Všeobecná diskusia

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.

Objektívna zodpovednosť je...

pozitívny krok k bezpečnosti cestnej premávky.
71
42%
hlúposť.
99
58%
 
Celkom hlasov: 170

Používateľov profilový obrázok
HellAngel
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 12538
Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
Bydlisko: Turčianske Teplice

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa HellAngel »

kup diely z elit.sk . My tu mame jedneho distributora a da sa s nim aj dobre pokecat a vie aj poradit. Tak skus najist nejaku pobocku a verim ze ti poradia, ale ako pise snake nekupuj blbosti.
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
yNo
Čierna listina bazáru
Čierna listina bazáru
Príspevky: 1824
Dátum registrácie: Št 04. Jún, 2009, 19:20
Bydlisko: Sv. Jur

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa yNo »

Chalani,pls neviete co mi moze robit efekt trhania motoru? Ked pridam na plyn tak celkom casto mi auto zabera velmi slabo a strasne trha, ale tak,ze sa cele auto klepe, jak keby ste stale sliapali na plyn a hned ho aj pustali. Niekedy citit v aute benzin,nie je to nejake cidlo,alebo nieco co davkuje benzin?! Ze ho dostava niekedy malo a niekedy vela?
4.2015 - koncim s forom za Ban do bazaru, kde som nikoho neokaslal-ale zabudol ukončiť staré odlezane obchody.
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13676
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa Snake »

elite je hovadsky drahý, ale stále lacnejší než autorizák, ale od toho je lacnejší dovoz z CZ

yNo: aké auto? Na diag si bol? na voľnobehu keď vytočíš motor začne rezonovať? ak na poslednú otázku zodpovieš áno, tak máš vydrbkaný dvojhmotný zotrvačník. Venoval som sa tomu v jednom z článkov na FB, dám len copy&paste
Napísal nám jeden z našich čitateľov o probléme so svojim autom, citujem mail:

Dobrý deň, snáď mi budete vedieť poradiť alebo niekto z členov, vlastním vozidlo Škoda Octavia Tour 1.9TDI PD 96kW a pri zrýchlovaní cítim škubnutie a razy, pri zošliapnutí spojky jemne zakolíšu otáčky motoru. Čím to môže byť? Známý spomínal vadnú spojku, chcem sa opýtať či je to len lamelou alebo treba vymeniť celý spojkový set. Ďakujem

PS: údajne mi ešte píska EGR ventil, dá sa to nejak spraviť?




Na úvod musíme povedať že motor TDI PD patrí k najproblémovejším motorom koncernu VW (ktorý bohužial na kvalitu materiálu prestal dbať začiatkom roku 2004) a ušil si s týmto motorom poriadny kabát hanby. Motor TDI PD (Pump-Duse = slangovo označovaný ako pumpa-diesel), mal byť odpoveďou na Common-rail z dielne VW. Úprimne ľutujem že ste majiteľom tohto motora (ak by sa dalo tak by som ostal pri klasickom TDI ktorý sa dával do Octávii facelift prvej generácie, nová generácia TSI motorov VW na tom tiež nie je najlepšie, po 150 000 kilometroch môžete čakať výmenu kľukového hriadeľa, vrátane vačky).

Váš známy však nebol ďaleko od pravdy, a razy vám robí dvojhmotný zotrvačník. Do týchto Octavii sa montovali zotrváky Sachs alebo LUK o priemere buď 220mm alebo 240mm. Uistiť sa že to je zotrvák môžete veľmi jednoducho, motor na neutrále roztáčajte pomaly až do 2500ot/min, pokiaľ od 2000ot/min budete cítiť vibrácie či rezonovanie, môže to byť znakom vymláteného zotrváku. To aký priemer potrebujete zistíte z čísla karosérie, zotrvák vás vyjde minimálne na 500€ bez roboty. Výmena celého setu zotrváku vrátane spojky vyjde vašu peňaženku asi na 850€.

