Všeobecná diskusia
- STENLY
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 10908
- Dátum registrácie: So 20. Dec, 2008, 13:44
- Bydlisko: RK (34)
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
no, a presne to som tam zabudol napísať, vdaka koco
pre človeka čo sa tým živý je to ako píšeš "potreba"
lenže teraz si to kúpi kadekto na jadzdenie po meste a do práce pár km... a na to som aj narážal
pre človeka čo sa tým živý je to ako píšeš "potreba"
lenže teraz si to kúpi kadekto na jadzdenie po meste a do práce pár km... a na to som aj narážal
MB: ASUS ROG STRIX Z490-G GAMING (WI-FI) CPU: INTEL Core-i5 10600KF @ 4,1GHz, Boost 4.8GHz RAM: CRUCIAL Ballistix Black 2x8GB 3600MHz CL16
GPU: GIGABYTE GTX 1650 SSD: SAMSUNG 970 EVO 1TB HDD: WD Red 3TB PSU: CORSAIR AX750 CASE: CORSAIR Obsidian 350D W LCD: Dell U2412M 24''
Repro: Logitech Z2300 + Magnat Monitor Supreme 102
GPU: GIGABYTE GTX 1650 SSD: SAMSUNG 970 EVO 1TB HDD: WD Red 3TB PSU: CORSAIR AX750 CASE: CORSAIR Obsidian 350D W LCD: Dell U2412M 24''
Repro: Logitech Z2300 + Magnat Monitor Supreme 102
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Stenly, nesuhlasim.
Ak ides na dlhu cestu tak tempomat je hlavne na to aby si nedostal krc do pravej nohy. Zapinat ho v meste je fakt chore - to suhlasim
Co sa tyka automatu, dalsie auto uz jedine s dvojspojkovou sekvencnou prevodovkou radi to presne a rychlo a mas istotu ze si ju nechtiac "neuceses" a v automatickom mode to radi presne tam kde to radit ma - kvoli manzelke, nie kvoli mne
EDIT: Viem ale na co myslis, ja by som v autoskolach povolil len 105ky. Maly objem motora - nech sa naucia pouzivat plyn a spojku; Bez serva, nech sa naucia ze ked auto stoji tak sa volantom nekruti iba ak velmi velmi treba; Slabucke brzdy - nech sa naucia kedy a ako sa ma sliapat na brzdu. Kto sa nauci soferovat stary crep nebude mat problem s novym... Moj nazor...
Ak ides na dlhu cestu tak tempomat je hlavne na to aby si nedostal krc do pravej nohy. Zapinat ho v meste je fakt chore - to suhlasim
Co sa tyka automatu, dalsie auto uz jedine s dvojspojkovou sekvencnou prevodovkou radi to presne a rychlo a mas istotu ze si ju nechtiac "neuceses" a v automatickom mode to radi presne tam kde to radit ma - kvoli manzelke, nie kvoli mne
EDIT: Viem ale na co myslis, ja by som v autoskolach povolil len 105ky. Maly objem motora - nech sa naucia pouzivat plyn a spojku; Bez serva, nech sa naucia ze ked auto stoji tak sa volantom nekruti iba ak velmi velmi treba; Slabucke brzdy - nech sa naucia kedy a ako sa ma sliapat na brzdu. Kto sa nauci soferovat stary crep nebude mat problem s novym... Moj nazor...
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Naučiť dnešné decká niečo ako prah brdzenia či dávkovanie brdznej sily je dnes nereálne, zabudni, poznám X ľudí ktorí si myslia že keď majú ESP, tak sa im nič nestane, holt túto zimu na to podaktorí doplatili, a preto tieto sračky vypínam vždy keď sadnem do auta ktoré to má.
.
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2317
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
LOL
Tie kecy tu o automatoch, to sa zase zvrtne ta diskusia ako pri dobrovolnej kupe Fabie. Presne to vystihol ten, kto povedal, ze automat nechce len ten, kto ho nemal. Automat kludne aj na starsom aute (mal som 1998 a 1996). Aj stary automat je neporovnatelne lepsi nez manualna prevodovka. Proste ten pridany komfort a bezpecnost pri jazde je v inom vesmire.
