Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €
nie, nemam - V6tky maju krajsi zvuk ako trojvalce, to asi vacsina z nas ovlada. O nejakych zavaznych problemoch neviem ale kvoli objektivite musime povedat ze som ani ziadne nehladal a ani som taky motor v zivote nevidel rozobraty cize neviem posudit. Predpokladam ale ze rozvody to ma trosku hrubsie ako retiazka na hajzli teda 1.2http ktore preskakovali samy od radosti ked si zaparkoval auto dole brehom - to sa fakt dialo.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €
Trochu nadhladu by ti nezaskodilo. Preco myslis, ze 1l ecoboost vyhral dvakrat po sebe ocenenie motor roka? Nie kazdy ma na to "brkat" (absolutne netusim co to slovo znamena ) sa po meste na 2,5 litry tak aby mu pohonne latky zobrali polovicu vyplaty.mp3turbo napísal:ale nie, fakt az uzasnych 120.000km bez poruchy ? Ty more skoro mi zabehlo...
Musis pochopit ze su proste ludia ktori 1.0i a 1.2i k0k0tiny neznasaju a nikdy znasat nebudu. Teraz brkam po najzapchatejsom meste v Bratislave na 2.5 litri a dalsi voz bude minimalne sesthrncek, to znamena v znacke ktoru ja oblubujem minimalne 3.3 liter. Benzin samozrejme. Ked to nevyjde, najblizsia mozna volba je Pentastar... pozri si ake su to motory.
Darmo mi budes ponukat uzasne ekobuuuuusty co maju az 120.000km a este stale ziju.
Zoom si postavil hlavu ze on proste jedna-sestku s turbom nechce. Ked zaplatis hentake prachy, ani sa necudujem - ked kupujes ojazdenu fabiu za 2500 lebo viac neni, tak musis zobrat co je na trhu. Aj s mnohymi kompromismi.
Co sa tyka najazdu, neviem kolko by si chcel mat najazdene za obdobie odkedy sa tieto motory ponukaju. Nabuduce treba pri pisani aj rozmyslat, nie len sa vystatovat "brkanim" po meste.
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €
>> Preco myslis, ze 1l ecoboost vyhral dvakrat po sebe ocenenie motor roka?
pretoze o tom rozhoduje ODBORNA NOVINARSKA banda pripadne v najlepsom pripade ODBORNA VEREJNOST pricom aj jedna aj druha skupina ludi ma take vacsie hovno ale rozhodne nie konstrukterske znalosti ?
Tak napriklad preto. Pokial nedokazes zmenit materialove inzinierstvo z tyzdna na tyzden, nedokazes nic spravit s tym ze na tak sialene malom priestore nahromadit take obrovske kvantum tepla ako dokazes zo 125 konoveho vykonu pri 1.0i proste nemozes ukočírovať. To sa proste neda. Co z toho vyplyva ked motor nedokaze zvladnut svoj tepelny management ?
To ze ekobuust vyhral motor roka ma zaujima asi rovnako, ako teba demonstracie na Ukrajine a horiaci policajti. Pred takmer 20 rokmi som jazdil na Felicii po meste za sedem litrov, dnes Ekobooouuuusty jazdia za 6.5 v tom istom meste. Pokrok jak svina !! Akurat ze na tej felicii som nemal turbo, priamovstrek, zaluzie na chladici, egr ventil, dpf hadam aj v benzine (ktory vsetci setrilkovia prevrtaju alebo inak "vyriesia" a zachvilu bude rakovina tak bezna ako chripka), nemal som tam dvojhmoty a vyvazovacie hriadele namiesto normalneho stvrteho valca na skultivovanie chodu neskrotitelneho motora... co su vsetko mnoho-sto-eurove opravy ked na to pride. Od 2002 som jazdil na 1.6i oktavii 55kW po Bratislave a to celych 5 rokov za radovo sest a pol litra, v zime kusok viac (okolo 7.5). Myslis ze 1.0 ekobuuuust bude jazdit za tri ? Asi nie.
