Aku mate spotrebu?
- Jednoduska
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 5857
- Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
- Bydlisko: Kosice, 040 01
Re: Aku mate spotrebu?
Do vazenia s nim, nema co jazdit kratke trasy!
- lepermessiah
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 2796
- Dátum registrácie: Št 30. Dec, 2010, 02:41
- Bydlisko: ZV
Re: Aku mate spotrebu?
tak si tu facku kludne daj, aj z druhej nech ti stena vrati .. ked potrebujem ist do prace autom, tak proste idem autom. ci uz z prace potom idem rovno domov 1300 metrov alebo idem do obchodu a nakoniec spravim 12km to uz predsa nie je tvoj problem. A prave preto, ze auto nepotrebujem nicit na kratke trasy, tak nicim 26 rocne auto a nie 2 rocne, ktorym chodim mimo mesto ...
Spoiler: ukázať
Re: Aku mate spotrebu?
Nuž je to jeho majetok.... Ako sa hovorí, 10km mestských je 100km diaľničných... čo sa wear týka.
Spoiler: ukázať
Re: Aku mate spotrebu?
Ved nedavno som tu cital ze ked idem rychlejsie po dialnici tak auto dostava zabrat, tak teraz ktora jazda je lepsia.
Prave, mesto to velmi nie je.
.
Re: Aku mate spotrebu?
Autá, prevodovky sú konštrukčne napasovane na povolené rýchlosti, čo v rámci eú je skoro všade rovnaké.
Čiže otáčky optimálne ak sa chodí mpr.
Dneska 0w16 0w20 low hths, wear je väčší v otáčkach. Ale zas lepšie ako trápiť za studena čiže viac fuel /oil dilution a z toho slabý olejový film a iné problémy.
Čiže otáčky optimálne ak sa chodí mpr.
Dneska 0w16 0w20 low hths, wear je väčší v otáčkach. Ale zas lepšie ako trápiť za studena čiže viac fuel /oil dilution a z toho slabý olejový film a iné problémy.
Spoiler: ukázať
Re: Aku mate spotrebu?
Prečo je wear vacsi v otackach? Ako sa ten wear z otacok prejavuje? Skor sa vybehaju valce a stratis kompresiu? Skor odide nejake z lozisk?
Pytam sa lebo tomu nerozumiem.
Pytam sa lebo tomu nerozumiem.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Aku mate spotrebu?
ja tiez neviem a vobec nic ma nenapada ; ale preco sa ja spotim viac ked idem na bicykli na vacsich otackach nez na mensich ?
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Aku mate spotrebu?
Teraz len nahlas rozmyslam:
V prvom rade pomenujme otacky na bicykli ze "kadencia". Nech usetrime par pismenok. Dal som do googlu bicykel pro tips.
Otazky nad ktorými premyslam:
1. Produkuje motor vo vysokých otackach vysoky krutiaci moment?
2. Tlaci vtedy turbo najväčší tlak?
3. Je vtedy vyvijana najvacsia sila na piesty a loziska a ojnice a tak dalej?
Povedal by som ze nie, nie a nie.
Co vidim ako negativa vysokých otacok su:
1. Vyssie uhlove rychlosti a uhlove momenty.
2. Vyssie teplotne zatazenie
To prve nevidim ako problem. To druhe zrejme problem bude. Ale povedal by som ze tento problém bude sposobovat hlavne vysoke zatazenie motora(v zmysle mam pedal na podlahe) v kombinacii s nedostatocnym odvodom tepla.
Ak sa mam vrátiť k tvojej nie velmi dokonalej analogii tak:
Keď rychlo pedalujes dole kopcom, tiez sa velmi nespotis. Spotis sa ked pedalujes silno do kopca(a je jedno ci rychlo alebo pomaly)
Cize ked som tak dorozmyslal, tak mi to vychadza tak ze skor je problem vysoke zatazenie motora v kombinacii s dizajnom motora ktory s tym neratal ako samotne otacky. Resp. mi to vychadza skor tak ze otacky problem vobec nie su.
