Seat IBIZA FR 1,2 TSI, 6st. manual 81kW - broslocar téma
Re: Seat IBIZA FR 1,2 TSI, 6st. manual 81kW - broslocar téma
Skor by mi pri cipe islo o upravenie reakcii na plyn, rychlejsie padanie otacok ako o hrube navysenie vykonu
Re: Seat IBIZA FR 1,2 TSI, 6st. manual 81kW - broslocar téma
presne tak. Hlavne to vypinane vstrekovania ked na sekundu pustim plyn potom opatovne nabehy trvaju... toto ma serie najviac, ako ja viem ze to setri deci paliva ale omg to auto poskakuje jak kengura ked sa posuvam v zapche skrz taketo somariny. Dalsia vec, ked stlacim spojku auto automaticky zvysi otacky lebo ved "asi sa idem rozbehnut na spojke", ak vsak pridam pri stlacenej spojke dostatocne vela plynu, otacky razom skocia spat na volnobeh a nasledne vyletia .. toto je tiez megaotravne a uz mi skrz to zopar krat skapalo auto.
+ nevies naraz brzdit a pridavat plyn
+ nevies naraz brzdit a pridavat plyn
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: Seat IBIZA FR 1,2 TSI, 6st. manual 81kW - broslocar téma
naco by si to robil ?
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
Re: Seat IBIZA FR 1,2 TSI, 6st. manual 81kW - broslocar téma
Čipovať sa dá, ale keďže motory sa v dnešnej dobe robia na doraz tak to bude na úkor buď emisií, alebo životnosti, pravdepodobne oboch. Prevodovka je len jedna časť ktorá môže byť preťažovaná a rýchlejšie zlyhať, ale na nej sa to dá pekne ukázať lebo sa môžme oprieť o čísla - čo som čítal tak Peugeot 508 GT s 2,2l HDI s automatom má elektronicky mapou v ECU obmedzený krútiaci moment, pretože prevodovka na vyšší nie je stavaná (kuk priebeh krútiaceho momentu viditeľne obmedzený na 450Nm: https://www.automobile-catalog.com/curv ... p_200.html). Čiže nahráš si chip s lepším krúťákom a dajme tomu po 30 000km ti odíde prevodovka...
Spoiler: ukázať
Re: Seat IBIZA FR 1,2 TSI, 6st. manual 81kW - broslocar téma
Brzdit lavou sa u VAG neda uz tak 20r...
Nastastie to funguje iba s pustenou spojkou, cize medziplyn ori brzdeni mozes kludne davat
Nastastie to funguje iba s pustenou spojkou, cize medziplyn ori brzdeni mozes kludne davat
Re: Seat IBIZA FR 1,2 TSI, 6st. manual 81kW - broslocar téma
Wingo ta moja prevodovka bola pod 1.8TSi cize cca 200 HP a 300 Nm. Ale je mi uplne jasne o com pises. Myslim (nedam zalud do ohna) ze aj VAG to robil ak si si k 2jlitru alebo 1.8me vzal ten lacny automat tak limitovali Nm nech sa to nerozpadne.
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4770
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Seat IBIZA FR 1,2 TSI, 6st. manual 81kW - broslocar téma
Poctivy manual nemoze mat problem ani s navysenim vykonu 30%. Automat + diesel tam je problem, krutak.... Na turbobenzinoch s manualom je to o tom, ze bud nalozis spojke alebo prevodovke. Mysliet si, ze autu s 300-400PS budes davat naklad na pretekoch a nebudes menit spojku po 20K je utopia. Zas rovnaka spojka vydrzi veky pokial ten vykon budes pouzivat rozumne. Najskor ale pojde prvy v poradi papat diferencial
Vsetko sa a ma zmysel, ked sa pri tom trosku rozmysla aj chip 1.2TSI. Len netreba cakat, ze ten motor budes po chipe denne zmykat a neprejavi sa to. Ked ale obcas pouzijes tych par konikov naviac pri predbiehani alebo zrychlovani do kopca, moze to sluzit dlhodobo bez problemov.