Neviem za kolko jazdi Fiesta v meste a medzi nami dievcatami, ani trochu ma to nezaujima. Dvaja kolegovia sediaci rovno pri mne maju zrovna fiesty, jeden ju kupoval novu za 430.000 korun - to mi pride ako nerozum. 1.4i. Mozem sa ich opytat za kolko jazdia ale ma to proste nezaujima. Nech si jazdia za 5 litrov (to je nemozne v Bratislave a zapchach), ale nech. Ja som oktaviu kupil za 150.000 korun, predal za 90.000 korun po 5 rokoch, na servise padlo asi 25.000 lebo na tom aute sa nema co pokazit. Ten kolega co kupil pred necelymi 5 rokmi (teraz bol na STKcke) novu 430000 fijestu ju dnes preda za kolko ? Asi tak za 4500 max 5000eur (autobazar.eu rychly nastrel). Ze ma styri faktury z autorizovaneho servisu na vymenu filtrov a pritom ten jeho bol cierny jak uhlie ked sme ho vybrali tiez nevadi, to su drobne.
Kolko stratil na hodnote ? Kolko usetril na palive oproti mojej oktavii ? Ze ma mensie auto do ktoreho sa je problem natrepat radsej vobec neriesime. Kolko zaplatil autorizakom za garancne prehliadky ktore su uplne nahovno ? Kto z nas dvoch je na tom lepsie co sa tyka penazi ?
Videl si niekedy rozobraty 1.2htp, najoblubenejsi motor Slovače ? Keby si tomu len trosku rozumel, tak by si hadam isiel vyhodit do vzduchu fabriku v Boleslavi a NIKDY BY SI NIKTO TUTO "vec" NEMOHOL KUPIT ked ma len za hrasok zdraveho rozumu . A vidis, je to fenomenalny uspech napriek vsetkemu takze odborna verejnost rozum nema. Ten motor je mozno aj vrchol konstrukterskeho desu a debilizmu, mam dojem ze nikdy nic take strasne v historii automobilizmu nevzniklo a to na rozdiel od teba som mal rozobrate dvojtakty z Wartburgu 353. HTP ma desat konstrukterskych teda systemovych/designovych chyb, z toho su len styri fatalne. Ziadny iny takyto motor nepoznam a tym tvrdim ze neexistuje.
Nejaky iny zaver ?
Kontrolna otazka : preco nikdy nevyhral motor roka BMW 6.0i, 5.0i alebo 4.4i co sa montoval od roku 1994 ? Su to zle motory ? Su to horsie motory ako 1.0i ekobuuuust ? Toto su "rozhodovacie faktory" sefe...
Jedina vec co ludia vedia je MYSLIET SI ze cim mensi objem, tym mensia spotreba. To je cele. Garantujem ti, ze ked pride motor 0.8i biturbo, tak sa stane motorom roku. A potom za nim 0.6i triturbo.
edit : ako je mozne ze novinari zverejnili clanok kde porovnavaju udavane a dosiahnute spotreby na starych, asi 10 rocnych autach (bola tam Primera 2.0i 2001) a novych tragacoch, kde stare auta dosiahli na desatinu presne to co pisal vyrobca ale nejakym zazrakom vsetky nove tragace kde bol Turan a tusim Quassuahkai dosiahli s prehladom liter a pol navrch oproti tomu co vyrobca pise ?
Zaujimave, ze ?
pretoze o tom rozhoduje ODBORNA NOVINARSKA banda pripadne v najlepsom pripade ODBORNA VEREJNOST pricom aj jedna aj druha skupina ludi ma take vacsie hovno ale rozhodne nie konstrukterske znalosti ?
Tak napriklad preto. Pokial nedokazes zmenit materialove inzinierstvo z tyzdna na tyzden, nedokazes nic spravit s tym ze na tak sialene malom priestore nahromadit take obrovske kvantum tepla ako dokazes zo 125 konoveho vykonu pri 1.0i proste nemozes ukočírovať. To sa proste neda. Co z toho vyplyva ked motor nedokaze zvladnut svoj tepelny management ?
