dexterav napísal: Ut 30. Okt, 2018, 10:45
aj tak sa trochu obávam že už aj amd začne čoskoro výkon len frekvenciami nahánať a budeme mať 2 výrobcov v slepej uličke
zen je proste len na začiatku ale aj jeho čaká konečná ako teraz v podstate už intel žmýka posledné kvapky výkonu z architektúry core...
a honenie vléken je menej výhodné ako frekvencie, kedže frekvencia ak sa nestrartí ipc je proste hrubá sila alen na viac vláken treba aj spoluprácu vývojárov softu
V serverovom segmente sa stale moze vela, vela tlacit na jadra. Typicky poskytujes nejake sluzby, takze ti bezia aplikacie vo viacerych instanciach, medzi ktorymi moze ina aplikacia zasa routovat a robit load balancing a pod. Podobne ked poskytujes virtualne masiny, tak ti pobezia v mnohych instanciach.
Consumer/prosumer segment je ina vec, a tam uz naozaj potrebujes, aby ten software bol naprogramovany na vyuzitie tolkych vlakien. S tym ako sa zlepsuju a zjednodusuju moznosti v programovacich jazykoch sa to bude dalej rozsirovat.
Ryzen imho ma dost priestoru co sa tyka interconnectu. Samotne jadro asi moc priestoru nema (az na zrychlenie cache, ktora je oproti Intelu kus pomalsia a plnej sily AVX instrukcii). Intel moc priestoru podla mna nema, potrebuju proste novu architekturu a skalovatelny interconnect.
Ja osobne by som do buducna cakal vyvoj smerom k zrychleniu komunikacie CPU a GPU, alebo dokonca mozno budu CPU mat GPU-like SIMD jednotky. Niektore veci su tzv. "embarassingly parallelizable" a k tomu by si idealne chcel pouzit GPU, lenze dostat data na GPU a naspat moze trvat prilis dlho. Preto to chces zrychlit, takze bud rychlejsie komunikujes s GPU, alebo mas nejaky GPU-like blok hned na CPU. AVX registre sice su SIMD, ale stale su relativne male. Podobne komunikacia CPU a zbytok komponentov. Priestoru je tam dost. Procesory by mozno mohli chytit L4 cache, alebo dokonca by mohla byt moznost presunut RAM na CPU package v podobe HBM. Ale ono by to vlastne muselo byt v roli L4 cache, pretoze stale by si potreboval tu moznost pridavat si RAM moduly. Dalej je priestor na lepsiu akceleraciu neuronovych sieti (inferencing-only), ktore postupne budu prenikat do software.
maniak napísal: Ut 30. Okt, 2018, 11:04
dexterav: Intel ma technologicky problem (napr. ako jediny planuju nasadenie kobaltu pre tranzistorovu metalizaciu, vsetci ostatny funguju dalej na medi), architektura sa nadalej moze zlepsovat a prinasat vylepsenia prichadzajuce aj uz len z faktu, ze nadalej zmensujeme suciastky. Aktualne je znama cesta dalej pre 5 a 3 nm nod (vymena FinFET-ov za GAAFET), pravdepodobne vsetci prejdu na kobaltovu metalizaciu. Co nas caka za 3 nm nodom je aktualne v R&D (grafen, III-V polovodice, nanorurky, ...)
Kto vie ako to budu nazyvat, ale je tam nejaky fyzikalny limit, pod ktory sa neda rozumne ist kvoli nejak kvantovemu tunelovaniu. Marketingovo to ale mozu volat 0.5nm, hoci je to fyzikalne myslim naozaj nemozne. Neviem presne ako do toho zapada grafen, ale asi to bude hlavne o zvyseni frekvencii. Ide do toho dost vela R&D, lebo ak by sa zastavilo zvysovanie vykonu, tak by sme mohli mat neprijemny problem.
kllr007 napísal: Ut 30. Okt, 2018, 13:03
samozrejme akonahle SW plne prejde na viacvlaknove vyuzitie na frekvencii bude zalezat coraz menej.
Vid PS4 PRO - 2Ghz, XBOX ONE X - 2.3 GHz ....
V konzolach je to hlavne kvoli spotrebe a chladeniu. 8 jadier na ~2 GHz papa menej ako 4-6 jadier na 4 GHz. Vid Ryzen 2600X papa viac ako Ryzen 2700 non-X.