Elektromobilita a vsetko okolo nej
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
To vyzerá dobre, fosílny C3 Aircross stojí podobne, ale nekukal som podrobne či to je rovnaká kategória, ale vyzerajú podobne. Len ja skôr niečo vo veľkosti C4 a tam je cenový rozdiel vyše 10000€. Ale trend dobrý.
Spoiler: ukázať
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Tá C3 váži len 1600kg
Ako je to s nákladmi so servisom a životnosťou spaľovacích motorov vs čistých elektromotorov EV odhliadnuc od samotnej batérie ?
Po 10 rokoch bude treba vymeniť cca 2500 kusov 21700 LiIon článkov čo dnes vo veľkom stojí max 2500x3 = 7500 Euro
Ako je to s nákladmi so servisom a životnosťou spaľovacích motorov vs čistých elektromotorov EV odhliadnuc od samotnej batérie ?
Po 10 rokoch bude treba vymeniť cca 2500 kusov 21700 LiIon článkov čo dnes vo veľkom stojí max 2500x3 = 7500 Euro
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
nie, pretoze nikto nebude mat 21700 clanky. Vsetko sa bude robit z tych lithiovych "pásov", blejdov (blade), CTP (cell-to-pack) a podobnych veci.
Naklady na servis : cert vie, mali by sme sa opytat Hertza co sa im zrutilo medzi prstami pre mna to bolo SOKUJUCE prekvapenie, navyse ked nebrali nejake Citroeny IMIEV, Renoltiky Zoe a taketo lacáky - chlapci isli zurivo po Teslach, modle moderneho cloveka a zazraku pre celu planetu. A vraj to spatne, spatne nevyslo. To bolo pre mna prekvapenie nesmierne, zvlast ked sa Tesla "zlahka" urobila na cene akcii kvoli tejto akcii (pamatame), zvlast ked sa Hertz urobil na tomto projekte (pamatame ako vyleteli hore), myslel som ze tie dve firmy sa budu lubit az za hrob pretoze Tesla nikdy nic take nerealizovala.
No, zjavne nejake zvlastne podmienky dojednane neboli
"len" 1600kg hentake auticko ? velkost, trieda, kapacita baterie cize jej vaha a tympadom dojazd ? to nie je len, to je preboha až.
Naklady na servis : cert vie, mali by sme sa opytat Hertza co sa im zrutilo medzi prstami pre mna to bolo SOKUJUCE prekvapenie, navyse ked nebrali nejake Citroeny IMIEV, Renoltiky Zoe a taketo lacáky - chlapci isli zurivo po Teslach, modle moderneho cloveka a zazraku pre celu planetu. A vraj to spatne, spatne nevyslo. To bolo pre mna prekvapenie nesmierne, zvlast ked sa Tesla "zlahka" urobila na cene akcii kvoli tejto akcii (pamatame), zvlast ked sa Hertz urobil na tomto projekte (pamatame ako vyleteli hore), myslel som ze tie dve firmy sa budu lubit az za hrob pretoze Tesla nikdy nic take nerealizovala.
No, zjavne nejake zvlastne podmienky dojednane neboli
"len" 1600kg hentake auticko ? velkost, trieda, kapacita baterie cize jej vaha a tympadom dojazd ? to nie je len, to je preboha až.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Ta vaha bude skor okolo 1300 kg, viacero zdrojov to uvadza
https://www.zigwheels.com/citroen-cars/ ... ifications
Aj vzhľadom na veľkosť auta by to davalo zmysel.
Ten eC3 bude mat nejake tie LiFePo Blade a podobne, je to 44kWh brutto, zivotnost tak 3000+ cyklov pre pokles kapacity na 70%. To sa v principe nebude nikdy menit, to prezije auto, este to zrecykluju a pojde to znova do obehu.
https://www.zigwheels.com/citroen-cars/ ... ifications
Aj vzhľadom na veľkosť auta by to davalo zmysel.
Ten eC3 bude mat nejake tie LiFePo Blade a podobne, je to 44kWh brutto, zivotnost tak 3000+ cyklov pre pokles kapacity na 70%. To sa v principe nebude nikdy menit, to prezije auto, este to zrecykluju a pojde to znova do obehu.
FVE 12.45 kWp V/Z
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
suhlas, hlavne sa od hentakeho auticka necaka najazd 562.000km za tri roky. Bude to jazdit 30000 az 90000 za styri roky typicky, semtam viac.
Nikdy nebude nabijane 250kW.
To by malo vydrzat, jedine ze by číňan dokazal neumerne zoptimalizovat lithium.
Nikdy nebude nabijane 250kW.