To ze ekobuust vyhral motor roka ma zaujima asi rovnako, ako teba demonstracie na Ukrajine a horiaci policajti. Pred takmer 20 rokmi som jazdil na Felicii po meste za sedem litrov, dnes Ekobooouuuusty jazdia za 6.5 v tom istom meste. Pokrok jak svina !! Akurat ze na tej felicii som nemal turbo, priamovstrek, zaluzie na chladici, egr ventil, dpf hadam aj v benzine (ktory vsetci setrilkovia prevrtaju alebo inak "vyriesia" a zachvilu bude rakovina tak bezna ako chripka), nemal som tam dvojhmoty a vyvazovacie hriadele namiesto normalneho stvrteho valca na skultivovanie chodu neskrotitelneho motora... co su vsetko mnoho-sto-eurove opravy ked na to pride. Od 2002 som jazdil na 1.6i oktavii 55kW po Bratislave a to celych 5 rokov za radovo sest a pol litra, v zime kusok viac (okolo 7.5). Myslis ze 1.0 ekobuuuust bude jazdit za tri ? Asi nie.
Neviem za kolko jazdi Fiesta v meste a medzi nami dievcatami, ani trochu ma to nezaujima. Dvaja kolegovia sediaci rovno pri mne maju zrovna fiesty, jeden ju kupoval novu za 430.000 korun - to mi pride ako nerozum. 1.4i. Mozem sa ich opytat za kolko jazdia ale ma to proste nezaujima. Nech si jazdia za 5 litrov (to je nemozne v Bratislave a zapchach), ale nech. Ja som oktaviu kupil za 150.000 korun, predal za 90.000 korun po 5 rokoch, na servise padlo asi 25.000 lebo na tom aute sa nema co pokazit. Ten kolega co kupil pred necelymi 5 rokmi (teraz bol na STKcke) novu 430000 fijestu ju dnes preda za kolko ? Asi tak za 4500 max 5000eur (autobazar.eu rychly nastrel). Ze ma styri faktury z autorizovaneho servisu na vymenu filtrov a pritom ten jeho bol cierny jak uhlie ked sme ho vybrali tiez nevadi, to su drobne.
Kolko stratil na hodnote ? Kolko usetril na palive oproti mojej oktavii ? Ze ma mensie auto do ktoreho sa je problem natrepat radsej vobec neriesime. Kolko zaplatil autorizakom za garancne prehliadky ktore su uplne nahovno ? Kto z nas dvoch je na tom lepsie co sa tyka penazi ?
Videl si niekedy rozobraty 1.2htp, najoblubenejsi motor Slovače ? Keby si tomu len trosku rozumel, tak by si hadam isiel vyhodit do vzduchu fabriku v Boleslavi a NIKDY BY SI NIKTO TUTO "vec" NEMOHOL KUPIT ked ma len za hrasok zdraveho rozumu . A vidis, je to fenomenalny uspech napriek vsetkemu takze odborna verejnost rozum nema. Ten motor je mozno aj vrchol konstrukterskeho desu a debilizmu, mam dojem ze nikdy nic take strasne v historii automobilizmu nevzniklo a to na rozdiel od teba som mal rozobrate dvojtakty z Wartburgu 353. HTP ma desat konstrukterskych teda systemovych/designovych chyb, z toho su len styri fatalne. Ziadny iny takyto motor nepoznam a tym tvrdim ze neexistuje.
Nejaky iny zaver ?
Kontrolna otazka : preco nikdy nevyhral motor roka BMW 6.0i, 5.0i alebo 4.4i co sa montoval od roku 1994 ? Su to zle motory ? Su to horsie motory ako 1.0i ekobuuuust ? Toto su "rozhodovacie faktory" sefe...
Jedina vec co ludia vedia je MYSLIET SI ze cim mensi objem, tym mensia spotreba. To je cele. Garantujem ti, ze ked pride motor 0.8i biturbo, tak sa stane motorom roku. A potom za nim 0.6i triturbo.
edit : ako je mozne ze novinari zverejnili clanok kde porovnavaju udavane a dosiahnute spotreby na starych, asi 10 rocnych autach (bola tam Primera 2.0i 2001) a novych tragacoch, kde stare auta dosiahli na desatinu presne to co pisal vyrobca ale nejakym zazrakom vsetky nove tragace kde bol Turan a tusim Quassuahkai dosiahli s prehladom liter a pol navrch oproti tomu co vyrobca pise ?
