Kde padla info o 60-144Hz? Čítať vieš? Či sa neunúvaš, iba argumentuješ spamäti?
nossak napísal:Nastastie existuje riesienie, ak ma niekto podobny problem tak s tymto si posunie freesync na 60-144 a bude maximalne spokojny a vyuzije monitor aj freesync na plne gule
https://www.youtube.com/watch?v=rcbYg-bqy8w
Akurát som konečne doma a kukám ten link (cez youtube sa treba prekliknúť sem:
http://nils.schimmelmann.us/post/133778 ... z-freesync), zdá sa že predsa len má význam ísť na vyššie Hz - od určitej aktualizácie ovládačov AMD dokáže konečne emulovať nižšie Hz tými vyššími (nesnaží sa nastaviť priamo 35Hz, ale nastaví 105Hz a zobrazí ten istý snímok 3x po sebe) takže by to malo byť bez kompromisov a vždy sa vyplatí nastaviť vyššie rozpätie Hz. Čiže to z čoho som pôvodne vychádzal už neplatí, stále však platí že najväčší efekt to má mať pri nízkych fps.
A aké zaťaženie systému? Vieš vôbec ako Vsync (a následne Freesync) funguje? Jediné čo spôsobí je že tam budeš vidieť krásne číslo 60/120/144fps (podľa obnovovacej frekvencie monitora) namiesto 200 alebo koľko fps by inak PC dokázalo dosiahnuť. A z toho ako to funguje vyplýva aj fakt že niečo ako G-sync/Freesync má väčší efekt pri nižších fps ako pri vyšších.
Zjednodušene. Predpokladajme 60Hz monitor, tzn. obnovuje sa raz za 16,7ms.
Príklad 1 - snímka sa vykresľuje 20ms (50fps):
Vsync off: po 16,7ms príde z monitora príkaz na synchronizáciu, 83,5% Snímky 1 je hotových, to čo je hotové prepísalo čiastočne pôvodnú Snímku 0 = tearing
Vsync on: po 16,7ms príde z monitora príkaz na synchronizáciu, Snímka 1 nie je hotová = zobrazí sa celá Snímka 0 = žiadny tearing, ale Snímka 1 sa zobrazí až po 33ms (30fps) namiesto po 20ms (50fps).
G-sync: po 20ms príde z grafickej karty príkaz na synchronizáciu, Snímka 1 nahradí Snímku 0 (efektívna obnovovacia frekvencia monitora v tej chvíli je 50Hz) = žiadny tearing, snímka sa zobrazí okamžite ako je hotová
Freesync: podobne ako G-sync, ale refresh rate je obmedzené na určité kroky, tzn nemôžeš mať presne 50 Hz ale iba dajme tomu 48Hz a potom až 60Hz - zapne sa Vsync a použije sa najbližšia vhodná frekvencia. Asi preto novinári pri testoch poznamenali že G-sync funguje lepšie (a asi preto aj potrebuje špecifický HW v GK aj monitore).
Príklad 2 - snímka sa vykresľuje 15ms (66fps)
Vsync off: po 16,7ms príde z monitora príkaz na synchronizáciu, 11% Snímky 2 je hotových, to čo je hotové prepísalo čiastočne pôvodnú Snímku 1 ktorá sa predtým stihla vykresliť celá = tearing
Vsync on: po 16,7ms príde z monitora príkaz na synchronizáciu, Snímka 2 nie je hotová = zobrazí sa celá Snímka 1 ktorá sa už stihla predtým vyrenderovať = žiadny tearing (ak hovoríme o triple bufferingu, ak ide o double buffering tak Snímka 2 sa ani nezačne renderovať kým sa nezobrazí Snímka 1)
G-sync/Freesync: po 15ms príde z grafickej karty príkaz na synchronizáciu ale monitor ju odmietne lebo taký refresh nezvláda, Snímka 1 nahradí Snímku 0 až po 16,7ms = žiadny tearing