Všeobecná diskusia II
Re: Všeobecná diskusia II
Preco sa menili rozvody pri 125k? Co viem tak tdicko ma interval 210k..
Re: Všeobecná diskusia II
Lebo je ciel znizovat emisie v najviac obyvanych oblastiach s vysokou koncentraciou ludi - auta. Emisne limity na zaoceanske tankery tomu fakt nepozozuTomasjerry napísal: ↑Pi 26. Feb, 2021, 00:15Ked chceme znizovat emisie, tak preco neriesi skvele EU lode, lietadla ? Preco dovolia hromadam kamionov jazdit po dialniciach, namiesto toho aby to bolo vo vlakoch ?
ITX >>> ATX
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Všeobecná diskusia II
Tomasjerry: k tym lietadlam a tankerom. Ak sa pozries lepsie, tak si vsimnes, ako lietadla znizuju svoje spotreby (ergo emisie) novsimi motormi. Nie je to ideal, ale fakt sa to zatial neriesilo. Nieco som zachytil, ze pripravuju regulaciu, ale musi sa to spravit mudro, tak aby vedeli postihnut aj nonEU lietadla.
Ad lode, tu je to este horsie. Co ti pomoze regulacia lodi pre EU firmy, ked lod mozes jednoducho zaregistrovať v inej krajine. Tie lode na riekach v EU sú úplne minimum. Opäť, tá regulacia musí byť veľmi dobre napísaná, aby sa týkala významnej časti lodnej dopravy. Trošku pozitívnejšie na koniec, Maersk sa zaviazal, že do r.2050 (tuším) bude uhlíkovo neutrálny.
Ad lode, tu je to este horsie. Co ti pomoze regulacia lodi pre EU firmy, ked lod mozes jednoducho zaregistrovať v inej krajine. Tie lode na riekach v EU sú úplne minimum. Opäť, tá regulacia musí byť veľmi dobre napísaná, aby sa týkala významnej časti lodnej dopravy. Trošku pozitívnejšie na koniec, Maersk sa zaviazal, že do r.2050 (tuším) bude uhlíkovo neutrálny.
FVE 12.45 kWp V/Z
Re: Všeobecná diskusia II
ja mam na toto podobny nazor ako Tomasjerry a shiro, radsej peniaze investujem do rodiny/seba ako to tlacit do auta, ale tiez viem se su ludia co to maju ako hobby alebo zarabaju dostatocne na to aby mohli menit casto auta, tak tym to neberiem ale nemam rad ked takyto ludia rozpravaju ako by si to mohol/chcel kazdy dovolit.
inak 210k na povodnych rozvodoch? to by musel byt iny masochista, dnes su problem shitne vodne pumpy, popraskane remene, vymalatene lozisko na kladke, "unaveny" napinak a pod., co sme mali v rodine auta (vsetko Diesel s vynimkou jedneho kusu) tak sa zarucene do 150k na tych rozvodoch nieco posralo alebo bolo suce na vymenu.
inak 210k na povodnych rozvodoch? to by musel byt iny masochista, dnes su problem shitne vodne pumpy, popraskane remene, vymalatene lozisko na kladke, "unaveny" napinak a pod., co sme mali v rodine auta (vsetko Diesel s vynimkou jedneho kusu) tak sa zarucene do 150k na tych rozvodoch nieco posralo alebo bolo suce na vymenu.
Spoiler: ukázať
- shiro
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 8730
- Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Všeobecná diskusia II
Ako tomasjerry napisal, vzhladom k cene, auto pre mna spotrebak nieje.
Ako spotrebak by som ho klasifikoval v pripade firemneho auta, alebo sukromneho, ale na operativny leasing. Tam ho aj menia kazde 3-4r,....ako spotrebak.
Ale s cenami oprav hybat mozem, lebo nemusim ist do autorizaku, mozem ND kupit sam za lacnejsie, atd.
Nemam problem dat do auta $$, kedze nechcem aby som ostal stat niekde v poli. Len niektore veci su prestrelene. Teraz pojdem po 4r od kupy na STK/EK, tak uvidime. Hadam nenatrafim na blbecka, co ma vyhodi kvoli nejakej starej chybe v logoch. Netusim ako im to tam zobrazuje, ci je pri chybe aj datum. Mozno aj rozvody by som menil, sice nie kvoli najazdu, ale veku. Preventivne.