Zaujimave, ze ?
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €
http://www.autembezpecne.cz/cz/s40/c143 ... ji-vyrobci
uz len ten nadpis vidim a je mi zle:
http://www.autembezpecne.cz/cz/s40/Test ... i-spotrebu
Podle údajů výrobce má v průměru polykat necelých šest litrů benzinu na sto kilometrů. Žádný jiný motor nabízený k novému rapidu "nežere" podle mladoboleslavské továrny více.
Dvoutýdenní test ukončila Škoda Rapid Spaceback 1,2 MPI se spotřebou sedm litrů.
Na dálnici se její apetit pohyboval okolo osmi litrů, na okreskách neklesal pod šest litrů.
za sedem litrov jazdi Mazda 626 2.0i z roku 1996 ktoru mame dodnes. A prosim ta neskusaj so mnou porovnavat kultivovanost chodu motorov... v tom aute je povodny klimakompresor, starter, alternator, dokonca este aj spojka je original z vyroby. A teraz si zrataj kolko penazi usetris na ekooboooooste.
Smer akym sa ubera Zoom a jeho volby sa mne osobne velmi pacia. Vybera si taku techniku na ktoru moze najmenej doplatit pocas vlastnictva.
Som zvedavy ako to dopadlo.
uz len ten nadpis vidim a je mi zle:
http://www.autembezpecne.cz/cz/s40/Test ... i-spotrebu
Podle údajů výrobce má v průměru polykat necelých šest litrů benzinu na sto kilometrů. Žádný jiný motor nabízený k novému rapidu "nežere" podle mladoboleslavské továrny více.
Dvoutýdenní test ukončila Škoda Rapid Spaceback 1,2 MPI se spotřebou sedm litrů.
Na dálnici se její apetit pohyboval okolo osmi litrů, na okreskách neklesal pod šest litrů.
za sedem litrov jazdi Mazda 626 2.0i z roku 1996 ktoru mame dodnes. A prosim ta neskusaj so mnou porovnavat kultivovanost chodu motorov... v tom aute je povodny klimakompresor, starter, alternator, dokonca este aj spojka je original z vyroby. A teraz si zrataj kolko penazi usetris na ekooboooooste.
Smer akym sa ubera Zoom a jeho volby sa mne osobne velmi pacia. Vybera si taku techniku na ktoru moze najmenej doplatit pocas vlastnictva.
Som zvedavy ako to dopadlo.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €
K tym spotrebam len tolko, ze svajciarsky autoklub objavil teplu vodu. Ono aj redakcie casto objavuju takuto teplu vodu, akurat akosi nemaju potrebu to uviest pri recenzii do minusov.
Co som si vsimol, tak realnejsie spotreby, resp. celkom realne sa clovek docita na US strankach vyrobcov, kde sa testuje inou metodikou a udaje su az prekvapivo realne. Napr. Jetta TDI 7,6 v meste a 5,1 dialnica. Ta ista Jetta ma v europe udavanu mestsku spotrebu 6,7 a mimo mesta 4,5. Ze su spotreby v mestach rozdielne este trochu pochopim, kedze v US su trochu inak robene mesta a mas v centre prakticky na kazdom rohu semafor, mimo hlavnych ciest vsade STOPky. Cize TEORETICKY viac rozbiehania. Ale mimo mesto rozdiel 6 dcl mi pride nejako vela, pretoze aj oni maju mimo mesta 90tku (55mph) a na dialniciach 115 - 135 (70-85mph). Haluz no. Niekto ma tu metodiku zlu a ja zacinam tusi, kto ...