Vsetko sa a ma zmysel, ked sa pri tom trosku rozmysla aj chip 1.2TSI. Len netreba cakat, ze ten motor budes po chipe denne zmykat a neprejavi sa to. Ked ale obcas pouzijes tych par konikov naviac pri predbiehani alebo zrychlovani do kopca, moze to sluzit dlhodobo bez problemov.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
Re: Seat IBIZA FR 1,2 TSI, 6st. manual 81kW - broslocar téma
Niesu prave preteky miesto kde sa spojka pouziva len ako on/off tlacidlo a teda vobec neopotrebuvava?
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4770
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Seat IBIZA FR 1,2 TSI, 6st. manual 81kW - broslocar téma
Tych 400 koni ti ON/OFF prevadza na kolesa hadaj co? Spojka, prevodovka diferak... Nechas seriovu spojku ( povedzme na STI) place lamela... Kym spravi to ON, tak sa musi zakusnut a zakusava sa teda s full gass riadne... mas keramiku? ... tam sa motylik s malou lamelkou zaklikne a trpi zas prevodovka. Vyber si co je drahsie ... chces driftit so 4WD, papa vsetko
Jazdi s tym setrne a prezije to veky... drive it like you stole it a vykon = seriozne servisne naklady.
Jazdi s tym setrne a prezije to veky... drive it like you stole it a vykon = seriozne servisne naklady.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5235
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Seat IBIZA FR 1,2 TSI, 6st. manual 81kW - broslocar téma
lol, skor ako o prevodovku, by sa trebalo obavat o poloosi, homokinetaky atd. + vacsina nachipovanych este znizena, teda este vacsi naklad na to...
V dnesnej dobe, kde auta maju viacero jazdnych rezimov ako eco, comfort a sport, si vies nahrat upravenu mapu, len napr. do sport a vyuzivas len ak si chces zajazdit a na normal spotrebu pozuivas comfort alebo eco.
V dnesnej dobe, kde auta maju viacero jazdnych rezimov ako eco, comfort a sport, si vies nahrat upravenu mapu, len napr. do sport a vyuzivas len ak si chces zajazdit a na normal spotrebu pozuivas comfort alebo eco.
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4770
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Seat IBIZA FR 1,2 TSI, 6st. manual 81kW - broslocar téma
Zopar ludi s keramickou spojkou a ich prevodovky na imprezach by si dovolili s tebou nesuhlasit Poloos vymenis za dopoludnie, s prevodouvkou to mas komplikovanejsie.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
Re: Seat IBIZA FR 1,2 TSI, 6st. manual 81kW - broslocar téma
Blizime sa ku 5temu roku prevádzky automobilu.
V apríli som sa vzhladom na bezchybný stav vozidla (teda az na vizualne mecheche od kameňov a ostatných účastníkov dopravy) rozhodol skúsiť hodiť auto do MM Racingu, reku čo by sa s tým dalo zrobiť
https://drive.google.com/file/d/1v6Y0ip ... sp=sharing výsledok úpravy zde. Nechcel som písať nejaké skusenosti/pocity bezprostredne po čipe, pojazdil som dáku tisícku odvtedy (mozno aj dve - uz neviem). V prvom rade by som rád odporučil dielnu MM racing ak máte záujem aj o komplexnejšie úpravy vozidiel. Majiteľ Marek je veĺký borec a všetky úpravy RJ robí on osobne. Má roky skúseností a poskytujú aj meranie pred/po - viď foto z brzdy.
Celkovo som s úpravou megaspokojný, motor sa po úprave správa úplne inak ako pred nou a nie je to LEN o zvýšení výkonu.In general, pri pokojnej jazde auto žerie menej paliva ako pred úpravou.
S ľahkou nohou na plyne robím svoju tradičnú presne 100km trať ktorá pozostáva z dialnice - okresiek a dedín (50/30/20)% od 5,3-5,7 l/100km čo je skvelý výsledok. Pred čipom som sa pod 6 nedostal ani keby som sa na hlavu postavil.
