Škoda Superb 2017 1.4TSI 150k ANO/NIE? Surne pls
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4770
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Škoda Superb 2017 1.4TSI 150k ANO/NIE? Surne pls
Ked jazdis do 15km tak ber kludne slabsiu 1.4 . Uz s 88kW TDI to ide akceptovatelne, toto je este silnejsie. prvych 5-7 km budes jazdit so studenym motorom, takze velakrat sa cez 3000rpm asi ani nedostanes.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
- lepermessiah
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 2796
- Dátum registrácie: Št 30. Dec, 2010, 02:41
- Bydlisko: ZV
Re: Škoda Superb 2017 1.4TSI 150k ANO/NIE? Surne pls
scream, ale treba si uvedomit, ze krutiaci moment u TDI je ovela vyssi a prave v nizkych otackach, u toho motora nema ani vyznam to tocit cez 2500, kde ta TSI este len zacina naberat dych .. samozrejme na kratke trasy by som TDI ani omylom neuvazoval, ale neda sa porovnavat TSI a TDI len na zaklade kW
Spoiler: ukázať
Re: Škoda Superb 2017 1.4TSI 150k ANO/NIE? Surne pls
pravidelne jazdim s vw T6(2.0TDI 110kw) a touranom(1.4TSI 110kw) a velmi s tebou suhlasit nemozem
TDI zacina tahat pri 1800rpm, TSI este o mozno 100rpm nizsie... obe motory sa citia najlepsie okolo 2000rpm
TDI sice ma krutiaci moment, ale kedze jeho vykon konci pri 3500rpm tak musis musis mat oproti TSI dlhsie prevody
TSI je taktiez dravejsie, turbo nabehne takmer okamzite okamzite a hned taha dopredu, TDI potrebuje trosku casu
celkovo by som za normalnych okolnosti hodnotil 1.4TSI a 2.0TDI pri beznej jazde(do 3000) rpm za vyrovnane, pri vyuzivani maximalnej dynamiky sa mi lepsie ide s TSI, TDI ma navrh mozno v nejakych tiahlych stupaniach/vysokych rychlostiach(170+)
+ vsetky nevyhody TDI(vyssia hmotnost, drahsi servis, DPF, mocovina, dlhe zohrievanie motora, vacsi hluk...)
samozrejme viem ze T6tka je od tourana o 500kg tahsia, preto som porovnaval situaciu ked je T6tka prazdna a touran plne obsadeny(4-5chlapov + plny kufor), idealnejsie pre porovnanie by bolo keby boli v rovnakom aute, ale tak...
TDI zacina tahat pri 1800rpm, TSI este o mozno 100rpm nizsie... obe motory sa citia najlepsie okolo 2000rpm
TDI sice ma krutiaci moment, ale kedze jeho vykon konci pri 3500rpm tak musis musis mat oproti TSI dlhsie prevody
TSI je taktiez dravejsie, turbo nabehne takmer okamzite okamzite a hned taha dopredu, TDI potrebuje trosku casu
celkovo by som za normalnych okolnosti hodnotil 1.4TSI a 2.0TDI pri beznej jazde(do 3000) rpm za vyrovnane, pri vyuzivani maximalnej dynamiky sa mi lepsie ide s TSI, TDI ma navrh mozno v nejakych tiahlych stupaniach/vysokych rychlostiach(170+)
+ vsetky nevyhody TDI(vyssia hmotnost, drahsi servis, DPF, mocovina, dlhe zohrievanie motora, vacsi hluk...)
samozrejme viem ze T6tka je od tourana o 500kg tahsia, preto som porovnaval situaciu ked je T6tka prazdna a touran plne obsadeny(4-5chlapov + plny kufor), idealnejsie pre porovnanie by bolo keby boli v rovnakom aute, ale tak...
