C++ a postavy do hier

Sekcia o programovaní, programovacích jazykoch...
Používateľov profilový obrázok
materik
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2323
Dátum registrácie: Št 10. Apr, 2008, 14:00
Bydlisko: Prešov

Re: C++ a postavy do hier

Príspevok od používateľa materik »

zalezi od enginu. Bud je to C++, ale mozu to byt aj skriptovacie jayzky. (Napr. ethanon engine vyuziva Angel script)
Inac, o engine si uz uvazoval?
PC -> Topping DX7 Pro+ -> Meze 109 PRO / Microlab B77
Kami
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 154
Dátum registrácie: So 16. Mar, 2013, 21:24

Re: C++ a postavy do hier

Príspevok od používateľa Kami »

No, tak nad Enginom som neuvažoval, keďže ani poriadne neviem čo to je. Nejaké Rady ?
Používateľov profilový obrázok
materik
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2323
Dátum registrácie: Št 10. Apr, 2008, 14:00
Bydlisko: Prešov

Re: C++ a postavy do hier

Príspevok od používateľa materik »

:? ako nechcem byt hnusny, ale ak nevies co je engine, tak sa najprv sustred na nieco ine, nie na hry.
Vysledok by mohol byt taky, ze by si bol totalne znechuteny... ;)

Ale, ok. Engine je prakticky jadro hry, zalezi uz od konkretneho co vsetko ti ponukne. Ak chces, skus unity Ja s nim nemam konkretne skusenost, ale kolega je z neho nadseny. Hru si mozes nakodit aj bez enginu, ale to
pri tom zarasties...
PC -> Topping DX7 Pro+ -> Meze 109 PRO / Microlab B77
Kami
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 154
Dátum registrácie: So 16. Mar, 2013, 21:24

Re: C++ a postavy do hier

Príspevok od používateľa Kami »

Aha, tak som si prečítal čo je Engine. Čo takto skúsiť niečo na CryEngine 3 ? Alebo je to blbosť ?
Používateľov profilový obrázok
Shatterhand
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 3076
Dátum registrácie: Št 26. Mar, 2009, 16:45
Bydlisko: Bratislava

Re: C++ a postavy do hier

Príspevok od používateľa Shatterhand »

Blbosť je to, že si zrejme v živote nič okrem web stránok nerobil a hneď by si zrazu chcel programovať hry.
"Mind always fails first". "The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crises." "Tvrdiť, že vám nezáleží na práve na súkromie, lebo nemáte čo skrývať...je to isté...ako keď poviete, že vám nezáleží na slobode prejavu, lebo nemáte čo povedať."
Spoiler: ukázať
#1 PC: CPU Intel Core i7 920 rev. D0@2.93GHz MB ASUS P6T Deluxe V2 GPU Sapphire Radeon HD5850 Toxic RAM 3x4GB kit 1333Mhz HDD Seagate Barracuda 7200.12 1TB PSU Enermax Liberty ELT 500W 80+ CASE Thermaltake Swing
#2 PC: CPU Intel Xeon L5639@2.4GHz MB MSI Eclipse SLI GPU AMD Radeon HD7970 GHz Ed. W3X RAM 3x4GB Kingston KHX 1600MHz CL9 @1333Mhz HDD#1 Crucial MX100 250GB @SATAII PSU Enermax Revolution 950W 80+ Silver CASE Enermax iVektor black Chladenie CM Seidon 120V-FAN Enermax Magma @CPU; 3x Noctua NF S12B FLX - 3x top push
Kami
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 154
Dátum registrácie: So 16. Mar, 2013, 21:24

Re: C++ a postavy do hier

Príspevok od používateľa Kami »

Tak akože mne je jasné, že to bude trvať dlhoo. A áno, robil som zatiaľ iba stránky.
Používateľov profilový obrázok
materik
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2323
Dátum registrácie: Št 10. Apr, 2008, 14:00
Bydlisko: Prešov

Re: C++ a postavy do hier

Príspevok od používateľa materik »

Čo takto skúsiť niečo na CryEngine 3 ?
:bye:
PC -> Topping DX7 Pro+ -> Meze 109 PRO / Microlab B77
Používateľov profilový obrázok
NemesiS
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1688
Dátum registrácie: So 27. Jan, 2007, 08:00
Bydlisko: KE

