Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)
Re: Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)
Čo za bludy. Obe nVidia karty mali proste plný VRAM. GTX 970 s reálne 3,5 GiB v 4K určite a GTX 780 s 3 GiB v 1080p a max. detailmi očividne tiež. Ukazuje síce, že sa využíva iba 2821 MB ale to je v podstate plná VRAM. Vidieť to aj na tom, že využitie nikdy neprekročilo túto hranicu. Musí ostať nejaká rezerva, časť sa nedá alokovať/je vyhradená pre HW a pod.
s pozdravom, crux.
- Zoltan Balaton
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 13796
- Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
- Bydlisko: Banská Bystrica
-
- Používateľ
- Príspevky: 2299
- Dátum registrácie: St 25. Sep, 2013, 12:05
- Bydlisko: Spisska Nova Ves
Re: Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)
We all know AMD is bad with tessellation. And if you modify tess, your 3Dmark/Firestrike score is invalid, fair enough.
Now we know nVidia is bad with A-sync on, and they disables A-sync from their driver. Their Timespy score however, is still valid even for the A-sync test. So what is happening here?
If AMD say that Async Compute is needed because there are underutilized shaders, while Nvidia replies "you should not use so many CUs" its like a game developer telling you that "yes, your CPU utilization will be 33%, becase 2 threads is the way how to do it right, and we are sorry that you have 10 FPS".
First never follows. NVIDIA drives the market and the developers are showing this. Those who thought that DX12 will all of a sudden prevent NVIDIA from selling were the same naïve people who thought AMD's 64 implementation will put intel in bankruptcy. How many scenarios do you lot need to learn?
1. AMD brings 64, early adopters cry 'INTEL sucks, AMD is better'. Barely any 64 drivers and software available. INTEL puts EMT-64, all of a sudden 64 becomes the norm.
2. AMD has superior GPU architecture, cannot be used in DX 11. NVIDIA has monopoly on DX 11 titles due to their architecture. AMD gets a break, DX 12 arrives. AMD cards perform, NVIDIA's architecture is not ready for the same DX 12 implementation. What happens? NVIDIA as the de facto leader in GPU sales turns things in their favour.
Nothing new but keep on writing hundreds of pages on how AMD is the good guy here and nobody loves them thumb.gif Your tears are making my heart full of joy biggrin.gif
Na nezmyselne komenty miestnych intelektualov nereagujem.
- mino_85
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6312
- Dátum registrácie: St 29. Feb, 2012, 20:29
- Bydlisko: Prešov
Re: Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)
Ale však to sme vedeli, že to tak dopadne. Keby bol trhový podiel 50/50, asi by o vyzeralo inak, ale to bohužiaľ nie je. Na druhej strane aj plnohodnotný nástup DX11 bol veľmi pomalý /pár rokov/ a to bola situácia na trhu vyrovnanejšia a technologicky boli obidve značky pripravené viac-menej rovnako. Každopádne nie je prekvapenie, že značka s 80% trhu má páky na to jak si pomôcť.
Hlavne nech si Vega pohne, lebo na jeseň chcem upgradeovať a darmo, že je AMD lepšie pripravené, ak nebude mať karty na trhu...
Hlavne nech si Vega pohne, lebo na jeseň chcem upgradeovať a darmo, že je AMD lepšie pripravené, ak nebude mať karty na trhu...
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 9824
- Dátum registrácie: Št 12. Máj, 2005, 20:00
- Bydlisko: Nitra
Re: Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)
presne to vzdy aj o tom bolo, nikoho nezaujima kto ma ake super jadro vyspele atd, kazdeho zaujima ako realne ho bude moct pouzit... nvidia ako dominant na trhu si aj tak presadi aby kazda hra alebo teda drviva vacsina isla podla predstav nvidie ktore herne studio pojde proti sebe, v konecnom dosledku...
a dufam,ze fakt ten fury x nastupca pride rychlo lebo prepasu vsetky moznosti na "navrat"... aspon si myslim,ze ludom dali trosku nadeje,ze by nove jadra mohli byt zaujimave...
a dufam,ze fakt ten fury x nastupca pride rychlo lebo prepasu vsetky moznosti na "navrat"... aspon si myslim,ze ludom dali trosku nadeje,ze by nove jadra mohli byt zaujimave...
