Vozítko do práce
- 1adad1
- Používateľ
- Príspevky: 2589
- Dátum registrácie: Ut 06. Okt, 2009, 20:19
- Bydlisko: Bratislava V - Petržalka
Re: Vozítko do práce
no ja mam Opel vectra 2.0 DTI a zohreje sa mi asi po 4km pri teplote 4C - nie je to az tak hrozne.
- trojan4x4
- Používateľ
- Príspevky: 1937
- Dátum registrácie: Ne 17. Feb, 2013, 15:55
- Bydlisko: Nitra - Vráble (22)
Re: Vozítko do práce
Po 4km ti normálne kúri ?? Somarina, možno vlažný vzduch. To stále nieje pracovná teplota.
Spoiler: ukázať
- Slayerik
- Nový používateľ
- Príspevky: 181
- Dátum registrácie: Ne 02. Jún, 2013, 22:24
- Bydlisko: Olomouc
Re: Vozítko do práce
vôbec nie somarina, tiež sa mi zohreje do troch km (vectra 1.7TD) a kúri ešte aj kus skôr, jak už ide teplá voda cez chladiaci systém...
dieslom by som sa nebál, 20km je už úplne v pohode aj pre to, aby sa to odzrkadlilo na spotrebe... a ak bude jazdiť iba toľko ako píše, tak ani náklady na servis nebudú, nakoľko proste nebude nájazd na to, aby sa veci kazili (i keď odísť oproti benzínu môže tak akurát turbo, vstreky alebo čerpadlo, čo tiež nie je nejako veľmi časté, záleží od motora)...
ale tiež by som šiel napr do nissanov, no osobne by som riešil či mať benzín so spotrebou 7l/100 alebo diesel s 5l/100...
dieslom by som sa nebál, 20km je už úplne v pohode aj pre to, aby sa to odzrkadlilo na spotrebe... a ak bude jazdiť iba toľko ako píše, tak ani náklady na servis nebudú, nakoľko proste nebude nájazd na to, aby sa veci kazili (i keď odísť oproti benzínu môže tak akurát turbo, vstreky alebo čerpadlo, čo tiež nie je nejako veľmi časté, záleží od motora)...
ale tiež by som šiel napr do nissanov, no osobne by som riešil či mať benzín so spotrebou 7l/100 alebo diesel s 5l/100...
Spoiler: ukázať
- trojan4x4
- Používateľ
- Príspevky: 1937
- Dátum registrácie: Ne 17. Feb, 2013, 15:55
- Bydlisko: Nitra - Vráble (22)
Re: Vozítko do práce
Ano, ale akú más potrebu ten dieslik prvých 5 km kým sa zahreje na pracovnú teplotu. Tam kde diesel ešte len otvára termostat, je už benzín celookruhovo vyhriaty na pracovnú teplotu. To je rozdiel v spotrebe a opotrebovaní dielov. Navyše benzíňák chcem už len z princípu jednoduchosti motora. V benzíne sa ti "v podstate" nemá čo pokaziť. Takže preto benzín. Dízlák vidím perspektívne vtedy, ak mám denný nájazd aspoň tých 60-70km tam a 60-70km späť ... vtedy to má význam a spotreba sa dorovná... samozrejme ak má človek ťažkú nohu, je to úplne jedno.
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Vozítko do práce
>> (i keď odísť oproti benzínu môže tak akurát turbo, vstreky alebo čerpadlo, čo tiež nie je nejako veľmi časté, záleží od motora)...
a este si zabudol EGR kde skapinajuce EGR sposobuje zanasanie celeho sacieho traktu vratane turba srackami, dvojhmotovy zotrvacnik na spojke (500eur), silentbloky na motore a prevodovke lebo je daleko-predaleko tazsi ako benzin, komplet cela predna naprava z toho isteho dovodu (vies co stoja ramena na superba alebo audi a4? kamarat platil 70.000 korun, to este boli koruny, v autorizovanom servise na posratu A4ku, som sa chytal za hlavu ci je v poriadku), na novych diesloch aj DPF/FAP (to ale nie je cenova kategoria 2000eur pokial sa nebavime o Lagune), zabudol si na vahu vzduchu bez ktorej je dieslovy kolos jedna obrovska dymovnica, ked ti nabuduce prerazi turbo bude zrat olej a nebudes vediet zastavit motor takze ti zozerie za minutu komplet vsetko olej a zadrie sa potom si znovu spomen co si o diesloch povedal, zabudol som asi na pol tucta cidiel ktore diesel musi mat a bez neho nejde a na benzine vobec nic take nie je, prihod k tomu vselijake divne pokusy o cipovanie kde je zvysena davka paliva a predlzene jeho casovanie, takze palivo hori vo valci nie rozprasene (uloha vstrekovacov je co najviac atomizovat palivo) ale skoncentrovane na mensom mieste = lokalne prehrievanie... ze si v zivote nevidel prepaleny dieslovy piest ? Ja som este prepaleny benzinovy nevidel, ale dieslove by som na ponku nejake rozhodne nasiel.
