Všeobecná diskusia
- STENLY
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 10908
- Dátum registrácie: So 20. Dec, 2008, 13:44
- Bydlisko: RK (34)
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
MB: ASUS ROG STRIX Z490-G GAMING (WI-FI) CPU: INTEL Core-i5 10600KF @ 4,1GHz, Boost 4.8GHz RAM: CRUCIAL Ballistix Black 2x8GB 3600MHz CL16
GPU: GIGABYTE GTX 1650 SSD: SAMSUNG 970 EVO 1TB HDD: WD Red 3TB PSU: CORSAIR AX750 CASE: CORSAIR Obsidian 350D W LCD: Dell U2412M 24''
Repro: Logitech Z2300 + Magnat Monitor Supreme 102
GPU: GIGABYTE GTX 1650 SSD: SAMSUNG 970 EVO 1TB HDD: WD Red 3TB PSU: CORSAIR AX750 CASE: CORSAIR Obsidian 350D W LCD: Dell U2412M 24''
Repro: Logitech Z2300 + Magnat Monitor Supreme 102
-
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 7934
- Dátum registrácie: Po 28. Feb, 2011, 11:49
- Bydlisko: Bratislava
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
ked stali tam kde nemali...
main: 9950X + Noctua NH-D15 G2, ASUS STRIX B650E-F, Kingston 64gb DDR5 6000 CL30, 7900 GRE Nitro+, 990 Pro 4TB, ASUS STRIX Aura RGB 1000W, Fractal North XL + 4x Noctua A14x25 G2
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
nejsu prvi ani posledni, bohuzial ked sa zle postavia tak s tym musia ratat. na rallye sa to stava pomerne casto...
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Tiez ma to napadlo ako prve, ked som to pocul v spravach... Bohuzial, skoda, ze na nezodpovednost dospelych doplatili aj deti. Vodic si to mozno bude vycitat do konca zivota a organizator sa moze aj pokrajat aby vsetkych usmernoval, a aj tak cast ludi neposluchne.
Pamatam si podobnu nehodu spred roka, ked Mitsu Evo vyletelo v zakrute, kde zrovna stali divaci. Tusim si to odniesol otec so synom, stali na vonkajsej strane zakruty presne na mieste, kde s najvacsou pravdepodobnostou vyleti auto, ak ju nespravi ... a co cert nechcel, stalo sa. Asi je to dane darwinovym prirodzenym vyberom, akurat sa cudujem, ze sa podaktori ludia dozili dospelosti.
Pamatam si podobnu nehodu spred roka, ked Mitsu Evo vyletelo v zakrute, kde zrovna stali divaci. Tusim si to odniesol otec so synom, stali na vonkajsej strane zakruty presne na mieste, kde s najvacsou pravdepodobnostou vyleti auto, ak ju nespravi ... a co cert nechcel, stalo sa. Asi je to dane darwinovym prirodzenym vyberom, akurat sa cudujem, ze sa podaktori ludia dozili dospelosti.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
inak chalani, kolko V ma mat baterka?
otec tvrdi ze plne nabita ma mat 14.4, no co mi zase znamy hovoril tak 12.3.
ked som ju nabil tak mala 13.8, co behom hodinky kleslo na 12.8 kde sa to aj zhruba drzi stale...
otec tvrdi ze plne nabita ma mat 14.4, no co mi zase znamy hovoril tak 12.3.
ked som ju nabil tak mala 13.8, co behom hodinky kleslo na 12.8 kde sa to aj zhruba drzi stale...
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
- STENLY
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 10908
- Dátum registrácie: So 20. Dec, 2008, 13:44
- Bydlisko: RK (34)
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
tam je to jedno kolko má mať... dôležitejšie je, aby pri štartovaní neklesla pod tuším 8V... vtedy je už naprd...
mala by mať 12 až 14V, stačí?
mala by mať 12 až 14V, stačí?
