Subaru Impreza WRX alebo?
Re: Subaru Impreza WRX alebo?
Tož, verdikt máš v tom pripade jednoduchý, nechaj si swifta, slúži dobre a ešte aj dlho bude, ked nebude stačiť miesto, kupiš si strešný nosič a truhlu, ešte to bude aj dizajnovo zaujimave, a ked príde rodina tak poriešiš už uplne iné auto (a swift ti možno aj ostane )
Tymto riešením ušetriš mrte penazi
Tymto riešením ušetriš mrte penazi
- Jednoduska
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 5857
- Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
- Bydlisko: Kosice, 040 01
Re: Subaru Impreza WRX alebo?
Swift s truhlou moze vela vyriesit. Aj dobre vyzerat taky aluminied....
Je to ozaj zacarovany budget, uz za 620k ceskych mas rocne az dvoj nove i30N napriklad, prosto poriadny vyber.
Je to ozaj zacarovany budget, uz za 620k ceskych mas rocne az dvoj nove i30N napriklad, prosto poriadny vyber.
-
- Používateľ
- Príspevky: 1921
- Dátum registrácie: Pi 18. Sep, 2015, 00:29
- Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom
Re: Subaru Impreza WRX alebo?
Preto je niekedy rozumnejšia volba práve staršie auto, kde ešte neboli predpisované tie lahkobežné sračky s dlhým intervalom a tiež nie auto s malým objemom. Pre silný motor je 250tkm nič...
Problém s výberom je preto, lebo ludia všeobecne kupovali kachle a ked benzín tak to bol väčšinou slabý motor v malom / bežnom aute, sem tam nejaká výnimka. Máš možnosť si kúpiť akože zánovnejšie, ale drahšie, pretechnizované a možno ani nie velké, alebo si kúpiť staršie, s jednoduchšou technikou, lacnejšie a dačo obetovať na servis a máš pokoj
Toto je fotka z klasického Subaráckeho 2.5i pri výmene tesnení pod hlavami pri nájazde podla budíka 182tkm. Nulové opotrebenie valca, úplne krásne vidieť honovanie,. V súčasnosti má ten motor 259tkm a dôvod na výmenu, respektíve obavy z nejakej poruchovosti sú úplne mimo
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4770
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Subaru Impreza WRX alebo?
Ak by mal swift ostat, mam s nim ine plany ako truhlu na strechu, takto sa tyrat neplanujem
Jedna vec je motor, dalsia je, ze mat auto celkovo v top stave s 250k, ktoremu sa da obcas plny kotol je nakladne. Clovek do toho nasype kopu penazi aj ked sa nic nekazi, proste spotrebak, vznikaju vole na riadeni, podvozku, synchrony maju nieco za sebou a ked uz clovek konecne vsetko pomeni, tak mu zacne hrdzaviet vyfuk a karoseria. U e90 je nastastie kasna kvalit. U accorda sa sice pokazilo za 5 rokov jedine cidlo abs, a menic na xenon ale beztak ma servis za 5 rokov stal skoro 5000e a auto sa predalo za 3k s najazdom 350k. A to si pytal novy vyfuk za liter, repas riadenia a nekonecnu opravu hrdze... Tento scenar uz absolvovat nechcem.
Pre porovnanie swift po 3 rokoch ma stal 1500e na prevadzke a v tom su gumy olej, filtre, proste vsetko okrem poistiek.
Dalsia vec je, ze ak si clovek kupi 2.5 liter s turbom, kvazy sportove nacinie alebo 200kW 6 valec, nemoze cakat, ze to nebude stat 4 cifry rocne ale prva by mohola ostat jednotka
Aktualne mi ale vrta hlavou, ci sa ozaj nezamerat na rwd/4x4 aby s tym bola zabava aj za dazda a v zime. Aspon by sa vyber trochu zuzil Trosku to beriem aj tak, ze ak si nedoprajem teraz, neskor uz nebude moznost alebo to nebude uz pre mna tak atraktivne a ze treba zit pre aktualne pozitivne emocie.
.