No, vidim ze sa v diesloch velmi vyznas.
Aj pri 20km sa diesel dokaze zohriat, to maju chlapci pravdu, ale ako trojan hovori, benzin sa zohrieva daleko-predaleko rychlejsie. Mas dve auta, skoda octavia 1.9tdi, skoda octavia 1.8, skoda octavia 2.0, skoda octavia 1.8t a skoda octavia 1.6i vedla seba. No dobre to nie su zrovna dve ale nevadi, auta mesiac stoja bez pohnutia, vonku je -20 konstantnych, nastartujes vsetky v rovnakej sekunde. Tie benziny su za "jednu cigaretku kludnym tempom" na 80 stupnoch kdezto diesel este zdaleka nebude mat ani 10 stupnov nad nulou.
Fakt.
S Nissanmi suhlasim, ved aj ja osobne som ich pisal na prvej strane. Primitivne jednoduche, extremne spolahlive voziky. Nemoderne z hladiska dnesneho designu, ale na to ja osobne seriem a uz duplom pri 2000eur rozpocte kde rozhodne budu designovo nemoderne vsetky vehykle ktora sa zmestia do tejto hranice.
Diesel : never tomu ze mas 5l spotrebu v meste a ze ju mas cely rok. Ja mam nejake tie auta, napriklad taky Sharan... 1.9tdi 85kW. V lete jazdim za zhruba 7l/100km. Tie iste trasy v zime robim za 11l/100km. Nie, auto nema problemy s termostatom a podobnymi srackami, dokonca mam namontovany taky co sa neotvara pri 87 stupnoch (standard) ale az pri 91. Keby som nepouzival nezavisle kurenie, tak ta spotreba vyleti na 14 litrov a to nieze si myslim, ale to mam dva roky odskusane. Jednym dychom aj priznam ze moje najcastejsie trasy v meste su 4.4km a 8.8km co je pre diesel absolutna smrt. Keby som ho extremne vyhodne nekupil (v tom case asi o 150.000 SKK lacnejsie ako bezna trhova ponuka), rozhodne by som do diesla nesiel.
a este si zabudol EGR kde skapinajuce EGR sposobuje zanasanie celeho sacieho traktu vratane turba srackami, dvojhmotovy zotrvacnik na spojke (500eur), silentbloky na motore a prevodovke lebo je daleko-predaleko tazsi ako benzin, komplet cela predna naprava z toho isteho dovodu (vies co stoja ramena na superba alebo audi a4? kamarat platil 70.000 korun, to este boli koruny, v autorizovanom servise na posratu A4ku, som sa chytal za hlavu ci je v poriadku), na novych diesloch aj DPF/FAP (to ale nie je cenova kategoria 2000eur pokial sa nebavime o Lagune), zabudol si na vahu vzduchu bez ktorej je dieslovy kolos jedna obrovska dymovnica, ked ti nabuduce prerazi turbo bude zrat olej a nebudes vediet zastavit motor takze ti zozerie za minutu komplet vsetko olej a zadrie sa potom si znovu spomen co si o diesloch povedal, zabudol som asi na pol tucta cidiel ktore diesel musi mat a bez neho nejde a na benzine vobec nic take nie je, prihod k tomu vselijake divne pokusy o cipovanie kde je zvysena davka paliva a predlzene jeho casovanie, takze palivo hori vo valci nie rozprasene (uloha vstrekovacov je co najviac atomizovat palivo) ale skoncentrovane na mensom mieste = lokalne prehrievanie... ze si v zivote nevidel prepaleny dieslovy piest ? Ja som este prepaleny benzinovy nevidel, ale dieslove by som na ponku nejake rozhodne nasiel.
No, vidim ze sa v diesloch velmi vyznas.
Aj pri 20km sa diesel dokaze zohriat, to maju chlapci pravdu, ale ako trojan hovori, benzin sa zohrieva daleko-predaleko rychlejsie. Mas dve auta, skoda octavia 1.9tdi, skoda octavia 1.8, skoda octavia 2.0, skoda octavia 1.8t a skoda octavia 1.6i vedla seba. No dobre to nie su zrovna dve ale nevadi, auta mesiac stoja bez pohnutia, vonku je -20 konstantnych, nastartujes vsetky v rovnakej sekunde. Tie benziny su za "jednu cigaretku kludnym tempom" na 80 stupnoch kdezto diesel este zdaleka nebude mat ani 10 stupnov nad nulou.
