Ma velkost RAM na grafickych kartach zmysel?

Všetko o grafických kartách, ich problémy, ovládače ...
Používateľov profilový obrázok
Mtex
VIP
VIP
Príspevky: 1027
Dátum registrácie: St 14. Apr, 2004, 14:00
Bydlisko: Trojanovice-CZ/Senica-SVK

Príspevok od používateľa Mtex »

robour napísal:Skusal niekto ci to vidiet aj v 3Dmarkoch?
Napr. medzi 6600GT so 128MB pamatou a 6600GT s 256MB pamatou je v 3D marku 2005 rozdiel ale 300-400bodov v prospech 256MB GT-cky ...takze ak 7600 jedine s 256MB pamatou ... teda pokial nechces hrat v 800x600, pripadne 1024x768
Spoiler: ukázať
PC1: Core i5 750@4Ghz+sNoctua NH-U12P SE2, Asus P7P55D Pro, 2×2GB DDR3 Corsair 1600Mhz CL9, MSI HD5970 2GB, System disk: WD Velociraptor 300GB, 1000rpm, 1TB Seagate Baracuda SATA II 32MB+320GB Hitachi 16MB ,DVD+RW Plextor 760A, SB Creative X-Fi Xtreme Music+Creative I-Trique 3200, Seasonic M12-600W, Case Chieftec LCX-01SL-SL-B, 22" EIZO S2231WE-BK (S-PVA),Mouse Logitech MX518, WinXP
PC2:NTB MSI GT660, Intel Core i5540M , 4GB DDR3, 500GB WS, nvidia 285M GTX 1GB, etc...
Používateľov profilový obrázok
avixe
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1575
Dátum registrácie: So 22. Apr, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa avixe »

vyber ram zalezi od toho na co chces pc pouzivat... ak na hranie v rozliseni do 1600x1200 tak ti staci 128-256 (konkretne ak je zbernica 128bit tak 128mb, ak 256bit tak 256mb ram)...
ak chces ale na pc spracovavat ja neviem plagaty, bilboardy, velke obrazy alebo velke plochy s vysokym rozlisenim... tak ti treba kartu s velkou pamatou.. 512 MB...
ak mas 17 tku displej a chces na pocitaci hrat tak kupa karty s pamatou 512MB by bola asi ako mat rodinne auto autobus :wink: rozumies
Používateľov profilový obrázok
crux2005
VIP
VIP
Príspevky: 10030
Dátum registrácie: So 18. Jún, 2005, 20:00
Bydlisko: Nové Zámky

Príspevok od používateľa crux2005 »

:lol: :lol: a mohol by som tak pokracovat ....

chces vediet ktore hry tazia z 512MB VRam ?
  1. •Doom3: 500MB (Nvidia)
    •Quake4: 490MB (Nvidia)
    •Cellfaktor Demo: 500MB (Nvidia)
    •Half-Life II - Fakefaktory Mod: 470MB (Nvidia)
    •Battlefield II: 470 (ATI), 400MB (Nvidia)
    •Uebersoldier: 465MB (Nvidia)
    •Black&White II: 460MB (Nvidia)
    •TC Ghost Reacon 3: 460MB (Nvidia)
    •Boj o Stredozem Pan Prstenov II: 450MB (Nvidia)
    •Darkstar One: 410MB (HDR) (Nvidia)
    •Fear: 400MB (Nvidia)
    •Call of Duty II: 370MB (Nvidia)
    •Titan Quest: 350 (Nvidia)
    •Half-Life II - LC: 320MB (Nvidia)
    •Oblivion: 300MB (HDR, Nvidia)
    •CSS - Dust: 300MB (HDR, Nvidia)
    •NFS-MW: 290MB (ATI) s Nvidiou pod 256MB
s pozdravom, crux.
Používateľov profilový obrázok
crux2005
VIP
VIP
Príspevky: 10030
Dátum registrácie: So 18. Jún, 2005, 20:00
Bydlisko: Nové Zámky

Príspevok od používateľa crux2005 »

Brblosko napísal:Na ATI 1800/1900 je 512 bit zbernica, ale je vnutorna. Myslim, ze sa to vola ringbus ci nejako tak, ale do rozhrania ide 256 bit. Opravte ma ak sa mylim.... :red:
ano , RingBus :wink:
ale sklada sa ties len z 2x256Bit zbernic :roll:
s pozdravom, crux.
Používateľov profilový obrázok
matej21
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 878
Dátum registrácie: Št 09. Feb, 2006, 02:00
Bydlisko: Stropkov (kraj PO) - 18

Príspevok od používateľa matej21 »

tak to potom neodporucate kartu 7600 GT,ved ta ma 256 mb 128 bit :? :roll:
Používateľov profilový obrázok
crux2005
VIP
VIP
Príspevky: 10030
Dátum registrácie: So 18. Jún, 2005, 20:00
Bydlisko: Nové Zámky

Príspevok od používateľa crux2005 »

matej21 napísal:tak to potom neodporucate kartu 7600 GT,ved ta ma 256 mb 128 bit :? :roll:
ale odporucame

akoze dam to na spravnu mieru , urcite 128Bit zbernica brzdi ale keD ma 7600GT /GS aj tak pomerne vysoky vykon v mainstreame ... tak preco ju neodporucit

btw / vtedy to viac citit ak sa vyuziva masivne pamat VRam a zapina sa v hrach AA/AF :wink: ktore zeru poriadne pasmo ....
s pozdravom, crux.
Používateľov profilový obrázok
ujo Andydúla
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5412
Dátum registrácie: Po 03. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava - Dlhé diely