Ten trulo, co tu vypisuje, ako sme lenivi a neviem co... no urcite mas v aute aj otvaranie okien na svihadla, pretoze snad nebudes taky lenivec, ze by si ich otvaral len tlacitkom (nebodaj s automatickym dojazdom). Takisto manualne nastavujes vonkajsie spatne zrkadla a elektricke nastavovanie sedadla vodica zavrhnes v prospech rucneho, ze? Taketo debiliny tu moze naozaj napisat len clovek uplne mimo.
Velmi by ma zaujimala ta logicka logicka konstrukcia na urovni mestskeho policajta, ze ten kto ma automat vlastne ohrozuje viac ostatnych ucastnikov premavky. Ja si myslim, ze je to naopak nakolko automat uberie jednu z veci, na ktoru sa treba obcas sustredit, blondinke neskape motor na krizovatke a dovoli bezpecnejsie predbiehat a rozbiehat sa v krizovych situaciach.
Takisto pristup je presne ten spiatocnicky postihnutych jedincov (doteraz som sa zmohol iba na manual, tak ani odteraz ho nikomu netreba; doteraz sme mali 30" TV, tak naco je komu 60"; atd). Skus si raz sadnut do auta s automatom a jazdit po meste (ale samozrejme si to uz urcite skusal a bolo to uplne nahovno, radsej radis dokola manualne ako debil... 1, 2, 3, neutral, 2, 3, semafor, 1, 2, 3, 4, neutral, 3, 4, semafor, 1, 2, ...).
Tempomat je tiez zaklad na dlhsie cesty. Mne po 15 kilometroch na dialnici trpne noha.
Tie kecy tu o automatoch, to sa zase zvrtne ta diskusia ako pri dobrovolnej kupe Fabie. Presne to vystihol ten, kto povedal, ze automat nechce len ten, kto ho nemal. Automat kludne aj na starsom aute (mal som 1998 a 1996). Aj stary automat je neporovnatelne lepsi nez manualna prevodovka. Proste ten pridany komfort a bezpecnost pri jazde je v inom vesmire.
Ten trulo, co tu vypisuje, ako sme lenivi a neviem co... no urcite mas v aute aj otvaranie okien na svihadla, pretoze snad nebudes taky lenivec, ze by si ich otvaral len tlacitkom (nebodaj s automatickym dojazdom). Takisto manualne nastavujes vonkajsie spatne zrkadla a elektricke nastavovanie sedadla vodica zavrhnes v prospech rucneho, ze? Taketo debiliny tu moze naozaj napisat len clovek uplne mimo.
Velmi by ma zaujimala ta logicka logicka konstrukcia na urovni mestskeho policajta, ze ten kto ma automat vlastne ohrozuje viac ostatnych ucastnikov premavky. Ja si myslim, ze je to naopak nakolko automat uberie jednu z veci, na ktoru sa treba obcas sustredit, blondinke neskape motor na krizovatke a dovoli bezpecnejsie predbiehat a rozbiehat sa v krizovych situaciach.
Takisto pristup je presne ten spiatocnicky postihnutych jedincov (doteraz som sa zmohol iba na manual, tak ani odteraz ho nikomu netreba; doteraz sme mali 30" TV, tak naco je komu 60"; atd). Skus si raz sadnut do auta s automatom a jazdit po meste (ale samozrejme si to uz urcite skusal a bolo to uplne nahovno, radsej radis dokola manualne ako debil... 1, 2, 3, neutral, 2, 3, semafor, 1, 2, 3, 4, neutral, 3, 4, semafor, 1, 2, ...).
Tempomat je tiez zaklad na dlhsie cesty. Mne po 15 kilometroch na dialnici trpne noha.
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Osobnú skúsenosť s tým mám v mercedese W221.1adad1 napísal:inak mam otazku k tomu autopilotovi:
takze mam otazky:
1. da sa to pouzit spolu?