To prečo vám zotrvák odišiel (aj keď nepíšete počet kilometrov) je dané spôsobom jazdy, pokiaľ motor podtáčate (tzn. idete machrovať pred kamarátmi so spotrebou tým že idete 50km/h na štvrtom či piatom prevodovom stupni, prípadne jazde do kopca na piatom prevodovom stupni, u dieselových motorov už dávno neplatí že aj keď mám dostatok krútiaceho momentu na najvyššom prevodovom stupni (Max. krútiaci moment 310 Nm je u tohto sériového motoru pri 1 900/min) tak si jednoducho môžem dovoliť zaradiť ťažký prevod a jednoducho držať nohu na podlahe.

Pokiaľ ste už vymenili spojku, tak s autom nejazdite a vymeňte zotrvák, lebo si zničíte aj novú spojku. U vozidiel ktoré najazdia viac ako 50 000km ročne (TAXI a pod.) odporúčame vymeniť dvojhmotový zotrvačník za jednohmotový. Výhody a nevýhody popíšeme nižšie. Zakolísanie otáčok pri prechode na volnobeh (tzn odpojením hnacej sústavy od poloosy/kardánu) je dané tým, že riadiaca jednotka (ECU) nastaví volnobežné otáčky ale hneď potom je motor krátko roztočený (vymláteným) zotrvačníkom, ECU okamžite zareaguje korekciou (zníži dávku paliva), ale zareaguje nesprávne kvôli tomu že hneď potom je zotrvák spomalený a roztáča sa k druhému rázu, celé toto sa prejaví ako seknutie či škubnutie.

A prečo dochádza k opotrebovaniu zotrváku? Ako som písal v úvode je to spôsobom jazdy, zlým zaobchádzaním so spojkou (motor vytočíte do otáčok a púštate spojku, čím derete lamelu a zahrievate nadmerne zotrvák, väčšina autoškôl učí rozbeh týmto štýlom, je to sprostosť, nerozbiehajte sa tak, oprava vás vyjde veľmi draho, takto sa rozbieha do kopca a nie na rovnej ceste, na rovnej ceste dáme spojku do záberu a v momente zabratia pridávame plyn, po čase si to zautomatizujeme, ušetríme peniaze, lamelu, zotrvák, motor a v konečnom dôsledku nervy). Zotrvačník sa v dôsledku vysokých teplôt zahreje, môže popraskať, čím príde k poškodeniu vnútornej pružiny, čo má za následok väčšiu vôlu, velkú hlučnosť, vibrácie a v niektorých prípadoch rezonanciu.

K opotrebeniu vedie aj chiptuning, u dieselových motorov veľmi oblúbený, každý vám povie že výmena vstrekovacích trysiek, prípadne spojky (aby neprešmykovala pri väčšom krútiacom momente), či turbodúchadla stačí. Nie, nestačí, na výkon ano, ale nikto vám nepovie o zotrváku (lebo cena sa potom navýši o 660€ a to sa každý otočí vo dverách a na chiptuning sa vykašle). Pri väčšom krútiacom momente v dôsledku chiptuningu príde k prekročeniu bezpečnostnej rezervy zotrváku, a pružiny sú stále tlačené k sebe (permanentné preťažovanie), čo vedie k škubaniu auta (čo 99% mechanikov povie že prešmykuje lamela), jeho prehrievaniu, a deštrukcii zotrvačníku.

Zotrvák môžeme pochovať tiež veľmi jednoducho, vytočíme motor do otáčok (ideálne redline ako to niektoré individuá robia), a pustíme spojku, týmto dáme po papuli prevodovke, silentblokom motora a zavesenia prevodovky, guľovým čapom, spojke (najviac lamele) a v konečnom dôsledku zotrváku (preňho je to ako keby ste sa vy obviazali lanom dlhým 10m, zahákli za auto, a to auto rozbehli, tak to s ním škubne, čím sa postupom času spraví vôľa a zotrvák dospieval). Radíte spôsobom spojka > vyššia/nižšia rýchlosť > vypustím prudko spojku? Ak hej tak vás tiež čaká výmena zotrváku, často sa smejem keď niekoho vidím bachnúť tam dvojku pri 70km/h aby dobrzdil, synchróny a zotrvák dostanú riadne na hubu. Zotrváku sa na vyžiadanie (čo robí, na čo slúži a pod.) môžeme venovať v samostatnom článku (pokiaľ by to niekto rád vedel a nevie).