To by malo vydrzat, jedine ze by číňan dokazal neumerne zoptimalizovat lithium.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
No v tom Tvojom prvom linku uvádzajú 1600kg a batériu 44kWh a asi to bude pri verzii Lithium - Ion batérií lebo aj také linky som našiel.
V tomto porovnaní
https://www.autoevolution.com/news/five ... 23176.html
uvádzajú naopak LiFePo a zrejme je to pre ľahšiu 29kWh verziu.
V každom prípade súhlasím s ním že sa oplatí s kúpou EV počkať a to aj kvôli mnou vysnívanej a údajne už aj potajomky vyvíjanej funkcionalite V2F.
V tomto porovnaní
https://www.autoevolution.com/news/five ... 23176.html
uvádzajú naopak LiFePo a zrejme je to pre ľahšiu 29kWh verziu.
V každom prípade súhlasím s ním že sa oplatí s kúpou EV počkať a to aj kvôli mnou vysnívanej a údajne už aj potajomky vyvíjanej funkcionalite V2F.
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Opto: https://www.citroen.de/models/new-e-c3.html
Nie, eC3 ma iba 44kWh baterku, mensia nie je. Nemecky zaklad stoji 23k s touto baterkou.
Na tom prvom linku udavaju hviezdičku, kde pisu, ze je to odhad (tak velmi krkolomne to tam je napisane).
Kludne dam ruku do ohna, V2F nebude. Typ2 konektor je pre AC, pre DC musi človek pouzivat CCS2, co je kvoli par jednotkam kW vykonu blbost. Dodatocne dalsie vybavenie v aute, istenia,... Ked mas AC/DC konverziu na urovni 96%+ (pri správnej elektronike, rozumej SiC alebo GaN-based).
Nie, eC3 ma iba 44kWh baterku, mensia nie je. Nemecky zaklad stoji 23k s touto baterkou.
Na tom prvom linku udavaju hviezdičku, kde pisu, ze je to odhad (tak velmi krkolomne to tam je napisane).
Kludne dam ruku do ohna, V2F nebude. Typ2 konektor je pre AC, pre DC musi človek pouzivat CCS2, co je kvoli par jednotkam kW vykonu blbost. Dodatocne dalsie vybavenie v aute, istenia,... Ked mas AC/DC konverziu na urovni 96%+ (pri správnej elektronike, rozumej SiC alebo GaN-based).
FVE 12.45 kWp V/Z
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Pardon.
Hlavne malým ( od gombíkových cez 10450, 18650, 35600 a 1S až 6S ) LiIon a Lipol batériám , led driverom , dobíjačkám a balancerom som sa venoval naposledy pred viac ako 10 rokmi a o Blade technológii počujem prvý krát. Už vtedy som sa však čudoval prečo zvárajú do áut tie stovky 15Wh monočlánkov a neurobia niečo väčšie.
Neviem či tie LiFePo 3,2V blade robí len BYD a nenašiel som menšie ako 100Ah a už vôbec som nenašiel predávať žiadne na ALI za 100E/kus .
Ináč pri min 200V a min 100 Ah je to cca 70ks a min 20kWh takže hybridy asi LiFePo blade asi nepoužívajú ?
Hlavne malým ( od gombíkových cez 10450, 18650, 35600 a 1S až 6S ) LiIon a Lipol batériám , led driverom , dobíjačkám a balancerom som sa venoval naposledy pred viac ako 10 rokmi a o Blade technológii počujem prvý krát. Už vtedy som sa však čudoval prečo zvárajú do áut tie stovky 15Wh monočlánkov a neurobia niečo väčšie.
Neviem či tie LiFePo 3,2V blade robí len BYD a nenašiel som menšie ako 100Ah a už vôbec som nenašiel predávať žiadne na ALI za 100E/kus .
Ináč pri min 200V a min 100 Ah je to cca 70ks a min 20kWh takže hybridy asi LiFePo blade asi nepoužívajú ?
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
blejdy nerobi len BYD ale vela inych firiem, je to proste format tak ako je 18650 alebo 21700. Format buducnosti. Cylindricke clanky z principu veci nemozu mat taku volumetricku efektivitu ako kvadre (a v nich dobre usporiadane vnutornosti) a v minulosti sa pouzivali proste len preto, lebo nic ine nebolo.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Navyše som zistil že tie LiFePo nie sú ani také ťažké ( 1kWh= cca 10kg ) ale vo veeeeľmi odlišných cenách
https://www.power-station.com.au/collec ... yd-battery
https://www.ebay.com/itm/364100405735?h ... R_Ty6_agYw
Aj keď sú LiFePo cca 1,5x ťažšie a drahšie ich výhodou je 3x dlhšia životnosť v rokoch a použiteľnosť aj v mrazoch.