Jedna vec je motor, dalsia je, ze mat auto celkovo v top stave s 250k, ktoremu sa da obcas plny kotol je nakladne. Clovek do toho nasype kopu penazi aj ked sa nic nekazi, proste spotrebak, vznikaju vole na riadeni, podvozku, synchrony maju nieco za sebou a ked uz clovek konecne vsetko pomeni, tak mu zacne hrdzaviet vyfuk a karoseria. U e90 je nastastie kasna kvalit. U accorda sa sice pokazilo za 5 rokov jedine cidlo abs, a menic na xenon ale beztak ma servis za 5 rokov stal skoro 5000e a auto sa predalo za 3k s najazdom 350k. A to si pytal novy vyfuk za liter, repas riadenia a nekonecnu opravu hrdze... Tento scenar uz absolvovat nechcem.
Pre porovnanie swift po 3 rokoch ma stal 1500e na prevadzke a v tom su gumy olej, filtre, proste vsetko okrem poistiek.
Dalsia vec je, ze ak si clovek kupi 2.5 liter s turbom, kvazy sportove nacinie alebo 200kW 6 valec, nemoze cakat, ze to nebude stat 4 cifry rocne ale prva by mohola ostat jednotka
Aktualne mi ale vrta hlavou, ci sa ozaj nezamerat na rwd/4x4 aby s tym bola zabava aj za dazda a v zime. Aspon by sa vyber trochu zuzil Trosku to beriem aj tak, ze ak si nedoprajem teraz, neskor uz nebude moznost alebo to nebude uz pre mna tak atraktivne a ze treba zit pre aktualne pozitivne emocie.
.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5235
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Subaru Impreza WRX alebo?
LoL pri 180k otvarat motor a menit tesnenie, toto je spolahlive?
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
Re: Subaru Impreza WRX alebo?
Taký bežný život so Subaru. a je toho podstatne viac
-
- Používateľ
- Príspevky: 1921
- Dátum registrácie: Pi 18. Sep, 2015, 00:29
- Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom
Re: Subaru Impreza WRX alebo?
Ano občas začne slziť tesnenie pod hlavou, pre niekoho nepredstavitelný problém pre iného robota na cca 5hod.
Niekto mení turbo, niekto repasuje vstrekovače, niekto rieši DPF a to tiež nie sú lacné špásy. Niekto si kúpi nové a nekazí sa, ale na hodnote stratí za 4 roky tiež pekných pár tisíc
Primárne ale šlo o "ukážku" opotrebenia valcov napríklad. A dalšia vec je druh auta, možeš mať nové rozpočtové tak sa to začne sypať lebo sa šetrilo kde sa dalo, u áut vyššej triedy je uroven spracovania a kvalita použitých materialov trochu inde.
Preto by som si nekúpil Fiestu ST, ale určite radšej Focus ST
EDIT: meniť výfuk na Accorde za liter... No to by ma nenapadlo, v takom primitívnom prípade ako výfuk treba riešiť šikoveného človeka v servise a nie autorizák a mal by si to aj za 300€
A teraz chceš ísť ešte do modernejšieho auta, kde sa bez autorizáku skoro nepohneš. Ideš sám proti sebe
Ja sa riadim tým že nie je pre mna až tak podstatný výkon z objemu, treba sa pozrieť napríklad na nákladiaky, objem ako krava, výkon nič moc, ale natočí to miliony. Niekto si kúpi trebárs malé turbo, ano ide to, ale trvácnosť od toho očakávať môže len ten čo sa nevyzná. Bezporuchovosť nových áut je stavaná na obdobie záruky, potom im to je už úúúúúúplne jedno
Niekto mení turbo, niekto repasuje vstrekovače, niekto rieši DPF a to tiež nie sú lacné špásy. Niekto si kúpi nové a nekazí sa, ale na hodnote stratí za 4 roky tiež pekných pár tisíc
Primárne ale šlo o "ukážku" opotrebenia valcov napríklad. A dalšia vec je druh auta, možeš mať nové rozpočtové tak sa to začne sypať lebo sa šetrilo kde sa dalo, u áut vyššej triedy je uroven spracovania a kvalita použitých materialov trochu inde.