Fakt.
S Nissanmi suhlasim, ved aj ja osobne som ich pisal na prvej strane. Primitivne jednoduche, extremne spolahlive voziky. Nemoderne z hladiska dnesneho designu, ale na to ja osobne seriem a uz duplom pri 2000eur rozpocte kde rozhodne budu designovo nemoderne vsetky vehykle ktora sa zmestia do tejto hranice.
Diesel : never tomu ze mas 5l spotrebu v meste a ze ju mas cely rok. Ja mam nejake tie auta, napriklad taky Sharan... 1.9tdi 85kW. V lete jazdim za zhruba 7l/100km. Tie iste trasy v zime robim za 11l/100km. Nie, auto nema problemy s termostatom a podobnymi srackami, dokonca mam namontovany taky co sa neotvara pri 87 stupnoch (standard) ale az pri 91. Keby som nepouzival nezavisle kurenie, tak ta spotreba vyleti na 14 litrov a to nieze si myslim, ale to mam dva roky odskusane. Jednym dychom aj priznam ze moje najcastejsie trasy v meste su 4.4km a 8.8km co je pre diesel absolutna smrt. Keby som ho extremne vyhodne nekupil (v tom case asi o 150.000 SKK lacnejsie ako bezna trhova ponuka), rozhodne by som do diesla nesiel.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- trojan4x4
- Používateľ
- Príspevky: 1937
- Dátum registrácie: Ne 17. Feb, 2013, 15:55
- Bydlisko: Nitra - Vráble (22)
Re: Vozítko do práce
Hladám niečo na takýto štýl, v podstate 1.5l VTEC... celkovo sa mi to vozítko páči : http://honda-civic.autobazar.eu/15-v-tec-id4707113.html
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Vozítko do práce
zda sa mi to moc male auto, strasne malo dveri a strasne stary rocnik na taku cenovku. Brat ma 1996ku Civic sedan teda 4dverovy cize ja tie auta trosku aj poznam.
Pre porovnanie napriklad : http://mazda-626.autobazar.eu/20-glx-id4518603.html
zadny falec na blatniku je na tom evidentne zle, k ostatnemu sa neviem vyjadrit.
A k tym dieslom a spotrebam v zime, poznam vela ludi co jazdia vselijake bezne dostavniky teda napriklad oktavky 1.6td/1.9td, fordy 1.6tdci a podobne, vsetci maju cez sedem litrov realnych v zime v meste a v zapchach veselo aj cez osem az k deviatim len tak fikne. A kedze hovorim o oktavii 1.6td, tak sa bavime o velmi novych autach a nie o starych 20 rocnych v strasnom stave. Mnohe z tych aut nemaju ani 50.000km zarucenych (jediny majitel od novoty). A tie iste auta jazdia to iste mesto tym istym vodicom za 5.5 az 6 ked je teplo a bez zapch.
Proste s dieslikom a spotrebou je to tak.
Pre porovnanie napriklad : http://mazda-626.autobazar.eu/20-glx-id4518603.html
zadny falec na blatniku je na tom evidentne zle, k ostatnemu sa neviem vyjadrit.
A k tym dieslom a spotrebam v zime, poznam vela ludi co jazdia vselijake bezne dostavniky teda napriklad oktavky 1.6td/1.9td, fordy 1.6tdci a podobne, vsetci maju cez sedem litrov realnych v zime v meste a v zapchach veselo aj cez osem az k deviatim len tak fikne. A kedze hovorim o oktavii 1.6td, tak sa bavime o velmi novych autach a nie o starych 20 rocnych v strasnom stave. Mnohe z tych aut nemaju ani 50.000km zarucenych (jediny majitel od novoty). A tie iste auta jazdia to iste mesto tym istym vodicom za 5.5 az 6 ked je teplo a bez zapch.
Proste s dieslikom a spotrebou je to tak.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- Odar
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5630
- Dátum registrácie: St 13. Okt, 2010, 17:10
- Bydlisko: PD / NR Slovensko
Re: Vozítko do práce
K tomu kureniu - niektore auta (aj moje) maju zvlast mensi okruh pre kurenie = vonku - 10 'C, ale po 5 - 7 min. jazdy v meste mi uz auto zacina kurit. Motor ale nie je ani zdaleka zohriaty.