https://www.litime.com/blogs/blogs/life ... -batteries
Tak tá e-C3 sa mi začína pozdávať aj kvôli relatívne použiteľnej svetlej výške 163 mm ale k týmto dvom konektorom by mal pribudnúť tretí V2F.
https://en.wikipedia.org/wiki/Type_2_connector
Otázka je ale či sa do nej zmestím s topánkami č13
Chystá sa vraj aj DC V2V
https://www.ag-elec.com/the-trend-of-bi ... icles.html
https://www.power-station.com.au/collec ... yd-battery
https://www.ebay.com/itm/364100405735?h ... R_Ty6_agYw
Aj keď sú LiFePo cca 1,5x ťažšie a drahšie ich výhodou je 3x dlhšia životnosť v rokoch a použiteľnosť aj v mrazoch.
https://www.litime.com/blogs/blogs/life ... -batteries
Tak tá e-C3 sa mi začína pozdávať aj kvôli relatívne použiteľnej svetlej výške 163 mm ale k týmto dvom konektorom by mal pribudnúť tretí V2F.
https://en.wikipedia.org/wiki/Type_2_connector
Otázka je ale či sa do nej zmestím s topánkami č13
Chystá sa vraj aj DC V2V
https://www.ag-elec.com/the-trend-of-bi ... icles.html
Naposledy upravil/-a opto v Po 15. Jan, 2024, 10:11, upravené celkom 3 krát.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
.
ked tu mal minule Pišta naladu na dobrodružstvo :
https://www.ricardo.ch/de/a/tesla-model ... 250356670/
to som zvedavy za kolko to dopadne.
ked tu mal minule Pišta naladu na dobrodružstvo :
https://www.ricardo.ch/de/a/tesla-model ... 250356670/
to som zvedavy za kolko to dopadne.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Na tomto sa mi páči aj svetlá výška a asi by som sa do neho aj zmesti. Keď je treba tak vie ísť aj 150km/h a 4l/100km pre okresky nestojí oveľa viac ako 8LPG na DUSTERY.
https://www.startstop.sk/recenzie/74050 ... prevedeni/
https://ziadosti.citroen.sk/cenniky/novy-c5-aircross
https://www.startstop.sk/recenzie/74050 ... prevedeni/
https://ziadosti.citroen.sk/cenniky/novy-c5-aircross
- Jednoduska
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 5857
- Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
- Bydlisko: Kosice, 040 01
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Práve C5 aircross je imho príkladom že sa nedá všetko naraz. podľa recenzíí napríklad na garáž.tv je ten plug in o niekoľko sto kíl ťahší ako čistý benzín, mega drahší, a iba predokolka (benzím vie byť 4x4). no a tie 200/300 kilá (nechce s ami hľadať) sú väačšinou nad zadnou nápravou, chová s to ževraj všelijako ale nie ako použiteľné SUV.
Inak sa mi dizajonovo aj interiérovo C5 aircross páči, ale... prechodný model.
Inak sa mi dizajonovo aj interiérovo C5 aircross páči, ale... prechodný model.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Otázočka
FHEV a PHEV majú pohon kolies priamo z elektromotorov a elektriku dodáva buď batéria alebo spaľovací motor ?
Pre porovnanie jednotlivých EVs by pomohli takéto nejaké principiálne obrázky
https://cdn.group.renault.com/dac/de/ed ... ectric.pdf
ale vrátene pohonov náhonov rozdeľovania síl a príkonov vrátane rekuperácie a to najlepšie nie od výrobcov aby mali ten istý spôsob zobrazenia a pomenovania.
Ináč kdesi som zahliadol obrázok C5X PHEV a batérie boli v strede podlahy.
FHEV a PHEV majú pohon kolies priamo z elektromotorov a elektriku dodáva buď batéria alebo spaľovací motor ?
Pre porovnanie jednotlivých EVs by pomohli takéto nejaké principiálne obrázky
https://cdn.group.renault.com/dac/de/ed ... ectric.pdf
ale vrátene pohonov náhonov rozdeľovania síl a príkonov vrátane rekuperácie a to najlepšie nie od výrobcov aby mali ten istý spôsob zobrazenia a pomenovania.
Ináč kdesi som zahliadol obrázok C5X PHEV a batérie boli v strede podlahy.
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
U phev je to individualne podla koncepcie. Niekedy (PSA) sa pouzivaju phev ako nahrada pohonu 4x4, kedy elektromotor je pripojeny k jednej naprave a spalovak k druhej naprave. Tam je to napriamo. Inokedy (napr. VW, ale aj PSA to robi) je elektromotor pripojeny k prevodovke nejakým zvlastnym sposobom (vid 3-spojkova dsg ci jak to maju spravene).
FVE 12.45 kWp V/Z