Všeobecná diskusia II

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.
stefan222
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6874
Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
Bydlisko: Prešov(39)

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa stefan222 »

tak tesim sa na foto tej vesmirnej lode
hry- ps5
doma-HP probook
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5507
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa SKiLEX »

nemas pravdu

myslim ze VW v poslednej dobe nevyrobil ani jeden motor s retazou ktory by sa dal povazovat za podareny... Taky 1.8TSi EA888 sa so svojimi 132kw da tazko povazovat za vyhroteny vykonom a problemy ma aj tak.

Nikdy som to neskumal nejak do hlbky, ale tych problemov tam bolo vela
1. Odflaknuty hydraulicky napinak, bez aretacie... Vpodstate pri kazdom starte siel retaz navolno, az kym sa nezvysil tlak oleja
2. Samotna retaz bola vraj bola poddimenzovana
3. Dodavatel retazi vraj nedodrzal uz tak poddimenzovane vyrobne normy

Nic z toho ale nie je problem downsizingu samotneho... Novsie EA211 funguju krasne. 1.0TSI so svojimi 85(pod 90kw na brzde snad nema nikdy) funguje krasne



Nove motory na hranici klepania(detonacneho spalovania) funguju cielene, pretoze vtedy je motor najucinnejsi... To sa vsak dizlov netyka ze ano
stefan222
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6874
Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
Bydlisko: Prešov(39)

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa stefan222 »

jj na 1.0 tsi som aj ja hladal.a nenasiel neake uber zle recenzie..jeden cas som ho zvazoval.do karoqu kde si ho dochodcovia chvalia.
hry- ps5
doma-HP probook
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa mp3turbo »

Wolcgagen mal styri GENERACIE napinakov, strielali aj tie posledne (okej, to asi nebude o retazi ale takuto vec ako moze niekto posrat ked to nikto neposral 30 rokov dozadu, a ako ju moze posrat 4x za sebou ?!?!)



>> Tak pani turbo mal zas raz pravdu, da sa webasto

ale vies preco som mal pravdu - lebo neni doma zena. Ked pride, potom uz ma pravdu uz len ona.


Webasto vlatne nic nie je, su to plne autonomne systemy - dajte mi vonkajsiu teplotu, dajte mi napajanie, dajte mi naftu, zapojte vodny okruh (tu je vstup, tu je vystup, vodne cerpadielko mam alebo nemam), ostatne si spravim sam. A to je este superkomplikovany system na zohrievanie motora v porovnani s teplovzdusnym kurenim do kabiny.
Daju sa kupit Eberspaecher bufiky zo Sharanov, Alhambier a Galaxin z rokov 2001 a tie namontujes do vsetkeho co ma naftu. Ako vravim, na autickarskom fore mame šulina co dorobil naftove kurenie do plne elektrickeho Leafu lebo... dojazd.

Ze oleje 0W-8... pockam si na -7W-2, potom kupim. Nejaku 0.4i sedemturbo rišku dvojvalcovu co bude vypinat polovicku valcov pri nizkom zatazeni.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
Jednoduska
Sponzor fóra silver
Sponzor fóra silver
Príspevky: 5695
Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
Bydlisko: Kosice, 040 01

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Jednoduska »

Ja len to viem co vravil chlapik z webasta, neda sa, nevieme... webasto vam zopne ale neprepojime to s autom nemame na to komponenty nevyhreje interier.

Tak ocividne sa da, bude dobre.

Povozime sa stefan, take akvarium bude navykove! :)
Pietro sk
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2556
Dátum registrácie: Ut 28. Dec, 2010, 13:25

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Pietro sk »


Nove motory na hranici klepania(detonacneho spalovania) funguju cielene, pretoze vtedy je motor najucinnejsi... To sa vsak dizlov netyka ze ano
lspi vznikne ked sa 2 tlakove vlny stretnu, jedna normalna od zazehu a druha od zazehnutej kvapky oleja (vymrstena piestom do spalovacieho priestoru).
piezocidlom rj vyzmyka max vykon tak ze podla vibracii (naznaku bezneho klepania) nastavi optimalny predstih.
ale lspi si ide po svojom, vacsinou drbne ked to rj necaka.
nemam turbo,nemusim sa bat. :cool:
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5507
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa SKiLEX »

Sice si zatial ani raz nenapisal pravdu, ale s o to vacsiou istotou to tu prezentujes

1. Pri detonacnom spalovani vobec nemusi(a väčšinou) ani nejde o 2 tlakovane vlny... Tych ohnisk je hned niekolko

2. To s tou kvapkou oleja je zatial asi najvacsi BS aky som tu za posledny polrok cital(neratam covid temu a tvoje príspevky v nej). Ide o obycajne samovznietenie paliva(benzinu), kvoli obycajnemu prekroceniu samozapalnej teploty

3. Uz to vobec nie je len o predstihu... Vela sa pracuje s plniacim tlakom, lambda pomerom...

4. Moderne turbomotory funguju na hranici klepania vpodstate nepretrzite, pri kazdej prudsej akceleracii. Ak by to to fungovalo "po svojom" tak by väčšina motorov na trhu neexistovala, minimalne nie funkcna