Preto by som si nekúpil Fiestu ST, ale určite radšej Focus ST
EDIT: meniť výfuk na Accorde za liter... No to by ma nenapadlo, v takom primitívnom prípade ako výfuk treba riešiť šikoveného človeka v servise a nie autorizák a mal by si to aj za 300€
A teraz chceš ísť ešte do modernejšieho auta, kde sa bez autorizáku skoro nepohneš. Ideš sám proti sebe
Ja sa riadim tým že nie je pre mna až tak podstatný výkon z objemu, treba sa pozrieť napríklad na nákladiaky, objem ako krava, výkon nič moc, ale natočí to miliony. Niekto si kúpi trebárs malé turbo, ano ide to, ale trvácnosť od toho očakávať môže len ten čo sa nevyzná. Bezporuchovosť nových áut je stavaná na obdobie záruky, potom im to je už úúúúúúplne jedno
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4770
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Subaru Impreza WRX alebo?
Za 300e ti to veru nikto nepozvara, lebo druhovyroba neexistuje. Nerez alebo OEM dualpipe proste tolko stoji. Byt to na mne, do modernejsieho auta nejdem. Najst stare rocniky bez priameho vstreku, hrdze a este aj s vykonom je velmi tazke. Casy ked sa za 600kupil jazdeny motor alebo sa do 2000e spravila full GO este aj s navysenim vykonu su uz nenavratne prec.
Moje vysnene auto je GT86.
Ale bol by to velky rozmar v aktualnej situacii.
Inak pozeram ake casy na skringu svihaju octavie RS a je to uctyhodne...je to sice rychly okruh ale beztak. Paci sa mi isto viac ako focus ( je aj drahsia cca tych 15) 2.0 tfsi je tu uz veky a oktafka na servis asi nebude porodna bolest. Len s takou kravou, cez ostrejsie zakruty to uz balet nebude.
Moje vysnene auto je GT86.
Ale bol by to velky rozmar v aktualnej situacii.
Inak pozeram ake casy na skringu svihaju octavie RS a je to uctyhodne...je to sice rychly okruh ale beztak. Paci sa mi isto viac ako focus ( je aj drahsia cca tych 15) 2.0 tfsi je tu uz veky a oktafka na servis asi nebude porodna bolest. Len s takou kravou, cez ostrejsie zakruty to uz balet nebude.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
Re: Subaru Impreza WRX alebo?
Prepáč ale toto je strašná hovadina, čo si napísal. Dnes si okrem Tesly a Indie nedovolí nikto vyrábať shity. Možno tak 15 rokov dozadu. A kvalita použitých materiálov bude rovnaká na Audi Q7 ako na VW Polo, to si môžeš byť istý. Pracujem nejaký ten rok v automotive, a s kľudným svedomím ti môžem povedať, že hociktorý nový Jaguar alebo Land Rover sa nemôže ani zďaleka rovnať CELKOVOU kvalitou VW Polo, Fiesta, Fabia atď. (samozrejme nejde o výbavu). O tom sa ani nemusíme baviť, že väčšina výrobcov ponúka 3-4 motory, ktoré potom predáva v 5 ich modeloch minimálne.Ivko napísal: ↑Pi 08. Máj, 2020, 21:57 Primárne ale šlo o "ukážku" opotrebenia valcov napríklad. A dalšia vec je druh auta, možeš mať nové rozpočtové tak sa to začne sypať lebo sa šetrilo kde sa dalo, u áut vyššej triedy je uroven spracovania a kvalita použitých materialov trochu inde.
