ATi Radeon HD 2900XT ... #2. diel (premenovany)

Všetko o grafických kartách, ich problémy, ovládače ...
Používateľov profilový obrázok
crux2005
VIP
VIP
Príspevky: 10030
Dátum registrácie: So 18. Jún, 2005, 20:00
Bydlisko: Nové Zámky

Príspevok od používateľa crux2005 »

Ryko napísal:
crux2005 napísal:Okrem toho chybaju HD 2900XT vo viacerych hrach jednoducho fillrate-ty...
Presne ako hovoris... preto nedokazem pochopit, preco je jadro R600 v tomto smere tak poddimezovane... to si vyvojari s ATi neuvedomili takuto zakladnu vec...? ved ta karta ako by imho stale bezala so zatiahnutou rucnou brzdou...
R600 ma ~ 700 mil. tranzistorov - kazda Dalsia jednotka by stale Dalsie tranzistory - 80nm vyrobny proces je len half node - die shrink 90nm - TSMC nepotrebuje nove kniznice, parametre a pod. - ocividne neprinasa momentalne taku vyhodu, ako by sa dalo cakt voci 90nm. Okrem toho potrebuje R600 relativne vysoke frekvencie - 742MHz. Povodne mala bezat na este vyssej frekvencii. Na koniec sa v AMD/ATi rozhodli na kompromis - aby sa dala karta aj schladit a nemala az taku spotrebu-

Tesselator, ktory bude "povinny" az niekedy od D3D 11 zabral tiez dost vela tranzistorov. Su urcite hranice pokial sa da ist s poctom tranzistorov - aj z fyz. hladiska, ale aj aby sa dali dosahovat dobre Yields pri vyrobe - aby sa dalo co najviac cipov R600 vyrobit na jednom 300mm Wafery.

v ATi sa museli rozhodnut do coho "zainvestovat" tranzistory - uz dlhsiu dobu vidiet trend ATi - zameriavaju sa hlavne na aritmeticky vykon co je aj dobre, lenze ine fillraty nie su az na takej urovni ako pri G80. Teoreticky ma G80 aj vyssi aritmeticky vykon.

ani 475GFlop/s HD 2900XT nie je uplna pravda - do urcitej miery tu je podobnost s GeForce 8800GTX u ktorej sa uvadza 512 GFlop/s

ale minimalne od G80 (keD nie ovela skor) treba vidiet, ze tieto teoreticke peak hodnoty aritmetickeho vykonu su naozaj len cisla :)
s pozdravom, crux.
Používateľov profilový obrázok
crux2005
VIP
VIP
Príspevky: 10030
Dátum registrácie: So 18. Jún, 2005, 20:00
Bydlisko: Nové Zámky

Príspevok od používateľa crux2005 »

---Diablo--- napísal:jedna vec je na akej urovni je/bude a druha za aku cenu sa bude predavat
HD 2600 budu stat:

od 99$ do 199$
mirke napísal:Crux2005: Kde zmizol tvoj link na Catalyst 7.5 beta? Nejako ho neviem najst.
postol som ho najprv na pctf - tu nebol este

- prosim: http://www.computerbase.de/downloads/tr ... lyst_beta/

podla userov HD 2900XT, ale nie je ich karta podporovana tymto ovladacom
Ryko napísal:Jo, ja som tiez cakal, ze Sapphire tam da ten vykonnejsi chladic, ktory bol prestaveny na viacerych weboch... ale bohuzel ma len referencny...

Inak uz ide do predaja verzia Toxic s vodnym chladenim, tam ale bude cena asi podstatne vyssia...
kartu, ktoru myslis este nebola vydana - HD 2900XT s tym chladicom od Sapphire
Ryko napísal:A stale mi vrta hlavou nizky pocet ROPs a TMUs...
zalezi ako pocitas TMUs a ROPs.