V prvom rade pomenujme otacky na bicykli ze "kadencia". Nech usetrime par pismenok. Dal som do googlu bicykel pro tips.
Ale dobre, zrejme si nemyslel len samotne otacky, ale aj to ze silnejsie tlacis do pedalov. Produkujes vyssi krutiaci moment. Vtedy sa viac potis, viac zatazujes pedale, viac zatazujes stredove lozisko(alebo ako sa mu nadava), viac zatazujes retaz, viac kazetu...4. Zlepšite kadenciu
Nie je to len o tom, že budete viac pedálovať, ale aj o tom, ako rýchlo pedálujete. Pri vyššej kadencii sú menej namáhané svaly, a keď máte dobrú techniku, rýchlejšie pedálovanie by malo byť aj menej únavné
Otazky nad ktorými premyslam:
1. Produkuje motor vo vysokých otackach vysoky krutiaci moment?
2. Tlaci vtedy turbo najväčší tlak?
3. Je vtedy vyvijana najvacsia sila na piesty a loziska a ojnice a tak dalej?
Povedal by som ze nie, nie a nie.
Co vidim ako negativa vysokých otacok su:
1. Vyssie uhlove rychlosti a uhlove momenty.
2. Vyssie teplotne zatazenie
To prve nevidim ako problem. To druhe zrejme problem bude. Ale povedal by som ze tento problém bude sposobovat hlavne vysoke zatazenie motora(v zmysle mam pedal na podlahe) v kombinacii s nedostatocnym odvodom tepla.
Ak sa mam vrátiť k tvojej nie velmi dokonalej analogii tak:
Keď rychlo pedalujes dole kopcom, tiez sa velmi nespotis. Spotis sa ked pedalujes silno do kopca(a je jedno ci rychlo alebo pomaly)
Cize ked som tak dorozmyslal, tak mi to vychadza tak ze skor je problem vysoke zatazenie motora v kombinacii s dizajnom motora ktory s tym neratal ako samotne otacky. Resp. mi to vychadza skor tak ze otacky problem vobec nie su.
Re: Aku mate spotrebu?
Ja by som podľa tejto tvojej analógie ešte doplnil, že problém môžu byť skôr nízke otázky napríklad do kopca, keď si človek nepodradí/nerozbehne sa a radšej pridá plyn v kopci.
Btw b5 1.8t quattro som bol schopný 10e benzínu spáliť za 10 minút ešte pred rokmi. Bol to dosť užraný motor. Ale palubák nefungoval, tak neviem povedať presnú spotrebu
Btw b5 1.8t quattro som bol schopný 10e benzínu spáliť za 10 minút ešte pred rokmi. Bol to dosť užraný motor. Ale palubák nefungoval, tak neviem povedať presnú spotrebu
Ach tie slovenské mamičky
shiro napísal:blba mamicka s kocikom sa mi vdrbe do cesty a pre istotu kocikom napred, nech najprv zrazim dieta a mam o to vacsi trest....
- shiro
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 8730
- Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Aku mate spotrebu?
navrhujes dane casti, alebo skade mas toto info?
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4772
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Aku mate spotrebu?
Jasne, napasovali mi prevodovku tak, ze mam pri 130km/h 3500rpm aby som mal dialnicnu spotrebu 12l
Ze vyssie otacky = vyssie opotrebenie sa ani nemusime bavit nie? Asi nechodis na dialnici za 3 aby si setril motor.
Ze vyssie otacky = vyssie opotrebenie sa ani nemusime bavit nie? Asi nechodis na dialnici za 3 aby si setril motor.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
Re: Aku mate spotrebu?
Co som napisal, je v kontexte low visco oleja s nizkym hths (<3,5 <=*w30). Pri >*w40 sa situacia mení.