K lietadlam a tankerom - neviem preco sa vobec ondeju s nejakou krajinou registracie. Proste sa uzakoni, ze kazda lod, kazde lietadlo to musi mat, inac nejazdi. "Znizovat emisie v najviac obyvanych oblastiach s vysokou koncentraciou ludi" nic neriesi, emisie sa nestratia, planetu zamorujeme tak ci tak.
Ako spotrebak by som ho klasifikoval v pripade firemneho auta, alebo sukromneho, ale na operativny leasing. Tam ho aj menia kazde 3-4r,....ako spotrebak.
Este som nevidel nikoho, kto by menil vstreky na benzine. Sviecky oproti tomu stoja 0.0 nic. Za baterku das, ja neviem, 60e, a mas ju zase na X rokov. O tych zivotnostiach DPF som cital v priebehu rokov na viacrych weboch. Pokial to funguje OK...ale raz k tej drahej vymene pride a to ma stve. Ano, auto je cierna diera. Ale vzdy je lepsie, ked do nej hodis 100e/rok, ako tisicku/rok.d3Xter napísal: ↑Št 25. Feb, 2021, 21:18 benzin nema turbo, spojku, sviekcy, cievky, starter, baterku, rozvody?
tiez sa to vie dobre vysrat po vyssom najazde a si tam kde aj pri diesli, tento mytus uz davno neplati...na zivostnist gpf mas aj nejaky zdroj? aj na dpf existuje zivotnist kedy sa ma menit ale ked ma fajn hodnoty nevidim nato dovod, nadavas tu nato ale stare smradlave kachle bez dpf ti urcite vadia tak isto ako dpf v novom pri najazde 15k rocne budes mat po 10rokoch vymenene rozvody uz dvakrat co bude vyssia suma ako za jeden filter, predpokladam ze to auto dlhsie ani mat nebudes
auto je cierna diera na peniaze ci nove ci stare, pokial ti nezaraba budes vzdy v minuse
no, ano STK/EK sa clovek nevyhne, to je legislativa s nepohnem s tym. Nemas = nejazdis....resp. jazdis kym ta nechytia.
Ale s cenami oprav hybat mozem, lebo nemusim ist do autorizaku, mozem ND kupit sam za lacnejsie, atd.
Nemam problem dat do auta $$, kedze nechcem aby som ostal stat niekde v poli. Len niektore veci su prestrelene. Teraz pojdem po 4r od kupy na STK/EK, tak uvidime. Hadam nenatrafim na blbecka, co ma vyhodi kvoli nejakej starej chybe v logoch. Netusim ako im to tam zobrazuje, ci je pri chybe aj datum. Mozno aj rozvody by som menil, sice nie kvoli najazdu, ale veku. Preventivne.
K lietadlam a tankerom - neviem preco sa vobec ondeju s nejakou krajinou registracie. Proste sa uzakoni, ze kazda lod, kazde lietadlo to musi mat, inac nejazdi. "Znizovat emisie v najviac obyvanych oblastiach s vysokou koncentraciou ludi" nic neriesi, emisie sa nestratia, planetu zamorujeme tak ci tak.
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Re: Všeobecná diskusia II
aby sme nechodili daleko, staci prist na niektoru dedinu vo vykurovacej sezone, hlavne za nizkeho tlaku a uvidis co ludia dychaju a to sa nemusime este dostavat ani k inej doprave
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia II
Práve pre tieto veci som tak rád že žijem na dedine kde je ešte zvykom si pomáhať a opravovať veci "auta" sused hneď kvázi automechanik poznáme sa od malička. Ja si môžem zaklopať kupujem len staré vredy zatiaľ som nič vážne neopravoval, terajšie auto šlape ako hodinky bolo za "pár" koruniek. Oktavku v D-čku som mal päť rokov a za tých päť rokov som do nej nič moc nenainvestoval a mala za sebou 600K aj to pochybujem že bol pravý nájazd.
Ja nikomu neberiem nech si kúpi čo chce ale vyslovené neznášam ľudí čo si kúpia staršiu "dráhu" prémiu a potom sa chodia sťažovať na fóra aké sú drahé opravy čo musia meniť a koľko za to kto kde pýta.