Naposledy upravil/-a SKiLEX v Ne 07. Jan, 2018, 17:56, upravené celkom 1 krát.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7075
- Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
- Bydlisko: Prešov(39)
Re: Škoda Superb 2017 1.4TSI 150k ANO/NIE? Surne pls
Pohode skilex. Si zlaty aj takto. Ja napr ocenujem neake take porovnanie. Som sam zvedavy na to tsi 110kw. U mazdy som mal 121kw ale len 210nm a to tiez vykpn skakal nad 3tis otacok az. Zase mna osobne uz nabavi krutit a ryncat aby to tahalo. Ako nie zeby mi zvuk chybal ale sak uvidime. Tdi celkovo mam pocit ze koncern brzdi kvoli emisiam. Ked budes moct, skoc na neaku stanicu namerat kw a nm na tom tourane v porovnani s tsi. Na renault gt 200hp som cital ze po 1.prehliadke znizuju vykon cez sw na 180koni. Ze to merali pred a po prehliadke. To tdi by ma.
zajjimalo kolko ma po pravidelnom servise v autorizaku
zajjimalo kolko ma po pravidelnom servise v autorizaku
hry- ps5
doma-HP probook
doma-HP probook
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4770
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Škoda Superb 2017 1.4TSI 150k ANO/NIE? Surne pls
No tak to sa velmi mylis. Oba motory maju zhodnych 250nm krutaku. 1.4 TSI od 1500rpm, 1.6TDI od 1800rpm ( s horsou krivkou). Tu 1.6TDi taha za kratsi koniec, jedina vyhoda moze byt spotreba.lepermessiah napísal: ↑Ne 07. Jan, 2018, 11:03 scream, ale treba si uvedomit, ze krutiaci moment u TDI je ovela vyssi a prave v nizkych otackach, u toho motora nema ani vyznam to tocit cez 2500, kde ta TSI este len zacina naberat dych .. samozrejme na kratke trasy by som TDI ani omylom neuvazoval, ale neda sa porovnavat TSI a TDI len na zaklade kW
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Škoda Superb 2017 1.4TSI 150k ANO/NIE? Surne pls
skilex: zakladne 2.0 TDI (bez 4x4) ma iba DPF, nema mocovinu. U 4x4 netusim. Keby mal mocovinu, tak by bol asi trosku dynamickejsi (vid A4 vs Superb/Passat s rovnakym motorom, test bol tusim na ceskom autorevue). V kazdom pripade pod 1700 otacok ma mizerny tah (a to ta tam tlaci indikator radenia, v 60 kmh mi to tam tlaci uz 6tku), okolo 1800 ot je kopanec, ale tak ako pises cca. do 3500-4000 taha. Ako ja osobne vravim, ze to je dostatocny motor na dialnicu (do 160 kmh) a okresky, do mesta podla mna nevhodny (mestskych 50kmh jazdim na 3. stupen s ca. 2000 otackami, lebo 4. stupen to tam drzi tusim pri nejakych 1300 ot.). S 1.4 TSI neviem porovnat, ani som ho neskusal.
FVE 12.45 kWp V/Z
- lepermessiah
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 2796
- Dátum registrácie: Št 30. Dec, 2010, 02:41
- Bydlisko: ZV
Re: Škoda Superb 2017 1.4TSI 150k ANO/NIE? Surne pls
@scream ja s tebou suhlasim, no narazal som na tu 2.0TDI (ktora sa tu riesila), samozrejme mala 1.6 nema uz vobec vyznam, co sa usetri na spotrebe sa 2x vrati v servise
Spoiler: ukázať
Re: Škoda Superb 2017 1.4TSI 150k ANO/NIE? Surne pls
Ta 1.6TDI je dobra jedine tak na dialnice ak potrebujes robit kvanta kilometrov fakt ze za lacno. Kludne aj pol litra dole oproti 2.0TDI. V meste a v zapchach je ten motor strasny, resp. ho treba vytacat a davat tomu podlahu ak sa nechces plazit spolu s ostatnymi. Inak presne ako pisal Scream, jak to padne pod 1800 otacok tak sa to cele trasie a zdochyna... + do toho ten midzujuci palubak aby si radil nizsie a nizsie. Cele zle. A to pisem o Octavii. V Passate to bolo uplne tupe, tam by som to zase naopak odporucal jedine na silno defenzivnu jazdu do mesta. Na dialnici s posadkou to bolo len tak tak, lebo pri hocijakom miernom stupani to islo horsie ako moj Civic 1.4
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: Škoda Superb 2017 1.4TSI 150k ANO/NIE? Surne pls
az pol litra :O ale choroby ma ta 1.6tka vsetky co sa snad daju
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
Re: Škoda Superb 2017 1.4TSI 150k ANO/NIE? Surne pls
Tak facelift bude az v roku 2019.
