Elektromobilita a vsetko okolo nej
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
>> Mne osobne by určite postačovalo autíčko so 4-6 kWh batériou
ale preboha to nie je auto. Nemozeme mat 6kWh v niecom co vazi tonu : to je idiotina a nie auto, ani to nebude vyzerat ako auto, ani to nebude mat vlastnosti podobne autu atd. Okej ze by to tebe vyhovovalo tak povedzme, pretoze ti staci 29km denneho dojazdu ale... takuto vec je spolocenska blbost vyrabat v Europe, pretoze k takejto idiotine nutne musis mat nieco inaksie co posluzi ako skutocne auto.
Vehicle-to-Something/Everything sa uz rozbieha a v dalsej generacii to uz bude velmi rozsirene, v tej dalsej generacii uz viacmenej standard.
Takze tento problem sa v buducnosti vyriesi, rovnako ako vsetky ostatne. Potom uz len pockas 10 rokov aby si si mohol dovolit kupit (aby to malo nejaku realnu ekonomiku) a budes stastny a vysmiaty - pretoze kupit tragac za 35.000 eur a potom s nim jazdit tak, ze 4kWh je dost su absolutne vyhodene peniaze z okna. Pretoze take auto najazdi priblizne 5.208 km rocne a to neviem ci neprehanam.
To si kludne nechaj 1.9tdi Oktavku, veselo servisuj a budes mat 20x mensie TCO pri najazde 100.000km ktory uz nikdy nespravis tymto sposobom.
ale preboha to nie je auto. Nemozeme mat 6kWh v niecom co vazi tonu : to je idiotina a nie auto, ani to nebude vyzerat ako auto, ani to nebude mat vlastnosti podobne autu atd. Okej ze by to tebe vyhovovalo tak povedzme, pretoze ti staci 29km denneho dojazdu ale... takuto vec je spolocenska blbost vyrabat v Europe, pretoze k takejto idiotine nutne musis mat nieco inaksie co posluzi ako skutocne auto.
Vehicle-to-Something/Everything sa uz rozbieha a v dalsej generacii to uz bude velmi rozsirene, v tej dalsej generacii uz viacmenej standard.
Takze tento problem sa v buducnosti vyriesi, rovnako ako vsetky ostatne. Potom uz len pockas 10 rokov aby si si mohol dovolit kupit (aby to malo nejaku realnu ekonomiku) a budes stastny a vysmiaty - pretoze kupit tragac za 35.000 eur a potom s nim jazdit tak, ze 4kWh je dost su absolutne vyhodene peniaze z okna. Pretoze take auto najazdi priblizne 5.208 km rocne a to neviem ci neprehanam.
To si kludne nechaj 1.9tdi Oktavku, veselo servisuj a budes mat 20x mensie TCO pri najazde 100.000km ktory uz nikdy nespravis tymto sposobom.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Tá chodiaca batérka/krabička nestojí omnoho viac ako samotná batéria takže ako záložné autíčko použiteľné možno dokonca aj bez vodičáku by na mojom dvore určite nezavadzalo.
Ale hlavne som však začal snívať o V2F.
Uvidíme či to bude naozaj zahŕňať ten nový koncept V2X aj u takých lacných krabičiek pre deti ?
Ale hlavne som však začal snívať o V2F.
Uvidíme či to bude naozaj zahŕňať ten nový koncept V2X aj u takých lacných krabičiek pre deti ?
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
na dvore mozes jazdit na com chces.
Ja som mal daleko pred obcianskym preukazom a po dedine kde som vyrastal som jazdil od traktoru, cez Liaz 100 s navesom, kombajny Fortschlift tusim 511, Avie 20, 21, Pragy V3Sky a tak. Pred dospelostou som mal casto za riťou 29 zivych ludi v 21 miestnom vozidle a nikto sa z toho neposr... kakal.
Chodiacu krabicku postavenu okolo baterky nechces v dnesnej premavke. Ani ju nikto nepostavi. Nastastie.
Bezpecnost, pravidla v EU, a tak. Nemyslim si, ze to co nam tu naozaj chyba su okapotovane rikše na baterky.
Ja som mal daleko pred obcianskym preukazom a po dedine kde som vyrastal som jazdil od traktoru, cez Liaz 100 s navesom, kombajny Fortschlift tusim 511, Avie 20, 21, Pragy V3Sky a tak. Pred dospelostou som mal casto za riťou 29 zivych ludi v 21 miestnom vozidle a nikto sa z toho neposr... kakal.
Chodiacu krabicku postavenu okolo baterky nechces v dnesnej premavke. Ani ju nikto nepostavi. Nastastie.