5. Atmosfery zomreli s prichodom euro 5, odvtedy ich nebolo mozne pri rozumnych nakladoch spravit pouzitelne... Kto mal tu cest s nejakou euro 5/6 atmosferou vie o com hovorim

Nehovoriac o tom ze taka 1.0tsi bude pre bezneho sofera vzdy lepsia volba ako nejaka udychana atmosfera ktora sice vpbec netaha, ale aspon zerie 10l a treba ju furt tocit do redline
Používateľov profilový obrázok
stiv
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 10036
Dátum registrácie: Pi 16. Nov, 2012, 21:30
Bydlisko: BT

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa stiv »

Je to tak, zivot bez turba je dost nudny. Minimalne kym nemas aspon 6 valec a 500 koni.

A teda neviem kto ma s turbami problemy. Ja ich mam dost a je to ten posledny problem.
.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa mp3turbo »

.
.

aktualna hláška nášho elektropometenca z autickarskeho fora : "Našiel si už nejaký spalovák čo by mohol konkurovať jazdými vlastnostami a výbavou Leaf G2 2018 alebo Zoe 2019 ???"

.
.
.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
maniak
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1946
Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
Bydlisko: Kittsee, Rakusko

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa maniak »

turbo, moc to prezivas. Extremizmus v kazdej jednej oblasti nie je zdravy. Alebo vas tam chalan trolluje, simple as that.
FVE 12.45 kWp V/Z
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5507
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa SKiLEX »

Este nieco k vcerajsej teme... takto vyzera 1.0 ecoboost pri plnej akceleracii

Obrázok

Mozes vidiet ako tu motor bojuje so samozapalom na vsetkych frontoch... Neustale sa "hra" s plniacim tlakom, vo vyssich otackach obohacuje zmes + velke oneskorenie predstihu
Pietro sk
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2556
Dátum registrácie: Ut 28. Dec, 2010, 13:25

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Pietro sk »

SKiLEX napísal: Ut 16. Nov, 2021, 00:13 Sice si zatial ani raz nenapisal pravdu, ale s o to vacsiou istotou to tu prezentujes

To s tou kvapkou oleja je zatial asi najvacsi BS aky som tu za posledny polrok cital(neratam covid temu a tvoje príspevky v nej). Ide o obycajne samovznietenie paliva(benzinu), kvoli obycajnemu prekroceniu samozapalnej teploty
utoky ad hominem su za ciarou, je to proti pravidlam fora.
ja som si to z prsta nevycucal. vo vyskume su zapojene autority ako infineum, lubrizol, vanderbilt. (pre info,ich zakaznici su "oilblenderi" (castrol,..))
nove olej normy zahrnuju aj motorove lspi testy, co doteraz nebyvalo.. celkovo pribudlo 7 novych motorovych testov.
keby bola pravda co pises, potom by olejarske firmy (za nemalej ucasti automobiliek) neinvestovali mega prachy do vyvoja chemickeho zlozenia oleja a novych noriem. vsak naco vyhadzovat peniaze, ked staci poriesit desatrocia znamy "samozapal". ibaze to tak nefunguje.
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5507
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa SKiLEX »

Bolo by to za ciarou, ak by sa v prispevku nachadzala len tebou citovana cast, a nic viac. Je v poriadku oznacit niekoho tvrdenie za BS, ak clovek nasledne vysvetli a vyargumentuje preco to tak je.


Ak mas nejake vysvetlenie akym sposobom sa olej vznieti skor ako benzin(za predpokladu ze sa tam ta slavna kvapka vobec do spalovacieho priestou ma ako dostat) tak sem s tym
Používateľov profilový obrázok
scream
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4560
Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
Bydlisko: Kosice

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa scream »

SKiLEX napísal: Ut 16. Nov, 2021, 10:05 Este nieco k vcerajsej teme... takto vyzera 1.0 ecoboost pri plnej akceleracii

Obrázok

Mozes vidiet ako tu motor bojuje so samozapalom na vsetkych frontoch... Neustale sa "hra" s plniacim tlakom, vo vyssich otackach obohacuje zmes + velke oneskorenie predstihu
haha to co je :hysterical:

To musi byt zazitok ako svina akcelerovat ak tlak kolise 0,5baru :D ja by som povedal, ze tam je nieco dojebabrane...ale niesom odbornik na ecoboosty... ale 1.6baru na 1.0 trojvalcek, no neznie to spolahlivo :)

A male motory kapu, neboj. Jedine stastie pre tie motory je to, ze su v autach, ktorym z principu nema vyznam nakladat a nejake to predbehnutie zvladnu... i ked u ecoboostov plati, ze kapu aj velke :D
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa mp3turbo »

hlavne tie motory typicky nejazdia >50.000km rocne ako obchodni zastupcovia, sadne, podlaha, studene teple vsjo ravnó, jebaaaaat ved je to firemne a nemam cas.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"