podla AMD/ATi ma R600 len 4 "TMUs" a 16 "ROPs" (nazyvaju ich RBEs = render back ends, iny nazov pre ROPs)
dexman napísal:nevidim moc do tohto, ale nejake porty z xboxu by som asi neoznacil ako "poriadne" DX10 benchmarky. k tomu by sa mohol vyjadrit crux ci je to kóser alebo nie. kiez by uz vyslo crysis demo
na "priadne" D3D 10 hry si este pockame (relativne) dost dlho

urcite, hra optimalizovana do urcitej miery na G80 - avsak G80 neprepada vykonom pod uroven HD 2900XT ani v CoJ

a pochybujem, ze prepadne v CoH

musime si este pockat na na ich finalne verzie hier
-------------------------
co som videl LP, tak vobec ma nejak neocaril a ani nie je nejaka ukazkova hra co vsetko sa da dokazat s D3D 10

pre viac informacii, by som sa musel kuknut na LP blizsie
s pozdravom, crux.
Používateľov profilový obrázok
Xenon
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2295
Dátum registrácie: St 20. Dec, 2006, 02:00
Bydlisko: Košice

Príspevok od používateľa Xenon »

Aka bude ta R670? Aky model? A ta 2600XT ma len 128-bit zbrenicu?
Spoiler: ukázať
CPU: Intel Pentium Dual-Core E2220 @ 3.2GHz cooled by Noctua NH-U12P MB: ASUS Rampage Formula GRAFIKA: Sapphire ATI Radeon HD3870 512MB GDDR4 + Sapphire ATI Radeon HD3850 512MB GDDR3 in CrossFireX RAM: 8GB DDRAM2 800Mhz Corsair XMS2 4-4-4-12 AUDIO: ASUS Xonar DX -> Ultimate Ears Triple.Fi 10 Pro PSU: Fortron SAGA 450W (peak 500W) LCD: LG L1953TR 19"
Používateľov profilový obrázok
barco
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 713
Dátum registrácie: Pi 19. Máj, 2006, 02:00
Bydlisko: Brezová pod Bradlom

Príspevok od používateľa barco »

... A to mame odkial vediet? R670 bude vydana v Q3/07, a bude mat pravdepodobne 256bit zbernicu... Viacej sa nevie.
A ano, X2600XT ma "len" 128bit zbernicu, ako aj ATi tak nVidia zistili, ze je pre nich ekonomickejsie vyrabat karty s vyssimi taktami, ale mnesiou zbernicou.
fobos
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 3696
Dátum registrácie: Št 22. Feb, 2007, 08:00
Bydlisko: Turčianske Teplice

Príspevok od používateľa fobos »

barco napísal:... A to mame odkial vediet? R670 bude vydana v Q3/07, a bude mat pravdepodobne 256bit zbernicu... Viacej sa nevie.
A ano, X2600XT ma "len" 128bit zbernicu, ako aj ATi tak nVidia zistili, ze je pre nich ekonomickejsie vyrabat karty s vyssimi taktami, ale mnesiou zbernicou.
Je to sice z Fudzilly ale snad nieco z toho bude pravda 8)

RV670 is HD 2900PRO

ATI has a few new 65 nanometre cards planned for Q3 2007. One of the most interesting ones is the RV670, a 65 nanometre mainstream core with 256 bit memory interface. This card is scheduled to replace the RV570 or Radeon X1950 PRO cards.

ATI will brand this one as the Radeon HD 2900 PRO and the card is based on the RV670 core manufactured at 65 nanometre. The card comes with 512 MB of memory and DAAMIT doesnt plan to introduce this card on the 14th, as it will wait till the card is ready.

We heard that it might be some showcase of beta cards at Computex. So if Nvidia launches a 256 bit version of G84, ATI will have something to fight it with.
Xbox Series X...
Samsung S24 ...
Intel Core 8600K ...
Používateľov profilový obrázok
---Diablo---
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 643
Dátum registrácie: So 23. Sep, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava (22)

Príspevok od používateľa ---Diablo--- »

if Nvidia launches a 256 bit version of G84, ATI will have something to fight it with.
a ak nVidia nic take nevida a ATI hej tak by to mohlo byt pre nich navrat do obehu pevne v to verim :o
Používateľov profilový obrázok
---Diablo---
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 643
Dátum registrácie: So 23. Sep, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava (22)

