Subaru Impreza WRX alebo?

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.
Používateľov profilový obrázok
Kimif123
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1626
Dátum registrácie: Pi 13. Máj, 2016, 15:35
Bydlisko: Nitra

Re: Subaru Impreza WRX alebo?

Príspevok od používateľa Kimif123 »

Ivko napísal: So 09. Máj, 2020, 00:31 Kimif123 : Ale vyrábajú shity a riadne. Dnes máš úplne normálne že si kúpiš nové auto a nemáš 30tkm a už búcha niečo v nápravách
Nejde len o použité materialy - napríklad také sedačky, no v Pole asi nebudeš mať sedačky ako u Q7, tak isto Fiesta nebude mať také kreslá ako Mondeo
To isté platí o podvozkoch Polo asi nefiltruje nerovnosti ako Passat = dostaneš presne tolko kolko si zaplatíš
Presne preto som napísal, že nemám na mysli výbavu a spotrebáky, ale samotný výrobný proces, kvalitu montáže atď. Hádam neočakávaš, že auto za 15k€ bude mať rovnaké sedačky ako auto a 50k€ :facepalm: Podvozok je kategória sama o sebe, porovnávaš jablká s hruškami (vlečná náprava vs viacprvková, nastavenia podvozka, je tam toho strašne veľa). To je ako napísať, že Q7 je lepšia v teréne ako Polo. Aj Discovery je prémiové auto, potom gratulujem majiteľom, hlavne keď s ním sú viacej v servise ako na cestách, to vôbec nie je rarita, a tiež si tam priplácaš pritom. A s hociktorou Fiestou ST si užiješ oveľa viacej zábavy na slalome (alebo okruhu) ako s hociktorým Mondeom, to ti môžem garantovať.

GT86/BRZ je super, ale u nás je ponuka dosť obmedzená a pýtajú veľa za jazdenky (prípadne to celé pokazia sedláckym "tuningom"). Lenže to je fakt len ako 2./3. auto do rodiny, je brutálny fun car (neviem či vyrába niekto niečo podobné vôbec) ale dosť "nepraktické auto".

Ináč je to fakt riadna dilemma vybrať auto (s obmedzeným budgetom) v tejto kategórii, bude to o nejakom kompromise určite.

Ivko každé + auto v rodine sú extra náklady, parkovacie miesto, starostlivosť, ak natom chceš jazdiť slalom tak to tiež nemôže byť v stave, že sa to bude rozpadať a hniť. Otázka potom je, keď sa teraz vozí na Swifte Sport, či vôbec chce niečo také "staré".
CPU: i5 12600kf Cooler: NOCTUA NH-U12A Chromax Black MB: ASUS ROG STRIX B660-A GAMING D4 RAM: G.SKILL 32GB KIT DDR4 3600 MHz CL16 Trident Z RGB GPU: ASUS GeForce RTX 4060 Ti DUAL O8G SSD: Samsung 980 PRO 1TB + Kingston KC3000 NVMe 2TB + Crucial MX500 2TB SSD PSU: Corsair RM750x white CASE: Fractal Design Define 7 Compact White TG Mouse: Logitech G403 Prodigy HS: Microlab FC50 Monitor: Dell S2721DGFA OS: Win 10 64bit
marfan
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1931
Dátum registrácie: So 05. Jan, 2008, 14:00
Bydlisko: Veselé pri Pieš

Re: Subaru Impreza WRX alebo?

Príspevok od používateľa marfan »

scream: Ja by som v tvojom prípade ako sa pozeráš na to ty, tak bral čo najnovšie auto. Pretože u jazdenky vždy do toho budeš sypať peniaze.

K motorom 2.0TSI ti môžem len poradiť toľko. 2liter v Octavii 2 nebrať kopec finančne veľmi náročných problémov. V octavii 3 brať prvé 220k a prvé 230k verzie ďalšie majú aj priamy vstrek, vysoká pravdepodobnosť karbónu ak budeš chodiť na spotrebu. Ten motor bez výmeny vnútornosti vydrží aj 500koni (v základe to ide na 320k len chipom po výmene turba na IS38 je to okolo 440k).