Re: C++ a postavy do hier

Príspevok od používateľa NemesiS »

Tiez som po tom niekedy tuzil.
Je vsak dovod nato, aby jedinu akcnu hru robil tim ludi cele mesiace a nie jeden clovek.
Nakodit jednotlive sekvencie pohybu, atributy, hitboxy, plno dalsich premennych a parametrov a spojit to s pohyblivym 3D modelom, velmi skoro ta to prejde.
Ak vsak mas talent, tak zaciatok ti poradili dobre.
Nieco vystizne a vtipne o tom co ta caka.


Obrázok
Powered by Lenovo R500; Sound by E-MU 0204|USB => Little Dot MK III => Beyerdynamic DT 880 600Ω
Kami
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 154
Dátum registrácie: So 16. Mar, 2013, 21:24

Re: C++ a postavy do hier

Príspevok od používateľa Kami »

:D :D Tak ten obrázok ma zabil. Tak, celkom ma to baví, teda aspoň HTML CSS atď ma celkom baví.
Používateľov profilový obrázok
M1ch4l
VIP
VIP
Príspevky: 6679
Dátum registrácie: Št 21. Feb, 2008, 14:00
Bydlisko: Kysucký Lieskovec / Praha

Re: C++ a postavy do hier

Príspevok od používateľa M1ch4l »

najskor mas dobre sa len naucit nejaky ten klasicky programovaci jazyk, teda to C++. C++ je ako prvy jazyk uplne v pohode, pokial spravne postupujes. Da sa spravit nejaka obchadzka, lenze jedine, co sa hodi skor ako C++ je Pascal, a to je zbytocne. Ale nazory na toto sa mozu dost lisit, niekto moze povedat, ze je lepsie zacinat s C# alebo Javou, lebo nemas na krku spravu pamati. Prave ja si myslim, ze to je zle, kvoli tomu mam rad C++, ze mam svoj program plne pod kontrolou. A ked sa vyhnes pointrom a budes pouzivat STL, tak ti sprava pamati v podstate odpada. Samozrejme, treba sa naucit aj tie pointre casom (relativne skoro, su velmi uzitocne).

Tie hry a postavy mozes brat ako motivaciu do buducna a casom sa k tomu dostanes.
Music: AKG K240 MK II / Beyerdynamic DT 770 Pro 80 Ohm @ Topping DX7 Pro
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Spoiler: ukázať
CPU 7800 X3D + DeepCool AK620; MB ROG Strix B650E-E; RAM G.Skill 32GB 6000CL30; GPU 7900XT Pulse; OS SSD 980 Pro 1TB; Storage SN850X 2TB, 860 QVO 2TB; PSU ROG Strix 850W Aura; CASE Define R4 Arctic White Window; Peripherals Aorus AD27QD + DELL U2311H, Razer Huntsman V2 (red linear), Razer Basilisk V3 Pro + Razer Destructor 2, Blue Snowball
Kami
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 154
Dátum registrácie: So 16. Mar, 2013, 21:24

Re: C++ a postavy do hier

Príspevok od používateľa Kami »

No jo, ďakujem všetkým. Tak, Pointre sa skôr či neskôr budem musieť naučiť takže je blbosť sa im vyhýbať.
Kami
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 154
Dátum registrácie: So 16. Mar, 2013, 21:24

Re: C++ a postavy do hier

Príspevok od používateľa Kami »

Prichádzam znova. Dnes som sa pozrel na ten Unity Engine. Narazil som na problém v podobe jazyka C# . Mám sa učiť radšej ten, alebo mam nájsť iný engine ? Aké su v tom rozdiely.
Používateľov profilový obrázok
materik
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2323
Dátum registrácie: Št 10. Apr, 2008, 14:00
Bydlisko: Prešov

Re: C++ a postavy do hier

Príspevok od používateľa materik »

ok, vidim, ze si preto celkom zapaleny. :good: Tak ti dam par rad. Moze to vyzerat, ze ta chcem odradit, ale opak je pravdou. Chcem ta len naviest lepsou cestou.