MB: ASUS ROG STRIX Z490-G GAMING (WI-FI) CPU: INTEL Core-i5 10600KF @ 4,1GHz, Boost 4.8GHz RAM: CRUCIAL Ballistix Black 2x8GB 3600MHz CL16
GPU: GIGABYTE GTX 1650 SSD: SAMSUNG 970 EVO 1TB HDD: WD Red 3TB PSU: CORSAIR AX750 CASE: CORSAIR Obsidian 350D W LCD: Dell U2412M 24''
Repro: Logitech Z2300 + Magnat Monitor Supreme 102
GPU: GIGABYTE GTX 1650 SSD: SAMSUNG 970 EVO 1TB HDD: WD Red 3TB PSU: CORSAIR AX750 CASE: CORSAIR Obsidian 350D W LCD: Dell U2412M 24''
Repro: Logitech Z2300 + Magnat Monitor Supreme 102
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
tak to skusim pozret pri startovani kolko ma, dik
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Horna hranica napatia nieje dana, ci ma 12 alebo 14, nic ti to nepovie. Ani o tom poklese napatia pri startovani nic neviem. Podla mna pri startovani moze klesnut napatie o dost nizsie ako tych 8V, kedze starter je slusna zataz a autobateria ma prave tu vyhodu, ze vie kratkodobo poskytnut velke prudy. Priklad, ak je startovaci prud 400A a mame starter s vykonom 0,5kW, tak pokles napatia moze byt az k 1V. Preto pri starsich autach zvykne pri startovani zhasnut radio aj vsetka ostatna elektronika. Ale to su len moje dohady, ale daco sa mi mari este zo skoly, ze pri startovani klesa napatie az takto nizko.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
pisal som 270 az 290
Bude to niekde medzi. ladit sa bude na krutak, nie na vykon - toho je tam viacmenej dost aj teraz. Nechce sa mi to teraz hladat, ale je o tom motore knizka, kde sa rozoberaju vsetky mozne smery ktorymi sa da vybrat pri ladeni K20A2. Jackson Racing aj Skunk2 vyrabaju kompresory - s oboma sa da ist bez vacsich zasahov na ~330 koni. Su na trhu turbo kity ktore daju 300~700 koni - ten vyssi udaj sa da ale vyuzit vyslovene iba na sprinty [citaj kratkodobo]. S upravami ktore mam ja na plane je realnych aj nieco cez 300PS - no ako som spominal, ladit sa bude na krutiaci moment - co ide na ukor vykonu. Samozrejmostou je K-Pro, kedze sa budu menit vacky. Samozrejme sa pojde hore s otackami, teraz sa toci 8apol, s upravami pojde na 8900~10k - to sa uvidi pri ladeni, kde bude mat vyznam stanovit hornu hranicu Samozrejme "fuel economy" sa od toho motora ocakaavat nebude, aj teraz dokazem spalit dvakrat tolko za kolko momentalne jazdim ak velmi chcem.
len pre zaujimavost: K20A pre Honda Civic Mugen RR (Honda ABA-FD2)
Nikto kto hrava shift2?
vcera som si len zo srandy kupil GT-R Spec V. Nordschleife 7'19" na treti pokus. samozrejme je co zlepsovat aj v tomto pripade
EDIT: 7'15" - este v tom nechavam tak 6"
Bude to niekde medzi. ladit sa bude na krutak, nie na vykon - toho je tam viacmenej dost aj teraz. Nechce sa mi to teraz hladat, ale je o tom motore knizka, kde sa rozoberaju vsetky mozne smery ktorymi sa da vybrat pri ladeni K20A2. Jackson Racing aj Skunk2 vyrabaju kompresory - s oboma sa da ist bez vacsich zasahov na ~330 koni. Su na trhu turbo kity ktore daju 300~700 koni - ten vyssi udaj sa da ale vyuzit vyslovene iba na sprinty [citaj kratkodobo]. S upravami ktore mam ja na plane je realnych aj nieco cez 300PS - no ako som spominal, ladit sa bude na krutiaci moment - co ide na ukor vykonu. Samozrejmostou je K-Pro, kedze sa budu menit vacky. Samozrejme sa pojde hore s otackami, teraz sa toci 8apol, s upravami pojde na 8900~10k - to sa uvidi pri ladeni, kde bude mat vyznam stanovit hornu hranicu Samozrejme "fuel economy" sa od toho motora ocakaavat nebude, aj teraz dokazem spalit dvakrat tolko za kolko momentalne jazdim ak velmi chcem.