Švagor má A6 a viac pod tým leží ako sa vozí ale ten aspoň neplače ako je všetko drahé dostal čo chcel.
Ja nikomu neberiem nech si kúpi čo chce ale vyslovené neznášam ľudí čo si kúpia staršiu "dráhu" prémiu a potom sa chodia sťažovať na fóra aké sú drahé opravy čo musia meniť a koľko za to kto kde pýta.
Švagor má A6 a viac pod tým leží ako sa vozí ale ten aspoň neplače ako je všetko drahé dostal čo chcel.
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Všeobecná diskusia II
Tu ma mas. Aktualne nejakych 197t km na povodnych rozvodoch (S3, 2.0 tdi 110 kW). Zatial som menil len zhaviacie sviecky (tusim tak sa to vola?, 3 zo 4 som menil, jedna bola pokazena, 2 preventivne). Sef ma 10r Passata B6, tiez 2.0 tdi (110 alebo 125 kW) a tiez bol na rozvodoch az v 210t km. Ja jazdim dialnice, on vsak Vieden mesto, zapchy na dennom poriadku. Dpf ma tiez ok.patro16 napísal: ↑Pi 26. Feb, 2021, 08:29 inak 210k na povodnych rozvodoch? to by musel byt iny masochista, dnes su problem shitne vodne pumpy, popraskane remene, vymalatene lozisko na kladke, "unaveny" napinak a pod., co sme mali v rodine auta (vsetko Diesel s vynimkou jedneho kusu) tak sa zarucene do 150k na tych rozvodoch nieco posralo alebo bolo suce na vymenu.
FVE 12.45 kWp V/Z
Re: Všeobecná diskusia II
dost podstatnu ulohu tam hra aj za aky cas sa to najazdi, btw.videl si ten remen? ci ti len v autorizaku (neviem ci mas zaruku alebo aky je to rocnik) povedali ze to je ok.
to po 10r isiel na tu vymenu rozvodov? ak hej tak to si nechcem predstavit ako vyzeral ten remen a veci okolo lebo ano "vydrzat" to mohlo ale v akom to bolo stave uz väcsinou nikto nehovori.
to po 10r isiel na tu vymenu rozvodov? ak hej tak to si nechcem predstavit ako vyzeral ten remen a veci okolo lebo ano "vydrzat" to mohlo ale v akom to bolo stave uz väcsinou nikto nehovori.
Spoiler: ukázať
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Všeobecná diskusia II
patro16: S3 je rocnik 2016 (ja som 1. vlastnik), bude mat teraz v marci 5r. Nie, nevidel som remen, nevyznam sa do toho, na to tu mam servis. Auto chodi na pravidelne prehliadky, naposledy tusim okolo septembra som bol, teraz ma caka TK. Vodna pumpa mi netecie (mam lahku spotrebu chladiacej kvapaliny), zvuk motora je normalny, spotreba oleja dlhodobo 1l / 27t km. Servisak to cele prezrel naposledy (lebo som sa pytal na rozvody) a vravel ze kludne s dalsim servisom okolo 210t sa to vymeni.
Sef chodi do autorizaku vo Viedni. Netusim, ako to vyzeralo, ale auto mu spolahlivo jazdi. Chodi len na pravidelne prehliadky a aj to LL cyklus oleja. S jeho typom jazd by som sa aj ja inak spraval (zapchy su podla mna stazena premavka, teda kratsi cyklus).
Sef chodi do autorizaku vo Viedni. Netusim, ako to vyzeralo, ale auto mu spolahlivo jazdi. Chodi len na pravidelne prehliadky a aj to LL cyklus oleja. S jeho typom jazd by som sa aj ja inak spraval (zapchy su podla mna stazena premavka, teda kratsi cyklus).