- Zoltan Balaton
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 13796
- Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
- Bydlisko: Banská Bystrica
Re: Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)
Ako pôjdu proti sebe? Veď v konzolách je tak isto CGN. AS appd musia zacat pouzivat aby z konzol ten vykon dostali..Teraz sa to všetko pekne zacne obracat,ale v podstate to user ani nezaregistruje a zas kupi čo mu natlačia do hlavy ti,ktorí maju viac peňazí.
-
- Používateľ
- Príspevky: 2299
- Dátum registrácie: St 25. Sep, 2013, 12:05
- Bydlisko: Spisska Nova Ves
Re: Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)
Predavaju lebo vyrabaju karty 5 rokov za opicami a umelo brzdia pokrok, ved koli tomu maju predaje, nerobia pre hraca a pouzivatela nic. Namiesto toho aby vdaka pokroku dostal pouzivatel +50% FPS navyse a odstranil sa uplne cpu bottleneck dostane len +20, stale tam bude miestami bottleneck, daleko horsi frametime/viac stutteru, variability koli DX11 a ST renderingu ale kazdy je stastny a spokojny lebo envidije vyhravaju recky.
Na nezmyselne komenty miestnych intelektualov nereagujem.
- Monster1
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4484
- Dátum registrácie: Ut 20. Jan, 2009, 21:27
- Bydlisko: Považská Bystrica
Re: Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)
Presne o tomto som hovoril o špinavej politike Nvidie, že bude tlačiť na vyvojarov aby netlačili tolko DX12 funkcii kde Nvidia zaostava, čim sa umelo brzdi vyvoj dopredu, tak či tak to nezastavia ludia niesu až tak sprostí, už id Software povedal že AS bude využívať ešte viac, už teraz Vulcan v Doomovi ukazuje potencial.
Ryzen 5900X @ 5,05 GHz + Asus Strix B550-A Gaming+ Team Group Vulcan 2x8 GB @ 3200 MHz CL16 + Asus TUF RTX 3080 OC @1845/19800MHz 0,85V + Samsung 970 EVO 500GB + Crucial MX200 512 GB + Enermax Platimax D.F. 600W + Fractal Define R4 + 2xPhobya Noisebuster insulating mats + Noctua NH-D15 Chromax Black + 3x Noiseblocker Eloop B14-ps
Master of Hertz
Samsung Odyssey G7 27'' 240
Master of Hertz
Samsung Odyssey G7 27'' 240
- Zoltan Balaton
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 13796
- Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
- Bydlisko: Banská Bystrica
- mino_85
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6312
- Dátum registrácie: St 29. Feb, 2012, 20:29
- Bydlisko: Prešov
Re: Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)
To robí každá firma ktorá má na to postavenie, netreba to brať osobne. id Soft je skôr výnimka, tam je trochu iná filozofia vývoja /dané samotnou históriou firmy/ než u iných AAA vývojárov. Kto iný dnes vypúšťa AAA tituly pod OpenGL...?Monster1 napísal:Presne o tomto som hovoril o špinavej politike Nvidie, že bude tlačiť na vyvojarov aby netlačili tolko DX12 funkcii kde Nvidia zaostava, čim sa umelo brzdi vyvoj dopredu, tak či tak to nezastavia ludia niesu až tak sprostí, už id Software povedal že AS bude využívať ešte viac, už teraz Vulcan v Doomovi ukazuje potencial.
Ale uvidíme jak ten tlak NV ustojí... každopádne kto chce teraz upgradeovať, hlavne v high-ende, tak to má dosť blbé. NV má čipy na trhu, ale drahé a s otáznou morálnou hodnotou v horizonte roka. A AMD nemá nič...
