auto horko-ťažko štartuje
- scpeter1
- Používateľ
- Príspevky: 1352
- Dátum registrácie: Ne 13. Aug, 2006, 02:00
- Bydlisko: Trnava,Lincianska
Re: auto horko-ťažko štartuje
treba skontrolovat aj palivove filtre.moze byt v nich voda,ktora teraz zmrzne....zacni od najlacnejsieho....z palivoveho filtra daj dolu hadicku privodnu a otoc parkrat straterom.Uvidis ci ide nafta.Skus viackrat nazhavit a az potom startuj.Mozno ti len pada nafta...atd pricin je moc.
Lenovo IdeaPad y560,120GB Samsung 840 SSD,VU+Uno 4K SE,Samsung Galaxy Note 4,root,UPC Fiber Power 130/10
- hopkok
- Používateľ
- Príspevky: 2435
- Dátum registrácie: St 22. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Žabokreky nad Nitrou
Re: auto horko-ťažko štartuje
ak by padala nafta asi by to zle startovalo aj ked bolo teplejsie
Re: auto horko-ťažko štartuje
podľa môjho laického názoru je štartér OK. keď štartujem, počkám, kým sa všetko nažhaví, kým zhasnú kontrolky
a točím kľúčom. začne to tam klepať, klepe to, klepe a klepe, ale akonáhle pustím kľúč, doklepe a motor nejde. proste,
nejako sa to palivo nechce chytiť, aby to začalo v tých valcoch vybuchovať. to bude asi tým, že palivo sa nezohrieva,
čiže tie žhaviace či žeraviace či žeravé či žhavičové sviečky ... alebo sa mýlim?
lebo z chemického hľadiska, na výbuch nafty je potrebné sa aspoň trochu priblížiť sa na to ideálnym podmienkam, nie?
čiže pokiaľ tá tepota paliva je mizerná, tak ... z chémie na ZŠ a SŠ som sa naučil, že teplota vie urobiť fakt veľa
trebárs tá guma či čo to je na paubovke, také mäkké na stlačenie, keď sadnem teraz do auta, zima ako v ruskom filme,
skúsil by som to stlačiť, je to úplne tvrdé, akoby to bolo z plastu. keď pustím kúrenie, po hodine je to krásne mäkkučké
a točím kľúčom. začne to tam klepať, klepe to, klepe a klepe, ale akonáhle pustím kľúč, doklepe a motor nejde. proste,
nejako sa to palivo nechce chytiť, aby to začalo v tých valcoch vybuchovať. to bude asi tým, že palivo sa nezohrieva,
čiže tie žhaviace či žeraviace či žeravé či žhavičové sviečky ... alebo sa mýlim?
lebo z chemického hľadiska, na výbuch nafty je potrebné sa aspoň trochu priblížiť sa na to ideálnym podmienkam, nie?
čiže pokiaľ tá tepota paliva je mizerná, tak ... z chémie na ZŠ a SŠ som sa naučil, že teplota vie urobiť fakt veľa
trebárs tá guma či čo to je na paubovke, také mäkké na stlačenie, keď sadnem teraz do auta, zima ako v ruskom filme,
skúsil by som to stlačiť, je to úplne tvrdé, akoby to bolo z plastu. keď pustím kúrenie, po hodine je to krásne mäkkučké
Re: auto horko-ťažko štartuje
LožMartin_RAZER_SVK napísal:Ak štartér motor normálne roztoči ale neodpáli tak to budu na 90% žhaviče.
Lož, jedno druhé a aj tretie. edit: aj štvrté.Martin_RAZER_SVK napísal:TDI sú strašne náchylné na žhaviče keďže máju pred komôrku a vstrekuje sa palivo priamo na žhavič zatiaľ čo HDI drapne aj v -5°C mrazoch bez žhavenie.Diesle až na čerpadlo sú úplne primitívne motory na opravu a údržbu
Edit: inač odborne sa tomu nadáva žeraviace sviečky
Ehm, nie, ten olej čo tam ty leješ je po 10tkm už nasračky. A nerád ti to hovorím, ale to že si sa o auto nestaral adekvátne (30 tisícové výmeny sú mozgový výplach dnešných automobiliek, ktoré tam lejú olej za dvojnásobok ceny), tak to že si si možno odsral jeden z naj motorov čo VAG vyrobil je tvoj problém.insomniac napísal:ja som bol celý čas v tom, že olej sa mení každých 30-tisíc km. takto to menili otcovi na služobnej oktávke priamo
v Škodovke. proste predĺžené servisné intervaly. tiež tam nekupujem sračkoý olej, tak tých 30-tis. by aj mohlo stačiť, nie?