Co som si vsimol, tak realnejsie spotreby, resp. celkom realne sa clovek docita na US strankach vyrobcov, kde sa testuje inou metodikou a udaje su az prekvapivo realne. Napr. Jetta TDI 7,6 v meste a 5,1 dialnica. Ta ista Jetta ma v europe udavanu mestsku spotrebu 6,7 a mimo mesta 4,5. Ze su spotreby v mestach rozdielne este trochu pochopim, kedze v US su trochu inak robene mesta a mas v centre prakticky na kazdom rohu semafor, mimo hlavnych ciest vsade STOPky. Cize TEORETICKY viac rozbiehania. Ale mimo mesto rozdiel 6 dcl mi pride nejako vela, pretoze aj oni maju mimo mesta 90tku (55mph) a na dialniciach 115 - 135 (70-85mph). Haluz no. Niekto ma tu metodiku zlu a ja zacinam tusi, kto ...
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €
presne tak.
A to este nespominame Hjundaj a Kiju ci ktori dvaja to boli, co musia zaplatit stovky milionov odskodne svojim zakaznikom za to, ze ich vozy nedosiahnu udavane cisla. Wau. Si to viem predstavit u nas v Europe... kazdy zakaznik jazdi inak, ine trasy, inym sposobom, a napriek tomu automobilky dostali na papulu.
Uz by sa to zislo aj u nas. Lebo ja na rozdiel od mnohych z vas viem ako vyzera metodika na vypocet spotreby v Europe, diktovana europskym spolocenstvom. Cely ten vypocet je proste simulacia, ziadne realne cesty sa nejazdia, proste labák. A kedze vyrobcovia maju vela moc vela penazi a je to sialene silny priemysel na nasom kontinente, vitajte v lobby. A vitajte v realite.
Ekobooust s udavanou spotrebou cojaviemkolko 5.2l v meste moze mat v reali kludne 6.9 len tak fikne.
A to este nespominame Hjundaj a Kiju ci ktori dvaja to boli, co musia zaplatit stovky milionov odskodne svojim zakaznikom za to, ze ich vozy nedosiahnu udavane cisla. Wau. Si to viem predstavit u nas v Europe... kazdy zakaznik jazdi inak, ine trasy, inym sposobom, a napriek tomu automobilky dostali na papulu.
Uz by sa to zislo aj u nas. Lebo ja na rozdiel od mnohych z vas viem ako vyzera metodika na vypocet spotreby v Europe, diktovana europskym spolocenstvom. Cely ten vypocet je proste simulacia, ziadne realne cesty sa nejazdia, proste labák. A kedze vyrobcovia maju vela moc vela penazi a je to sialene silny priemysel na nasom kontinente, vitajte v lobby. A vitajte v realite.
Ekobooust s udavanou spotrebou cojaviemkolko 5.2l v meste moze mat v reali kludne 6.9 len tak fikne.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €
Dostal som sa po zmienku o Oktavii a dalej som ani necital. A to porovnanie Felicie s novym Focusom to snad nemyslis vazne.mp3turbo napísal:>> Preco myslis, ze 1l ecoboost vyhral dvakrat po sebe ocenenie motor roka?
...
Zaujimave, ze ?
Celkovo je mi fuk co si o tych autach myslis ty, zaujimalo ma co Zoom-ovi na tych autach vadi. Ci su to len predsudky alebo nieco konkretne.
Inak co sa tyka spotreby, tak pozerat na udavanu spotrebu od vyrobcu je naozaj hlupost. Ked ma zaujima spotreba tak realnejsi udaj je na www.spritmonitor.de.
Spoiler: ukázať
-
- Nový používateľ
- Príspevky: 184
- Dátum registrácie: Št 11. Nov, 2004, 14:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €
Myslim ze Zoom ma na podobne "motory" velmi podobny nazor.
mp3turbo ti velmi konretne napisal preco nie, zatial co ja som este nevidel ziaden podstatny argument preco ano.
Ja sa takisto vzdy v duchu pousmejem ked idem po D1 a do oci mi bije bigboard s reklamou na "motor roka" a jedine co ma napadne je, ze sme ale dopadli ked motorom roka je oturbeny litrovy trojvalec ...
K tomu vitazstvu asi takto - http://finweb.hnonline.sk/anketa-auto-r ... oky-602033
mp3turbo ti velmi konretne napisal preco nie, zatial co ja som este nevidel ziaden podstatny argument preco ano.
