FSX pokiaľ viem sa nikdy nehýbal poriadne a bolo treba riešiť CPU affinity a pod., aby to aspoň nejako šlo. A nešlo to dobre ani po rokoch na generácie novšom HW než bol k dispozícii pri vydaní. Toto určite nie je okopčený FSX, technologicky je to niečo úplne nové hlavne s nárokmi na interakciu celého HW od CPU až po net a to IMO odhaľuje práve rezervy a systémové latencie, ktoré u bežných hier nevidíme. Aj za tým by som videl ten stuttering. Teda vidíme to vo veľmi ombedzenej miere napr. u sandbox hier, ktoré za behu ťahajú z disku relatívne veľké množstvo dát a tiež sú náchylnejšie na stuttering než iné hry. Preto si ani nie som istý či prípadná DX12 podpora to výrazne zlepší, je to nepreskúmané teritórium a v tomto sú pionieri. Zistíme po dlhšom čase, keď hrubý výkon komponentov prekoná nároky. Ale je možné, že to framerate nijak extra nezlepší /ale dúfajme, že hej/. Ja osobne pokiaľ sa hýbem nad 30 som s tým OK, a výrazne pod 30 som mal tiež asi len v NY a o čosi lepšie nad Londýnom. Iné veľkomestá som zatiaľ veľmi neriešil.
Fyziku ja zhodnotiť neviem, nikdy som reálne nepilotoval, ale čo sledujem chlapíka real-life letca na YT /linkoval som od neho nejaké videá tu v téme/, ten rovnakú kritiku nezdieľa a venuje sa vo viacerých videách tomu čo hra simuluje a či to korešponduje s realitou /námraza, efekt vetrov v horských oblastiach atď./.
MP ma osobne nezaujíma, to si skôr zapnem real world traffic než mať na mape hráčov čo si to pikujú do zeme alebo robia piruety nad letiskom. Ešte možno obmedzený MP by som bral, videl som možnosť obmedziť iba na "group of members", čo chápem tak, že sa objavia len hráči čo mám v zozname priateľov, ale tam mám zatiaľ nula, čiže neviem otestovať.
Z celosvetového pohľadu je ale BA absolútna dedina, ktorá nikoho nezaujíma. Hlavne s ohľadom na tie celosvetovo známe objekty, ktoré tiež chýbajú. Dosť ma mrzí, že sa začína riešiť vizuál z ground level perspektívy, pomaly ako keby ľudia chceli FPS level of details.
Chápem ťa a trochu v rozpakoch je z toho každý kto sa preletí vo svojej miestnej oblasti a vidí jasné nedostatky a chýbajúce miestne landmarks, ale fakt si treba uvedomiť škálu tohto a že nie je v silách štúdia venovať pozornosť týmto veciam /OK, Biely dom a Harbour Bridge sú samo fail/. Ale preto sa aj zvolil koncept, že to generuje AI, lebo manuálne je to proste nerealizovateľné v globálnom merítku. Ja tento prístup veľmi vítam napriek všetkým nedostatkom, lebo inak než takou formou by sme sa k takejto panoráme akú vieme teraz vidieť nedopracovali. Treba s tým mať trpezlivosť, bude to ešte dlhý vývoj a toto nie je vec, ktorá bude o pol roka mŕtva, je to titul na roky dopredu.