2. fungovalo by to aspon na dialnici bez vodica(teda by bol dozor v nejake krizovej situacii, ale inak by nemusel soferovat, right?)?
1. Áno
2. Nie, teda určite nie tak ako si to predstavuješ, aspoň podla mojej skúsenosti:
Aktívny tempomat je fajn, dokonca v mercedese aj celkom pekne fungoval, oveľa častejšie však používam obyčajný nakoľko som v réale nenašiel pre ten aktívny pri mojich cestách využitie. V nemecku na diaľnici sa je aj občas na koho zavesiť, aby ťa viedol, ak je však cesta plnšia čo vačšinov býva, tak je to stále brzda, plyn. Spoliehať sa na niečo takéto ak chcem udržať cestovnú rýchlosť 160-200 to osobne nerobím, jednoducho tomu neverím, pri tej rýchlosti si treba dávať pozor nielen na to či ten predomnou nespomaluje, ale hlavne nato kedy pôjde zo zadu 250+, kedy sa rozhodne turecký kamionista obiehať, kedy mu odletí koleso a podobne, netrafiť toho pred tebou nevyžaduje toľko pozornosti ako vnímať všetko ostatné čo máš v tej rýchlosti a udržovať si prehľad.
V premávke kde sa jazdí s rýchlostným limitom je však fajn, dokonca sme to skúšali a auto aj zastaví. Ak však chcem ísť nemecko na plno, tak sa nespolieham na žiadne tieto asistenty, ak chce človek chodiť rýchlo tak by mal byť dostatočne zodpovedný na to aby odhadol svoje schopnosti a situáciu na ceste a nie spoliehať sa na to že auto sa o to postará.
Lane assist, neviem ako funguje u ostatných značiek, u medveďa ak zistí že vybočuješ, tak začne vybrovať volant, a ak nespravíš korekciu riadenia tak ju spravý sám. Nehýbe pri tom ale volantom, na korekciu nevyužíva riadenie, ale pribrzdí kolesá na opačnej strane čiary ktorej sa dotýkaš... Efekt teda vidíš aj sám, dlhodobo sa tak ísť nedá auto nie je tank ani iné pásové vozidlo aby sa zabáčalo brzdením jednej strany, celé čo to spravilo pri ostrejšej zákrute bolo extrémne brzdenie a spomalenie... vrátiť ťa naspať medzi čiary to ešte vie, ten čo bude za tebou bude pozerať prečo brzdíš keď by si nemusel, keď o tom nievie lebo z jeho pohľadu stačí len pohnúť volantom aby si sa dostal naspať a nie brzdiť. Pri dočasnom značení( 3 krát čiary na ceste, oddelené nakoniec kuželmi) na baustelle som to len vypol, robilo to riadne hovadiny.
A Celkovo je to na nič, keď sa necitíš dobre alebo si ospalý tak nesadaj za volant, spoliehať sa na niečo takéto je hovadina, nevraviac o tom že tam kde by som to možno potreboval sa to použiť nedalo, na ceste do moskvy keď už som bol riadne unavený bol ten systém nekompatibilný s "kvalitou" značenia cesty... ani sa mu nečudujem...
Všetky tieto vylepšenia sú v réalnom svete nepoužitelné, napr. to s-ko ťa varuje keď vidí že si unavený a nedávaš pozor, vtedy máš zastať a nie spoliehať sa na to že ťa auto zobudí a niečo za teba spraví, ja keď som po 30 hodinách jazdy zastal že idem spať tak ma nezobudil ani alarm, pri ktorom to auto otrasne hlasno trúbi, tak čo mi pomôže niake pípnutie a hláška coffe? Keď som nemal auto s nezávislím kúrením tak som raz v zime zastal počas dlhej cesty že si idem pospať, samozrejme naštartované, a akosi som počas spánku nechal nohu na plyne, a motor uvaril, myslíš že som sa zobudil? Tak isto aj varovanie o mrtvom uhle a podobne, je to niečo na čo sa nemožes spoliehať, máš dávať pozor a hotovo, vačšinov to ajtak len otravuje, nieto ešte nechať niečo šoférovať za mňa.