Sú foto webe ze nové subaru majitel prevetral na "okruhu", motor mal potom problém, hrča pilín na výpustnom šróbe. 0w16
Toyota už tlačí 0w8, v hybride to nemusí byť hned katastrofa, je predpoklad že system nedovolí vysoké otáčky
HTHS pevnost olejoveho filmu sa meria pri 150c. Časti motora majú roznu teplotu, piesty maju asi najviac. V zataži asi teploty budu vyššie.
Sice low visco sa kompenzujú chemickymi aditivami a motor dizajnom (napr camshaft rollers), ale:
* ked sa to zabije longlife intervalmi (olej, aditíva davno po smrti)
* ked kratke trasy neumoznia zohriat kontaminovany olej, odparit vodu a palivo (rast hladiny na mierke, nariedený olej si neplní ochrannú funkciu)
Napr nafta ma vysoký bod varu, ta sa neodpari. Benzín odparí len nižšie frakcie. priamovstrek kontaminuje viac+sadze.
* ked kvôli dpf výrobca je donútený použiť ashless aditiva, ktoré majú horšie vlastnosti, životnosť.
Napr žabožruti mali spec 2,6 pred par rokmi prešli na 2,9.. Zelená na nule nie je uplne ok, vid dalej.
Vsetok cirkus vznikol preto aby fleetové emisie boli o chlp nižšie. V kontexte celej situacie je normálne (?) že sa ludia sa stažuju že im to žere olej, atď. Zlatý kliniec je v navode nového auta, že spotreba oleja až 1l/1000km je v norme. Hurá trabant.
Sú foto webe ze nové subaru majitel prevetral na "okruhu", motor mal potom problém, hrča pilín na výpustnom šróbe. 0w16
Toyota už tlačí 0w8, v hybride to nemusí byť hned katastrofa, je predpoklad že system nedovolí vysoké otáčky
HTHS pevnost olejoveho filmu sa meria pri 150c. Časti motora majú roznu teplotu, piesty maju asi najviac. V zataži asi teploty budu vyššie.
Sice low visco sa kompenzujú chemickymi aditivami a motor dizajnom (napr camshaft rollers), ale:
* ked sa to zabije longlife intervalmi (olej, aditíva davno po smrti)
* ked kratke trasy neumoznia zohriat kontaminovany olej, odparit vodu a palivo (rast hladiny na mierke, nariedený olej si neplní ochrannú funkciu)
Napr nafta ma vysoký bod varu, ta sa neodpari. Benzín odparí len nižšie frakcie. priamovstrek kontaminuje viac+sadze.
* ked kvôli dpf výrobca je donútený použiť ashless aditiva, ktoré majú horšie vlastnosti, životnosť.
Napr žabožruti mali spec 2,6 pred par rokmi prešli na 2,9.. Zelená na nule nie je uplne ok, vid dalej.
Spoiler: ukázať
Na prezeranie priložených súborov nemáte dostatočné oprávnenia.
Re: Aku mate spotrebu?
Ta ista trasa akurat uz bez nonstop lejaku, takze sa dalo ist aj rychlejsie.
Legendery 1.9TDI v octe sla v zavese za 6,1. Myslim ze na TSI paradny vysledok.
-
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 1796
- Dátum registrácie: Pi 09. Jún, 2006, 02:00
- Bydlisko: Žilina
Re: Aku mate spotrebu?
No tak uz napisem aj ja spotrebu z chorvatska na rodnu hrud hore kopcom s klasickymi kolonami pred tunelom Svati rok a pred Zagrebom a kde sa dalo dialnicne tempo 145kmh podla gps 140 4 ludia zas klasicky total plny kufor 1.4 oturbeny korejsky benzin spotreba 7.1l celkovy priemer po cca 2000km 6.7l
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4772
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Aku mate spotrebu?
Ja teraz v letnej "spicke" jazdim okolo 7l v meste, to je famozne na avensis v kombi s 1.8i.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X