Napr. medzi 6600GT so 128MB pamatou a 6600GT s 256MB pamatou je v 3D marku 2005 rozdiel ale 300-400bodov v prospech 256MB GT-cky ...takze ak 7600 jedine s 256MB pamatou ... teda pokial nechces hrat v 800x600, pripadne 1024x768robour napísal:Skusal niekto ci to vidiet aj v 3Dmarkoch?
Ma velkost RAM na grafickych kartach zmysel?
- Mtex
- VIP
- Príspevky: 1027
- Dátum registrácie: St 14. Apr, 2004, 14:00
- Bydlisko: Trojanovice-CZ/Senica-SVK
Spoiler: ukázať
vyber ram zalezi od toho na co chces pc pouzivat... ak na hranie v rozliseni do 1600x1200 tak ti staci 128-256 (konkretne ak je zbernica 128bit tak 128mb, ak 256bit tak 256mb ram)...
ak chces ale na pc spracovavat ja neviem plagaty, bilboardy, velke obrazy alebo velke plochy s vysokym rozlisenim... tak ti treba kartu s velkou pamatou.. 512 MB...
ak mas 17 tku displej a chces na pocitaci hrat tak kupa karty s pamatou 512MB by bola asi ako mat rodinne auto autobus rozumies
ak chces ale na pc spracovavat ja neviem plagaty, bilboardy, velke obrazy alebo velke plochy s vysokym rozlisenim... tak ti treba kartu s velkou pamatou.. 512 MB...
ak mas 17 tku displej a chces na pocitaci hrat tak kupa karty s pamatou 512MB by bola asi ako mat rodinne auto autobus rozumies
a mohol by som tak pokracovat ....
chces vediet ktore hry tazia z 512MB VRam ?
chces vediet ktore hry tazia z 512MB VRam ?
- •Doom3: 500MB (Nvidia)
•Quake4: 490MB (Nvidia)
•Cellfaktor Demo: 500MB (Nvidia)
•Half-Life II - Fakefaktory Mod: 470MB (Nvidia)
•Battlefield II: 470 (ATI), 400MB (Nvidia)
•Uebersoldier: 465MB (Nvidia)
•Black&White II: 460MB (Nvidia)
•TC Ghost Reacon 3: 460MB (Nvidia)
•Boj o Stredozem Pan Prstenov II: 450MB (Nvidia)
•Darkstar One: 410MB (HDR) (Nvidia)
•Fear: 400MB (Nvidia)
•Call of Duty II: 370MB (Nvidia)
•Titan Quest: 350 (Nvidia)
•Half-Life II - LC: 320MB (Nvidia)
•Oblivion: 300MB (HDR, Nvidia)
•CSS - Dust: 300MB (HDR, Nvidia)
•NFS-MW: 290MB (ATI) s Nvidiou pod 256MB
s pozdravom, crux.
ale odporucamematej21 napísal:tak to potom neodporucate kartu 7600 GT,ved ta ma 256 mb 128 bit :roll:
akoze dam to na spravnu mieru , urcite 128Bit zbernica brzdi ale keD ma 7600GT /GS aj tak pomerne vysoky vykon v mainstreame ... tak preco ju neodporucit
btw / vtedy to viac citit ak sa vyuziva masivne pamat VRam a zapina sa v hrach AA/AF ktore zeru poriadne pasmo ....
s pozdravom, crux.
- ujo Andydúla
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5412
- Dátum registrácie: Po 03. Júl, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava - Dlhé diely
Presne tak, pri low-end kartach je to jedno, tu 7600 GS uz radsej s 256 MB, aj ked to zasa taky rozdiel (ale ani v cene) nieje.
Dalsou vecou je, ze niektori vyrobcovia osadzuju rovnaky model karty 256 alebo 512 MB, ale tych 512 MB ma pomalsiu frekvenciu, takze celkovy vykon je omnoho slabsi ako tej 256 MB karty. Treba si pozriet info u vyrobcu. Priklad: ASUS GF 7600 GS. Vykonnostny rozdiel priepastny, no fuj aj s takym niecim. ASUS by sa za toto mohli hanbit, je to pekny podvod na zakaznika, ktoremu zalepia oci 512 MB kartou a vykon je hlboko pod standartom GF 7600 GS..