Čo sa týka EGR ventilu, pochybujem že píska práve ventil, skôr turbodúchadlo, čo je uňho normálne (keďže sa používa VGT turbo u týchto modelov), pokiaľ píska moc (alebo hvízda), je dosť možné že vám za dúchadlom prasklo potrubie (čo vedie k spadnutiu auta do núdzového režimu). EGRko sa pri voľnobehú vypína po minute volnobehu, čo vedie k poháňaniu spalín do turba, číže po piatich minutách sa jemný piskot môže zvýšiť.
Lepší popis problému by neuškodil (prípadne aj audiovizuálne materiály), ale vyzerá to prvotne na zotrvák, diag povie viac.





.
yNo
Čierna listina bazáru
Čierna listina bazáru
Príspevky: 1824
Dátum registrácie: Št 04. Jún, 2009, 19:20
Bydlisko: Sv. Jur

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa yNo »

ohladom toho volnobehu nie, tam nie je problem. Vacsinou byva problem na 1tke. Jedna sa o auto opel corsa a 1.6 gsi. Je to rocnik 1993 myslim a ma 98 koni. Mi to pripada skor jak keby v tom momente nedostavala dostatok paliva.. a este som zabudol,robi to vacsinou za studena, ked sa po nejakych 15 minutach zohreje,uz ide pekne.
Edit: A este ze problem prestava pri prekroceni asi 2000 otacok:)
4.2015 - koncim s forom za Ban do bazaru, kde som nikoho neokaslal-ale zabudol ukončiť staré odlezane obchody.
Používateľov profilový obrázok
hawkeye
Redaktor
Redaktor
Príspevky: 6647
Dátum registrácie: Ut 06. Jan, 2009, 19:12
Bydlisko: Trnava

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa hawkeye »

Snake napísal:
hawkeye napísal:tak toto su tie moje rozvody resp remen
http://img4.imageshack.us/i/imag0248q.jpg/
ako, nehnevaj sa, ale ja by som to vrátil... to čo je za číslo dielu 038 109 243 H/N/D/F/G ? tie písmená za tým sú náhrady jak vychádzali von (Nko je posledné), oni predávajú halabala či čo? Fko sa ukončilo v 2002, Gčko bolo Fko zväčša pre benzínové motory (diesle majú väčší točák - viac sú kladky namáhané). potom že 1ks remeň, no to je jasné, aký remeň? povarili ponožky azijčanov a dali to potom? kde je číslo?

Vráť to, dobre ti radím, chceš ušetriť 50€ ale keď ti to drbne prerobíš 600€, stojí ti to za to? Ten obchod je bordel, veľký, majú bordel v dodávke, súpiske dielov a všetkého potrebného pre zákazníka...
remen ma oznacenie CONTITECH CT1044
a este nejake cislo priamo na remeni, netusim ci je aj to potrebne?
Spoiler: ukázať
i5-6600k@4600Mhz + asus sabertooth z170 Mark1, 16GB RAM, Sapphire Nitro R9 390 Fury, Seasonic SnowSilent 750W Platinum all in Silverstone Fortress FT02
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13676
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa Snake »

nevymýšlaj a vymeň to :rolleyes:





.
Používateľov profilový obrázok
hawkeye
Redaktor
Redaktor
Príspevky: 6647
Dátum registrácie: Ut 06. Jan, 2009, 19:12
Bydlisko: Trnava

