faugusztin napísal:1) A1 Ring: The grandstands and pit buildings were demolished in 2004, rendering the track unusable for any motorsport category.
O tomto som vedel, preto som aj napísal, že ho zavreli. BTW: Má sa na nom znova jazdiť DTM..
faugusztin napísal:2) Donnington: Anglicka velka cena sa mala jazdit prave tam, ale majitel okruhu v podstate skrachoval, resp. nedokazal zohnat dostatok penazi. Specifikacie trati pre Moto GP a F1 sa vo velkom lisia, nemozes len tak zobrat akykolvek okruh a dat tam F1.
Viem, problém bol, že očakávali omnoho väčšiu finančnú podporu zo súkromného sektora. Trať sa vrátila po bakrote pred rokom do rúk pôvodných majitelov a tým to haslo...
faugusztin napísal:3) zvysne UK trate - v kazdom state sa smie jazdit iba jedna velka cena, vynimkou je Velka cena Europy (ked sa jazdi) a Monako (lebo Francuzi mavaju svoj vlastny okruh).
Je mi to jasné, ale prečo sakra nevyberú iný okruh, ako Silverstone, už je to fakt nuda... Monako nie je Francúzsko. Ako výnimku by som skôr použil San Marino, ktorého okruh sa nachádza na území Talianska, nie San Marina.
killswitch napísal:to nie je pravda. kazdy predsa vie, ze by ho jeden zavod do roka neuzivil. staci pozriet na navstevnost na novych okruhoch
Silno pochybujem... Je to niečo ako olympiáda a pričom automobilový šport je asi najstratovejší zo všetkých športov, nemyslím si, že okruhy si na tom nejak Extra zarábajú... Pričom, OK, najlacnejší lístok na formulu je 120 Euro, ale to je asi fakt maximum a pri ostatných sériách majú problém nalákať dostatok divákov...
lezgy napísal:zacina sa uvazovat uz aj nad brzdami
Na brzdy sa už odkazovalo mnoho jazdcov. Problém je, že ikeď podla prísných pravidiel môže mať F1 úplne malé kotúčiky (v porovnaním s lepším autom v strednej vyššej triede), no napriek tomu vie brzdiť neuveritelne rýchlo. Preto predbiehanie "na brzdy" je prakticky nemožné. Formula brzdí pred zákrutou na príliš krátkom úseku na to, aby monopost za ňou stihol prebrzdiť zákrutu po vnútornej stope tak, aby sa dostal pred ňu.
faugusztin napísal:
Hockenheim a Nurburgring sa striedaju, resp. predtym bol tusim Hockenheim Velka cena Europy
Dokým bývala VC Európy v Nemecku, vždy bola na Nurburgringu. Striedanie VC Nemecka prišlo až po 2007...
Problém je, že tie okruhy sú stavané tak, aby sa jazdcom na nich lahko jazdilo, Série zákrut sú vždy dizajnované tak, aby si jednoducho musel zabrzdiť len pred prvou a ostatnými sa prevezieš... Ja viem, že dávať ostrí zlom v polovičke oblej zákruty je masová vražda jazdcov, ale aspoň by tá zákruta nebola fádna... Napríklad v Bahrajne neviem z prenosu niekedy spoznať zákruty, jednoducho sa príliš podobajú... A hlavne teraz čo tam použili inú variaciu trate, to ešte viac dokazili. "Nová" časť je hrbolatá, zákruty sú tam iba "dolava-doprava-dolava-doprava...". Jednoducho tu chýba fantázia...
Jasné, potrebujeme bezpečné trate, velké výjazdové zóny... bla, bla bla.. To je problém spraviť lomenú zákrutu a po jej krajoch vysadiť trávičku a až dalej od trate by bol znova asfalt? Ale, mal by som už prestať lamentovať... Ak budú ďalšie preteky také, ako v Austrálii, tak sa máme na čo tešiť...