Preto by som si nekúpil Fiestu ST, ale určite radšej Focus ST
CPU: i5 12600kf Cooler: NOCTUA NH-U12A Chromax Black MB: ASUS ROG STRIX B660-A GAMING D4 RAM: G.SKILL 32GB KIT DDR4 3600 MHz CL16 Trident Z RGB GPU: ASUS GeForce RTX 4060 Ti DUAL O8G SSD: Samsung 980 PRO 1TB + Kingston KC3000 NVMe 2TB + Crucial MX500 2TB SSD PSU: Corsair RM750x white CASE: Fractal Design Define 7 Compact White TG Mouse: Logitech G403 Prodigy HS: Microlab FC50 Monitor: Dell S2721DGFA OS: Win 10 64bit
- lepermessiah
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 2796
- Dátum registrácie: Št 30. Dec, 2010, 02:41
- Bydlisko: ZV
Re: Subaru Impreza WRX alebo?
no len ta opravim, ze veky je tu nazov, no nie technika .. EA113 (povodom stara 1.8T) a potom prisli EA888.1, EA888.2, EA888.3 a mam pocit ze aj ta tretia generacia uz ma nejaku emisnu modifikaciu pri 190HP verzii. tak ci tak, kazda generacia nieco "vylepsila" a nieco sa aj na ukor znizenia trenia a zvysenia efektivity zhorsilo co sa odolnosti tyka. EA888.3 su ale vseobecne celkom fajn, maloktory zere olej, pohon vysokotlakej pumpy je odolnejsi, zvody turba poriesene, ojnice v Rku zvladnu slusnu naloz a v pripade nejakeho hnusne pomaleho turba sa da dostat ten motor aj na 550HP/630Nm bez ich vymeny
Spoiler: ukázať
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4770
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Subaru Impreza WRX alebo?
Musim si to este nastudovat ale nejak pamatam, ze s3 mala kovane vnutro, gticko golf mal totozny motor a nove rsky sa cipuju cez 300ps, cize potencial tam bude.
Kumit123, presne taketo komentare ale aj Ivkove a podobne ma posuvaju nejakym sposobom vpred. Vdaka.
Stale ma hloda tak trosku Ff STcko mk2 po fl. Cenovo ak su v lepsom stave, tak okolo 10k, motor je kovadlina, krasny zvuk, potencial... Nieco by sa usetrilo na nejaky spolahlivy hltac km v kombi do buducna.
Kumit123, presne taketo komentare ale aj Ivkove a podobne ma posuvaju nejakym sposobom vpred. Vdaka.
Stale ma hloda tak trosku Ff STcko mk2 po fl. Cenovo ak su v lepsom stave, tak okolo 10k, motor je kovadlina, krasny zvuk, potencial... Nieco by sa usetrilo na nejaky spolahlivy hltac km v kombi do buducna.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
-
- Používateľ
- Príspevky: 1921
- Dátum registrácie: Pi 18. Sep, 2015, 00:29
- Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom
Re: Subaru Impreza WRX alebo?
Kimif123 : Ale vyrábajú shity a riadne. Dnes máš úplne normálne že si kúpiš nové auto a nemáš 30tkm a už búcha niečo v nápravách
Nejde len o použité materialy - napríklad také sedačky, no v Pole asi nebudeš mať sedačky ako u Q7, tak isto Fiesta nebude mať také kreslá ako Mondeo
To isté platí o podvozkoch Polo asi nefiltruje nerovnosti ako Passat = dostaneš presne tolko kolko si zaplatíš
scream: druhovýroba existovať nemusí, ale úplne bežne sa dajú zohnať UNI trubky na opravu výfukov, priame, uhlové, oblúkové https://aci.sk/univerzalne-diely-vyfuky ... tml?deep=2 Opravíš tú časť čo je vadná a ideš dalej. Alebo aj celý, zasa ten výfuk nie je samá "zákruta" že by s tým bolo roboty na tri dni
Práca servisákov zdražela, ale tiež záleží od toho ako komplikovane je niečo vyriešené, tam sa potom naťahuje čas potrebný na prácu a každú hodinu treba zaplatiť
Nejde len o použité materialy - napríklad také sedačky, no v Pole asi nebudeš mať sedačky ako u Q7, tak isto Fiesta nebude mať také kreslá ako Mondeo
To isté platí o podvozkoch Polo asi nefiltruje nerovnosti ako Passat = dostaneš presne tolko kolko si zaplatíš
scream: druhovýroba existovať nemusí, ale úplne bežne sa dajú zohnať UNI trubky na opravu výfukov, priame, uhlové, oblúkové https://aci.sk/univerzalne-diely-vyfuky ... tml?deep=2 Opravíš tú časť čo je vadná a ideš dalej. Alebo aj celý, zasa ten výfuk nie je samá "zákruta" že by s tým bolo roboty na tri dni
Práca servisákov zdražela, ale tiež záleží od toho ako komplikovane je niečo vyriešené, tam sa potom naťahuje čas potrebný na prácu a každú hodinu treba zaplatiť
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4770
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Subaru Impreza WRX alebo?