Ak si to chce človek trocha užiť, auto naopak papká viac Maximum čo som mal na referenčnej trase bolo 7.3 litra/100km (okresky tak 110, dialnica 180 mesto dedina 50-55 kmph). okolo tých 180 je taká strávitelná maximálka po ktorej sa autu už nechce Pred čipom sa mu nechcelo už od 140tky od očka. Samozreje rozgúlať sa to dá aj vyššie niekde v nemecku možno skúsime ale nevidím v tom zmysel. už nad tých 180 sa auto nespráva úplne ideálne a nejak mentálne som si toto dal ako rozumné maximum ktoré možno v prípade potreby využiť.
Dynamika je vďaka priebehu a hrbu od 2300rpm úplne inde. Akonáhle po preradení na vyšší stupeň dostanem nad 2300rpm akcelerácia je plynulá, bez akejkoľvek turbodierky. Jednoducho si to užívam
Ďalšia úprava boli žiarovky. Nejaké osrami tam boli by def. myslím že som však viac krát vyjadril aj tu svoju nespokojnosť s výkonom týchto žiaroviek. Jednoducho sú to kahance a je to úplna katastrofa, jazdiť s tým autom v hustom daždi bola čistá katastrofa.
Switchol som to za OSRAM H7 NIGHT BREAKER 200 a teda je to podstatne lepšie. Je mi jasné že tie žiarovky nevydržia dlho, mám teda v aute aj jeden pár ako backup, v praxi však v noci jazdím minimálne. Cielom bolo zvýšiť bezpečnosť jazdy v horších podmienkach a hlavne v tme. Úprimne poriadnie otestovať sa mi ich podarilo až včera kedy som pocruizoval bratislavu a okolie hore dolu a teda 100% worth.
Dal som si aj nanovo prešiť volant a páku a laktovku do kože - je to paráda ak by niekoho zaujimalo ako to vyzerá možem postnuť viac foto. Kvalita kože aj šitia je úplne inde ako originál, ktorý bol po 4+ rokoch v praxi zdevastovaný. Z velkej časti sposobené mnou a nevhodným čistením interieru. DO budúcna to radšej prenechám na profesionálov.
Menili sa aj letné pneu, po dlhom dumani som nakoniec vybral Pirelli Cinturato P7 215/45 R16 90 V XL FR za príjemných 93,25 € za kus. Keďže som ich nahadzoval nedávno a po prejdení 100km hned prehadzoval zimnú sadu, zatiaľ nemám z nich žiadnu emóciu Ale sú pekné
Ďalšie úpravy/plánovaný servis.
- budúci rok kompletná kontrola motora v autorizáku, bude aj brzdová menená, tuto som nie úplne už spokojný so stavom bŕz. Brzdí dobre no začínajú sa objavovať už vibrácie ktoré sa prenášajú až do volantu. Asi dam vymeniť jak kotúče tak platničky a bude pokoj. Tu nastáva otázka či isť do ofiko dielu, alebo nejaký aftermarket bude dostačujúci. Ročný nájazd je cca 11k km, v praxi auto viac stojí ako ide a teda kotúče nám už začali trocha kvitnúť.
- lak na kapote je zdevastovný od kamienkov a schytal to aj základ. Začína sa objavovať hrdza na kapote kde bol odhalený kov. Bol som s tým v autorizáku a skúsim to cez poistovnu a spoluúčasť dať celé prelakovať. Ak nie, detailingové štúdio by si s tým mohlo vedieť poradiť, sú to malinké oderky no ta hrdza na nich ma jednoducho hnevá.
- kompletný lux interieru by som chcel stihnúť do konca roka ale nevidím to ružovo všude plno
- V polovici 2022 sa budeme s MM racing baviť o lepšom vytlmení interiéru a prerábke audio systému. Nejak si tu muzicku v auto pri pomalej jazde užívam viac ako doma v poslednej dobe a je to taký moj relax.
- Ak bude motoricky všetko v poriadku po kontrole v servise, zvažujem aj stage 2 aj vzhľadom na všeobecne nízky kilometrový nájazd vozidla.
