Ok, myslim ze uz asi nic nove nevymyslime. S tym priestorom to netreba prehanat, jasne ze nejaka dodavka/mikrobus je prakticka, ale zas bol by som rad keby to aj nejak vyzeralo.
Do mojho zoznamu urcite pridavam Grand Voyager, uvidim ako sa budu vyvijat ceny. Tiez tam mozme pridat aj Galaxy.
Takze zatial to vyzera takto :
Pathfinder, Crand Cherokee, Commander, Grand Voyager a Galaxy
Skuste sa mi ku konkretnym modelom vyjadrit ked mate skusenost. Kludne aj konkretne inzeraty a postrehy k tomu.
Hlavne mi ide o motorizacie / prevodovky a spolahlivost.
Vdaka
Rodinne auto do 12000 €
-
- Nový používateľ
- Príspevky: 184
- Dátum registrácie: Št 11. Nov, 2004, 14:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Rodinne auto do 12000 €
MB: ASRock 890GX EXTREME3 CPU: AMD Phenom II X6 1055T + Gelid Tranquillo
RAM: 2 x Corsair XMS3 4GB (Kit 2x2GB) 1600MHz DDR3, CL9
VGA: Gainward GT240 1024MB GDDR5 SSD: Intel X25-V 40GB HDD: Samsung SpinPoint F3 1TB
Zdroj: Seasonic S12II-520 Case: Antec 300 LCD: Samsung 2443BW
RAM: 2 x Corsair XMS3 4GB (Kit 2x2GB) 1600MHz DDR3, CL9
VGA: Gainward GT240 1024MB GDDR5 SSD: Intel X25-V 40GB HDD: Samsung SpinPoint F3 1TB
Zdroj: Seasonic S12II-520 Case: Antec 300 LCD: Samsung 2443BW
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Rodinne auto do 12000 €
no to je strasne nadlho, sialene kratko : grandvoyager ma staru generaciu commonrail cerpadiel (bosch cp3.1 z roku 2000, s daleko mensim tlakom ako maju dnesne vehykle). Prevodovka je Magna T850 z nakladaku, vydrzi vsetko, s prevodovkami prilis moc nie su problemy ani na Galaxinach. Olej vymienat aj v manualnej [!] prevodovke, ide tam olej do automatickych [!] skrin teda ATF+4. Voyager nema variabilitu v turbe, primitivne napravy, capy samostatne menitelne (netreba cele ramena za 70.000 korun original ako na audi a4/superb). Zadna naprava na listovych perach asi centimeter hrubych, na to nalozis styri tony a ani si nevsimne. Dvojhmotu to nema, cize sa nepokazi. Fakt nema, taky diesel uz dnes nenajdes. Radi odchadzaju termostaty, 130eur kus, riesenim je za 9eur druhy termostat drbnuty do chladiaceho okruhu. 100% funkcne riesenie, vyskusane mnohymi a dlhodobo bez debaty.
Aautomat v 2.8crd mas radovo 1500eur za repas a to zdaleka nie dokonaly a absolutne ani nahodou ho nevie spravit kazda druha firma co sa zaobera repasom automatov. Neviem preco, je to primitivny stroj, priamo az archaicky. Ked sa bavime o novom 6kvalte 2008+, tam si nahod cenovku 2500eur a viac co je zase uplne normalna cifra pre akykolvek moderny automat cize to nie je "vysada" Chryslerov - samozrejme ze tie automaty si sami nevyrabaju ale pouzivaju skrine co najdes aj v audi/bmw/mercedese. Tolko za spojku nikdy nedas, nehovoriac o tom ze automat sa kombinuje vyhradne s 2.8crd a ma radovo o 1.5 litra vyssiu spotrebu (vacsi objem motora takmer o 10% plus dalsich 15% straty v hydromenicovom automate co je uplne normalne pre kazdy hydromenic).
