ta posledna veta plati - akurat nielen pre servisy, ale vidim ako chodia kamarati/kolegovia so zvesenymi hlavami. Polo 1.2htp dsg, nove, 27.000km, padnuta prevodovka. Po oprave dva tyzdne kontrolka motora. Panicka je velmi spokojna s vozikom, ide kupit nove... audi a2, s motorom 1.2htp. Gratulujem. Managerka, to radsej nechcem vidiet tie jej rozhodnutia v praci.
Kazda jedna vec z hentoho bola o trojvalci htp. Padnute vstrekovace platia aj pre TSI/TFSI.
HTP ? Hroznejsia konstrukcia v historii automobilizmu FAKT ASI NEBOLA. Snazim sa spomenut na nieco co bolo postavene horsie - nie, nedari sa mi. Ten motor ma tak sialene vela konstrukcnych chyb - bavime sa o tej srande co chodila doteraz, co nastupuje teraz vo Fabiach3 nepoznam a este sa to len musi ukazat - ze to snad ani neni mozne. Keby ho studenti mediciny vytvorili pocas velkej prestavky s tromi promile krvi v alkohole (ci naopak?), tak by to NEMOHLI tak dosrat.
Tam je problem hadam uplne vsetko. Je to sialene nadlho (aj tak tento prispevok bude hodne dlhy), ale proste fakt. Rozmyslam co tam NIE JE cisty prieser - hadam tak asi alternator. A aj ten pouziva podradne loziska. Ked ten motor jeden jediny raz rozoberies... zlaknes sa. Normalne ked sa nezamyslis a neposkrabes na plesine ze kuwwwa jak je toto mozne vypustit z fabriky von... tak potom uz neviem.
Cele je to proste marna snaha vytvorit nieco lacne. Lacne, lacne, lacne, chapes ? Lacne. Najlacnejsie ako to len ide.
To proste nemoze byt najlepsie. Najkvalitnejsie.
Ekoboost. Parada. Chvalia sa tym ze zmensili steny medzi valcami. Uz by som utekal len by sa za mnou tak prasilo. Chvalia sa tym ze od 100 koni do 125 koni nemaju ziadnu HW zmenu, len riadiacu jednotku a jej software. Tak by som bol daleko ze by ma uz nebolo vidiet. Sa mi zda ze litrikovy vykon 125 koni este NIKDY NIKOMU NIC DOBRE NEPRINIESOL V HISTORII. Nikdy. A to bez snahy o sialeny daunsajzink a co najlacnejsie vsetko co sa len da. Hlinikova hlava, liatinovy blok (lebo je to lacnejsie). Este furt by som pridaval jak by som utekal prec. Kedze ten motor je tak sialene prtavy ze sa podorysne zmesti na list A4 (uz by som bol v inej galaxii) tak tito fesaci MUSELI zaintegrovat vyfukove zvody do hlavy sakra aby ich mohli chladit vodou, inak by to nevydrzali (tipni si ci teraz vydrzia). Dva oddelene chladiace okruhy, dva nezavisle termostaty. Tu sa uz setrilo natolko, ze ani vyvazovacie hriadele sa nezmestili do ceny (uz by som bol v inom vesmire, nieze galaxii), a oni este zahlasia ze taketo hriadele by inak zvysovali hmotnost, trenie, spotrebu a blablabla.