V provom rade. Sam pises, ze si robil zatial len HTML a CSS. A to vobec nie je programovanie. Je to prakticky ako keby
si si kupil plastovy model auta a mal ho zlepit dohromady. Vela sa toho posrat neda, maximalne zle zlepis casti a ukaze sa
to na vysledku.

Spravit hru je ale ina vec. To je ako keby si sa rozhodol postavit funkcne auto a diely si musis vyrobit sam. Engine ti ponukne
nutne minimum v knizniciach, ale to nie je vsetko. Engine ti urcite neponukne funkcie typu makeGameOfType("rts");. Velku cast logiky si musis napisat sam. Cize, uplne najlepsie pre teba bude zacat s jazykom C. Ak nakodis hoc aj jednoduchu aplikaciu s GUI rozhranim a nebudes z toho uplne znechuteny :cool: , posun sa na hry. Inak sa moze stat, ze sa znechutis hned, lebo nebudes chapat co znamena volanie funkcie na objekte, preco ti hra pada a ako ju opravit. FYI, v praci robim s Havok Vision enginom. Ak si chces pridat polozku do menu, potrebujes upravit hlavickovy subor menu, kod menu, pretazit konstruktor, pretazit 3 dalsie funkcie, spravne vyplnit XML-ko, vyrobit grafiku a dalsi sajrajt.... Vysledok, mas novu polozku v menu. Jo a to som este nespomenul uz napisane funkcie ktore len volas :D

Co sa tyka unity, C# tam je ako skriptovaci jazyk. Pisat hru v C# by nebolo efektivne. Inac je ale C# velmi pekny jazyk.

Inac, drzim prsty ak ta to vazne bavi a spravne sa toho chytis, mozes mat super vysledky. ;)
PC -> Topping DX7 Pro+ -> Meze 109 PRO / Microlab B77
Kami
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 154
Dátum registrácie: So 16. Mar, 2013, 21:24

Re: C++ a postavy do hier

Príspevok od používateľa Kami »

Veľmi pekne ďakujem. Toto ma neodradilo, skôr ma to nabudilo na učenie, nech v budúcnosti zvládnem ťažšie veci. Času je ešte dosť, keďže ešte len budem mať 14 a strednú mam vybranú presne na tieto jazyk, takže C, C# a C++. Ak som dobre pochopil, najprv sa mám naučiť klasické C až potom sa postupne učiť veci ako C++ C# a podobne. Tak sa do toho pustím a bude sa riadiť týmito radami. Ešte by som potreboval jednu vec. V akom programe sa mám učiť ?
Používateľov profilový obrázok
M1ch4l
VIP
VIP
Príspevky: 6679
Dátum registrácie: Št 21. Feb, 2008, 14:00
Bydlisko: Kysucký Lieskovec / Praha

Re: C++ a postavy do hier

Príspevok od používateľa M1ch4l »

ah, jesus fucking christ, ty budes mat len 14...to meni situaciu
strednu si daj nejaku, kde sa naucis dobre matematiku. Pokial chces nieco seriozne vediet, tak to musis mat postavene na poriadnych zakladoch. Tym zakladom pre toto je matematika a analyticke myslenie. Programovat sa mozes naucit aj neskor, na strednej ta aj tak naucia z programovania +- hovno. Programovanie nie je len o tom vediet nejaky jazyk...

zacinat klasickym C je blbost, zacinat treba niecim, kde ti program nebude furt padat a nebudes vediet, preco.
Ako IDE jednoznacne MS visual studio (v express verzii zadarmo)
Music: AKG K240 MK II / Beyerdynamic DT 770 Pro 80 Ohm @ Topping DX7 Pro
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Spoiler: ukázať
CPU 7800 X3D + DeepCool AK620; MB ROG Strix B650E-E; RAM G.Skill 32GB 6000CL30; GPU 7900XT Pulse; OS SSD 980 Pro 1TB; Storage SN850X 2TB, 860 QVO 2TB; PSU ROG Strix 850W Aura; CASE Define R4 Arctic White Window; Peripherals Aorus AD27QD + DELL U2311H, Razer Huntsman V2 (red linear), Razer Basilisk V3 Pro + Razer Destructor 2, Blue Snowball

Návrat na "Programovanie"