Bezpecnost, pravidla v EU, a tak. Nemyslim si, ze to co nam tu naozaj chyba su okapotovane rikše na baterky.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- Jednoduska
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 5857
- Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
- Bydlisko: Kosice, 040 01
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Na lokalnu mobilitu, car sharing a podobne budu male krabicky super, ak budu non stop parkovat na zasuvke tak dojazd 100 uplbe postaci, rychlost max 90 a pohodicka.
Len to musi fungovat. Aj Smart bolo vo svojej dobe jedno z najbezpecnejsich aut, nebal by som sa toho skor funkcnosti/dostupnosti.
Len to musi fungovat. Aj Smart bolo vo svojej dobe jedno z najbezpecnejsich aut, nebal by som sa toho skor funkcnosti/dostupnosti.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Plne Ťa chápem lebo ani ja som si pred 30 rokmi, keď som makal 12h denne, nevedel predstaviť ísť po diaľnici menej ako 180km/h a dnes ma to viac baví na e-bike najmä vo vyhradenom pruhu a na pešej zóne. No a v tá e-rikša by mohla byť tiež dosť zábavná.
A áno pre ľudí z bytoviek je v daždi asi aj e-rikša sharing použiteľný a bezpečnejší ako e-bike ale samozrejme by trebalo mať tie osobitné pruhy aby to nebrzdilo normálne autá na miestach kde je ešte ich vstup povolený.
Naposledy upravil/-a opto v Ne 07. Jan, 2024, 17:33, upravené celkom 1 krát.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Male krabicky && kár šérink "chce" akurat tak zopar vyhipíkovaných metroseksualov, normalny clovek zatial chce normalne auto. Male krabicky NERIESIA a NEBUDU riesit mobilitu naroda. Nie su univerzalne pouzitelne, kór ked este nie su moje vlastnictvo a musim si ich prenajimat.
Smart : nebolo. Teda nebolo bezpecne.
Staci ked do "toho" nieco naburalo napriklad Touareg, tak posadku Smarta vnutorne roztrhalo a je nepodstatne ci klietka bola porusena alebo nie. e=mc2 este moc vela ludi neokabatilo a proste ked dojde na buracku trojhviezdickoveho hocicoho dnesneho bezneho (ASX, Eclipse, Kaškaj, Q3, Q5, X3, X5, Tourareg, Škoda Kotkoďiak, Škoda Pároq, akekolvek SUV) a uzasne bezpecneho sedemhviezdickoveho Smarta - ktoreho zmetie z jazdnej drahy a bude rad ked ho neodhodi pod protiiduci autobus - rozhodne viem kde chcem sediet.
Navyse, ziadne taketo "baterky s kapotou" ako tu zazneli nebudu bezpecne na urovni Smartu. Ani z vedlajsej galaxie. Bude to mat najtensie najlahsie plasty, ani nie ocel, atd, atd, proste rakva.
Aby sme boli elektromobilni : staci ze do 770 kiloveho Smartiku capne desatrocna zato dva a pol tonova Teslička S. V ktorom chces sedet ?
Moj zivot ma daleko vacsiu cenu nez mozem usetrit hentakou pič...blbostou na koleckach. Vy sa kludne vozte na com chcete, nech to ma aj 2.9 kWh modularne baterky a neuvedomujte si trend stale vacsich, napuchrejsich, tazsich aut ktorym Smart zalezie pod podvozok pri prvej lahkej konfrontacii. Musi byt vzrusujuce mat na chrbate napravu s baterkou z Ypsilonky Tesly.
PS : z nejakeho velmi velmi zvlastneho dovodu som Smart nevidel snad aj desat rokov. Kuknem von z okna... "same male auta". Jedina C3ka chudatko učupená utopena medzi tou vsetkou novodobou ekologickou háveďou. Vidim asi stovku aut. Zoberte si ako uzasne sa uplatnili tie elektricke krpate Citroeniky a preznackovane verzie. Videl som jednu-dve za cely zivot. Hura, jazdi to velmi lacno a moze to mat kludne vyberatelne baterky. Jojha.
Rozmyslajte. Alebo nemusite. Mne je jedno. Cim viac vas bude jazdit Smartom, tym lepsie pre mna. Renolt Twizy, Ekonelo Moped-Auto (ano, naozaj sa "to" tak vola), Citrojen/Macubuši IMIEV (ano, IMIEV je naozaj nazov) vpred !
Smart : nebolo. Teda nebolo bezpecne.