Teoria je jedna vec, prax druha. Ludia su lenivi, doslova mi bolo povedane, ze radsej vymeni 5 vyfukov na felicii ako sa srat s tymto, lebo bude mat za to rovnake peniaze. Ten vyfuk bol v stave, ze trebalo novy catback.
Pozrel som si zo srandy nejake info o corse opc a nejakych dlasich autach... Tam sa serie asi vsetko pod kaptou ...
Ja si neviem predstavit, ze si toto kupi niekto za plnu cenu a potom mu to skape mimo zaruky...
Pozrel som si zo srandy nejake info o corse opc a nejakych dlasich autach... Tam sa serie asi vsetko pod kaptou ...
Ja si neviem predstavit, ze si toto kupi niekto za plnu cenu a potom mu to skape mimo zaruky...
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
Re: Subaru Impreza WRX alebo?
Zaruka ale tiež nie je žiadna... "záruka"..
Na YT je video "Černé ovce - Požár zánovního auta" kde zhorelo auto v zaruke a zaruka - nezaruka, každý dal od toho ruky preč.
Nepomohla ani havarijná poistka ani 7r záruka Pánovi zhorelo na ceste nové auto v záruke a nikto za to nemôže
s FF mk2.5 ST neurobíš zle. vzhľadom na relatívne "unikátny" motor jeho cena nepôjde až tak dole a ten zvuk nemá žiadny iný hot-hatch
Na YT je video "Černé ovce - Požár zánovního auta" kde zhorelo auto v zaruke a zaruka - nezaruka, každý dal od toho ruky preč.
Nepomohla ani havarijná poistka ani 7r záruka Pánovi zhorelo na ceste nové auto v záruke a nikto za to nemôže
s FF mk2.5 ST neurobíš zle. vzhľadom na relatívne "unikátny" motor jeho cena nepôjde až tak dole a ten zvuk nemá žiadny iný hot-hatch
-
- Používateľ
- Príspevky: 1921
- Dátum registrácie: Pi 18. Sep, 2015, 00:29
- Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom
Re: Subaru Impreza WRX alebo?
Nerozumiem prečo sa obzeráš po dalšom malom aute ako máš teraz, iba výkonnejšie.
Keby si to chcel hlavne na blbnutie, slalom tak prečo nie, ale ty chceš predsa trošku univerzál.
Na blbnutie by som to riešil lacným autom, čo by som ešte vykuchal kvôli váhe a k nemu niečo dalšie, kde už nemusím riešiť či to je dostatočne zábavné.
Za +-3000€ kúpiš napríklad Clio II Sport s 2.0i 124kW (sú aj iné výkonové varianty), alebo P206 S16 - ten aj za menej a môžeš sa chodiť vyblbnúť a keby sa náhodou čosi stalo tak ťa nebude srať že si rozbil auto za 15000€. Ked z takého auta vyhádžeš zbytočnosti tak ušetríš dalších 100kg na váhe
Keby si to chcel hlavne na blbnutie, slalom tak prečo nie, ale ty chceš predsa trošku univerzál.
Na blbnutie by som to riešil lacným autom, čo by som ešte vykuchal kvôli váhe a k nemu niečo dalšie, kde už nemusím riešiť či to je dostatočne zábavné.
Za +-3000€ kúpiš napríklad Clio II Sport s 2.0i 124kW (sú aj iné výkonové varianty), alebo P206 S16 - ten aj za menej a môžeš sa chodiť vyblbnúť a keby sa náhodou čosi stalo tak ťa nebude srať že si rozbil auto za 15000€. Ked z takého auta vyhádžeš zbytočnosti tak ušetríš dalších 100kg na váhe