Motory neries, to je zelezo ake uz dnes nenajdes. Po tretine miliona kilometrov sa na 2.5crd/2.8crd semtam prihlasia vstrekovace, kus za 150eur cize neriesis prilis moc. Nove Galaxy tolko nevydrzi, stare galaxy je PD system (85kW/96kW) a to vydrzi milion s prstom v ri...zadku. 85kW verziu vobec nezatracuj ze je slaba, jazdi to 140km/h len tak fikne - samozrejme to nie je BMW M5 ale s dvomi autosedackami by som si tipol ze to ani prilis nepotrebujes.
Stare 1.9tdi galaxy ma celu zbierku problemov ako ma kazde 1.9tdi. Pridrete turba, podvyzivene dvojhmoty, cirkusy s EGR ventilmi, nefukcne bufiky, nove Galaxy su na tom lepsie aj horsie, pretoze kazda porucha je drahsia pretoze commonrail. Galaxy 2001-2007 je absolutne identicke ako Sharan a Alhambra z tych rocnikov, vyrabali sa na jednej a tej istej linke v AvtoEuropa v Portugalsku. Lisia sa len prednymi svetlami, kapotou a blatnikmi a znackami firmy, inak vsetko pasuje.
Neriesim blbosti a'la klimakompresory ,moze sa pokazit kazdy, ABSka a podobne.
Na tuto temu som vela popisal pred tromi/styrmi rokmi na fore autobazar.eu, ked mas zaujem hladaj moje prispevky.
Keby som si mal vybrat z hladiska spolahlivosti, beriem grandvoyager 2001-2007 cize BEZ dpf, 2.5crd cize vyhradne s manualnou prevodovkou pre cloveka co nema skusenosti a naladu sa hrat s 1.9tdi, inak by vyhralo stare galaxy 2001-2007 (pretoze nema dpf a nie je commonrail a dielov na to mas miliardu ak nie rovno dve). Galaxia o tesne prsa vyhrava pre kutila ktory nema daleko k samo-domo rieseniam a/alebo je v pohode s pracou s autami. Informacii o tych autach je miliarda, softov, navodov, internetovych kvakacich slepičincov. Na koniec radim nove galaxy: ked sa tam nieco pokazi, zacina sranda s diagnostikou a cenovkami pretoze vysokotlakovy commonrail a suciastkova zakladna nie je en-masse ako na 1.9tdi ktore je absolutne vsade na tony a ani tych suciastok nie je tolko dostupnych od tretich vyrobcov. Informacii je relativne skromne, dokumentacia zdaleka nie je taka košatá a dostupna ako na stare Galaxy (ehm Sharany).
Skusenosti mam zalozene nie na jednom kuse voyagerov a nie na jednom kuse galaxii. Galaxiu aj Voyager mam osobne uz siesty rok, v rodine mame zopar dalsich kusov aj takeho aj takeho auta (otec, brat atd). Jo a moja Galaxia mala tretinu miliona kilometrov este ked Vladimir Uljanov strielal nadrbany z Aurory.
PS : na dialkove RYCHLE trasy je lepsie Galaxy, siesty prevod, mensie otacky. Ked najazdis 90% mimo mesta a jazdis rychlejsie ako 120km/h, isiel by som do Galaxie z tohoto dovodu (tfuj ze si dam aspon styri po hube, Vojajágery zboznujem).
A to bolo fakt VELMI kratko.
Aautomat v 2.8crd mas radovo 1500eur za repas a to zdaleka nie dokonaly a absolutne ani nahodou ho nevie spravit kazda druha firma co sa zaobera repasom automatov. Neviem preco, je to primitivny stroj, priamo az archaicky. Ked sa bavime o novom 6kvalte 2008+, tam si nahod cenovku 2500eur a viac co je zase uplne normalna cifra pre akykolvek moderny automat cize to nie je "vysada" Chryslerov - samozrejme ze tie automaty si sami nevyrabaju ale pouzivaju skrine co najdes aj v audi/bmw/mercedese. Tolko za spojku nikdy nedas, nehovoriac o tom ze automat sa kombinuje vyhradne s 2.8crd a ma radovo o 1.5 litra vyssiu spotrebu (vacsi objem motora takmer o 10% plus dalsich 15% straty v hydromenicovom automate co je uplne normalne pre kazdy hydromenic).