Focus sa aj mne páči, ale keď som sa v tom niekoľko krát viezol tak ergonomickosť tapacíru, sedačiek ovládania sa mi moc nepozdával, v aute VW group sa cítim lepšie. A je jedno či v predu alebo vzadu.
Spoiler: ukázať
MB:ASUS PRIME X370-PRO, CPU:AMD Ryzen 7 2700x, RAM:2x8GB Patriot Viper 4 Black 3200MHz,CLADIC:Thermalte NiC C4,CASE: Fractal Core 3500, PSU:EVGA 650 G3, GPU:AMD XFX RX480 8GB, SSD: Samsung 850 EVO 500GB HDD:WD 1TB RED, GREEN ,Samsung 1TB,2TB, Samsung 750GB, LCD:DELL U2412M,
Používateľov profilový obrázok
Chris
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5235
Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava

Re: Subaru Impreza WRX alebo?

Príspevok od používateľa Chris »

Ivko napísal: Pi 08. Máj, 2020, 21:57 Ano občas začne slziť tesnenie pod hlavou, pre niekoho nepredstavitelný problém pre iného robota na cca 5hod.
Niekto mení turbo, niekto repasuje vstrekovače, niekto rieši DPF a to tiež nie sú lacné špásy. Niekto si kúpi nové a nekazí sa, ale na hodnote stratí za 4 roky tiež pekných pár tisíc

Primárne ale šlo o "ukážku" opotrebenia valcov napríklad. A dalšia vec je druh auta, možeš mať nové rozpočtové tak sa to začne sypať lebo sa šetrilo kde sa dalo, u áut vyššej triedy je uroven spracovania a kvalita použitých materialov trochu inde.
Preto by som si nekúpil Fiestu ST, ale určite radšej Focus ST

EDIT: meniť výfuk na Accorde za liter... No to by ma nenapadlo, v takom primitívnom prípade ako výfuk treba riešiť šikoveného človeka v servise a nie autorizák a mal by si to aj za 300€

A teraz chceš ísť ešte do modernejšieho auta, kde sa bez autorizáku skoro nepohneš. Ideš sám proti sebe
Ja sa riadim tým že nie je pre mna až tak podstatný výkon z objemu, treba sa pozrieť napríklad na nákladiaky, objem ako krava, výkon nič moc, ale natočí to miliony. Niekto si kúpi trebárs malé turbo, ano ide to, ale trvácnosť od toho očakávať môže len ten čo sa nevyzná. Bezporuchovosť nových áut je stavaná na obdobie záruky, potom im to je už úúúúúúplne jedno
To co su za bullshity? :facepalm: :hysterical:
Ano subaristy, saabisty su ako sekta a budem si ospravedlnovat preco nieco sa poserie, lb treba nieco pootvarat a opravovat.

Mal som civica, predaval som pri 350k km , motor nebol otvarany, robili sa len rozvody a olej.
Fabia 1.9TDi zase pri 350k otvarany nebol len rozvody.
Accord ma teraz 350k km a hadaj ci bol otvarany :bye:


Neni su nahodou vsetky TSI priamovstreke? Ci aky kod motora 2.0 TSI v O3 je nepriamy vstrek?
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
Používateľov profilový obrázok
scream
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4770
Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
Bydlisko: Kosice

Re: Subaru Impreza WRX alebo?

Príspevok od používateľa scream »

Tiez mam za to, ze 2.0 je priamovstrek uz dekadu.
Male auta som zbezne pozrel, ci ozaj nie je lepsie kupit 2 auta ako hladat dva v jednom.
Swift ma trhovu cenu aktualne nejakych 8-9k, chcel som s malym doplatkom zazit viac praktickosti a zabavy ale nie viac starosti. ( 15k bol absolutny strop ale ideal by bolo nieco za 10-12k). Ocividne sa mi to nepodari, kedze horuci adepti z toho vychadzaju kvalitativne podstatne horsie ako som ocakaval a ako chris pisal ani ja nie som zvyknuty na otvaranie motora a podobne starosti.
Na rychle kombi je este skoro, hlavne na take, co si bude vyzadovat starostlivost a financie. Tam by som asi siel do O3 RS. Skoda, ze sa nerobil golf gti kombi.
Mozno ma zaujme nejaka konkretna ponuka.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
marfan
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1931
Dátum registrácie: So 05. Jan, 2008, 14:00
Bydlisko: Veselé pri Pieš

Re: Subaru Impreza WRX alebo?