Blbosť až to dverami trieska...STENLY napísal:u oleja treba zachovať viskozitu!
Budú to buď žhaviče, vytiahni tretí žhavič že ako je na tom (napoj ho normál na 12V), prípadne nechaj žhaviť viac. Skúsil by som odpojiť ešte čidlo teploty chladiacej kvapaliny (vzadu za výhrevom Chl. Kvap), nie som si istý či má poistku ale asi nie, takže ho bude treba odpojiť a nechať žhaviť 20s, či chytne.
Čerpadlo je ako nastavené? Do plusu či do mínusu? koľko to má nalietané a kto robil rozvody akým spôsobom? A hlavne kedy.
.
Re: auto horko-ťažko štartuje
Aj tak to podla man budu zhavice 99% takychto pripadov, kedy auto ide cely rok bezproblemov a zaskoci ho prvy mrazik, ma na svedomi bud baterka alebo zhavic. V lete ti to kludne pojde aj na 3, ale ked trochu prituhne, tak smola.
|MB| MSI B450I Gaming Plus |CPU| AMD Ryzen 5 5600G |CPU's Cooler| AIO 140mm
|RAM| G-Skill 2x8GB DDR4 3200MHz Trident-Z |GPU| AMD Vega 7
|SSD| Intel 660p 1024GB M.2 NVMe |PSU| NZXT 650W 80Plus Gold |Case| NZXT H1 V1
|LCD| BenQ BL3200PT |Mouse| Logitech G603 |Pad| Razer Goliathus Speed |OS| Microsoft Windows 10 Pro x64 SK
|OC| Celeron D 330 E0 / Pentium E2160 M0 / Pentium E5200 M0 / Pentium E5200 R0 / Phenom II X3 720 C2 / Core i5 2500K / Core i5 6600K.
|RAM| G-Skill 2x8GB DDR4 3200MHz Trident-Z |GPU| AMD Vega 7
|SSD| Intel 660p 1024GB M.2 NVMe |PSU| NZXT 650W 80Plus Gold |Case| NZXT H1 V1
|LCD| BenQ BL3200PT |Mouse| Logitech G603 |Pad| Razer Goliathus Speed |OS| Microsoft Windows 10 Pro x64 SK
|OC| Celeron D 330 E0 / Pentium E2160 M0 / Pentium E5200 M0 / Pentium E5200 R0 / Phenom II X3 720 C2 / Core i5 2500K / Core i5 6600K.
Re: auto horko-ťažko štartuje
ach, Snake, zase sa hráš na arogantného big bossa fóra?
prečo by som si mal odsrať motor? nehovoriac o tom, že tento istý kúpim v potravinách za 350 €.
10-tisíc sa mi zdá pre výmenu oleja veľmi krátky interval. 10k som najazdil už od kúpy auta za tie
3-4 mesiace. 20k km, nepoviem. som sa pýtal otca, čo liali jemu do motora v Škodovke, že to
stačilo meniť len každých 30k km, bol to Shell Helix 5W-40 (alebo 5W-30) s predĺženou živnotnosťou
a tie sviečky sa skutočne odborne a oficiálne u nás nazývajú "žeraviacie sviečky". práve som obehol asi 5
e-shopov, než som ich s olejom a filtrom v jednom objednal a vo všetkých to boli "žeraviace sviečky"
auto som kupoval, keď malo 174 500 km (nestáčané, kontroloval som podľa prehliadok priamo v Taliansku).
to bolo v máji tohto roka, možno začiatok júna. teraz má pokiaľ si dobre pamätám už asi 187k km. rozvody
boli menené pri 90k km v Škodovke v Itálii. rovzvody sú každých 120k km, nie? to tak akurát na jar, začiatkom leta.
hráš sa tu na najmúdrejšieho a trepneš takú kok ... tinu s tou chladiacou kvapalinou. čo to s tým preboha má?
ale to je fuk. kľudne sa ďalej hraj na big bossa. btw chladiacu so menil ani mesiac dozadu, zmes do -30°C (G12++)
prečo by som si mal odsrať motor? nehovoriac o tom, že tento istý kúpim v potravinách za 350 €.
