Všeobecná diskusia
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Rozdielny olej by som na zimu/leto neriesil, ak mas pocit ze mu je cez zimu chladno daj pred chladic kusok kartonu/cohokolvek - samozrejme nie uplne cez celu plochu. Inak aj bez kartonu by mal mat na dialnici take otacky aby mal v pohode prevadzkovu teplotu, o to sa postara termostat.
Ty tam mas aspon ukazovatel teploty vody, pritom kopec novych aut taku dolezitu vec vobec nema (napr citroen c3 a tusim aj nejake mercedesy)...ja by som nebol proti ani keby tam davaju ukazovatel tlaku/teploty/hladiny oleja (tak to mal tusim nas stary Renault Safrane)
Ty tam mas aspon ukazovatel teploty vody, pritom kopec novych aut taku dolezitu vec vobec nema (napr citroen c3 a tusim aj nejake mercedesy)...ja by som nebol proti ani keby tam davaju ukazovatel tlaku/teploty/hladiny oleja (tak to mal tusim nas stary Renault Safrane)
Spoiler: ukázať
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
jeeej, konecne niekto, kto mal tiez safrane
Ja tiez na zimu nemenim olej, kedze rocne urobim 10-15tis. km. Na jar alebo v lete, podla toho ako to vychadza, tam supnem novy olej, kazdu druhu vymenu aj filter a viac neriesim. Raz som skusal 10w30 ci 5w30 a akurat ho viac zralo, takze tam siel 10w40, ktory tam bol vzdy a odvtedy je pokoj, ani to nezadymi.
Ja tiez na zimu nemenim olej, kedze rocne urobim 10-15tis. km. Na jar alebo v lete, podla toho ako to vychadza, tam supnem novy olej, kazdu druhu vymenu aj filter a viac neriesim. Raz som skusal 10w30 ci 5w30 a akurat ho viac zralo, takze tam siel 10w40, ktory tam bol vzdy a odvtedy je pokoj, ani to nezadymi.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
nemenim olej kvoli tomu ze ide zima, ale kvoli prvej garancke. Menit sa bude v novembri tak preto som zacal riesit ci tam nedat 0w-30
nasiel som manual a tam mitsu uvadza:
0w20,0w30,5w-30 od -35 (a viac) do 40
5w-40 od -35 (a viac) do 50
o tychto teplotach som mal doteraz ine info 5w40 som bol v tom ze to je od -20 do 35
xw50 bolo nad 35C....zaujimave tak motul x-cess 8100 5w-40 je v pohode
a 1x som si vsimol v manuali, ze olej by mal splnat ILSAC (niekde na rychlo som sa docital, ze je to +/-schvalenie japonskych automobiliek) schvalenie a toto ma vacsina 0w30 a 5w30 olejov.
5w-40 som s tymto zatial nenasiel hmm
nasiel som manual a tam mitsu uvadza:
0w20,0w30,5w-30 od -35 (a viac) do 40
5w-40 od -35 (a viac) do 50
o tychto teplotach som mal doteraz ine info 5w40 som bol v tom ze to je od -20 do 35
xw50 bolo nad 35C....zaujimave tak motul x-cess 8100 5w-40 je v pohode
a 1x som si vsimol v manuali, ze olej by mal splnat ILSAC (niekde na rychlo som sa docital, ze je to +/-schvalenie japonskych automobiliek) schvalenie a toto ma vacsina 0w30 a 5w30 olejov.
