http://www.svethardware.cz/art_doc-B7C1 ... AD6A1.html
Regulace jasu
Podsviceni lze regulovat ve slusnem rozsahu, frekvence blikani 170Hz je trochu nizsi. Poblikavani vsak stale nebude ocim vadit a nemusite se bat ani mirne unavy.
Citat zo svethardware:
Regulace jasu u LCD je mozna dvojim zpùsobem. Prvni a menì casto pouzivany (obvykle jen pøi velmi nizkych hodnotach jasu napø. 0-20%) je snizeni rozsahu natoceni krystalù. Tato metoda ma sva velka uskali. Prvnim a nejdùlezitìjsim je fakt, ze i barevne spektrum se tak vice ci menì oøezava (snizuje se pocet barev, ktere monitor dokaze zobrazit). Druhym a nemenì dùlezitym zaporem je prudky pokles kontrastu. Je to logicke, protoze rozsah "prùhlednosti" krystalù je hodnì omezeny. Je tedy jasne, ze zejmena pro graficky orientovane programy je to dost nepøijemna situace a je tøeba si na ni dat velky pozor.
A predstav si taku vec pri 6bit farbach - to by bolo nieco strasne .
Druha - a daleko lepsi moznost - jak snizit jas LCD monitoru je regulovat intenzitu podsviceni. Pøi teto metodì nedochazi k zadne degradaci kvality obrazu (barevne podani je zachovano), avsak i tato metoda skryva jedno velke uskali. Tim je fakt, ze podsvìtlovaci trubice nedokazi snizovat svou svitivost plynule (napø. pøivedenim nizsiho napìti), ale pulsnì (zacnou velmi rychle "poblikavat" podobnì jako zaøivka - a zmìnou pomìru stavù sviti / nesviti se mìni subjektivnì vnimana intenzita jasu).
kvalita obrazu
Cize voltaz (voltaz priamo ovplyvnuje natocenie krystalov).
Len jednu vyhradu mam - na mojom monitore napr nema zmena jasu na kontrast ziadny vplyv. (overene, zmerane prislusnym zariadenim)
Pre high-endy a monitory na grafiku to teda neplati.
A tym 0-20 % by som si nebol isty, mam pocit ze bud pouzivas v plnom rozsahu jedno, alebo druhe. Ja mam napriklad na vyber obe, mozem jas menit aj pootacanim krystalov, aj PLYNULOU regulaciou podsvietenia
(teda plynulou, minimalne mozem menit + alebo - 2cd/m2 od 50 do 250)
Len jednu vyhradu mam - na mojom monitore napr nema zmena jasu na kontrast ziadny vplyv. (overene, zmerane prislusnym zariadenim)
Pre high-endy a monitory na grafiku to teda neplati.
A tym 0-20 % by som si nebol isty, mam pocit ze bud pouzivas v plnom rozsahu jedno, alebo druhe. Ja mam napriklad na vyber obe, mozem jas menit aj pootacanim krystalov, aj PLYNULOU regulaciou podsvietenia
(teda plynulou, minimalne mozem menit + alebo - 2cd/m2 od 50 do 250)
teraz je RAMDAC standartne 400MHz u ATI aj u nVidiiHrochy napísal:400MHz a NVidia 350MHz, tak to aspon dakedy bolo
- btw aj on sa da pretaktovat ,kdo by chcel
K teme :
Kavalita obrazu je v 2D porovnatelna ,ale aj to je relativne ....
v 3D je jasne lepsia ATI , samozrejme musia byt dobre - vhodne nastavene ovladace , pretoze ani nVidia nema az taku zlu kvalitu ak je zapnute HQ . Ale co nVidia nema je zase prave HDR + AA
, HQ-AF - ziadne adaptivne AF ale temer dokonale AF.
s pozdravom, crux.
ATI bola lepsia v zobrazovani, ale to je uz minulostou. Prichodom rady GF6... a GF7... je to podla mna vyrovnane. Hodne na kvalitu vplyvaju pouzite ovladace. Vacsinou je to tak, ze tie co mavaju lepsie skóre v 3Dmarkoch tak maju horsi obraz.
MTB: ASUS Crosshair VI Hero X370 CPU: AMD Ryzen 5 2600 : Noctua NH U9B RAM: G.SKILL 16GB KIT 3200MHz CL16 Aegis : Sapphire AMD Radeon HD6770: SSD: Samsung 970 Evo 500GB NVme M.2 HDD: Seagate SSHD 2TB ST2000DX001 PSU: Seasonic Focus 550W LCD: Eizo 19"
S ovladacmi to robi na sarsich GeForce VGA problemy. Ono je taka vec: ked sa pozerate do dialky, tak sa texutry rozmazavali. Od ovladacov zalezalo v akej vzdialenosti to rozmazavanie zacalo a kolkonasobne bolo. Niektore ovladace mi to spravili tak, ze som videl surovo ciary, kde toto rozmazavanie zacinalo - vtedy bolo viac FPS v hre. A opacne menej. Take HQ ovladace mi sposobia ze mi seka aj CoD 2 na 640
Spoiler: ukázať
ano, adaptivne AF = shit AF od nVidie ....Hrochy napísal:Ono je taka vec: ked sa pozerate do dialky, tak sa texutry rozmazavali. Od ovladacov zalezalo v akej vzdialenosti to rozmazavanie zacalo a kolkonasobne bolo. Niektore ovladace mi to spravili tak, ze som videl surovo ciary, kde toto rozmazavanie zacinalo - vtedy bolo viac FPS v hre. A opacne menej. Take HQ
ovladace mi sposobia ze mi seka aj CoD 2 na 640
aby bol vykon v hrach
s pozdravom, crux.