10-tisíc sa mi zdá pre výmenu oleja veľmi krátky interval. 10k som najazdil už od kúpy auta za tie
3-4 mesiace. 20k km, nepoviem. som sa pýtal otca, čo liali jemu do motora v Škodovke, že to
stačilo meniť len každých 30k km, bol to Shell Helix 5W-40 (alebo 5W-30) s predĺženou živnotnosťou
a tie sviečky sa skutočne odborne a oficiálne u nás nazývajú "žeraviacie sviečky". práve som obehol asi 5
e-shopov, než som ich s olejom a filtrom v jednom objednal a vo všetkých to boli "žeraviace sviečky"
auto som kupoval, keď malo 174 500 km (nestáčané, kontroloval som podľa prehliadok priamo v Taliansku).
to bolo v máji tohto roka, možno začiatok júna. teraz má pokiaľ si dobre pamätám už asi 187k km. rozvody
boli menené pri 90k km v Škodovke v Itálii. rovzvody sú každých 120k km, nie? to tak akurát na jar, začiatkom leta.
hráš sa tu na najmúdrejšieho a trepneš takú kok ... tinu s tou chladiacou kvapalinou. čo to s tým preboha má?
ale to je fuk. kľudne sa ďalej hraj na big bossa. btw chladiacu so menil ani mesiac dozadu, zmes do -30°C (G12++)
- STENLY
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 10908
- Dátum registrácie: So 20. Dec, 2008, 13:44
- Bydlisko: RK (34)
Re: auto horko-ťažko štartuje
olej sa má meniť každých 10tisíc alebo každý rok podla toho, čo nastane skôr... toto platí pre Feliciu..
u dizlov je tuším 7500 km... olej po roku stráca svoje mazacie vlastnosti a kondenzuje ako aj brzdovka či iné kvapaliny vo vozidle a preto to treba meniť podla výrobcu, ba dokonca skôr ako píše výrobca... ten motor sa ti naozaj môže "pototo" časom
je rozumnejšie naliať do auta najlacnejší olej častejšie, ako najdrahší na dlhú dobu
u dizlov je tuším 7500 km... olej po roku stráca svoje mazacie vlastnosti a kondenzuje ako aj brzdovka či iné kvapaliny vo vozidle a preto to treba meniť podla výrobcu, ba dokonca skôr ako píše výrobca... ten motor sa ti naozaj môže "pototo" časom
je rozumnejšie naliať do auta najlacnejší olej častejšie, ako najdrahší na dlhú dobu
MB: ASUS ROG STRIX Z490-G GAMING (WI-FI) CPU: INTEL Core-i5 10600KF @ 4,1GHz, Boost 4.8GHz RAM: CRUCIAL Ballistix Black 2x8GB 3600MHz CL16
GPU: GIGABYTE GTX 1650 SSD: SAMSUNG 970 EVO 1TB HDD: WD Red 3TB PSU: CORSAIR AX750 CASE: CORSAIR Obsidian 350D W LCD: Dell U2412M 24''
Repro: Logitech Z2300 + Magnat Monitor Supreme 102
GPU: GIGABYTE GTX 1650 SSD: SAMSUNG 970 EVO 1TB HDD: WD Red 3TB PSU: CORSAIR AX750 CASE: CORSAIR Obsidian 350D W LCD: Dell U2412M 24''
Repro: Logitech Z2300 + Magnat Monitor Supreme 102
Re: auto horko-ťažko štartuje
Neviem či ťa učiteľka bila pravitkom keď si bol malý, ale keď si si nevšimol, snažím sa zistiť kde je príčina toho že ti tá tvoja hrkalka o ktorú sa tak super staráš neštartuje, to poprvé.