Motory neries, to je zelezo ake uz dnes nenajdes. Po tretine miliona kilometrov sa na 2.5crd/2.8crd semtam prihlasia vstrekovace, kus za 150eur cize neriesis prilis moc. Nove Galaxy tolko nevydrzi, stare galaxy je PD system (85kW/96kW) a to vydrzi milion s prstom v ri...zadku. 85kW verziu vobec nezatracuj ze je slaba, jazdi to 140km/h len tak fikne - samozrejme to nie je BMW M5 ale s dvomi autosedackami by som si tipol ze to ani prilis nepotrebujes.
Stare 1.9tdi galaxy ma celu zbierku problemov ako ma kazde 1.9tdi. Pridrete turba, podvyzivene dvojhmoty, cirkusy s EGR ventilmi, nefukcne bufiky, nove Galaxy su na tom lepsie aj horsie, pretoze kazda porucha je drahsia pretoze commonrail. Galaxy 2001-2007 je absolutne identicke ako Sharan a Alhambra z tych rocnikov, vyrabali sa na jednej a tej istej linke v AvtoEuropa v Portugalsku. Lisia sa len prednymi svetlami, kapotou a blatnikmi a znackami firmy, inak vsetko pasuje.
Neriesim blbosti a'la klimakompresory ,moze sa pokazit kazdy, ABSka a podobne.
Na tuto temu som vela popisal pred tromi/styrmi rokmi na fore autobazar.eu, ked mas zaujem hladaj moje prispevky.
Keby som si mal vybrat z hladiska spolahlivosti, beriem grandvoyager 2001-2007 cize BEZ dpf, 2.5crd cize vyhradne s manualnou prevodovkou pre cloveka co nema skusenosti a naladu sa hrat s 1.9tdi, inak by vyhralo stare galaxy 2001-2007 (pretoze nema dpf a nie je commonrail a dielov na to mas miliardu ak nie rovno dve). Galaxia o tesne prsa vyhrava pre kutila ktory nema daleko k samo-domo rieseniam a/alebo je v pohode s pracou s autami. Informacii o tych autach je miliarda, softov, navodov, internetovych kvakacich slepičincov. Na koniec radim nove galaxy: ked sa tam nieco pokazi, zacina sranda s diagnostikou a cenovkami pretoze vysokotlakovy commonrail a suciastkova zakladna nie je en-masse ako na 1.9tdi ktore je absolutne vsade na tony a ani tych suciastok nie je tolko dostupnych od tretich vyrobcov. Informacii je relativne skromne, dokumentacia zdaleka nie je taka košatá a dostupna ako na stare Galaxy (ehm Sharany).
Skusenosti mam zalozene nie na jednom kuse voyagerov a nie na jednom kuse galaxii. Galaxiu aj Voyager mam osobne uz siesty rok, v rodine mame zopar dalsich kusov aj takeho aj takeho auta (otec, brat atd). Jo a moja Galaxia mala tretinu miliona kilometrov este ked Vladimir Uljanov strielal nadrbany z Aurory.
PS : na dialkove RYCHLE trasy je lepsie Galaxy, siesty prevod, mensie otacky. Ked najazdis 90% mimo mesta a jazdis rychlejsie ako 120km/h, isiel by som do Galaxie z tohoto dovodu (tfuj ze si dam aspon styri po hube, Vojajágery zboznujem).
A to bolo fakt VELMI kratko.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Nový používateľ
- Príspevky: 122
- Dátum registrácie: Pi 21. Okt, 2011, 12:35
- Bydlisko: Bratislava
Re: Rodinne auto do 12000 €
Skus si vybrat par kusov aut a chod si ich niekam do bazaru kuknut a vyskusat co do velkosti. Ale podla mna by ti mal aj taky S-max stacit na to co vravis ak nemas rodinu obrov. Potom jedine Viano a podobne