Ja sa takisto vzdy v duchu pousmejem ked idem po D1 a do oci mi bije bigboard s reklamou na "motor roka" a jedine co ma napadne je, ze sme ale dopadli ked motorom roka je oturbeny litrovy trojvalec ...
K tomu vitazstvu asi takto - http://finweb.hnonline.sk/anketa-auto-r ... oky-602033
MB: ASRock 890GX EXTREME3 CPU: AMD Phenom II X6 1055T + Gelid Tranquillo
RAM: 2 x Corsair XMS3 4GB (Kit 2x2GB) 1600MHz DDR3, CL9
VGA: Gainward GT240 1024MB GDDR5 SSD: Intel X25-V 40GB HDD: Samsung SpinPoint F3 1TB
Zdroj: Seasonic S12II-520 Case: Antec 300 LCD: Samsung 2443BW
RAM: 2 x Corsair XMS3 4GB (Kit 2x2GB) 1600MHz DDR3, CL9
VGA: Gainward GT240 1024MB GDDR5 SSD: Intel X25-V 40GB HDD: Samsung SpinPoint F3 1TB
Zdroj: Seasonic S12II-520 Case: Antec 300 LCD: Samsung 2443BW
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €
>> Dostal som sa po zmienku o Oktavii a dalej som ani necital
co je na ludoch najhorsie, nevedomost alebo nezaujem ?
"neviem a je mi to jedno".
Ako chces diskutovat a argumentovat ked nevies o com je diskusia ? Jazdil som na oktavii lebo na lepsie som nemal prachy, nehanbim sa na to ani trochu, spomienky vynikajuce, spolahlivost fenomenalna bez jedineho zavahania.
Velmi nahovno si cital aj to malo co si vobec cital pretoze ja som o Focuse vobec nepisal a ty hovoris ze som porovnaval Feliciu s Focusom. Ach jaj, ludia... neviem a je mi to jedno. Nie ste schopni prijimat informacie nedajboze ich spracovat a porozumiet.
A ked sme uz pri tom : v mojom porovnani neslo o technicke porovnanie aut, len o spotrebu. Povedal som ze pred 20 rokmi bola spotreba velmi podobna tej dnesnej, prakticky takmer taka ista. Je jasne ze 20 rokov dozadu auta sa nedaju s dnesnymi porovnavat z hladiska vybavy atd. Rec bola o spotrebe a predtym o spolahlivosti.
Uvedom si kto voli auto roka a motor roka. Novinari ? Taki ktori maju rovnako malo casu a uponahlane nazory A VNIMANIE ako ty ? Alebo "odborna verejnost" s rovnakou neschopnostou citat, prijimat informacie a rozumiet im ?
Tak preto je ekobooost motor roka. V case kedy bol zvoleny na nom nikto MASOVO VO VELKOM nejazdil. Ale uz vsetci vedeli ze je uplne najviac fasa. Gratulujem !! Ovce. Sproste stado.
co je na ludoch najhorsie, nevedomost alebo nezaujem ?
"neviem a je mi to jedno".
Ako chces diskutovat a argumentovat ked nevies o com je diskusia ? Jazdil som na oktavii lebo na lepsie som nemal prachy, nehanbim sa na to ani trochu, spomienky vynikajuce, spolahlivost fenomenalna bez jedineho zavahania.
Velmi nahovno si cital aj to malo co si vobec cital pretoze ja som o Focuse vobec nepisal a ty hovoris ze som porovnaval Feliciu s Focusom. Ach jaj, ludia... neviem a je mi to jedno. Nie ste schopni prijimat informacie nedajboze ich spracovat a porozumiet.
A ked sme uz pri tom : v mojom porovnani neslo o technicke porovnanie aut, len o spotrebu. Povedal som ze pred 20 rokmi bola spotreba velmi podobna tej dnesnej, prakticky takmer taka ista. Je jasne ze 20 rokov dozadu auta sa nedaju s dnesnymi porovnavat z hladiska vybavy atd. Rec bola o spotrebe a predtym o spolahlivosti.
Uvedom si kto voli auto roka a motor roka. Novinari ? Taki ktori maju rovnako malo casu a uponahlane nazory A VNIMANIE ako ty ? Alebo "odborna verejnost" s rovnakou neschopnostou citat, prijimat informacie a rozumiet im ?