Podruhé to čo tvojmu tatkovi liali alebo neliali do auta je irelevantné, stačí si dať olej na rozbor (vyjde to takých 20 - 40 €, záleží kde to dáš robiť), a prekvapia ťa výsledky aj o Long Life olejoch, takže s kľudom si tam meň olej aj po 50k, tvoje auto, tvoja peňaženka, tvoj rozum.
Potretie - TDIVE motorov som rozobral a poskladal asi 50-60, keby si pohol trošku kuracím rozumom, a niečo o autách vedel (len to sa ti nesmie vždy zdvihnúť ego keď uvidíš mňa prispievať), tak zistíš, že som ti písal iba to, že ak to odpojíš, donútiš auto k predĺženému žhaviacemu cyklu a prepnutie programu v ECU na bohatšiu zmes a zníženie kritickej hodnoty vstrekovania paliva pri medzných otáčkach. A bavím sa o čidle ty expert, tá navretá žila ti už zakrýva zrak či čo?
Poštvrté - na rozvody som sa pýtal z toho dôvodu, že dnes každý mení rozvody podľa pravítka a nenastavuje čerpadlo, takže ak si to hodíš na VCDS a pôjdeš do meraných hodnôt skupiny nula, tak sa kľudne môže stať že čerpadlo ti vstrekuje skôr alebo neskôr. Rozvody sú ofiko po 90tkm, keď vieš akú sadu kladiek máš s akým remeňom (napr Contitech zosílený sa menilo po 120), tak môžeš po 120tkm. Lenže to na kolene nezistíš.
Takže suma sumárum, keď hovno vieš o tom, tak aspoň zahoď ego a počúvaj, ak nestojíš o radu, napíš to rovno, chlapci ti tu písali že máš vytiahnuť sviečku, urobil si to? či len bezhlavo objednávaš? Nehovorím že výmena nepomôže ale kľudne sa mohlo stať, že ti odišla posratá poistka v hlavnom poistkovom paneli...
Podruhé to čo tvojmu tatkovi liali alebo neliali do auta je irelevantné, stačí si dať olej na rozbor (vyjde to takých 20 - 40 €, záleží kde to dáš robiť), a prekvapia ťa výsledky aj o Long Life olejoch, takže s kľudom si tam meň olej aj po 50k, tvoje auto, tvoja peňaženka, tvoj rozum.
Potretie - TDIVE motorov som rozobral a poskladal asi 50-60, keby si pohol trošku kuracím rozumom, a niečo o autách vedel (len to sa ti nesmie vždy zdvihnúť ego keď uvidíš mňa prispievať), tak zistíš, že som ti písal iba to, že ak to odpojíš, donútiš auto k predĺženému žhaviacemu cyklu a prepnutie programu v ECU na bohatšiu zmes a zníženie kritickej hodnoty vstrekovania paliva pri medzných otáčkach. A bavím sa o čidle ty expert, tá navretá žila ti už zakrýva zrak či čo?
Poštvrté - na rozvody som sa pýtal z toho dôvodu, že dnes každý mení rozvody podľa pravítka a nenastavuje čerpadlo, takže ak si to hodíš na VCDS a pôjdeš do meraných hodnôt skupiny nula, tak sa kľudne môže stať že čerpadlo ti vstrekuje skôr alebo neskôr. Rozvody sú ofiko po 90tkm, keď vieš akú sadu kladiek máš s akým remeňom (napr Contitech zosílený sa menilo po 120), tak môžeš po 120tkm. Lenže to na kolene nezistíš.
Takže suma sumárum, keď hovno vieš o tom, tak aspoň zahoď ego a počúvaj, ak nestojíš o radu, napíš to rovno, chlapci ti tu písali že máš vytiahnuť sviečku, urobil si to? či len bezhlavo objednávaš? Nehovorím že výmena nepomôže ale kľudne sa mohlo stať, že ti odišla posratá poistka v hlavnom poistkovom paneli...
.
Re: auto horko-ťažko štartuje
@STENLY: nie, u dízla je interval výmeny oleja vždy dlhší ako u benzínu. benzín 10k km, nafta 15-20k km (30k km u long life)
alebo alternatívne po roku. to súhlasím. ja auto nemám ani rok, takže u mňa platí to prvé. olej tam už ale je tých 30k km ...
keby som ti aj vynadal, hneď ma zabanuješ, ale kedy za svoje arogantné správanie konečne zabanuješ sám seba?
nechcel som to riešiť takto, ale týmto príspevkom ťa žiadam, aby si sa zdržal svojho "prispievania" do mojich tém.