FVE 12.45 kWp V/Z
- d3Xter
- Používateľ
- Príspevky: 1663
- Dátum registrácie: Po 07. Apr, 2008, 14:00
- Bydlisko: Spišská Nová Ves/Košice
Re: Všeobecná diskusia II
@TJ mas to auto od nova alebo si ho zdedil? SS hlasi vysoku potrebubu energie vacsinou v tedy, ak sa s tym niekto hral a prekodoval podmienku na aktivaciu na 12V, rozvodom nastavili samozrejme prehnany internval na vymenu, 210k je vela, ved niekedy sa to robilo tusim pri 90k?
velke lode a lietadla asi tazko budu parkovat v centre alebo v obytnych zonach a presne tam je najvacsia koncentracia aut, ale riesi to len EU a zvysok nie a tym sa to cele mina ucinku
ceny dielov neviem kde pozeras, ale take autokely maju asi tak 50% prirazku, cely ten retazec co za tym dielom stoji musi zarobit, takze to nemoze stat 10e, naklady na vsetko idu kazdorocne hore, mzdy to iste, zial vsetko plati koncovy uzivatel
velke lode a lietadla asi tazko budu parkovat v centre alebo v obytnych zonach a presne tam je najvacsia koncentracia aut, ale riesi to len EU a zvysok nie a tym sa to cele mina ucinku
alebo 5 rokov, na to si treba dat pozor, btdi ma dokonca pri 120kwerwest napísal: ↑Pi 26. Feb, 2021, 00:35 Preco sa menili rozvody pri 125k? Co viem tak tdicko ma interval 210k..
este raz, to ze ty si to nikdy nevidel, neznamena ze sa to nikde a nikdy nestalo pre stare auta a ich palivovu sustavu je problem uz len novy bio benzin, tym padom budes tankovat premiu a nakady na auto idu hore, ono raz tie stare auta prekonaju hranicu, ked ich oprava nebude vyhodna co si uz sam zazil na tvojom 12r aute, tie diely sa do nekonecna nebudu vyrabat a ich cena poleti hore, vsetci tu chcu mat cisty vzduch a buducnost pre svoje deti, hned zapinat vnutornych obeh aby sa nicoho nenadychalii a pritom ich vozime v starych autach ktore nic nepytaju na serviseshiro napísal: ↑Pi 26. Feb, 2021, 08:40 Este som nevidel nikoho, kto by menil vstreky na benzine
ceny dielov neviem kde pozeras, ale take autokely maju asi tak 50% prirazku, cely ten retazec co za tym dielom stoji musi zarobit, takze to nemoze stat 10e, naklady na vsetko idu kazdorocne hore, mzdy to iste, zial vsetko plati koncovy uzivatel
ano vyhodi ta a nie preto, ze by bol blbecek, sa spamataj daj si ich radsej vymazatshiro napísal: ↑Pi 26. Feb, 2021, 08:40Hadam nenatrafim na blbecka, co ma vyhodi kvoli nejakej starej chybe v logoch.
ano rozvody uz budes musiet menit tento rok, aj keby si nemal 210k, remen bude v dobrom stave, mozno jemne uz stvrdnuty ale ziadna katastrofamaniak napísal: ↑Pi 26. Feb, 2021, 09:33S3 je rocnik 2016 (ja som 1. vlastnik), bude mat teraz v marci 5r.
- Tomasjerry
- Používateľ
- Príspevky: 2283
- Dátum registrácie: St 12. Jan, 2005, 20:00
- Bydlisko: BA (work) Velke Levare (home)
Re: Všeobecná diskusia II
To mate to iste ako dozivotna napln v manualnej prevodovke. Na mojej starej felicite 1.9 D som ich so susedom menil ked malo auto 550 000. Tiekla z toho divna zelena brecka s bielimy chuchvalcami. Teraz mam tu Fobiu tak to idem menit tiez ma uz 252 000, asi je najvyssi cas, obcas sa jej nechce zaradit spiatocka, toto iste mala Felicita a po vymene to islo ako vino
Ta Rapida je odnovoty sluzobak. Jadime na tom iba 3-ja, nakolko mame podpisane, ze si nadspotrebu hradime nad 120% co je v technicaku, ak kazdy jazdi normalne. Rozvody piskali, vrcali rachotilo to ako tank. Islo do servisu a tam oznamili, ze rozvody. S bateriou zacali problemy od cca 50 000 odvtedy 3 bateria + som ani nezistil kde v pekle je, nakolko pri motore nieje Respektive som ju tam nenasiel iba moznost pripojit kable ako na starom BMW, kde bola bateria v kufri.