Och boze. Takze namiesto tohoto pouzijeme inu technicku kravinu, nadavaju tomu "zamerne nevyvazeny zotrvacnik". Koho prosim ? To bude velmi spolahlive a rozhodne prispeje k dlhodobej zivotnosti, mozno vies co sa deje ked zamerne nevyvazis dvojhmotu na spojke alebo ked ju nahradis jednohmotou. Aha, rozvodovy remen je namoceny do oleja - oficialne preto lebo sa predlzuje jeho zivotnost (PARADA ! Vymena rozvodov kazdych 680.000km alebo 300 rokov, cokolvek pride skor), a "lepšie odoláva rázom pri meniacej sa záťaži motora". Akej zatazi, preboha, toto je JEDNA NULA NIC liter, kriste toto nie je sestlitrovy benzin s dvomi turbami ! Inteligentny alternator. Vies co to znamena ? Ja sa tesim. Este sme nezacali o turbe co toci cez stvrt miliona otacok za minutu a jeho mazani. Jeho velkosti, na to aby ho henten prdavy motor s prdavymi vyparmi do vyfuku roztocil, to turbiatko bude tak KRPATE ze ho schovas do dlani. Male turbicko so sialenymi otackami a sialenym pretlakom (kde su tie krasne casy ked 1.9tdi 96kW tlacilo 1.2 baru, v roku 2007 tlacili 2.0tdi 125kW skoro 1.7 baru, pre porovnanie Porše GT3 tlaci 2.0 baru dobre ? Chces si tipnut kolko tlacia tieto miniaturne turbítka ? Ja to nevidim ako dobry napad. Motorcek Renaulot 1.5d tlaci 1.7 baru. Voyager 2.5d mojej starej s "vykonom" 104kW tlaci 1.0 baru a turbo je trikrat vacsie ako Sharanove turbo, ocakavam zhruba 5x vacsie ako Ekobuust turbiatko, nema vnutornu regulaciu a jeho tlak diriguje primitivny vonkajsi ventil. Chces si tipnut ktore vydrzi viac ? Chces si tipnut preco si nikdy v zivote na ziadnom fore nevidel temu "vypina sa mi turbo na Voyageri" ? Chces si tipnut preco v autorizaku na Zlatych Pieskoch nevedia ako sa meni turbo ? Lebo to nikdy nerobili. Ked som tam bol na zdravotnej prehliadke (dve eura jesenna akcia s diagnostikou), kukal na mna chlap jak sprosty ked som sa ho pytal... ze kolko vydrzia turba. A rehotali sa traja co tam boli okolo. Ze toto neni Wolcgangen.
Aha ano, dalsia chvala do vlastnych ekobuust radov - rozvodovy remen (SMYKLAVY OD OLEJA) NEPOTREBUJE ZIADNE NAPINACIE ZARIADENIE !! Prelozene : usetrili sme na com sa len dalo, vratane dvoch koliecok. Good luck, ked sa ten remienok co len trosicku opotrebi a jeho zuby nebudu dokonale na stotinu milimetra, ten rozvod proste preskoci. Chces sa so mnou stavit ? Remen je smyklavy a nic ho nenapina.
Pockaj, zamyslim sa. Co sa moze stat ? Nezbaudnime na marketingovu sra.cku v podobe drystov o VELKORYSEJ OLEJOVEJ NAPLNI 4.1 litra. Styri litre. "Už tento samotný fakt by mal prezrádzať, že to konštruktéri so životnosťou trojvalca myslia naozaj vážne." - zrejme v porovnani s fabiou jedna-dva. Chudak moj 15rocny voyager ktory ma sedem litrov oleja, ten ma co ? Raketovy pohon ? A 16.6 litra chladiacej kvapaliny. Jasne ze sa pochvalime ze olejove cerpadlo ekobuusta ma premenlivy vykon... co to znamena ? "Ak to motor nepotrebuje, nemaže na plný výkon a motoru odčerpáva menej energie."
Cize uz setrime aj na mazani motora olejom. What a fantastisch pokrok !!!!
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa !! Pomoooooooooooooooooooooooc !!
Nie a nie a nie ani za svet. Spotreba v testoch 6.5 litra Bratislava-Modra, to som mal doriti pred 15 rokmi na predpotopnej Oktavii a ekvivalent dosiahnem DNES na AKOMKOLVEK TROJlitrovom automatickom aute ked pojdem na plyn. Pardon, urazka trojlitra - ked pojdem PREDPISOVO do tej Modry ako oni isli (inak som Šenkvičár keby sa dakto pýtal), tak pojdem za desat litrov plynu, cize akokeby 5 litrov benzinu. Tieto priamovstrekovacie potvory na lpg/cng neprerobis respektive ked to skusis, si samovrah pretoze s tym nikto nema seriozne dlhodobe skusenosti.
