http://auto.pravda.sk/novinky/clanok/76 ... a-funguje/
Je to Made in Slovakia a nestačím sa diviť, čo vymysleli:
Motor s upraveným pracovným cyklom (adiabatický spaľovací dej), o 40% vyššia kompresia, účinnosť 55-70% (bežné motory do
30%), extrémne chudobná zmes, nízke pracovné teploty ale 2x vyšší tlak.
Výsledok:
- dokonalejšia premena energie paliva na prácu motora
- nepotrebuje chladenie (len na udržanie pracovnej teploty, okolo 13°)
- nepotrebuje katalyzátor (skoro nemerateľné emisie)
- spotreba nižšia o desiatky percent
- 260% nárast krútiaceho momentu
- 320% nárast výkonu
- pokles teploty splín z 1500 na 400 stupňov (vo videu sa chlapík drží rukou turbodúchadla pri bežiacom motore)
Základ bol radový zážihový 5-valec prepĺňaný turbodúchadlom od koncernu VW - 2.5 TFSI, normálne parametre 250kW a 450Nm(1600rpm), po úprave mal motor 598kW (814 koní) a 1000Nm krútiaci moment! A to so spotrebou okolo 5L/100km!
Viac: http://www.youtube.com/watch?v=kMprwhMIx3o
RTU eFone - slovenský supermotor
RTU eFone - slovenský supermotor
Vy sa tu smejete a vonku zúri socializmus!
Re: RTU eFone - slovenský supermotor
no po prečítaní článku mi padla sánka, toto je fakt pecka, v podstate ideálny motor, ak by to ešte vyladili, aby to bolo spoľahlivé a vydržalo to aspoň 250k km bez vážnejších porúch, tak také auto určite kúpim
- Martin_RAZER_SVK
- Používateľ
- Príspevky: 888
- Dátum registrácie: Po 06. Aug, 2012, 20:24
- Bydlisko: Lazy pod Makytou
Re: RTU eFone - slovenský supermotor
Konečne niake podrobnejšie info. Diky Jofo
CPU i5 4670k 4.2GHz,MB MSI Z87 MPOWER, RAM2x4GB KINGSTON HyperX Performance 2400Mhz Cl11 ,GPU Asus EHD5870+EK FC5870,D5 + Alphacool TOP, EK Supreme HF, 2x480 Alphacool Nexxxos UT60/XT45, case CM HAF X,PSU Seasonic x-650
Re: RTU eFone - slovenský supermotor
Ako hovori na tom videu, planuju vyrabat aj retrofit kity, teda kity pre upravu sucasnych aut, co by mohlo byt zaujimave, ale asi aj celkom mastne - tych dielov na prestavbu asi bude hafo...
Vy sa tu smejete a vonku zúri socializmus!
Re: RTU eFone - slovenský supermotor
tipol bych, ze najvacsi problem bude zivotnost
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 9824
- Dátum registrácie: Št 12. Máj, 2005, 20:00
- Bydlisko: Nitra
Re: RTU eFone - slovenský supermotor
dicka som ubytovaval na hotely prijemny chlapik
- elementar
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 5243
- Dátum registrácie: Ut 16. Mar, 2010, 22:34
- Bydlisko: Brno/Brezno
Re: RTU eFone - slovenský supermotor
neak som sa dnes k tomu zase dostal tak som hladal
cital som starsie aj novsie pripsevky zo vseliakych fór tak to berte s rezervou
Tzv. adiabaticky system se pouzival uz za 2.svetove valky v bojovych letounech. Take urcite nebyl vynalezen na slovensku. Pouze jeden dobrak jmenem Alberto Solaroli si tento system okopiroval a nechal patentovat v 90tych letech a sedi na nem do dneska. Tento dobrak po soudnich tahanicich v USA defakto utekl do evropy s tim, ze tento patent proda jednomu velkemu automobilovemu koncernu.. Jeho pozadavky v radu stovek milionu dolaru ale nebyl nikdo ochotny akceptovat. Takze tito jakoze vynalezci jsou pouze velkou brzdou automobiloveho prumyslu..
potom som kdesi cital ze je na nich vydany zatykac
potom je tu o Alberto Solaroli toto
a toto
nakoniec to bude len medializovane divadielko na ktorom sa aspon na chvilu nabalili kym ich nedobehli banky
ficko pokrstil
pan profesor sa strapnil
a zda sa ze po (ne)revolucnom patente ostane len motor ktory ocividne nieje az taky vynikajuci
a mozno to dakam dotiahnu a motor bude sluzit trebarz dragsterom na 2 pouzitia
ale treba uznat ze firemne tricka s logom RTU v hlavnych spravach na jojke vyzerali velmi dobre a aj video so zenskou hrajucou na čelo bolo kvalitne
sam neviem ako to bolo a ako to je ale urcite som k tej veci ovela skeptickejsi ako toho roku ked nas "Dick" ( ) krmil uzasnymi cislami
cital som starsie aj novsie pripsevky zo vseliakych fór tak to berte s rezervou
Tzv. adiabaticky system se pouzival uz za 2.svetove valky v bojovych letounech. Take urcite nebyl vynalezen na slovensku. Pouze jeden dobrak jmenem Alberto Solaroli si tento system okopiroval a nechal patentovat v 90tych letech a sedi na nem do dneska. Tento dobrak po soudnich tahanicich v USA defakto utekl do evropy s tim, ze tento patent proda jednomu velkemu automobilovemu koncernu.. Jeho pozadavky v radu stovek milionu dolaru ale nebyl nikdo ochotny akceptovat. Takze tito jakoze vynalezci jsou pouze velkou brzdou automobiloveho prumyslu..
potom som kdesi cital ze je na nich vydany zatykac
potom je tu o Alberto Solaroli toto
a toto
nakoniec to bude len medializovane divadielko na ktorom sa aspon na chvilu nabalili kym ich nedobehli banky
ficko pokrstil
pan profesor sa strapnil
a zda sa ze po (ne)revolucnom patente ostane len motor ktory ocividne nieje az taky vynikajuci
a mozno to dakam dotiahnu a motor bude sluzit trebarz dragsterom na 2 pouzitia
ale treba uznat ze firemne tricka s logom RTU v hlavnych spravach na jojke vyzerali velmi dobre a aj video so zenskou hrajucou na čelo bolo kvalitne
sam neviem ako to bolo a ako to je ale urcite som k tej veci ovela skeptickejsi ako toho roku ked nas "Dick" ( ) krmil uzasnymi cislami
Spoiler: ukázať