Keďze nám pribudol krpec do rodiny, možno bude aj dáky family vágen na také to bežné vozenie rodinky a ibizka ostane ako fun car. Toto je však stále v diskusii nakoľko krpec má zatiaľ 3 mesiace tak sa bez problému zmestíme aj do ibizky.
Toť môj update. Strašne som rád že som si nakoniec zvolil túto ibizku ako môj prvý nový vehikel. Je to jednoducho fajn a auto robí úsmev vždy keď ku nemu kráčam/v ňom jazdím. A o tom to je
Cauteeeee
V apríli som sa vzhladom na bezchybný stav vozidla (teda az na vizualne mecheche od kameňov a ostatných účastníkov dopravy) rozhodol skúsiť hodiť auto do MM Racingu, reku čo by sa s tým dalo zrobiť
https://drive.google.com/file/d/1v6Y0ip ... sp=sharing výsledok úpravy zde. Nechcel som písať nejaké skusenosti/pocity bezprostredne po čipe, pojazdil som dáku tisícku odvtedy (mozno aj dve - uz neviem). V prvom rade by som rád odporučil dielnu MM racing ak máte záujem aj o komplexnejšie úpravy vozidiel. Majiteľ Marek je veĺký borec a všetky úpravy RJ robí on osobne. Má roky skúseností a poskytujú aj meranie pred/po - viď foto z brzdy.
Celkovo som s úpravou megaspokojný, motor sa po úprave správa úplne inak ako pred nou a nie je to LEN o zvýšení výkonu.In general, pri pokojnej jazde auto žerie menej paliva ako pred úpravou.
S ľahkou nohou na plyne robím svoju tradičnú presne 100km trať ktorá pozostáva z dialnice - okresiek a dedín (50/30/20)% od 5,3-5,7 l/100km čo je skvelý výsledok. Pred čipom som sa pod 6 nedostal ani keby som sa na hlavu postavil.
Ak si to chce človek trocha užiť, auto naopak papká viac Maximum čo som mal na referenčnej trase bolo 7.3 litra/100km (okresky tak 110, dialnica 180 mesto dedina 50-55 kmph). okolo tých 180 je taká strávitelná maximálka po ktorej sa autu už nechce Pred čipom sa mu nechcelo už od 140tky od očka. Samozreje rozgúlať sa to dá aj vyššie niekde v nemecku možno skúsime ale nevidím v tom zmysel. už nad tých 180 sa auto nespráva úplne ideálne a nejak mentálne som si toto dal ako rozumné maximum ktoré možno v prípade potreby využiť.
Dynamika je vďaka priebehu a hrbu od 2300rpm úplne inde. Akonáhle po preradení na vyšší stupeň dostanem nad 2300rpm akcelerácia je plynulá, bez akejkoľvek turbodierky. Jednoducho si to užívam
Ďalšia úprava boli žiarovky. Nejaké osrami tam boli by def. myslím že som však viac krát vyjadril aj tu svoju nespokojnosť s výkonom týchto žiaroviek. Jednoducho sú to kahance a je to úplna katastrofa, jazdiť s tým autom v hustom daždi bola čistá katastrofa.
Switchol som to za OSRAM H7 NIGHT BREAKER 200 a teda je to podstatne lepšie. Je mi jasné že tie žiarovky nevydržia dlho, mám teda v aute aj jeden pár ako backup, v praxi však v noci jazdím minimálne. Cielom bolo zvýšiť bezpečnosť jazdy v horších podmienkach a hlavne v tme. Úprimne poriadnie otestovať sa mi ich podarilo až včera kedy som pocruizoval bratislavu a okolie hore dolu a teda 100% worth.
Dal som si aj nanovo prešiť volant a páku a laktovku do kože - je to paráda ak by niekoho zaujimalo ako to vyzerá možem postnuť viac foto. Kvalita kože aj šitia je úplne inde ako originál, ktorý bol po 4+ rokoch v praxi zdevastovaný. Z velkej časti sposobené mnou a nevhodným čistením interieru. DO budúcna to radšej prenechám na profesionálov.