Ak nechceš šoférovať tak si kúp niaký long, a zaplať šoféra, pohodlie bude o mnoho vačšie ako pri tvojej predstave trpnúť a prekrývať celú cestu krčovito brzdový pedál
Workstation: HP Z230- i7 4770, 16gb DDR3, GTX 960, SSD RAID 2x256GB, 3x HP 24" LCD
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
ACC má dobre poriešené AUDI, v A8, tam som si na tom celkom zvykol, dokonca aj mód do zápchy, to bolo niečo .
.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 9824
- Dátum registrácie: Št 12. Máj, 2005, 20:00
- Bydlisko: Nitra
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
chris : ale zabudol si dodat ,ze rocniky 03-04 v najnizsimi motormi ktovie ake vylietane
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
nezavidSTENLY napísal:lenže teraz si to kúpi kadekto na jadzdenie po meste a do práce pár km... a na to som aj narážal
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5236
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Tu je to cele zle , felicia rideri preferujú secko manuál a najlepšie hrdzavu, čo zavadzia na ceste a nebrzdi ani prd DD
Quick: Nj písal som od , ale ak by som mal 20k tak asi by som kúpil e92/93 v tej cene asi len 325 ale 335i ideal plus JB4 :-P
Quick: Nj písal som od , ale ak by som mal 20k tak asi by som kúpil e92/93 v tej cene asi len 325 ale 335i ideal plus JB4 :-P
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
jaaaj, to ze mam feliciu neznamena ze nechcem mat vyspele auto.
klima, el.okna, riadne a idealne elektricky stelovatelne sedacky... el. zrkadla (hlavne prave nastavovat manualne je onania)...
vsetko vecicky ktore v aute dalsom rozhodne chcem. znamy kupil teraz accorda, 2.3ku, to sa mi pozdavalo.
ale automaticku prevodovku nie. som mlady, a este ma bavi radit tempomat ale, to rozhodne hej do auta, na dialnici super komfort.
(nehovoriac o tom ze v tom accorde som si vsimol ze pridavat a spomalovat sa da na volante tlacitkami, co je parada)
(a ak som nejaku fasa vecicku nevypisal, proste sa mi nechce vypisovat vsetko)
btw., nemate niekto radio s funkcnou mechanikou na CD navyse? moja sa odporucala po braskovej poistnej udalosti...
klima, el.okna, riadne a idealne elektricky stelovatelne sedacky... el. zrkadla (hlavne prave nastavovat manualne je onania)...
vsetko vecicky ktore v aute dalsom rozhodne chcem. znamy kupil teraz accorda, 2.3ku, to sa mi pozdavalo.
ale automaticku prevodovku nie. som mlady, a este ma bavi radit tempomat ale, to rozhodne hej do auta, na dialnici super komfort.
(nehovoriac o tom ze v tom accorde som si vsimol ze pridavat a spomalovat sa da na volante tlacitkami, co je parada)
(a ak som nejaku fasa vecicku nevypisal, proste sa mi nechce vypisovat vsetko)
btw., nemate niekto radio s funkcnou mechanikou na CD navyse? moja sa odporucala po braskovej poistnej udalosti...
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
- Timeshifter
- Používateľ
- Príspevky: 594
- Dátum registrácie: Po 30. Júl, 2007, 08:00
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Ja preferujem manuál (s automatom som v "normálnom aute" nešiel, ak sa nepočíta elektrický Mitsubishi), a nie z nejakých argumentovatelných dôvodov - mne sa jednoducho páči, že tomu autu priamo prikazujem ja, kedy má preradiť. Nechcem aby si auto robilo, čo sa mu zachce (ikeď je to mnoho krát správnejšie, než čo robím ja). Nemám v tom aute potom taký pocit, že "len stlačím pár gombíkov a auto pojde aj samo, veď ja vodič, som totálny hlupák, ktorému nie je vhodné dať zodpovednosť do rúk" - som takým väčším pánom v tom aute... Hmm, asi si liečim komplex menejcennosti
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
inak, musim sa pochvalit, aj ked som to asi tak nepriamo aj v predoslom poste naznacil,
konecne som dobuzeroval aj poistovnu aj servis a mam auto doma...
suma sumarum, posledny krat som pozical auto. construct na prevodovke nejde, radio som uz spominal, tiez sa mu neviem ako podarilo znicit nove vzpery kufra, vnutri bordel jak po prasatach (co mozno moze byt aj servisom, nemam sajnu a nemam to jak zistit)...
ale co sa mi zda najdivnejsie, ani sa vobec neriesila geometria v servise...