Tak preto je ekobooost motor roka. V case kedy bol zvoleny na nom nikto MASOVO VO VELKOM nejazdil. Ale uz vsetci vedeli ze je uplne najviac fasa. Gratulujem !! Ovce. Sproste stado.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €
Od zaciatku sa tu bavime o ecobooste vo Focuse, a ty si porovnaval Feliciu s Ecoboostom, prepac ale krystalovu gulu som si zabudol doma, tak som nejak nevedel uhadnut, ktore konkretne auto mas na mysli. Napadol ma hned Focus.
Co sa tyka spotreby aut starych a tych dnesnych. Myslim, ze uznas, ze spotreba zavisi vo velkej miere aj od vahy auta. Tak ked porovnavas spotrebu, ber do uvahy aj to, ze dnesne auta maju takmer dvojnasobnu vahu oproti tym starym.
A teraz pre Vas oboch (mp3.turbo + Fero_Chorda): pytal som sa ake konkretne problemy mate s tym autom/motormi, ale jedine coho som sa dockal je nadavanie/predsudky, ze to ma maly objem. Jazdili ste v tom aute? Osobne nie som tiez zastanca maloobjemovych motorov, ale fakt je, ze tie auta jazdia lepsie ako ako atmosfery bez turba s vyssim objemom (1.6, 1.8 a mozno aj 2liter) a pokial clovek netlaci na pilu tak ma ten motor aj lepsiu spotrebu. Toto je overeny fakt, nie len nejaka moja dohada (od majitelov, ktory tie auta maju).
Tiez by som mal najradsej benzinovy sest valec bez turba, ale v dnesnej dobe sa take auta uz vytracaju a sudruhovia z EU s ich ekoterorizmom nas nutia prechadzat na rozne oturbene "malorazky".
A este jedna vec. prosim vas, odpustite si to urazanie ludi, ktori nezdielaju podobny nazor ako vy, myslim, ze je to zbytocne a trochu detinske.
Co sa tyka spotreby aut starych a tych dnesnych. Myslim, ze uznas, ze spotreba zavisi vo velkej miere aj od vahy auta. Tak ked porovnavas spotrebu, ber do uvahy aj to, ze dnesne auta maju takmer dvojnasobnu vahu oproti tym starym.
A teraz pre Vas oboch (mp3.turbo + Fero_Chorda): pytal som sa ake konkretne problemy mate s tym autom/motormi, ale jedine coho som sa dockal je nadavanie/predsudky, ze to ma maly objem. Jazdili ste v tom aute? Osobne nie som tiez zastanca maloobjemovych motorov, ale fakt je, ze tie auta jazdia lepsie ako ako atmosfery bez turba s vyssim objemom (1.6, 1.8 a mozno aj 2liter) a pokial clovek netlaci na pilu tak ma ten motor aj lepsiu spotrebu. Toto je overeny fakt, nie len nejaka moja dohada (od majitelov, ktory tie auta maju).
Tiez by som mal najradsej benzinovy sest valec bez turba, ale v dnesnej dobe sa take auta uz vytracaju a sudruhovia z EU s ich ekoterorizmom nas nutia prechadzat na rozne oturbene "malorazky".
A este jedna vec. prosim vas, odpustite si to urazanie ludi, ktori nezdielaju podobny nazor ako vy, myslim, ze je to zbytocne a trochu detinske.
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €
>> Myslim, ze uznas, ze spotreba zavisi vo velkej miere aj od vahy auta.
isteze.
>> Tak ked porovnavas spotrebu, ber do uvahy aj to, ze dnesne auta maju takmer dvojnasobnu vahu oproti tym starym.
dvojnasobnu ? Odkial doriti na tieto nazory chodis ?! Sotvakedy mali auta menej ako 1400kilo, takze podla tvojej vety dnesne maju takmer 2800 ze ?
Porovnaj nam prosim vahu Ocktávia 1.6i 55kW 2001, Ford Focus 2010/2014 podla tvojho vyberu, Mazda 626 2.0i 1996, Ford Fiesta 1.0i 2010/2014 a Felicia 1.6i 1997.
isteze.
