Všeobecná diskusia

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.

Objektívna zodpovednosť je...

pozitívny krok k bezpečnosti cestnej premávky.
71
42%
hlúposť.
99
58%
 
Celkom hlasov: 170

Používateľov profilový obrázok
ZoranICS
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2239
Dátum registrácie: St 18. Jún, 2008, 18:51
Bydlisko: Kosice

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa ZoranICS »

Dakujeme, uzivame ;)
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13676
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa Snake »

Ano pane budeme :)





.
quicky
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 9824
Dátum registrácie: Št 12. Máj, 2005, 20:00
Bydlisko: Nitra

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa quicky »

s tymi upravami sa chces z hladkeho 2.0l s 200ps pohnut na 290ps??? :rolleyes:
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13676
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa Snake »

Ja by som bol nerád keby sme začínali debatu na tému pokuty :D

Ďakujem :D





.
Používateľov profilový obrázok
hawkeye
Redaktor
Redaktor
Príspevky: 6647
Dátum registrácie: Ut 06. Jan, 2009, 19:12
Bydlisko: Trnava

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa hawkeye »

ja by som to povedal takto:
viac liter resp vyssi vykon auta ti dava moznost porusovat zakon, nie ze ta nuti. Otazne je kto to ako vyuzije.
Spoiler: ukázať
i5-6600k@4600Mhz + asus sabertooth z170 Mark1, 16GB RAM, Sapphire Nitro R9 390 Fury, Seasonic SnowSilent 750W Platinum all in Silverstone Fortress FT02
ANONYM_a7

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa ANONYM_a7 »

aj so skoda 120 ktoru mam doma mozem dostat vsetky pokuty, ake dostane clovek ktory ma 3liter...
Používateľov profilový obrázok
Chris
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5237
Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa Chris »

Z k20 spravit 290 koni bez turba hentymi upravami je scifi, treba prestať hrať need for Speed :-DD
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
Používateľov profilový obrázok
icefire
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6233
Dátum registrácie: So 01. Nov, 2008, 19:48
Bydlisko: Vieden/Bratislava

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa icefire »

Tak, moj fesak je na predaj :closed:

Medved
Spoiler: ukázať

i5-12600K + Noctua NH-D14 + 2x Noctua @ MSI PRO Z690-A DDR4 - WD SN550 1TB @ Win10 PRO + WD RED 3TB - ASUS TUF 3070 OC 8GB + Alienware 3418DW G-Sync - Kingston HyperX Predator 16GB 3000MHz - Corsair RM850x (2021) - Fractal Define R2 + 3x Noctua - Logitech G502 + Glorious PC Gaming Race Stealth Extended + Ducky One SF - Xonar DX + HyperX Cloud + Behringer MS16 - 2x Xbox Series X Wireless Controller & Wireless Receiver - Philips 55PUS730412
quicky
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 9824
Dátum registrácie: Št 12. Máj, 2005, 20:00
Bydlisko: Nitra

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa quicky »

ja po mojej poslednej pokute ,co som dosiel skoro o vodicak jazdim naozaj napravene ... :) ironia ,ze na silnom aute som nikdy pokutu nedostal akurat na dieslaku co bol rad,ze je rad :)
ja silny motor vnimam skorej ako pozitok z jazdy a hlavne bezpecnost ked uz predbehnut nejakeho debila musim ... :X

ja tiez sa nechcem opierat ,ale podla mna je nerealne bez turba vytlacit 90ps naviac z 2.0l motora :) resp mozno sa to da ale vyjde to tolko co si dal za civicu :)
Používateľov profilový obrázok
Papek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7308
Dátum registrácie: St 05. Dec, 2007, 08:00
Bydlisko: BA

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa Papek »

Nemyslim si, ze by to bolo nemozne, lenze v porovnani s turbom to bude niekolko nasobne drahsie. Ak by sa chcel vyhnut turbu, tak treba ist cestou vyssich otacok a s tym spojene upravy na hlave, kluke atd. Zaujimavou alternativou moze byt kompresor.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
i5-12400F ♦ 32 GB RAM ♦ RTX 4070 SUPER 12 GB
quicky
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 9824
Dátum registrácie: Št 12. Máj, 2005, 20:00
Bydlisko: Nitra