Príspevok od používateľa marfan »

Neni su nahodou vsetky TSI priamovstreke? Ci aky kod motora 2.0 TSI v O3 je nepriamy vstrek?
Nie nie sú a v tom je výhoda prvých 2.0TSI 220/230k, proste netrpia toľko na karbón. Ono to je kombinácia priamy nepriami vstrek.

Kód motora 220k je CHHB aký je 230k neviem ale zistiť sa to dá. Mám dielenské príručky len na modely pred Faceliftom.
Spoiler: ukázať
MB:ASUS PRIME X370-PRO, CPU:AMD Ryzen 7 2700x, RAM:2x8GB Patriot Viper 4 Black 3200MHz,CLADIC:Thermalte NiC C4,CASE: Fractal Core 3500, PSU:EVGA 650 G3, GPU:AMD XFX RX480 8GB, SSD: Samsung 850 EVO 500GB HDD:WD 1TB RED, GREEN ,Samsung 1TB,2TB, Samsung 750GB, LCD:DELL U2412M,
Používateľov profilový obrázok
Chris
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5235
Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava

Re: Subaru Impreza WRX alebo?

Príspevok od používateľa Chris »

LoL, nie ze to nie je priamovstrek, ale kombinacia multipoint a direct injection
Port and direct injection
The EA888 Gen 3 engine has both direct and port fuel injection via separate sets of injectors. The EA888 Gen 3 engine adopted a dual injection system to reduce particulate emissions and comply with Euro 6 emissions standards. The direct injection system used six-hole injectors that provided fuel pressure up to 200 bar
http://m.australiancar.reviews/GolfGTi- ... Engine.php
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
marfan
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1931
Dátum registrácie: So 05. Jan, 2008, 14:00
Bydlisko: Veselé pri Pieš

Re: Subaru Impreza WRX alebo?

Príspevok od používateľa marfan »

A čo som akože napísal ?? Napísal som, že to má čisto nepriamy vstrek ? Popravde myslím si že by to malo Turbo lag ako 1litrový motor s turbom s 3 litra.

V podstate to je ale jedno, síce to má možno konštrukčne zložitejší systém ale je to vo výsledku lepšie a rovnako spoľahlivé.

Síce teraz mám diesla ale v pláne mám si zohnať krátku benzinovú Octaviu asi 230k aby mala aj samosvor.

Inak ak by vás zaujímala spotreba tak sa dá pri normálnej jazde spraviť spotrebu 7,5l-8l.
Spoiler: ukázať
MB:ASUS PRIME X370-PRO, CPU:AMD Ryzen 7 2700x, RAM:2x8GB Patriot Viper 4 Black 3200MHz,CLADIC:Thermalte NiC C4,CASE: Fractal Core 3500, PSU:EVGA 650 G3, GPU:AMD XFX RX480 8GB, SSD: Samsung 850 EVO 500GB HDD:WD 1TB RED, GREEN ,Samsung 1TB,2TB, Samsung 750GB, LCD:DELL U2412M,
Používateľov profilový obrázok
lepermessiah
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 2796
Dátum registrácie: Št 30. Dec, 2010, 02:41
Bydlisko: ZV

Re: Subaru Impreza WRX alebo?

Príspevok od používateľa lepermessiah »

@marfan, ziadny z EA888.3 nevydrzi dlhodobo 500 koni bez vymeny ojnic a ojnicnych lozisk, vymena HPFP aj LPFP .. 470-480 je na 100 oktane udrzatelny, potom je tu otazka prevodovky a teda manual nevydrzi ani omylom 550Nm dlhodobo, DQ500 vydrzi aj 600Nm, ostatne sa tomu ani nepriblizuju a bez prestavby nepomoze ani TCU soft .. ale to len taka vsuvka, na SR je velmi malo ludi, co idu s tymi motormi na Stage 2, nie to este Stage 3 :) a ti co idu, vacsinou bud robia uplne somariny, alebo sa nechaju kompletne ukecat na nejaky "super vyhodny balik" alebo si to daju upravit u "profikov" alebo to zlepia z co najlacnejsich komponentov a to je zas ta zivotnost otazna
Spoiler: ukázať
[NAS]: Synology DS920+ / 12GB RAM / 4x IronWolf ST6000VN001 R.6 / 2x GigaByte GSM2NE3512GNTD + 2.5G ethernet
[Laptop]: Lenovo Legion 5 Pro / 82JQ00C3CK | 5800H + 2x Samsung 970 EVO Plus 2TB + 64GB RAM
[Home]
[LCD]: Dell U4025QW
[Peripherals]: Topping DX3 Pro | Wavemaster Mx-3 | Superlux HD-662F | Logitech G815 + Kensington Slimblade Pro
[Work]
[LCD]: Dell U4320Q
[Peripherals]: Sabaj D2 | AKG K72 | Logitech G413 Silver + Kensington Slimblade
marfan
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1931
Dátum registrácie: So 05. Jan, 2008, 14:00
Bydlisko: Veselé pri Pieš