Príspevok od používateľa ---Diablo--- »

ja to vidim tak ze ta karta ma velky potencial ale dako je neviuziti najskor uz boli nuteni tu kartu dat von aj ked je nedoladena snad to viriesia lebo sa stretavam s nazormi ze si ATi vykopala hrob... :roll:
Používateľov profilový obrázok
Gudas
VIP
VIP
Príspevky: 6514
Dátum registrácie: Po 09. Okt, 2006, 02:00
Bydlisko: Rudina (27)

Príspevok od používateľa Gudas »

<a href="http://anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2990">ATI HD 2900XT CrossFire: Intel 975X versus Intel P35</a>
<a href="http://xbitlabs.com/articles/video/disp ... e.html">HD 2000 Architecture Review</a>
Spoiler: ukázať
Desktop| ASRock Z68 Pro3-M | Core i3 3220 @ 3,4GHz + Phanteks PH-TC14PE (pasívne) | 12GiB DDR3 1333MHz | MSI GTX760 Gaming | SuperFlower Golden King 550W 80+ Platinum | Crucial m4 256GB + WD 1TB Red 2,5" 5400rpm @ Scythe Quiet Drive| Fractal Design Define Mini + Nexus D12SL-12 + Noiseblocker PK-1 + Scythe Gentle Typhoon | LG IPS235 + LG L225WT | Creative Inspire T2900 + Beyerdynamic DT990 Pro + Creative X-Fi HD | Logitech MX1100 + QcK Steel mini
Laptop| Acer Aspire One 753 | Celeron U3400 (1,06GHz) | 2x2GiB DDR3 | A-DATA S599 128GB
PC.sk IRC kanál PC.sk
Práve testujem: - Next: -
Používateľov profilový obrázok
KingP1n
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 287
Dátum registrácie: Št 02. Nov, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa KingP1n »

---Diablo--- napísal:ja to vidim tak ze ta karta ma velky potencial ale dako je neviuziti najskor uz boli nuteni tu kartu dat von aj ked je nedoladena
Tiez s tym suhlasim, asi ju vydali skor aby mali zisk, aj ked by ju mohli este mesiac-dva doladovat. Za taky mesiac-dva to uz bude uplne ina karta co sa tyka vykonu ( podla mna ) , aj ked spotreba zostane stale rovnako vysoka :beee:
Používateľov profilový obrázok
crux2005
VIP
VIP
Príspevky: 10030
Dátum registrácie: So 18. Jún, 2005, 20:00
Bydlisko: Nové Zámky

Príspevok od používateľa crux2005 »

Obrázok


ATI Radeon HD 2900 XT@HardOCP
AMD's R600 has something of the flawed diamond about it@INQ
------------------------------------
starsie, ale predsa ...

Nvidia's FUD presentation revealed
------------------------------------
http://www.guru3d.com/article/Videocards/431/17/
Physics based particle water system - Physics done via geometry shader
s pozdravom, crux.
Používateľov profilový obrázok
Xenon
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2295
Dátum registrácie: St 20. Dec, 2006, 02:00
Bydlisko: Košice

Príspevok od používateľa Xenon »

Teda pekne nakopala 8800GTX. :8O: Aspon shadery ma dobre. :D
Spoiler: ukázať
CPU: Intel Pentium Dual-Core E2220 @ 3.2GHz cooled by Noctua NH-U12P MB: ASUS Rampage Formula GRAFIKA: Sapphire ATI Radeon HD3870 512MB GDDR4 + Sapphire ATI Radeon HD3850 512MB GDDR3 in CrossFireX RAM: 8GB DDRAM2 800Mhz Corsair XMS2 4-4-4-12 AUDIO: ASUS Xonar DX -> Ultimate Ears Triple.Fi 10 Pro PSU: Fortron SAGA 450W (peak 500W) LCD: LG L1953TR 19"
Používateľov profilový obrázok
Ryko
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 346
Dátum registrácie: St 16. Nov, 2005, 20:00
Bydlisko: Demjata