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa quicky »

kompresor ? na vysookotackove auto ? to je kontraproduktivne by som povedal...
nehovoriac keby nesiel turbo cestou,kolko paliva by musel spalovat aby sa na taky vykon dostal, aj tak skorej sa priklanam ,ze na hladkom motore 2.0 spravit 90koni neni len tak...
Používateľov profilový obrázok
Papek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7308
Dátum registrácie: St 05. Dec, 2007, 08:00
Bydlisko: BA

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa Papek »

V com by mal byt kompresor pri vysokych otackach kontraproduktivny? Napr. Jackson Racing sa specializuje na kompresory prave pre Hondy. Co taky Mercedes SLR? Ten tiez nepatri zrovna medzi nizkootackove.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
i5-12400F ♦ 32 GB RAM ♦ RTX 4070 SUPER 12 GB
Používateľov profilový obrázok
embe
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 189
Dátum registrácie: Št 20. Dec, 2007, 08:00
Bydlisko: KE

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa embe »

mercedes rve kompresor do osemvalcov ( a to uz je o niecom inom)...tal ako povedal - je to kontraproduktivne v tom zmysle ze sa to neoplati - pomer cena ktoru do toho das / vykon na liter ktory dosiahnes... treba to kombinovat - turbo+kompresor... kompresor to "roztoci" pri nizkych otackach a v strednych a vysokych to potiahne turbo (tak ako to funguje pri tfsi u audi ) mam na to podobny nazor + po prvej pokute (ale takej tej poriadnej - ..akoze OVERKILL :D ze sa ti zatmie pred ocami a podlomia sa ti kolena hahaha) ta neake kone a kilowaty prestanu zaujimat :D:D ...to ako sa vravi ze sofer sa stava ozaj sofer po prvej poriadnej havarke ( ked ju prezije...) tak na tych trestoch a sankciach tiez nieco bude ;) podstatny je aj tak krutiaci moment - to je to co ta rve do sedacky... a v 50tke to mozes tak ci tak zabalit :D lebo TROJNOZKA :D:D a LIDAR!! :D tu som nasiel neaky experiment s kompresorom ---> http://www.youtube.com/watch?v=5H__HoTp3Y4
quicky
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 9824
Dátum registrácie: Št 12. Máj, 2005, 20:00
Bydlisko: Nitra

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa quicky »

lebo klasicke kompresory najviac tlacia nizke a stredne otacky... kdezto hondy a pod motory 2.0l maju strasne maly krutak a tah v tych spodnych otackach ziadny... myslim,ze do vysokootackovej hondy by lacnejsie a lepsie vyslo urcite turbo .) cely kit slusny sa da okolo 3tis eur zriesit.
Používateľov profilový obrázok
Papek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7308
Dátum registrácie: St 05. Dec, 2007, 08:00
Bydlisko: BA

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa Papek »

Ako to je jasne, ze turbo je pre Hondu vhodnejsie, kedze Honda v nizkych otackach iba malo zere a okrem toho to nic ine nevie. Kompresor som spomenul ako alternativu pre Zorana, ak by nechcel z nejakeho dovodu ist cestou turba. Inak zastavba kompresora je podla mna jednoduchsia ako v pripade turba, kedze sa nasadi namiesto sacieho pavuka a osadi sa remenica na klukovku. Ak by siel na spominanych 270-290 ps, tak by mohol poriesit riadiacku pomocou nejakeho pigytailu a tym padom nemusi riesit ladenie, a hlavne programovatelnu riadiacku ako Hondata a pod.
Inak nevidim nijake obmedzenie pre kompresory vo vyssich otackach, akurat narast vykonu nebude taky vyrazny ako u turba. To, ze tlacia "lepsie" v nizsich otacka znamena, ze su vhodnejsie ako turbo, ktore potrebuje mat urcity tok vyfukovych plynov, aby dokazali vyvinut nejaky tlak, zatial co v pripade kompresora tlak stupa v podstate linearne. V pripade turba je zase problem s otackami a obmedzenim plniaceho tlaku, ktory bud treba riesit pomocou wastegate, alebo variabilnou geometriou lopatiek, co je v pripade zastavby do Hondy takmer nerealne.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
i5-12400F ♦ 32 GB RAM ♦ RTX 4070 SUPER 12 GB

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"