5w-40 som s tymto zatial nenasiel hmm
Spoiler: ukázať
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Vacsina predavanych olejov splna pozadovane normy vyrobcov (ACEA, API). Ohladom cisel, druhe cislo, da sa nazvat prevadzkove, napr. 5w50 - cize 50 urcuje, aka je pracovna teplota oleja, nie prostredie, v ktorom sa motor nachadza, resp. to neplati uplne. Je jasne, ze jazdit s 5W40 olejom v prostredi, ktore sa dlhodobo pohybuje pod bodom mrazu je hovadina, takisto liat olej s cislom 50 alebo 60 mimo zavodneho auta. Bezne ma motor pracovnu teplotu okolo 90° a ta sa prilis nemeni ani v horucich letnych mesiacoch a prepalit olej ani pri beznej nakladacke nieje moc lahke, cize ist nad 30 alebo 40 je zbytocne, pretoze oleje vyssim cislom maju pracovnu teplotu nad 110 prip az 130°, mimo nej maju tieto oleje podobne vlastnosti ako v zime nezohriaty olej - nizsia viskozita, nizsia prilnavost, horsie mazacie vlastnosti atd. Schvalne si skus dat s Mitsu nejaku dlhsiu nakladacku, napr. na dialnici, ci sa ti vobec pohne rucicka teplomera. Ja som takto tahal prakticky cele nemecko od 160-200 km/h, pri 200 mam na 4. stupni okolo 7000 ot., sem-tam som to preradil na 5., len ten je uz na moj motor prilis tazky a malokedy mi tych 200 udrzi. Aj tak to bola jazda prevazne okolo 5-6tis. otacok a neuvaril som to a to bolo vonku cez 30°.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
mercedesy to maju (citroen hovori za vsetko, tie krabice nema zmysel komentovat), staci si to navolit v palubakuJay-T napísal:Rozdielny olej by som na zimu/leto neriesil, ak mas pocit ze mu je cez zimu chladno daj pred chladic kusok kartonu/cohokolvek - samozrejme nie uplne cez celu plochu. Inak aj bez kartonu by mal mat na dialnici take otacky aby mal v pohode prevadzkovu teplotu, o to sa postara termostat.
Ty tam mas aspon ukazovatel teploty vody, pritom kopec novych aut taku dolezitu vec vobec nema (napr citroen c3 a tusim aj nejake mercedesy)...ja by som nebol proti ani keby tam davaju ukazovatel tlaku/teploty/hladiny oleja (tak to mal tusim nas stary Renault Safrane)
- mirjak
- Používateľ
- Príspevky: 2252
- Dátum registrácie: Št 16. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
ano, interne kusky uz vesele jazdia a testovacky pre novinarov su plnom prude
- _Mato_
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 2263
- Dátum registrácie: Ut 21. Mar, 2006, 02:00
- Bydlisko: Beckov
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
When I was a young man, I had liberty, but I did not see it. I had time, but I did not know it. And I had love, but I did not feel it.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 9824
- Dátum registrácie: Št 12. Máj, 2005, 20:00
- Bydlisko: Nitra
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
tak moj merc je uz predany )) teraz hladat nieco dalej
- jcdenton12
- Používateľ
- Príspevky: 2221
- Dátum registrácie: Št 22. Dec, 2005, 20:00
- Bydlisko: Košice
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
zdravim chalani
chcel by som sa opytat, na vas nazor na Volvo V70 / XC70 2-hej generacie (2000-2007)
ktore motory su fajn a ktorym sa radsej vyvarovat
chcel by som sa opytat, na vas nazor na Volvo V70 / XC70 2-hej generacie (2000-2007)
ktore motory su fajn a ktorym sa radsej vyvarovat
...
- qq6600
- Používateľ
- Príspevky: 1651
- Dátum registrácie: Št 11. Dec, 2008, 21:08
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Rozmyslali sme nad tym autom pred 1,5 rokom,rv okolo 2003 sme hladali,motorizacia D5 (120kW)...
Kriveho slova na ten motor som nenasiel nikde,spotreba vynikajuca - 6-7l/100km,akurat niektore modely maju na moj vkus velmi kratku prevodovku.
2.4D je ten isty motor akurat ma inu RJ a tym padom aj vykon ,tusim 96kW ak sa dobre pametam,inac je vsetko to iste..
Kriveho slova na ten motor som nenasiel nikde,spotreba vynikajuca - 6-7l/100km,akurat niektore modely maju na moj vkus velmi kratku prevodovku.
2.4D je ten isty motor akurat ma inu RJ a tym padom aj vykon ,tusim 96kW ak sa dobre pametam,inac je vsetko to iste..
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 9824
- Dátum registrácie: Št 12. Máj, 2005, 20:00
- Bydlisko: Nitra
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
merc E220cdi, rv 2007-uz po FL, avantgarde, 177ps. 210tsi km,po prvom majitelovi so serviskou:)
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
ty tusim minies rocne viac penazi na prepisy aut ako na benzin
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 9824
- Dátum registrácie: Št 12. Máj, 2005, 20:00
- Bydlisko: Nitra
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
tak neviem,zeby ma zabilo 66e za prepis:)))))