Príspevok od používateľa Ryko »

crux2005 napísal:Tesselator, ktory bude "povinny" az niekedy od D3D 11 zabral tiez dost vela tranzistorov.
Dobry priklad, naco davali R600 hardwarovu podporu na nieco, co imho vyuzije mozno 0,1% grafickych 3D enginov v blizkej buducnosti... ano je to velmi pekna featurka, ale imho zbytocna...
STAVIAM NOVY PC PRE VR K VALVE INDEX NA PLATFORME AMD. Stare CPU: Intel i5 3570K, Socket 1155 LGA, chladic: Scythe Infinity, MB: ASRock Z77 Xtreme4, RAM: Kingston 16GB KIT DDR3 2400MHz HyperX, GK: Gigabyte nVidia GTX 1070 8GB OC , HDD: SSD Samsung 850 Evo 500GB + SSD Crucial MX100 256GB + 1TB Seagate + 1TB WD, zvuk: X-Fi Xtreme Music, zdroj: CORSAIR HX 850W, klavesnica: Zboard, mys: Logitech MX518, LCD: 3x24" Iiyama Prolite B2475HDS, Case: Tt Armor
Používateľov profilový obrázok
Xenon
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2295
Dátum registrácie: St 20. Dec, 2006, 02:00
Bydlisko: Košice

Príspevok od používateľa Xenon »

Naco ten Tesselator je?
Spoiler: ukázať
CPU: Intel Pentium Dual-Core E2220 @ 3.2GHz cooled by Noctua NH-U12P MB: ASUS Rampage Formula GRAFIKA: Sapphire ATI Radeon HD3870 512MB GDDR4 + Sapphire ATI Radeon HD3850 512MB GDDR3 in CrossFireX RAM: 8GB DDRAM2 800Mhz Corsair XMS2 4-4-4-12 AUDIO: ASUS Xonar DX -> Ultimate Ears Triple.Fi 10 Pro PSU: Fortron SAGA 450W (peak 500W) LCD: LG L1953TR 19"
Používateľov profilový obrázok
crux2005
VIP
VIP
Príspevky: 10030
Dátum registrácie: So 18. Jún, 2005, 20:00
Bydlisko: Nové Zámky

Príspevok od používateľa crux2005 »

AMD explains Radeon HD 2900XT's poor AA performance
We asked Richard Huddy, Worldwide Developer Relations Manager of AMD's Graphics Products Group, to go into more detail about why the Radeon HD 2000-series architecture has been optimised for shader-based AA rather than traditional multi-sample AA. He told us that 'with the most recent generations of games we've seen an emphasis on shader complexity (mostly more maths) with less of the overall processing time spent on the final part of the rendering process which is "the AA resolve". The resolve still needs to happen, but it's becoming a smaller and smaller part of the overall load. Add to that the fact that HDR rendering requires a non-linear AA resolve and you can see that the old fashioned linear AA resolve hardware is becoming less and less significant.' Huddy also explained that traditional AA 'doesn't work correctly [in games with] HDR because pixel brightness is non-linear in HDR rendering.'

While many reviews of the HD 2900XT have made unflattering comparisons between it and Nvidia's GeForce 8800-series, Huddy was upbeat about AMD's new chip. 'Even at high resolutions, geometry aliasing is a growing problem that can only really be addressed by shader-based anti-aliasing. You'll see that there is a trend of reducing importance for the standard linear AA resolve operation, and growing importance for custom resolves and shader-based AA. For all these reasons we've focused our hardware efforts on shader horsepower rather than the older fixed-function operations. That's why we have so much more pure floating point horsepower in the HD 2900XT GPU than NVIDIA has in its 8800 cards... There's more value in a future-proof design such as ours because it focuses on problems of increasing importance, rather than on problems of diminishing importance."
Viac ...
to go into more detail about why the Radeon HD 2000-series architecture has been optimised for shader-based AA rather than traditional multi-sample AA.
Obrázok

v skratke povedane - pekne sa vyhovara :) ale co ine mu uz ostava ?

---------------
premazane
s pozdravom, crux.

Návrat na "Grafické karty"