Príspevok od používateľa ujo Andydúla »

Presne tak, pri low-end kartach je to jedno, tu 7600 GS uz radsej s 256 MB, aj ked to zasa taky rozdiel (ale ani v cene) nieje.
Dalsou vecou je, ze niektori vyrobcovia osadzuju rovnaky model karty 256 alebo 512 MB, ale tych 512 MB ma pomalsiu frekvenciu, takze celkovy vykon je omnoho slabsi ako tej 256 MB karty. Treba si pozriet info u vyrobcu. Priklad: ASUS GF 7600 GS. Vykonnostny rozdiel priepastny, no fuj aj s takym niecim. ASUS by sa za toto mohli hanbit, je to pekny podvod na zakaznika, ktoremu zalepia oci 512 MB kartou a vykon je hlboko pod standartom GF 7600 GS..
Co sa porovnania kariet tyka, osobne som skusal len ATI Radeon 9600 128 a 256 MB. 128 bol rychlejsi z toho isteho dovodu, mal rychlejsiu frekvenciu pamate, znacene boli pritom uplne rovnako, dokonca mali aj rovnaky BIOS, takze ta 256 MB karta v 3D hadzala artefakty, musel som jej ubrat podla specifikacie osadenych pamati a bola OK, ale POMALSIA... :lol:
Spoiler: ukázať
CPU: Intel Core i5 2500K @ 4,7 GHz @ 1.36v + Prolimatech Megahalems Rev.B + Thermal Grizzly Kryonaut + Noctua NF-F12 PWM MB: MSI P67A-GD55 VGA: EVGA GeForce GTX 980 4GB SC ACX2.0 + Prolimatech MK-26 + 2 x Noctua NF-A14 PWM + Gelid Solutions Extreme GC1 + RAM: Crucial 16GB DDR3 1600MHz CL8 Ballistix Tactical LP HDD: Samsung 256GB SSD + WDC WD1003FBYX-01Y7B0 1TB + Samsung EcoGreen F4 2TB DVD-RW: Samsung SH-S223F PSU: Superflower 550W Golden King - SF-550P14PE Mouse: Logitech G3 Display: Hewlet Packard HP w2408h Case: Antec 300 + Intake: 2 x Nexus D12SL-12@800 RPM / Outtake Nexus D12SL-12@800 RPM + Noctua NF-A15 PWM Sound: ASUS Xonar DX + Yamaha AX-892 + B&W 602s3 + B&W ASW CDM
Používateľov profilový obrázok
Hrochy
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1069
Dátum registrácie: St 01. Sep, 2004, 14:00
Bydlisko: Modra

Príspevok od používateľa Hrochy »

avixe
Poznas nejaky soft, ktorym prinutim Photoshop aby pri spracovani obrazkov vyuzival pamat na VGA nie len oparacnu pamat (RAM na MB) ?
A bude to rychlejsie ako s "obycajnym" pristupom ?
Do teraz ma to netrapilo, kedze mam GF 2MX400 s 32MB :lol: , no ked kupim nieco lepsie, vacsie a hlavne rychlejsie, tak sa to mozno da vyuzit.
Nieco podobne (ale len rendering vo viewporte a nejake drobnosti) su na 3DSko: Gelato
Spoiler: ukázať
Používateľov profilový obrázok
CrakeN
Ban
Ban
Príspevky: 995
Dátum registrácie: St 20. Apr, 2005, 20:00
Bydlisko: MALACKY (16)

Príspevok od používateľa CrakeN »

Hrochy napísal:avixe
Poznas nejaky soft, ktorym prinutim Photoshop aby pri spracovani obrazkov vyuzival pamat na VGA nie len oparacnu pamat (RAM na MB) ?
A bude to rychlejsie ako s "obycajnym" pristupom ?
Do teraz ma to netrapilo, kedze mam GF 2MX400 s 32MB :lol: , no ked kupim nieco lepsie, vacsie a hlavne rychlejsie, tak sa to mozno da vyuzit.
Nieco podobne (ale len rendering vo viewporte a nejake drobnosti) su na 3DSko: Gelato
toto sa vykonava automaticky ... tych 200 MB pamate ti pri tomto zmizne ako nic ... ale tu nejde ani tak o pamat, ako o vykon jadra ... a rychlost a sirku zbernice na pamatiach ... preto sa aj vyrabaju zvlast grafiky na CAD aplikacie, ktore su specialne navrhnute na to, aby mali vysoky vykon v tychto aplikaciach ... ale v hrach by si moc neporadili, kedze nie su na to stavane ...
Používateľov profilový obrázok
Hrochy
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1069
Dátum registrácie: St 01. Sep, 2004, 14:00
Bydlisko: Modra

Príspevok od používateľa Hrochy »

Poznam take ako: ATI FireGL, NVIDIA Quadro FX a Matrox Parhelia.
Njn. Ked to je automaticky. Nemam to s cim porovnat, no ak budem mat novu VGA tak sa pozriem na RAM - kolko z nej je zaplnene, ci menej alebo rovnako (samozrejme rovnaka praca).
Spoiler: ukázať

Návrat na "Grafické karty"