PS: žhaviče som ani nevyťahoval, nakoľko ich už aj tak treba meniť. a s tou poistkou si opäť raz zabil. to by som nenaštartoval
vôbec, lenže ja po nejakej minúte naštartujem. a keď je motor teplý, tak to chytá do sekundy ...
takže si láskavo rozoberaj na tých svojich buragách tie motory aj naďalej len už prosím ťa nepíš svoje "rady" do mojich tém!
//Snake: s tymi otaznikmi bacha, rozkazuj si doma, nie mne. Ked pojdem do ke, isto sa ti ozvem neboj
alebo alternatívne po roku. to súhlasím. ja auto nemám ani rok, takže u mňa platí to prvé. olej tam už ale je tých 30k km ...
hoci mám sto chutí ti vynadať a zmlátiť ťa ako hada, tentokrát sa neponížim k tej tvojej mizernej spoločenskej a IQ latke.Snake napísal:trolooololololol ...
keby som ti aj vynadal, hneď ma zabanuješ, ale kedy za svoje arogantné správanie konečne zabanuješ sám seba?
nechcel som to riešiť takto, ale týmto príspevkom ťa žiadam, aby si sa zdržal svojho "prispievania" do mojich tém.
PS: žhaviče som ani nevyťahoval, nakoľko ich už aj tak treba meniť. a s tou poistkou si opäť raz zabil. to by som nenaštartoval
vôbec, lenže ja po nejakej minúte naštartujem. a keď je motor teplý, tak to chytá do sekundy ...
takže si láskavo rozoberaj na tých svojich buragách tie motory aj naďalej len už prosím ťa nepíš svoje "rady" do mojich tém!
//Snake: s tymi otaznikmi bacha, rozkazuj si doma, nie mne. Ked pojdem do ke, isto sa ti ozvem neboj
- Martin_RAZER_SVK
- Používateľ
- Príspevky: 888
- Dátum registrácie: Po 06. Aug, 2012, 20:24
- Bydlisko: Lazy pod Makytou
Re: auto horko-ťažko štartuje
Mame citroen Xsara break 2.0HDI meníme olej každých 15000km alebo po roku a tak sa aj ma a vždy pred zimou aj palivoví len tak pre istotu . Všetci tu zabudaťe na to že ten diesel ide na o dosť nižších otáčkach ako benzín ja keď idem tak mam 1800ot. a keď obieham tak sa ani neblížim k 3000ot. Jasne ma väčšie tlaky a je viac tepelne namáhaní, no to naše ide bez problémov ma nabehane niečo cez 230000km no a poruchy boli nasledovne čo boli na motore
- medená podložka medzi tryskou a hlavou opravu som robil ja a cena asi 0,10€ za podložku + minúty plyn keďže som ju musel vyžíhať
- pokazené teplotne čidlo motora čo malo za následok asi po 3 mesiacoch vypálenie nových ŽERAVIACICH SVIEČOK, čidlo stalo asi 15€ + 9€ x 8 za sviečky
- odpružená remenica ktorá sa vie rozpadnúť keďže je s 2kruhov medzi ktorými je guma a už vyzerala pofidérne tak sa preventívne menila a cena ta bola dráha mam pocit že 30-35€
-2x rozvody raz mi raz predchádzajúci majiteľ menila sa aj vodná pumpa cena asi 250€
Samozrejme olej chladiaca zmes a ďalšie blbosti
A čo sa tyká oleja tak výrobcovia ojeb..vaju na tom oleji sa dá nabehať o dosť viac než udávajú
- medená podložka medzi tryskou a hlavou opravu som robil ja a cena asi 0,10€ za podložku + minúty plyn keďže som ju musel vyžíhať
- pokazené teplotne čidlo motora čo malo za následok asi po 3 mesiacoch vypálenie nových ŽERAVIACICH SVIEČOK, čidlo stalo asi 15€ + 9€ x 8 za sviečky
- odpružená remenica ktorá sa vie rozpadnúť keďže je s 2kruhov medzi ktorými je guma a už vyzerala pofidérne tak sa preventívne menila a cena ta bola dráha mam pocit že 30-35€