-
- Nový používateľ
- Príspevky: 111
- Dátum registrácie: Ne 03. Okt, 2010, 11:26
- Bydlisko: Košice
Re: Škoda Superb 2017 1.4TSI 150k ANO/NIE? Surne pls
tu chvilu snad pockas nie?
Re: Škoda Superb 2017 1.4TSI 150k ANO/NIE? Surne pls
Vypraval som sa a radsej pojdem do osvedcenej 1.4tsi (1.5 ma vela uprav ktore nemaju dobre ohlasy a bud rok už bude mat aj filter pevnych) a v podtsate taký známy mi dal vyslovene najvačšiu zľavu a vyzerá to tak že mi dajú golfa za dobrú cenu do protihodnoty. Budem zrejme brat 1.4 ambiton a dostanem sa pod 20000 bez dph. O rok sa môže stať že naši sa nebudu chcieť vzdať golfa a to finančne nepotiahnem
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Škoda Superb 2017 1.4TSI 150k ANO/NIE? Surne pls
chosefina: DPF budu mat vsetky benziny coskoro, ale nakolko je teplota vyfukovych plynov vyrazne vyssia, nemalo by to robit vobec problemy, lebo filter sa bude vypalovat trvale.
FVE 12.45 kWp V/Z
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Škoda Superb 2017 1.4TSI 150k ANO/NIE? Surne pls
tak nejak, dpf by som sa nebal pri benzine ani trochu.
Jednak doba uz pokrocila od roku 200x kedy sa s tym zacalo, jednak ukrutne teplejsie prdy benzinu, ukrutne rychlejsie zohrievanie nez diesliky, atd umoznia ten filter regenerovat podstatne rychlejsie, castejsie a hlavne podstatne kratsie, cize nehrozia v takej miere prerusene regeny atd. Z dovodu systemu prace motorov by nemuselo prakticky vobec hrozit "pribudanie nafty do oleja" [samozrejme benzinu v tomto pripade] pretoze regen bude prebiehat dost inym sposobom ako zmenou casovania pri diesliku.
Co dieslikove dpfka vydrzia uplne bezne 70.000 az 120.000km, v rekordnych pripadoch 200.000km, dovolim si odhadnut ze benzinove budu uplne bezne drzat 200.000km a v rekordoch pol miliona kde sa rozpadne material ktory je tam pouzity. Cize celu zivotnost auta. Jedine ze by nejaky pišulák teda šikulák vymyslel cenovu optimalizaciu... napriklad take teplotne/tlakove cidla po 399,-eur kus alebo ukrutne tenke dosky v telese ktore sa budu krutit teplom, proste ze to chlapci spocitaju na tri roky zaruky/80.000km.
Jednak doba uz pokrocila od roku 200x kedy sa s tym zacalo, jednak ukrutne teplejsie prdy benzinu, ukrutne rychlejsie zohrievanie nez diesliky, atd umoznia ten filter regenerovat podstatne rychlejsie, castejsie a hlavne podstatne kratsie, cize nehrozia v takej miere prerusene regeny atd. Z dovodu systemu prace motorov by nemuselo prakticky vobec hrozit "pribudanie nafty do oleja" [samozrejme benzinu v tomto pripade] pretoze regen bude prebiehat dost inym sposobom ako zmenou casovania pri diesliku.
Co dieslikove dpfka vydrzia uplne bezne 70.000 az 120.000km, v rekordnych pripadoch 200.000km, dovolim si odhadnut ze benzinove budu uplne bezne drzat 200.000km a v rekordoch pol miliona kde sa rozpadne material ktory je tam pouzity. Cize celu zivotnost auta. Jedine ze by nejaky pišulák teda šikulák vymyslel cenovu optimalizaciu... napriklad take teplotne/tlakove cidla po 399,-eur kus alebo ukrutne tenke dosky v telese ktore sa budu krutit teplom, proste ze to chlapci spocitaju na tri roky zaruky/80.000km.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.