>> Tak ked porovnavas spotrebu, ber do uvahy aj to, ze dnesne auta maju takmer dvojnasobnu vahu oproti tym starym.
dvojnasobnu ? Odkial doriti na tieto nazory chodis ?! Sotvakedy mali auta menej ako 1400kilo, takze podla tvojej vety dnesne maju takmer 2800 ze ?
Porovnaj nam prosim vahu Ocktávia 1.6i 55kW 2001, Ford Focus 2010/2014 podla tvojho vyberu, Mazda 626 2.0i 1996, Ford Fiesta 1.0i 2010/2014 a Felicia 1.6i 1997.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €
Úúha, co, nevychádza ti presviedcanie argumentami tak zacinas pouzivat vulgarizmy? Pisal som takmer. Spomínal si 20 rocne auta a tie, ktore si vymenoval ty su takmer z polovice tak stare. Napr. tvoja spominana Felicia mala myslim cca 900kg, dnesne auta nemaju problem mat 1,4-1,5 tony, co podla mna moze spadať do kategorie "takmer".
Ale nechajme to, evidentne mi nevies dat normalny argument. Stale len reagujes na to co napisem a tu hlavnú otazku ignorujes.
Ale nechajme to, evidentne mi nevies dat normalny argument. Stale len reagujes na to co napisem a tu hlavnú otazku ignorujes.
Spoiler: ukázať
-
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 7931
- Dátum registrácie: Po 28. Feb, 2011, 11:49
- Bydlisko: Bratislava
Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €
ale ved auta velkostne porovnatelne s feliciou, maju stale okolo 1t.. ved fiesta ma ~1.05t , VW polo tiez ~1t
main: 9950X + Noctua NH-D15 G2, ASUS STRIX B650E-F, Kingston 64gb DDR5 6000 CL30, 7900 GRE Nitro+, 990 Pro 4TB, ASUS STRIX Aura RGB 1000W, Fractal North XL + 4x Noctua A14x25 G2
Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €
Páni, poprosím vás držte sa s emóciami pri zemi.
Druhýkrát prosiť nebudem.
Vďaka.
Druhýkrát prosiť nebudem.
Vďaka.
- molnart
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6993
- Dátum registrácie: Ut 19. Jún, 2012, 23:03
- Bydlisko: Bratislava/Samorin
Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €
no zasa nezabudni ze pred 20 rokmi si isiel v meste kontantne 60-kou pri momentalnej spotrebe 4-5 litrov. dnes po meste stojis, zrychlis na 70, potom brzdis, stojis 5 minut, posunies sa 20-kou o par metrou, zasa zrychlis na 70 a tak dalej. takze podla mna to nie je uplne porovnatelne.mp3turbo napísal:Pred takmer 20 rokmi som jazdil na Felicii po meste za sedem litrov, dnes Ekobooouuuusty jazdia za 6.5 v tom istom meste.
lebo sa zmenila metodika merania, spotreba sa meria na stojacom vozidle na pase, bez aerodynamickeho odporu apod. ano, je to nepresne, ale kedze je to vzdy rovnaka metodika rozdiel medzi dvoma rovnakymi autami v rovnakom style jazdi do ukaze spolahlivo.mp3turbo napísal:ako je mozne ze novinari zverejnili clanok kde porovnavaju udavane a dosiahnute spotreby na starych, asi 10 rocnych autach (bola tam Primera 2.0i 2001) a novych tragacoch, kde stare auta dosiahli na desatinu presne to co pisal vyrobca ale nejakym zazrakom vsetky nove tragace kde bol Turan a tusim Quassuahkai dosiahli s prehladom liter a pol navrch oproti tomu co vyrobca pise ?
nebude to tym, ze v casoch felicii sa v technicakoch uvadzala pohotovostna hmostnost, a dneska sa uvadza celkova ?Blackhawk napísal: Napr. tvoja spominana Felicia mala myslim cca 900kg, dnesne auta nemaju problem mat 1,4-1,5 tony, co podla mna moze spadať do kategorie "takmer".
Spoiler: ukázať