(faktura 490, z toho 430 hradi poistovna, + 17 za vymenu packy smeroviek, co vraj bolo nedokazatelne ze sa to stalo pri havarke)
konecne som dobuzeroval aj poistovnu aj servis a mam auto doma...
suma sumarum, posledny krat som pozical auto. construct na prevodovke nejde, radio som uz spominal, tiez sa mu neviem ako podarilo znicit nove vzpery kufra, vnutri bordel jak po prasatach (co mozno moze byt aj servisom, nemam sajnu a nemam to jak zistit)...
ale co sa mi zda najdivnejsie, ani sa vobec neriesila geometria v servise...
(faktura 490, z toho 430 hradi poistovna, + 17 za vymenu packy smeroviek, co vraj bolo nedokazatelne ze sa to stalo pri havarke)
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Nikdy som nesoferoval automat, ani nemal. Minule teda az dvakrat som jazdil vo Ferku F430, to bola lahodka, uplne sa sustredit na cestu a nie na radenie. Nikdy som ale proti automatom nebol, aj ked tie 4rychlostne mi prisli dost obmedzujuce. Neviem co za automat bol v tom Ferrari, ci je to nieco ako DSG - to som este nesoferoval, ale urcite je to lepsie ako manual. Kto vravi opak, tak si to nevyskusal ako pises. Proste sadnut do auta a plne sa venovat len kukaniu dopredu. Ani tempomat som nikdy nemal, aj ked do mojho auta nieje problem domontovat za 200€ ale som nejaky lenivy na to dat ho tam a po 100km na dialnici vzdy lutujem. Raz som urobil 1400km cez noc na Punte ktore ma este aj lahky plyn - no moja noha sa zotavovala 1,5dna. Na Pole mi plyn kladie vacsi odpor, ale takisto po 100km nohu citim. A inak, jedna najvacsia vyhoda tempomatu - mensia spotreba, mozno o tretinku litra ale aj tak. Predsa len ziadna noha nedrzi plyn rovnako, ked chytam krc alebo ju posuniem alebo menim polohu uz sa meni intenzita stlacania plynu. Preto urcite automat aj tempomat, no pri novom aute zatial nemam nato aby som doplacal tolko za DSG.. Ja len ze aj clovek ktory jazdil na automate hodinu a tempomat nikdy nemal take veci postrada a rad by ich mal
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 9824
- Dátum registrácie: Št 12. Máj, 2005, 20:00
- Bydlisko: Nitra
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
dnes auto vydrhnute jak sa patri a konecne vyzera ...
este poobjednavat tie detaily a bude to tip top k spokojnosti mojej prvykrat sa asi len tak bezcielne vozim mestom a uzivam si to , fakt som prekvapeny v jazde v Z4 oproti S4 -presnost riadenia, stabilita, a pod ... uz pokukujem po jednych elektronoch "http://www.autobazar.eu/sk/bmw-bbs-id2528344.html" ,len premyslam ci koli dvom mesiacom sa mi to oplati teraz riesit este
este poobjednavat tie detaily a bude to tip top k spokojnosti mojej prvykrat sa asi len tak bezcielne vozim mestom a uzivam si to , fakt som prekvapeny v jazde v Z4 oproti S4 -presnost riadenia, stabilita, a pod ... uz pokukujem po jednych elektronoch "http://www.autobazar.eu/sk/bmw-bbs-id2528344.html" ,len premyslam ci koli dvom mesiacom sa mi to oplati teraz riesit este