Mozno si pochopil ze tym hypermodernym chrchlam neviem prist na chut. Och nie, to len zdanie klame
Chlapec, prepac ale doteraz som sa zdrziaval ako sa len dalo : preco si preboha nekupis poriadny dvojrocny voz a nevyseres sa na tieto hyperprditka ? Do dvadsat litrov sa TCO cize obstaranie+servis nedostanes, budes mat daleko vacsie auto, zrejme aj lepsiu vybavu, prestiznejsiu triedu, vsetko. Chces vacsie auto, nehladas vyber medzi Corsou a Fiestou, proste si zober nieco normalne a neries. Kriste teraz mali fesaci na predaj 2010tku alhambru, dýclovú (viem ze dycel nechces, toto neriesme), nezavisle kurenie, 7000eur bez dph (co to je, 8400eur s danou). NIKDY V ZIVOTE TO AUTO NEDOTLACIS, TO SA NEDA, DO 20.000 NA PENIAZE. NIKDY. A nemusis riesit ci Civic combi, alebo Focus combi, kde mas o tri centimetre viac alebo menej miesta. Ked nemas dukaty a hladas nejaky kompromis za 6000eur, tak najdes vselico. Ked mas dvadsat litrov co chces dat do auta, musis mat preboha nebetycnu paradu a nebudes onanovat nad trojvalcami jedna-dva alebo jedna-tri, proste chod, kup si volaco PORIADNE a mas. Trojrocny Superbé combi, jedna-sest dýcel chrchel, 12000eur s danou, do dvacky to nedotlacis so servisom (bacha aby ti ho neuyebali, okamzite zeder). A je rozdiel dat dnes na stolik dvanast a v priebehu roka dvojku na servis, potom dalsi rok dalsiu dvojku na servis, potom dalsi rok dalsiu dvojku na servis, ako dnes polozit dvacku na stol ze zbohom uz vas neuvidim.
Dalsia nezanedbatelna vec : ked dnes kupis novy tragac za 20, po piatich rokoch z neho mas 6 tisic. No nech 7. Nechci aby som sa pozrel na ceny 5rocnych focusov, dobre ? Cize si prerobil 13 tisic na hodnote auta. Ked si kupis ten posraty bésuperbé 2011, tak o 5 rokov ho budes predavat za 5ku, skor sestku uplne v pohode (kukni inzeraty za kolko su napisane 2006ky superby cize dnesne 8rocne vozy, velmi dobre to aproximuje aka bude situacia na trhu potom). Na hodnote si teda prerobil sest az sedem tisic, NAMIESTO TRINAST/STRNAST.
Len za ten rozdiel to auto mozes servisovat a servisovat a servisovat... takto si doteraz nerozmyslal, ze nie ? Proste urobis future obchod : vytrejduješ prachy co rozhodne stratis na hodnote auta za hodnotu servisu. A co ? Ak servis nebudes potrebovat v tej miere, usetril si kvanta a vozil si sa v daleko vacsom, prestiznejsom aute, zrejme bezpecnejsom, castokrat vo vacsej/lepsej vybave.
Dobre, viem ze tymto sposobom si nechcel - pardon, snazil som sa zadrzat ako sa len dalo a tusim tri dni mi vcelku islo. Ale ked vidim hentie prďoly, tak sa mi otvara žabykláč vo vreckach. Aby si ma chapal, pokrok musi byt, isteze, nehovorim ti aby si kupil Ladu 2103. Ja mam vyhrady len proti tym sprostym motorom... nemam ziadnu vyhradu voci focusu 2014, civicu 2014, dokonca nemam vyhradu ani voci fabii alebo oktavii 2014. Len tie motory... Na prvej strane som napisal ze ked kupis novy verkel, mas tam zaruku, pisal som ze objektivne uznavam ze to hadam tych 80.000km az 140.000km vydrzi a ked nahodou nie, tak to mas v zaruke a padnuty motor ti musia vymenit (musia nemusia, 140k km nedavaju zaruku vsetci)... vies take veci ma vzrusuju ... mozno ten motor nepadne...
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.