Co sa porovnania kariet tyka, osobne som skusal len ATI Radeon 9600 128 a 256 MB. 128 bol rychlejsi z toho isteho dovodu, mal rychlejsiu frekvenciu pamate, znacene boli pritom uplne rovnako, dokonca mali aj rovnaky BIOS, takze ta 256 MB karta v 3D hadzala artefakty, musel som jej ubrat podla specifikacie osadenych pamati a bola OK, ale POMALSIA...
Dalsou vecou je, ze niektori vyrobcovia osadzuju rovnaky model karty 256 alebo 512 MB, ale tych 512 MB ma pomalsiu frekvenciu, takze celkovy vykon je omnoho slabsi ako tej 256 MB karty. Treba si pozriet info u vyrobcu. Priklad: ASUS GF 7600 GS. Vykonnostny rozdiel priepastny, no fuj aj s takym niecim. ASUS by sa za toto mohli hanbit, je to pekny podvod na zakaznika, ktoremu zalepia oci 512 MB kartou a vykon je hlboko pod standartom GF 7600 GS..
Co sa porovnania kariet tyka, osobne som skusal len ATI Radeon 9600 128 a 256 MB. 128 bol rychlejsi z toho isteho dovodu, mal rychlejsiu frekvenciu pamate, znacene boli pritom uplne rovnako, dokonca mali aj rovnaky BIOS, takze ta 256 MB karta v 3D hadzala artefakty, musel som jej ubrat podla specifikacie osadenych pamati a bola OK, ale POMALSIA...
Spoiler: ukázať
avixe
Poznas nejaky soft, ktorym prinutim Photoshop aby pri spracovani obrazkov vyuzival pamat na VGA nie len oparacnu pamat (RAM na MB) ?
A bude to rychlejsie ako s "obycajnym" pristupom ?
Do teraz ma to netrapilo, kedze mam GF 2MX400 s 32MB , no ked kupim nieco lepsie, vacsie a hlavne rychlejsie, tak sa to mozno da vyuzit.
Nieco podobne (ale len rendering vo viewporte a nejake drobnosti) su na 3DSko: Gelato
Poznas nejaky soft, ktorym prinutim Photoshop aby pri spracovani obrazkov vyuzival pamat na VGA nie len oparacnu pamat (RAM na MB) ?
A bude to rychlejsie ako s "obycajnym" pristupom ?
Do teraz ma to netrapilo, kedze mam GF 2MX400 s 32MB , no ked kupim nieco lepsie, vacsie a hlavne rychlejsie, tak sa to mozno da vyuzit.
Nieco podobne (ale len rendering vo viewporte a nejake drobnosti) su na 3DSko: Gelato
Spoiler: ukázať
toto sa vykonava automaticky ... tych 200 MB pamate ti pri tomto zmizne ako nic ... ale tu nejde ani tak o pamat, ako o vykon jadra ... a rychlost a sirku zbernice na pamatiach ... preto sa aj vyrabaju zvlast grafiky na CAD aplikacie, ktore su specialne navrhnute na to, aby mali vysoky vykon v tychto aplikaciach ... ale v hrach by si moc neporadili, kedze nie su na to stavane ...Hrochy napísal:avixe
Poznas nejaky soft, ktorym prinutim Photoshop aby pri spracovani obrazkov vyuzival pamat na VGA nie len oparacnu pamat (RAM na MB) ?
A bude to rychlejsie ako s "obycajnym" pristupom ?
Do teraz ma to netrapilo, kedze mam GF 2MX400 s 32MB , no ked kupim nieco lepsie, vacsie a hlavne rychlejsie, tak sa to mozno da vyuzit.
Nieco podobne (ale len rendering vo viewporte a nejake drobnosti) su na 3DSko: Gelato
Poznam take ako: ATI FireGL, NVIDIA Quadro FX a Matrox Parhelia.
Njn. Ked to je automaticky. Nemam to s cim porovnat, no ak budem mat novu VGA tak sa pozriem na RAM - kolko z nej je zaplnene, ci menej alebo rovnako (samozrejme rovnaka praca).
Njn. Ked to je automaticky. Nemam to s cim porovnat, no ak budem mat novu VGA tak sa pozriem na RAM - kolko z nej je zaplnene, ci menej alebo rovnako (samozrejme rovnaka praca).
Spoiler: ukázať