Spoiler: ukázať
Re: Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)
Jak RX480 a 1060 dopadne když se mu ve vulkanu dá slabší CPU:
Komplet članok s kopou moderných hier na porovnanie ...
http://www.hardwareunboxed.com/gtx-1060 ... computers/
Komplet članok s kopou moderných hier na porovnanie ...
http://www.hardwareunboxed.com/gtx-1060 ... computers/
AMD Ryzen R9 7950X3D PBO, Noctua NH-D15S [NA-HC4] chromax.black&white, GIGABYTE B650E AORUS ELITE X AX ICE, Patriot Viper Elite 5 64 GB KIT DDR5 @6200MHz CL30 White RGB, ASUS TUF RTX 4070Ti GAMING OC 12GB GDDR6X @3/23,5Ghz, NVMe SSD Samsung 990 PRO 1TB + Kingston A2000 1TB, SATA SSD Team Group CX2 1TB + Samsung 860 EVO 250GB, A4tech Bloody V7M HoleLess, Seasonic Focus Plus SSR-750FX Gold, Lian Li Lancool 215 White, 32" Samsung LE32B551 RED, Nintendo Switch V2 HWFLY Modchip OC CPU: 1020@1785Mhz, GPU: 768@921Mhz, RAM:@1600MHz
- loleqboleq
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 13017
- Dátum registrácie: So 20. Okt, 2012, 22:20
- Bydlisko: Košice
Re: Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)
a zase, no ako je možné, že aj nvidia má boost...aj keď oveľa menší samozrejme (pri 6700k)...ako to je možné ? či má boost z niečoho iného, než asynchrónnych shaderov ?
škoda, že chalan len tak pre srandu nehodil aj 4k rozlíšenie
škoda, že chalan len tak pre srandu nehodil aj 4k rozlíšenie
CASE: Sliger Cerberus X PSU: Corsair SF750 MB: Ašuš Creator CPU: Rezeň 3900X GPU: RTX 3090 FE RAM: TridentZ 3600MHz@CL14 SSD: 970 EVO<--DEAD + Corsair MP600XT a MP600, Ťamťung 980 Pro Moňas: ♡ LG 48" C11 OLED ♡ Myš: G Pro Superlight Wire Klávka: Rôzne Audiofekália: Topping DX3 Pro, Hifiman Edition XS, Mr.Speakers Alpha Dog, JBL LSR305
- mino_85
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6312
- Dátum registrácie: St 29. Feb, 2012, 20:29
- Bydlisko: Prešov
Re: Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)
DX12 nie je len o AS. Ale je v tom veľa hmly a aj bude... oveľa viac budú za beh HW zodpovední vývojári hry, v podstate preberajú kvantum roboty čo by inak robili ladiči ovládačov + ešte niečo navrch. To znamená, že pod DX12 môžeme vidieť medzi dvomi kartami väčšie výkyvy výkonu hru od hry. Bude prča sa v tom zorientovať. Možno sa dočkáme aj "optimalizácií" pre jednu značku na úkor vizuálu, všetko to bude o tom jak sa k tomu štúdiá postavia. Ktorá značka má väčšie možnosti si presadiť svoje vieme...
Spoiler: ukázať
-
- Používateľ
- Príspevky: 2299
- Dátum registrácie: St 25. Sep, 2013, 12:05
- Bydlisko: Spisska Nova Ves
Re: Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)
Zbytocne to rozoberate, uz davno som tu daval videa ako Hajzell ledva stacil na r9 290. K tym kartam nepatria out of date cpu.
Na nezmyselne komenty miestnych intelektualov nereagujem.
- loleqboleq
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 13017
- Dátum registrácie: So 20. Okt, 2012, 22:20
- Bydlisko: Košice
Re: Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)
ty si tu toho dal kopu
CASE: Sliger Cerberus X PSU: Corsair SF750 MB: Ašuš Creator CPU: Rezeň 3900X GPU: RTX 3090 FE RAM: TridentZ 3600MHz@CL14 SSD: 970 EVO<--DEAD + Corsair MP600XT a MP600, Ťamťung 980 Pro Moňas: ♡ LG 48" C11 OLED ♡ Myš: G Pro Superlight Wire Klávka: Rôzne Audiofekália: Topping DX3 Pro, Hifiman Edition XS, Mr.Speakers Alpha Dog, JBL LSR305