Staci ked do "toho" nieco naburalo napriklad Touareg, tak posadku Smarta vnutorne roztrhalo a je nepodstatne ci klietka bola porusena alebo nie. e=mc2 este moc vela ludi neokabatilo a proste ked dojde na buracku trojhviezdickoveho hocicoho dnesneho bezneho (ASX, Eclipse, Kaškaj, Q3, Q5, X3, X5, Tourareg, Škoda Kotkoďiak, Škoda Pároq, akekolvek SUV) a uzasne bezpecneho sedemhviezdickoveho Smarta - ktoreho zmetie z jazdnej drahy a bude rad ked ho neodhodi pod protiiduci autobus - rozhodne viem kde chcem sediet.
Navyse, ziadne taketo "baterky s kapotou" ako tu zazneli nebudu bezpecne na urovni Smartu. Ani z vedlajsej galaxie. Bude to mat najtensie najlahsie plasty, ani nie ocel, atd, atd, proste rakva.
Aby sme boli elektromobilni : staci ze do 770 kiloveho Smartiku capne desatrocna zato dva a pol tonova Teslička S. V ktorom chces sedet ?
Moj zivot ma daleko vacsiu cenu nez mozem usetrit hentakou pič...blbostou na koleckach. Vy sa kludne vozte na com chcete, nech to ma aj 2.9 kWh modularne baterky a neuvedomujte si trend stale vacsich, napuchrejsich, tazsich aut ktorym Smart zalezie pod podvozok pri prvej lahkej konfrontacii. Musi byt vzrusujuce mat na chrbate napravu s baterkou z Ypsilonky Tesly.
PS : z nejakeho velmi velmi zvlastneho dovodu som Smart nevidel snad aj desat rokov. Kuknem von z okna... "same male auta". Jedina C3ka chudatko učupená utopena medzi tou vsetkou novodobou ekologickou háveďou. Vidim asi stovku aut. Zoberte si ako uzasne sa uplatnili tie elektricke krpate Citroeniky a preznackovane verzie. Videl som jednu-dve za cely zivot. Hura, jazdi to velmi lacno a moze to mat kludne vyberatelne baterky. Jojha.
Rozmyslajte. Alebo nemusite. Mne je jedno. Cim viac vas bude jazdit Smartom, tym lepsie pre mna. Renolt Twizy, Ekonelo Moped-Auto (ano, naozaj sa "to" tak vola), Citrojen/Macubuši IMIEV (ano, IMIEV je naozaj nazov) vpred !
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Aj v tom máš pravdu ale ako pikošku chcem uviesť že som sa do veľa veľkých SUV vôbec nezmestil .
Keďže okrem neefektivity predpokladám že moja nožička č.48 by v e-rikši asi navyše nerozpoznala ani brzdu od plynu tak si možno na e-bike trojkolku pridám 300V/1kWh batérku a odklápaciu plexi kapotu.
Naposledy upravil/-a opto v Ne 07. Jan, 2024, 18:39, upravené celkom 2 krát.
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Opto: v podstate hladas toto
https://www.gogoro.com/
Ak aj s oplastenim, tak Renault vyrabal, tusim sa to volalo Twizzy.
https://www.gogoro.com/
Ak aj s oplastenim, tak Renault vyrabal, tusim sa to volalo Twizzy.
FVE 12.45 kWp V/Z
- Odar
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5630
- Dátum registrácie: St 13. Okt, 2010, 17:10
- Bydlisko: PD / NR Slovensko
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Zbytočne tu okolo toho špekulujete. Všetko je to o cene. Ak Slovák bude mať na 3 autá, tak si kľudne ako druhé, tretie do rodiny menšiu kolobežku kúpi. Ak ale ledva naškrabe na rodinné auto strednej triedy, voľba je dnes jasná. Mass adopcia EV je ešte ďaleko.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
ked je clovek bohaty, nechce debiliny typu Smart. Vsimni si, na akych autach jazdia ludia ktori maju dukaty (a samozreme ratajme s nejakymi statistickymi odchylkami) - nepoznam vela ludi ktori zarabaju 30.000+ rocne a tuzili by zrovna po Smarte, Macubuši IMEIV ci IMIEV ci EVIMI alebo ako su poukladane tie nezmyselne pismenka. Fakt nepoznam. Pritom 30k eur nie je ziadne bohatstvo. Poznam zopar vlastnikov GL500, Eskalad, Ramov a podobnych uzasnych príšer - nie, ani jeden z nich netuzi po Smarte a vobec, vobec ho nezaujima ze to jazdi lacno.