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa hawkeye »

dovod?ako v pohode len cchem vediet :)

napr http://www.hamar.cz/sady-rozvodu-rozvod ... 95436.html

tie iste rozvody a su pre octaviu 1.9tdi 66kw
Spoiler: ukázať
i5-6600k@4600Mhz + asus sabertooth z170 Mark1, 16GB RAM, Sapphire Nitro R9 390 Fury, Seasonic SnowSilent 750W Platinum all in Silverstone Fortress FT02
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13676
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa Snake »

všetko pekné krásne výhovorky, mne je jedno, je to tvoje auto, rob si sním čo chceš, dôvod máš hore. tento obchod je fajn, lebo uvádzajú čo ti dodaju (038-109243N; 038-109244M; 058-109244; 038-109244E), a nie žiadne lomítka a blbosti...ale však jak chceš :)





.
Používateľov profilový obrázok
hawkeye
Redaktor
Redaktor
Príspevky: 6647
Dátum registrácie: Ut 06. Jan, 2009, 19:12
Bydlisko: Trnava

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa hawkeye »

ok lomitka su tam,ale je to presne na chlp rovnaka sada...pozeral som detaili cerpadla aj ostatnych casti,presne to iste..

kebyze ukazem henten obchod ako prvy tak mi poviez ze tie su ok a na henten obchod ze nie?:)

berem to zajtra mechanikovi nech to porovna s tymi co davaju do skodoviek
Spoiler: ukázať
i5-6600k@4600Mhz + asus sabertooth z170 Mark1, 16GB RAM, Sapphire Nitro R9 390 Fury, Seasonic SnowSilent 750W Platinum all in Silverstone Fortress FT02
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13676
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa Snake »

vidím že to nemá zmysel :D čo čakáš že jedna kladka bude oválnejšia či inej farby? :D ok, končím, veľa šťastia ;)





.
Používateľov profilový obrázok
hawkeye
Redaktor
Redaktor
Príspevky: 6647
Dátum registrácie: Ut 06. Jan, 2009, 19:12
Bydlisko: Trnava

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa hawkeye »

preco by nemalo zmysel?
teraz fakt ak by som ukazal ten druhy shop ze ci to je ok pre oktavku co by si povedal?
Spoiler: ukázať
i5-6600k@4600Mhz + asus sabertooth z170 Mark1, 16GB RAM, Sapphire Nitro R9 390 Fury, Seasonic SnowSilent 750W Platinum all in Silverstone Fortress FT02
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13676
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa Snake »

lebo stále hladáš niečo len aby si to nemusel vrátiť, ja nehovorím že to nemusí byť ok, ale v týchto veciach je treba byť 100% istý, si si 100% istý že to neni šmejd? ak si ok, debatu ukončíme a nech slúžia.

Druhý shop je ok, PRESNE ti napísali čo ti dodajú (sú to posledné revízie prevodných/napínacích kladiek, OEM remeň (nie zosilnený síce ale môže byť)), to je ten rozdiel. nie hádanka





.
Používateľov profilový obrázok
hawkeye
Redaktor
Redaktor
Príspevky: 6647
Dátum registrácie: Ut 06. Jan, 2009, 19:12
Bydlisko: Trnava

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa hawkeye »

teraz som porovnal jednotlive casti toho co mam doma vs to co je v tom druhom shope
vyrobne cisla jednotlivych casti su 1:1

edit: ten remen by mal vyrabat contintel ak som spravne pochopil
Spoiler: ukázať
i5-6600k@4600Mhz + asus sabertooth z170 Mark1, 16GB RAM, Sapphire Nitro R9 390 Fury, Seasonic SnowSilent 750W Platinum all in Silverstone Fortress FT02
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13676
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa Snake »

contitech





.
Používateľov profilový obrázok
hawkeye
Redaktor
Redaktor
Príspevky: 6647
Dátum registrácie: Ut 06. Jan, 2009, 19:12
Bydlisko: Trnava

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa hawkeye »

http://www.contitech.de/index_en.html

tak nieco ma s nimi aj continental... asi teda
Spoiler: ukázať
i5-6600k@4600Mhz + asus sabertooth z170 Mark1, 16GB RAM, Sapphire Nitro R9 390 Fury, Seasonic SnowSilent 750W Platinum all in Silverstone Fortress FT02

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"