Ta Rapida je odnovoty sluzobak. Jadime na tom iba 3-ja, nakolko mame podpisane, ze si nadspotrebu hradime nad 120% co je v technicaku, ak kazdy jazdi normalne. Rozvody piskali, vrcali rachotilo to ako tank. Islo do servisu a tam oznamili, ze rozvody. S bateriou zacali problemy od cca 50 000 odvtedy 3 bateria + som ani nezistil kde v pekle je, nakolko pri motore nieje Respektive som ju tam nenasiel iba moznost pripojit kable ako na starom BMW, kde bola bateria v kufri.
AMD Ryzen™ 7 3700X, ASROCK X470 Taichi, 16 GB RAM 3200 MHz, ASUS 2080Ti, Samsung SSD 256GB + Samsung Evo SSD 256GB + 2TB HDD,LG DVD +/-rw, Frakcial 600 W Newton R3
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4772
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Všeobecná diskusia II
No vstreky na benzine menit nie je az taka vynimocna zalezitost u priamovstreku aj hned po 100K. Dvojhmota sa taktiez da najst aj u benzinu. Tazsie ju znicit ale s vyssim najazdom nie je problem zodrat aj zotrvak.
Miniturba tiez nepreziju v tych otackach to, co stare dieslove klasiky. Schvalne sa opytajte, co stoji nova CVT prevodovka na auto, co nema ani poriadny vykon. Svojho casu pamatam, ze hydromenice ZF sa dali objednat priamo od vyrobcu za nejakych 2500E.
Dnes uz ozaj nie je velky rozdiel medzi dieslom a benzinom, co sa tyka servisnych nakladov. Rovnako obom skodia kratky trasy... Je to taka mala tragedia, ze sa uz na auto neda tak spolahnut ako kedysi. Motor co zral liter oleja na 1000km vedel dobublat este 30000km a poklepkavajuca atmosfera este tiez par km najazdil kym skapala. Na auta sa poroste na dlhych cestach dalo viacej spolahnut.
Miniturba tiez nepreziju v tych otackach to, co stare dieslove klasiky. Schvalne sa opytajte, co stoji nova CVT prevodovka na auto, co nema ani poriadny vykon. Svojho casu pamatam, ze hydromenice ZF sa dali objednat priamo od vyrobcu za nejakych 2500E.
Dnes uz ozaj nie je velky rozdiel medzi dieslom a benzinom, co sa tyka servisnych nakladov. Rovnako obom skodia kratky trasy... Je to taka mala tragedia, ze sa uz na auto neda tak spolahnut ako kedysi. Motor co zral liter oleja na 1000km vedel dobublat este 30000km a poklepkavajuca atmosfera este tiez par km najazdil kym skapala. Na auta sa poroste na dlhych cestach dalo viacej spolahnut.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
- Tomasjerry
- Používateľ
- Príspevky: 2283
- Dátum registrácie: St 12. Jan, 2005, 20:00
- Bydlisko: BA (work) Velke Levare (home)
Re: Všeobecná diskusia II
Chalani moj pohlad. Preco si nemozem kupit napriklad stary PD diezel bez egr s najnovsimi techniologiami cistenia plynov. Pokial viem tak ad-blue + poriadny kat s filtrom tuhych castic by toto vsetko mal pokryt. Na youtube som nasiel video, kde typek navstivil dielnu, kde taketo upravy robili + dalsie video, kde chlapik, ktory rozvazal zeleninu po meste musel pouzivat new dodavku, ktora ma 2x taku spotrebu ako starie auto, ktore ale nema plaketu. Povedal, ze tomu nechape a nehodla kupovat nove auto, lebo si to nemoze dovolit. Ked sa ho opytali, ze co bude robit ak sa mu pokazi, tak povedal,ze si poziada o HARTS (ci ako sa to pise) = urad prace. Takze ekologia a emisie dostavaju naozaj zabrat a znizujeme ich urcite.
AMD Ryzen™ 7 3700X, ASROCK X470 Taichi, 16 GB RAM 3200 MHz, ASUS 2080Ti, Samsung SSD 256GB + Samsung Evo SSD 256GB + 2TB HDD,LG DVD +/-rw, Frakcial 600 W Newton R3
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)