-2x rozvody raz mi raz predchádzajúci majiteľ menila sa aj vodná pumpa cena asi 250€
Samozrejme olej chladiaca zmes a ďalšie blbosti
A čo sa tyká oleja tak výrobcovia ojeb..vaju na tom oleji sa dá nabehať o dosť viac než udávajú
CPU i5 4670k 4.2GHz,MB MSI Z87 MPOWER, RAM2x4GB KINGSTON HyperX Performance 2400Mhz Cl11 ,GPU Asus EHD5870+EK FC5870,D5 + Alphacool TOP, EK Supreme HF, 2x480 Alphacool Nexxxos UT60/XT45, case CM HAF X,PSU Seasonic x-650
- mirjak
- Používateľ
- Príspevky: 2250
- Dátum registrácie: Št 16. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: auto horko-ťažko štartuje
ano, da sa... nikto Ta nenuti menit, ani olej, ani trenky... jedno aj druhe sa vsak prejavi, len to chce svoj cas.Martin_RAZER_SVK napísal: ...A čo sa tyká oleja tak výrobcovia ojeb..vaju na tom oleji sa dá nabehať o dosť viac než udávajú
Kludne vymen az po 500.000, alebo pouzivaj "dozivotny"ako tu odporucaju:
Re: auto horko-ťažko štartuje
odporúčané výmenné intervaly sú jedna vec, druhá je podľa mňa to, ako sa na danom aute jazdí.
veľa vecí závisí od štýlu jazdy. či bude treba meniť spojku alebo nie, či vyhoria žiarovky o rok alebo o dva a podobne.
ja veľmi netúrujem. jednak to auto nechcem trápiť, lebo už má nabehaných dosť a rozhodne nie je nové,
ďalej máme ceny pohonných hmôť ako v Taliansku a platy 10x nižšie, ďalšia vec nemám si kde rýchlo zajazdiť,
lebo naše cesty to jo samá jama a nerovnosti, a po pravde tu okolo KE (keďže nechodím do PO) si ani nemám
kde rýchlo (legálne) zajazdiť. možno pred KE smerom do Šace, kde je tá biedna 3-kilometrová deravá rýchlostka,
rozdelená po kilometri na miesta, kde sa zo 130 km/h spomaľuje na 60 km/h. tam asi viac ako 90 km/h ísť neoplatí
nepoviem, keď niekto fakt túruje, ide 140 km/h po diaľniciach alebo rýchlostných cestách, tam sú otáčky vyššie,
ako keď idem 90-100 km/h na okresných cestách pri 1900-2000 RPM. alebo sa mýlim?
samozrejme, ideálne by bolo meniť to podľa predpísaných intervalov, ale zatiaľ som si tlačiareň na peniaze nezohnal
// olej až taký drahý nie je, to uznávam, ale pre výmenu potrebujem dať dole spodný protihlukový kryt a k tomu treba
riadny zdvihák. dalo by sa aj doma na dvore tým defekt zdvihákom, ale kvôli oleju sa rozpučiť nenechám. takže olej 35 €
plus práca v servise (pochybujem, že niekto dovolí v nejakom servise člveku zdvihnuť auto a nechať ho robiť prácu samého)
veľa vecí závisí od štýlu jazdy. či bude treba meniť spojku alebo nie, či vyhoria žiarovky o rok alebo o dva a podobne.
ja veľmi netúrujem. jednak to auto nechcem trápiť, lebo už má nabehaných dosť a rozhodne nie je nové,
ďalej máme ceny pohonných hmôť ako v Taliansku a platy 10x nižšie, ďalšia vec nemám si kde rýchlo zajazdiť,
lebo naše cesty to jo samá jama a nerovnosti, a po pravde tu okolo KE (keďže nechodím do PO) si ani nemám
kde rýchlo (legálne) zajazdiť. možno pred KE smerom do Šace, kde je tá biedna 3-kilometrová deravá rýchlostka,
rozdelená po kilometri na miesta, kde sa zo 130 km/h spomaľuje na 60 km/h. tam asi viac ako 90 km/h ísť neoplatí
nepoviem, keď niekto fakt túruje, ide 140 km/h po diaľniciach alebo rýchlostných cestách, tam sú otáčky vyššie,
ako keď idem 90-100 km/h na okresných cestách pri 1900-2000 RPM. alebo sa mýlim?