len pre zaujimavost: K20A pre Honda Civic Mugen RR (Honda ABA-FD2)
Nova alebo plne nabita baterka v dobrom stave ma okolo 15V. Ak klesne pod 6V tak je vacsinou uz nenavratne v haji. 14,4V je pokial dobre viem nabijacie napatie od alternatora vo vacsine aut.Displacement: 1,998 cc (2.0 L; 121.9 cu in) - sedi
Bore x Stroke: 86 mm (3.4 in) x 86 mm (3.4 in) -sedi
Compression: 11.7:1 - ja mam momentalne 11.5 ak sa nemylim
Power: 240 PS (180 kW; 240 hp) @ 8400 rpm
Torque: 216 N·m (159 lb·ft) @ 7000 rpm
Nikto kto hrava shift2?
vcera som si len zo srandy kupil GT-R Spec V. Nordschleife 7'19" na treti pokus. samozrejme je co zlepsovat aj v tomto pripade
EDIT: 7'15" - este v tom nechavam tak 6"
Naposledy upravil/-a ZoranICS v Ne 12. Aug, 2012, 13:29, upravené celkom 2 krát.
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2317
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Bateria rozhodne sama o sebe nema mat 14,4 V. To je skor dobijacie napatie. Samotny akumulator ma mat tych 12,x V a dobija sa napatim 13,8 V alebo aj 14,4 V. V aute uvidis skor tych 14,x V, ked bezi alternator a mas zapnute aj svetla.
Pokial budes merat napatie na aku, tak nezabudaj, ze dolezite je napatie v zatazi. To, ze pri vypnutom motore namerias 12,0 V, neznamena nic. Pokial mas rozumne auto, ktore ukazuje napatie, tak si vsimni kam klesa pri startovani (nemalo by to byt pod 10 V).
No a pokial ma akumulator v klude nieco okolo 10 V, tak by som ho dal rychlo nabit, aby si zabranil hlbokemu vybitiu a zniceniu. Ale aj tak jediny spolahlivy test je ho plne nabit a kontrolovane vybit, aby si urcil, aku ma kapacitu. Pokial mas problemy so startovanim, tak by som kupil novy a netrapil zbytocne starter. A tiez by som si pozrel, aky rozmer tam vlezie (je ich len zopar standardizovanych) a kupil akumulator s co najvacsou kapacitou od nejakej normalnej firmy (Moll, Banner, Varta, Bosch, mozno Sonnenschein) a nejaky aspon stredny model.
Papek: Radio pri startovani nezhasina kvoli poklesu napatia, ale preto, lebo mas v aute relatko, ktore pri startovani odpoji nepotrebne zariadenia. A rozhodne pri startovani nie je zdravy pokles k 1 V, tolko tam ani snad nema ako byt. Aj tych 8 V je o hubu. Proste pod 9-10 V by si sa nemal dostat ani pri dlhom toceni startera (ak je bateria dobra).
Pokial budes merat napatie na aku, tak nezabudaj, ze dolezite je napatie v zatazi. To, ze pri vypnutom motore namerias 12,0 V, neznamena nic. Pokial mas rozumne auto, ktore ukazuje napatie, tak si vsimni kam klesa pri startovani (nemalo by to byt pod 10 V).
No a pokial ma akumulator v klude nieco okolo 10 V, tak by som ho dal rychlo nabit, aby si zabranil hlbokemu vybitiu a zniceniu. Ale aj tak jediny spolahlivy test je ho plne nabit a kontrolovane vybit, aby si urcil, aku ma kapacitu. Pokial mas problemy so startovanim, tak by som kupil novy a netrapil zbytocne starter. A tiez by som si pozrel, aky rozmer tam vlezie (je ich len zopar standardizovanych) a kupil akumulator s co najvacsou kapacitou od nejakej normalnej firmy (Moll, Banner, Varta, Bosch, mozno Sonnenschein) a nejaky aspon stredny model.