Menili sa aj letné pneu, po dlhom dumani som nakoniec vybral Pirelli Cinturato P7 215/45 R16 90 V XL FR za príjemných 93,25 € za kus. Keďže som ich nahadzoval nedávno a po prejdení 100km hned prehadzoval zimnú sadu, zatiaľ nemám z nich žiadnu emóciu Ale sú pekné
Ďalšie úpravy/plánovaný servis.
- budúci rok kompletná kontrola motora v autorizáku, bude aj brzdová menená, tuto som nie úplne už spokojný so stavom bŕz. Brzdí dobre no začínajú sa objavovať už vibrácie ktoré sa prenášajú až do volantu. Asi dam vymeniť jak kotúče tak platničky a bude pokoj. Tu nastáva otázka či isť do ofiko dielu, alebo nejaký aftermarket bude dostačujúci. Ročný nájazd je cca 11k km, v praxi auto viac stojí ako ide a teda kotúče nám už začali trocha kvitnúť.
- lak na kapote je zdevastovný od kamienkov a schytal to aj základ. Začína sa objavovať hrdza na kapote kde bol odhalený kov. Bol som s tým v autorizáku a skúsim to cez poistovnu a spoluúčasť dať celé prelakovať. Ak nie, detailingové štúdio by si s tým mohlo vedieť poradiť, sú to malinké oderky no ta hrdza na nich ma jednoducho hnevá.
- kompletný lux interieru by som chcel stihnúť do konca roka ale nevidím to ružovo všude plno
- V polovici 2022 sa budeme s MM racing baviť o lepšom vytlmení interiéru a prerábke audio systému. Nejak si tu muzicku v auto pri pomalej jazde užívam viac ako doma v poslednej dobe a je to taký moj relax.
- Ak bude motoricky všetko v poriadku po kontrole v servise, zvažujem aj stage 2 aj vzhľadom na všeobecne nízky kilometrový nájazd vozidla.
Keďze nám pribudol krpec do rodiny, možno bude aj dáky family vágen na také to bežné vozenie rodinky a ibizka ostane ako fun car. Toto je však stále v diskusii nakoľko krpec má zatiaľ 3 mesiace tak sa bez problému zmestíme aj do ibizky.
Toť môj update. Strašne som rád že som si nakoniec zvolil túto ibizku ako môj prvý nový vehikel. Je to jednoducho fajn a auto robí úsmev vždy keď ku nemu kráčam/v ňom jazdím. A o tom to je
Cauteeeee
Re: Seat IBIZA FR 1,2 TSI, 6st. manual 81kW - broslocar téma
Nice
A z pirelli budes sklamany. Asi najhorsie "premiove" pneu ake existuju, hned po 5. generacii continentalov.
Tu by som ta len opravil... Otazka by mala zniet ze ci stacia tie nic moc ofiko diely, alebo tam dat radsej nieco kvalitne aftermarketAsi dam vymeniť jak kotúče tak platničky a bude pokoj. Tu nastáva otázka či isť do ofiko dielu, alebo nejaký aftermarket bude dostačujúci. Ročný nájazd je cca 11k km, v praxi auto viac stojí ako ide a teda kotúče nám už začali trocha kvitnúť.
A z pirelli budes sklamany. Asi najhorsie "premiove" pneu ake existuju, hned po 5. generacii continentalov.
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12537
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Seat IBIZA FR 1,2 TSI, 6st. manual 81kW - broslocar téma
browlo prajem dalsie spokojne kilometre.
Osram NB som prestal pouzivat, ako sa zacalo povinne denne svietenie. Kedze nemam DS poriesene externym svietenim, ale pouzivam klasiku stretavacky, tak NB vydrzali max par mesiacov. Dovtedy bez NB som si nevedel inu ziarovku vo svetle predstavit
Osram NB som prestal pouzivat, ako sa zacalo povinne denne svietenie. Kedze nemam DS poriesene externym svietenim, ale pouzivam klasiku stretavacky, tak NB vydrzali max par mesiacov. Dovtedy bez NB som si nevedel inu ziarovku vo svetle predstavit
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)