A teraz konstruktivne : https://www.willhaben.at/iad/gebrauchtw ... -705943835
skoda tych strelenych érbegov, inak je to lahunka oprava. Mozno sa niekomu z vas zapaci a pustite sa do toho.
edit : pripadne nieco starsie ale nie o moc, zato bez opravy :
https://www.autowinkler.at/fahrzeug/nis ... avi-led-2/
https://www.autowinkler.at/fahrzeug/nis ... -navi-led/
na obidvoch MOZNY ODPOCET dépéháhá takze vyjdu realna cena ~11.250 eur plus dovoz a necelych 12.000 eur ALE TO UZ DAVA ZMYSEL MNOHYM !!
realna cena : samozrejme musia byt kupene na firmu
A teraz konstruktivne : https://www.willhaben.at/iad/gebrauchtw ... -705943835
skoda tych strelenych érbegov, inak je to lahunka oprava. Mozno sa niekomu z vas zapaci a pustite sa do toho.
edit : pripadne nieco starsie ale nie o moc, zato bez opravy :
https://www.autowinkler.at/fahrzeug/nis ... avi-led-2/
https://www.autowinkler.at/fahrzeug/nis ... -navi-led/
na obidvoch MOZNY ODPOCET dépéháhá takze vyjdu realna cena ~11.250 eur plus dovoz a necelych 12.000 eur ALE TO UZ DAVA ZMYSEL MNOHYM !!
realna cena : samozrejme musia byt kupene na firmu
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
ano su, ale za 60.000 nove auto s obrovskym prepadom hodnoty nevyzera na velke setrenie ktore sa slubuje masam pri prechode na elektrolýzu.
Pardon, totú onú elektromobilitu.
tywogo terazki zistujem ze Béčkový Mercedés bol elektrikuš. Full elektrikuš.
2016/2017ky sa ponukaju v Rakusku volakde pod 14.000 eur, vyzera to na 15 az 28kWh baterky a prislusny dojazd.
Mercedes b250e
Pardon, totú onú elektromobilitu.
tywogo terazki zistujem ze Béčkový Mercedés bol elektrikuš. Full elektrikuš.
2016/2017ky sa ponukaju v Rakusku volakde pod 14.000 eur, vyzera to na 15 az 28kWh baterky a prislusny dojazd.
Mercedes b250e
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- Odar
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5630
- Dátum registrácie: St 13. Okt, 2010, 17:10
- Bydlisko: PD / NR Slovensko
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Prepáč, ale nemiešaj dve veci. O cene píšem vyššie. Pre väčšinu ľudí u nás (v ČR) mimo reality.
O bohatých si začal ty. A medzi nimi sú (ak keď mimo tvojej bubliny, v ktorej žiješ) ľudia, ktorí si EV kúpia. A je im úplne jedno, koľko to stojí a či niečo ušetria. Kúpia si to preto, lebo chcú.
O bohatých si začal ty. A medzi nimi sú (ak keď mimo tvojej bubliny, v ktorej žiješ) ľudia, ktorí si EV kúpia. A je im úplne jedno, koľko to stojí a či niečo ušetria. Kúpia si to preto, lebo chcú.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Turbo" a si si istý že tie 7 ročné aj keď napr. veľmi málo používané batérie vydržia ešte aspoň 3 roky v použiteľnej aspoň 70% kapacite ?
Vieme aká je životnosť tých batérii bez používania/jazdenia tj pri udržiavaní na ideálnom skladovacom napätí nx 3,2-3,8V ?
Vieme aká je životnosť tých batérii bez používania/jazdenia tj pri udržiavaní na ideálnom skladovacom napätí nx 3,2-3,8V ?
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
a v idealnej teplote, vlhkosti atd. Odpoved je jednoducha : nie som si isty.
Ale som si isty tym, ze Nissan ponukal 8 rokov/160.000km zaruku.
mimochodom, to co uz je za uzasny pokrok a technologiu na všezachranu ludstva, ked sme posrati ci sa dozije nedajboze 8 rôčkov ? Vela poznam takych velkohubych ze elektroauta uzas atd, a ked potom mali moznost kupit 110.000km masinu tak "jaaaaaaj to je veeeeeela" a uplne priposraty radsej pozeral podstatne drahsie vozy s 60.000km pretoze maju mensi najazd.
Ale na druhy den zas - joooj baterky tie daju v pohode 3.000 cyklov a to pri 250km na cyklus mas 750.000km len tak fikne. Jebiga. Elektrojebiga.
Ale som si isty tym, ze Nissan ponukal 8 rokov/160.000km zaruku.
mimochodom, to co uz je za uzasny pokrok a technologiu na všezachranu ludstva, ked sme posrati ci sa dozije nedajboze 8 rôčkov ? Vela poznam takych velkohubych ze elektroauta uzas atd, a ked potom mali moznost kupit 110.000km masinu tak "jaaaaaaj to je veeeeeela" a uplne priposraty radsej pozeral podstatne drahsie vozy s 60.000km pretoze maju mensi najazd.
Ale na druhy den zas - joooj baterky tie daju v pohode 3.000 cyklov a to pri 250km na cyklus mas 750.000km len tak fikne. Jebiga. Elektrojebiga.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.