor a potom znova naštartoval. už to bolo OK. mne na mojej oktávke sa
to zatiaľ ešte nestalo. proste to pekne pred štartovaním zhasne a počas jazdy sa to nezobrazuje
ja myslím, že aj keď sú to žhaviče či olej, je čas vymeniť obe tieto položky. nie sú to nejaké kritické investície, vyjde to
dokopy do 100 €, takže nie je o čom. to si dám ako taký vianočný darček, aby som si nevyčítal, že si len tak kupujem veci
a nie príležitostne čo som pozeral cenník tak shell hell ultra diesel za 5 litrov 33-35 €, žhaviče Bosch 4 x 9 €
ešte asi vezmem aj autorohože dajaké gumené. teraz tam mám textilné, dal to tam týpek pred tým, než to dal do bazára,
no hrúza. veľmi ľahko sa to zadrbe, špeciálne ľahko sa na tom zachytí každý chlp či vlas. v lete to bolo ešte v pohode, ale
teraz v zime je to stále mokré a .... textilné už nechcem ani vidieť. objavil som nejaké poľské kaučukové vaničkového typu,
teda majú okraj vyvýšený o 2-3 cm viac ako nevaničkové rohože. myslím, že to je dobrá vec hlavne v zime, nie?
- Martin_RAZER_SVK
- Používateľ
- Príspevky: 888
- Dátum registrácie: Po 06. Aug, 2012, 20:24
- Bydlisko: Lazy pod Makytou
Re: auto horko-ťažko štartuje
Tie rohože sú dobra vec len počítaj s tým že keď to je polske tak to bude minimálne týždeň smrdieť po gume Pri výmene oleja nezabúdaj na filter Keď to budeš meniť tak je dobre nechať ten motor tak 5-10minut bežať nech sa ten olej aspoň trochu zohreje. A žhaviče to je práca na 20 minút ale u napr. C4 Picasso to je na 5 hodín osobná skúsenosť
CPU i5 4670k 4.2GHz,MB MSI Z87 MPOWER, RAM2x4GB KINGSTON HyperX Performance 2400Mhz Cl11 ,GPU Asus EHD5870+EK FC5870,D5 + Alphacool TOP, EK Supreme HF, 2x480 Alphacool Nexxxos UT60/XT45, case CM HAF X,PSU Seasonic x-650
Re: auto horko-ťažko štartuje
uvádzajú, že je to syntetický kaučuk. ja myslím, že aj originál guma pre oktáviu by ten týždeň smrdela ...