@mikhail
Myslel som s tým brzdením na seba, netvrdím že som smerodajná vzorka, to iste nie, ale skôr ako budem pirát radšej napísať že mám auto čo aj brzdí.
Takže som to pozrel, výrobca udáva na mojom ecku brzdnú dráhu zo 100-0 necelých 36 metrov, to je rovnako ako v tej štatistike zo 60. A to nemám keramiku, aj keď tie kotúče sú o veľkosti ráfikov felície. V tej štatistike sú proste priemerné údaje(priemer tvorí aj s120).
O technickom stave sa nemá zmysel baviť, kto chce chodiť rýchlejšie by mal mať auto v primeranom stave. Vždy som mal na tom aute nové gumy, jazdené max 40k km, pravidelne servisované. U nás sa ale šetrí, a tak sa kupujú pneumatiky jazdené, teda skôr zjazdené, čínske kotúče a platničky a potom to tak aj vyzerá. To je pre mňa rozhodujúci faktor podľa čoho som posudzoval ako brzdia tie desať ročné autá.
V koľkých nehodách spôsobených rýchlosťou to bolo naozaj silné auto? skoro v žiadnej, lebo silné auto nemá hocikto, a ten kto ho má ho väčšinou aj vie ovládať, pokiaľ teda není od tatina. To že závodník sa za... na oktávke je jeho chyba nemá na tom tak lietať.(Oktávka bol príklad...)Ak idem na cliu alebo na fabii tak to nenaháňam lebo tomu neverím že by ma to uchránilo. A v tom je chyba väčšiny ktorá spôsobí nehodu, to že to vytiahne 160 neznamená že je to uspôsobené na cestovnú rýchlosť 160, a to si málokto uvedomí. Lebo lepšie nepozná. Ja keď som sa učil šoférovať tak sme nemali doma auto pod 200 koní a preto som si na výkon zvykol a naučil sa ho aj patrične rešpektovať. Dnes sadne niekto do fabie a na snehu tomu nakladá 110 lebo veď to má esp.
@felipe
Napísal som že zákon porušujem, neznamená to že jazdím stále v meste 100, ale napríklad keď sa idem zaradiť a vidím že to bude natesno,tak radšej pridám a rozbehnem to na 70-80 aby som nespomalil toho pred koho sa zaraďujem, aj keď je možno trochu nasratý že čo sa to pred ním mihlo tak udržujem tým v podstate bezpečnosť premávky a plynulosť, keď vchádzam do dediny tak nebrzdím ihneď, a keď je niekde voľno a dá sa ísť, samozrejme nie v centre mesta, tak idem rýchlejšie.
Nemám túto prácu ani dva roky ešte, a v aute trávim naozaj veľa času, a za ten čas som natočil vyše štvrť mega kilometrov, bez jedinej nehody, a jazdím ako jazdím, je to všetko nie o číslach ale o zdravom rozume, nespochybňujem že kinetická energia pri náraze vo vyššej rýchlosti je vyššia ani to že brzdná dráha je dlhšia, neznamená to však automaticky to že je to nebezpečnejšie.
Za posledné dva mesiace som mal z práce dva dni voľna, jeden bola sobota a druhý nedeľa, a to je dosť blbé, jednoducho sa snažím si šetriť čas, a pokiaľ jazdíš veľa tak vieš že 180 vs 130 je dobrý rozdiel v tom koľko času stráviš v aute cestovaním, som preto arogantný? Jednoducho mi jazdenie leze von krkom, a lietadlom nebudem rýchlejší, tak tomu často pritlačím.
@quicky
Na ab.eu máš fotky zka na zobore, nechcem písať kde presne, blbá otázka, bývaš tam? Lebo ak áno tak sa ospravedlňujem a občas ti presne tam zaparkujem, šéfa mám o dva domy ďalej
![Smutny :-(](https://pretaktovanie.sk/images/smilies/sad.gif)