Re: Subaru Impreza WRX alebo?

Príspevok od používateľa marfan »

Dlhodobo samozrejme nie, aj tak 95% ten výkon nevyužívaš.To som napísal len pre predstavu, že v základe ten motor nieje tak zlý ako bol 2.0TSI v Octavii 2 po Facelifte alebo Golf 6.
V O3RS/GolfGTI je lepšie mať DSG prevodovku. Inak v O3RS je použitá DQ381 prevodovka táto vydrži tých 550Nm po úprave SW.

DQ500 tá vydrží aj viac ako 600Nm problémom sú spojky ale keď sa vymenia za lepšie tak podľa TVS úpravcu je mechanický limit 1000Nm.

Mne osobne by aj tak asi stačilo 300koní dôležite je pre mňa pružné zrýchlenie a aby to nehrabalo stále.
Máš pravdu, že je málo ľudí čo si dá Stage 2,3 ale tá možnosť je a zákazníkov si to nájde.

Inak osobne ani neviem komu by som dal poskladať HW na Stage 2,3 (žeby rbDigital,BH motorsport, profituning ?). SW ten by som vedel viacerých ľudí.
Spoiler: ukázať
MB:ASUS PRIME X370-PRO, CPU:AMD Ryzen 7 2700x, RAM:2x8GB Patriot Viper 4 Black 3200MHz,CLADIC:Thermalte NiC C4,CASE: Fractal Core 3500, PSU:EVGA 650 G3, GPU:AMD XFX RX480 8GB, SSD: Samsung 850 EVO 500GB HDD:WD 1TB RED, GREEN ,Samsung 1TB,2TB, Samsung 750GB, LCD:DELL U2412M,
Používateľov profilový obrázok
scream
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4770
Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
Bydlisko: Kosice

Re: Subaru Impreza WRX alebo?

Príspevok od používateľa scream »

S tym kombinovanym vstrekom pri 2.0 tfsi to je pre mna novinka. Nachadza sa to aj niekde u koncernovych 6 valcov? Tie novsie motory ( aktulane) su uz teda vsetko len s DI ?

Ja si myslim, ze ta oktavia ma dost sily aj v zaklade. Praca s plynom pri nejakych 350-400PS uz musi byt na predokolke ozaj umenie. Koncern nejak nesledujem ale viem, ze je na neho zamerany upravca APR. Oktaviu ci uz liftback alebo kombi RS mam v hladaciku odkedy prisla dizajnovo prijemna 3gen pred fl, len zatial nebola potreba tak velkeho a draheho autam. Ale potrebovat rychle kombi, uz len kvoli dizajnu a dostupnejsiemu servisu uprednostnim pred FoFo kombi
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
marfan
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1931
Dátum registrácie: So 05. Jan, 2008, 14:00
Bydlisko: Veselé pri Pieš

Re: Subaru Impreza WRX alebo?

Príspevok od používateľa marfan »

Či to má aj niekto iný neviem, skúmal som len tie autá, ktoré sú mne finančne blízke. Aktuálne O3RS má už iba priame vstrekovanie.
Určite má, ale tá úprava si ten motor proste žiada na tých 300koní.
Jeden úpravca mi písal, že s APR má dosť zlé skúsenosti, že ich softy majú povypínané teplotné zabezpečenie, turba tlačia za hranicou dlhodobej zaťažiteľnosti. (možno ma chcel len odlákať od nich k sebe).