samozrejme, ideálne by bolo meniť to podľa predpísaných intervalov, ale zatiaľ som si tlačiareň na peniaze nezohnal
// olej až taký drahý nie je, to uznávam, ale pre výmenu potrebujem dať dole spodný protihlukový kryt a k tomu treba
riadny zdvihák. dalo by sa aj doma na dvore tým defekt zdvihákom, ale kvôli oleju sa rozpučiť nenechám. takže olej 35 €
plus práca v servise (pochybujem, že niekto dovolí v nejakom servise člveku zdvihnuť auto a nechať ho robiť prácu samého)
- STENLY
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 10908
- Dátum registrácie: So 20. Dec, 2008, 13:44
- Bydlisko: RK (34)
Re: auto horko-ťažko štartuje
to, čo som napísal je priamo od vyrobcu Skoda a na auto forach je to aj potvrdené... s palca som si to nevycucalinsomniac napísal:u dízla je interval výmeny oleja vždy dlhší ako u benzínu
dôvod je ten, že v benzíne je hustý olej 15W-40 a u dízla riedky 5W... preto sa má meniť častejšie
(nie je to ale pravidlo... do fabie 1.4mpi leju 5W a pritom je to taky isty motor ako felicia, ci favorit, vlastne vsetko su to motory 1000MB)
MB: ASUS ROG STRIX Z490-G GAMING (WI-FI) CPU: INTEL Core-i5 10600KF @ 4,1GHz, Boost 4.8GHz RAM: CRUCIAL Ballistix Black 2x8GB 3600MHz CL16
GPU: GIGABYTE GTX 1650 SSD: SAMSUNG 970 EVO 1TB HDD: WD Red 3TB PSU: CORSAIR AX750 CASE: CORSAIR Obsidian 350D W LCD: Dell U2412M 24''
Repro: Logitech Z2300 + Magnat Monitor Supreme 102
GPU: GIGABYTE GTX 1650 SSD: SAMSUNG 970 EVO 1TB HDD: WD Red 3TB PSU: CORSAIR AX750 CASE: CORSAIR Obsidian 350D W LCD: Dell U2412M 24''
Repro: Logitech Z2300 + Magnat Monitor Supreme 102
Re: auto horko-ťažko štartuje
Stenly neries, nech si tam leje raciol, ma svoju pravdu a co jemu tatkovi na aute robili autorizaky je svate a jedine spravne.
.
Re: auto horko-ťažko štartuje
ty máš asi feldu, čo?http://www.skoda-auto.sk/servis napísal:U vozidiel modelovej rady Favorit, Felicia, Octavia Tour a Fabia:
- výmena motorového oleja každých 15 000 km alebo po 1 roku, podľa toho čo nastane skôr. U vozidiel Felicia s dieselovým motorom je interval výmeny motorového oleja každých 7 500 km alebo po 1 roku, podľa toho čo nastane skôr
- servisná prehliadka vozidla každých 30 000 km alebo po 1 roku, podľa toho, čo nastane skôr
U vozidiel modelovej rady Octavia, Roomster a Nová Fabia:
- výmena motorového oleja každých 15 000 km alebo po 1 roku, podľa toho čo nastane skôr
- servisná prehliadka vozidla každých 30 000 km alebo po 2 rokoch, podľa toho, čo nastane skôr
@mirjak: uff, to je už riadny etrém. 10 rokov nevymeniť olej ...
@Snake: určite skôr dám na radu skúseného servisáka v Škode, autorizovanom sevise, ktorý je školený a kompetentný,
okrem toho sa svojou prácou automaticky zaručí za všetko, čo robí, teda keď mi povie, že mám prísť meniť olej o 100k km, ja
si náš rozhovor nahrám, alebo ho poprosím, nech to dá písomne, podpíše to a motor sa dovtedy zadre, tak ho môžem žalovať.
určite dám na radu technika v autorizovanom sevise skôr ako na radu motokutila dakde v galante pred bytovkou