Papek: Radio pri startovani nezhasina kvoli poklesu napatia, ale preto, lebo mas v aute relatko, ktore pri startovani odpoji nepotrebne zariadenia. A rozhodne pri startovani nie je zdravy pokles k 1 V, tolko tam ani snad nema ako byt. Aj tych 8 V je o hubu. Proste pod 9-10 V by si sa nemal dostat ani pri dlhom toceni startera (ak je bateria dobra).
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 9824
- Dátum registrácie: Št 12. Máj, 2005, 20:00
- Bydlisko: Nitra
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
ked vidim hodnotu toho krutaku ,chce sa mi vracat motorova pilka )))
no tak ja neviem osobne si myslim,ze bez turba/kompresoru ist 70-90koni, len beznymi vecami ako ecu vyfuk sanie vacky asi nepojde,ale tot moj naozr. tam by to chcelo hlbsie do vacku ist...ale ked to zacnes riesit rad si precitam ako to ide:))
no tak ja neviem osobne si myslim,ze bez turba/kompresoru ist 70-90koni, len beznymi vecami ako ecu vyfuk sanie vacky asi nepojde,ale tot moj naozr. tam by to chcelo hlbsie do vacku ist...ale ked to zacnes riesit rad si precitam ako to ide:))
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
no, mne sa to dostalo uz do takeho bodu ze ked osm sa pokusil nastartovat predtym jak som ju musel nabit, tak sa aj hodiny vypli
(tie normalne neodpaja)
nameral som ze mala zhruba 10.5, co je este ze by mala fungovat. co sa mi ale nezda je, ze behom par hodin bola nabita, teda nabijacka ukazovala ze uz nepusta stavu do nej
poobede sa pojdem na to poriadne pozriet, uz musim zistit ze ci to len ta baterka blbne alebo ci je niekde inde problem
(tie normalne neodpaja)
nameral som ze mala zhruba 10.5, co je este ze by mala fungovat. co sa mi ale nezda je, ze behom par hodin bola nabita, teda nabijacka ukazovala ze uz nepusta stavu do nej
poobede sa pojdem na to poriadne pozriet, uz musim zistit ze ci to len ta baterka blbne alebo ci je niekde inde problem
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Je to tak ako som to napisal vyssie.zoom napísal:Bateria rozhodne sama o sebe nema mat 14,4 V
Quicky: ano, ten krutak je na pi Uvidime co z toho vznikne. Prinajhorsom este stale je tu moznost swapnut blok za K24 ktory ma len o par mm vyssi zdvih, inak je identicky s K20 a pasuje hlava aj vsetko ostatne Turbo zatial nechcem riesit, no po finalizovani uprav tam mozno prihodim nejaky ten vetrak z PC
EDIT: land, aka stara je ta baterka?
-
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 7934
- Dátum registrácie: Po 28. Feb, 2011, 11:49
- Bydlisko: Bratislava
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
ci pana, to na nete nieje ziadny clanok o tom ako sa vlastne auto ovlada? ..
alebo len slabo hladam
alebo len slabo hladam
main: 9950X + Noctua NH-D15 G2, ASUS STRIX B650E-F, Kingston 64gb DDR5 6000 CL30, 7900 GRE Nitro+, 990 Pro 4TB, ASUS STRIX Aura RGB 1000W, Fractal North XL + 4x Noctua A14x25 G2
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
volantom
| Intel Core i5-2500K @ 4,5GHz + NOCTUA NH-D14 | ASUS P8P67 | 2x4GB Kingston 1333 CL9 | ZOTAC 1060 6GB | Samsung 850 250GB | SeaSonic X-560 | Fractal Design Define R3 BlackPearl | BenQ BL2420PT | Lenovo Explorer | ZOWIE EC1-A | TAITO | SideWinder X4 | Playseat Challenge | Logitech DFGT |
MBP 13" A1502
MBP 13" A1502