- Tomasjerry
- Používateľ
- Príspevky: 2283
- Dátum registrácie: St 12. Jan, 2005, 20:00
- Bydlisko: BA (work) Velke Levare (home)
Re: Vozítko do práce
Hej hej to su tie oje**** ktore su namontovane pod radiatorom kurenia, takze vlastne ti ani neotvori radiator, ale naslaha ti aj 20 A do odporovaj spiraly a kuris Tiez troska trva pokial sa zohreje. Kamos to mal akurat na Tourane 2,0 TDi a posralo sa mu to, takze mu skratovalo celku hlavnu spinacku, to musel byt ohnostroj. Aj druhy kamos to ma na 328i. Ja to nemam. Mam vebasto, takze ho 10 min predohchodom nahodim a potom nasadnem uz do vyhriateho + motor tesne nad modrym. Samozrejme skrabanie nehrozi
AMD Ryzen™ 7 3700X, ASROCK X470 Taichi, 16 GB RAM 3200 MHz, ASUS 2080Ti, Samsung SSD 256GB + Samsung Evo SSD 256GB + 2TB HDD,LG DVD +/-rw, Frakcial 600 W Newton R3
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)
- Odar
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5630
- Dátum registrácie: St 13. Okt, 2010, 17:10
- Bydlisko: PD / NR Slovensko
Re: Vozítko do práce
Dodrbat sa moze vsetko. Co viem, mali to aj starsie Passaty rocnik cca 1998. Novsie uz neviem, ci to mali takto riesene. Do mojho Mondea sadam v koseli, alebo mikine, aj ked je -20 'C, lebo viem, ze do cca 10 minut by som si aj tak vetrovku vyzliekal.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Vozítko do práce
novsie passaty mali 1kW pridavny modul na lepsie kurenie. Bola to option, nemaju to zdaleka vsetky.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- Tomasjerry
- Používateľ
- Príspevky: 2283
- Dátum registrácie: St 12. Jan, 2005, 20:00
- Bydlisko: BA (work) Velke Levare (home)
Re: Vozítko do práce
Jaj ano to bola ta indukcna vecicka
Fungovalo spolahlivo, ale mala to iba vyssia vybava
Fungovalo spolahlivo, ale mala to iba vyssia vybava
AMD Ryzen™ 7 3700X, ASROCK X470 Taichi, 16 GB RAM 3200 MHz, ASUS 2080Ti, Samsung SSD 256GB + Samsung Evo SSD 256GB + 2TB HDD,LG DVD +/-rw, Frakcial 600 W Newton R3
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)
- Jednoduska
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 5857
- Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
- Bydlisko: Kosice, 040 01
Re: Vozítko do práce
ked mozme spat ku teme - ja zaznavam strategiu ze cim starsie a lacnejsie vozitko hladas tak to moze byt trabant v lepsom stave ako honda a vice versa. naozaj ide o predoslych majitelov, pokazis aj rovny kus plechu za 15 rokov ked si nemehlo .
Tento tyzden som si zadovazil taktiez vozitko do prace a po meste, rozpocet som mal polovicny ako ty a nasiel som cukrika Twingo (prosim no hate, neriesme konkretne auto mne silno vyhovuje ) a musim poklepat - je to <> a a aj tak je v 200% lepsom stave ako obdobne pola a fiesty ci fabie co som bol pozerat.
Tot moj nazor - riesit konkretny kus, ved hovorime o 10+ rocnych veciach.
Tento tyzden som si zadovazil taktiez vozitko do prace a po meste, rozpocet som mal polovicny ako ty a nasiel som cukrika Twingo (prosim no hate, neriesme konkretne auto mne silno vyhovuje ) a musim poklepat - je to <> a a aj tak je v 200% lepsom stave ako obdobne pola a fiesty ci fabie co som bol pozerat.
Tot moj nazor - riesit konkretny kus, ved hovorime o 10+ rocnych veciach.
- Tomasjerry
- Používateľ
- Príspevky: 2283
- Dátum registrácie: St 12. Jan, 2005, 20:00
- Bydlisko: BA (work) Velke Levare (home)
Re: Vozítko do práce
Tak tak, da sa vselico splasit, ale aby nekupil kiblik zlozeny z 3-ch aut
AMD Ryzen™ 7 3700X, ASROCK X470 Taichi, 16 GB RAM 3200 MHz, ASUS 2080Ti, Samsung SSD 256GB + Samsung Evo SSD 256GB + 2TB HDD,LG DVD +/-rw, Frakcial 600 W Newton R3
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)