Známy kúpil v rovnakej dobe ako ja Mazdu 6 čisto novú, celkom pekné auto. Ale neviem prečo ale za dva roky od kúpy sa mi to auto už zdá také fádne, obyčajné. Je to asi vec v kusu ale mne sa aj po 2 rokoch od kúpy moja Octavia stále páči dizajnovo.

Teraz napr kamarát kúpil tiež novú Mazdu 6 a tiež pekné auto aj 3ku som videl.
Spoiler: ukázať
MB:ASUS PRIME X370-PRO, CPU:AMD Ryzen 7 2700x, RAM:2x8GB Patriot Viper 4 Black 3200MHz,CLADIC:Thermalte NiC C4,CASE: Fractal Core 3500, PSU:EVGA 650 G3, GPU:AMD XFX RX480 8GB, SSD: Samsung 850 EVO 500GB HDD:WD 1TB RED, GREEN ,Samsung 1TB,2TB, Samsung 750GB, LCD:DELL U2412M,
Používateľov profilový obrázok
scream
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4770
Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
Bydlisko: Kosice

Re: Subaru Impreza WRX alebo?

Príspevok od používateľa scream »

Mne sa asi ziadna oktavia nepacilale ale 3gen sa im vydaril, specialne v tej modrej. Vynechali korejske krivky a ten dizajn posobi nerusivo. Zaroven nikto nrma vacsi kufor jak oktavia, priestor dnu tiez skvely. Len pri RS sa zmierit s tym, ze ma clovek velmi drahy kus kvazy tuctoveho auta. V 6tke som sa viezol v najsilnejsom benzine, plna vybava a okrem perfektneho audia mi neprislo, ze sa veziem v niecom premiovom.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
marfan
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1931
Dátum registrácie: So 05. Jan, 2008, 14:00
Bydlisko: Veselé pri Pieš

Re: Subaru Impreza WRX alebo?

Príspevok od používateľa marfan »

Ja mám takúto. https://drive.google.com/file/d/12F82Tv ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1sJoWlU ... sp=sharing

Určite sú lepšie, silnejšie auta ale za tú cenu mi príde užitočnosť na slušnej úrovni.

Som dosť prekvapený cenovým poklesom oproti dva roky naspäť keď by som chcel teraz v rovnakej výbave a km rovnaké auto tak stojí možno tak o 0-500€ menej, fakt šťastie nájsť niečo lacnejšie.

Inak keď som pozeral ceny Subaru, to chceš aký ročník ? Inak Mitsubishi EVO X pekné auto, v bežnej verzii fádne, nevýrazné.
Spoiler: ukázať
MB:ASUS PRIME X370-PRO, CPU:AMD Ryzen 7 2700x, RAM:2x8GB Patriot Viper 4 Black 3200MHz,CLADIC:Thermalte NiC C4,CASE: Fractal Core 3500, PSU:EVGA 650 G3, GPU:AMD XFX RX480 8GB, SSD: Samsung 850 EVO 500GB HDD:WD 1TB RED, GREEN ,Samsung 1TB,2TB, Samsung 750GB, LCD:DELL U2412M,
Používateľov profilový obrázok
Chris
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5235
Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava

Re: Subaru Impreza WRX alebo?

Príspevok od používateľa Chris »

Btw. To mas tu 230ps s dsg s priamo a neoriamo vstreku?

Kolko stoji havarijka , resp dal si aj VAMko?
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
marfan
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1931
Dátum registrácie: So 05. Jan, 2008, 14:00
Bydlisko: Veselé pri Pieš

Re: Subaru Impreza WRX alebo?

Príspevok od používateľa marfan »

Nie nemám v aktuálnej situácii je pre mňa diesel lepší keďže ročne spravím 50tkm.

Havarijne 330€ keď bola okolo toho reč. A VAMko nemám planoval som ho dať ale pár ľudí mi to vyhovorilo.
Spoiler: ukázať
MB:ASUS PRIME X370-PRO, CPU:AMD Ryzen 7 2700x, RAM:2x8GB Patriot Viper 4 Black 3200MHz,CLADIC:Thermalte NiC C4,CASE: Fractal Core 3500, PSU:EVGA 650 G3, GPU:AMD XFX RX480 8GB, SSD: Samsung 850 EVO 500GB HDD:WD 1TB RED, GREEN ,Samsung 1TB,2TB, Samsung 750GB, LCD:DELL U2412M,

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"