Mne to s tou výmenou po 250t km je jasné. Len on je typ človeka, ktorého nič neserie, že ak by toto, tak to bude lepšie. Nie. Proste len to, čo je napísané v knižke. Nič viac. Bodka.
Taktiež ako mi je jasná definícia "doživotného". Lenže nikto nič nemôže povedať. Strelili rozvody? No a čo, čudujete sa? Motoru skončila životnosť...
Zavisi od toho, co kaze servisny manual. Pri starsich autach sa napr. uvadza vymena oleja kazdych 10t km pri castych jazdach v meste, prasnom prostredi a castom tahani privesu skratit na polovicu - cize 5t km. A to plati aj pre diferaky, prevodovky a ktovie co vsetko este, co takto dostava viac zabrat zvysenym namahanim mimo pracovnej teploty. Kolko z tych co jazdia po meste to podla vas vymiena?
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Potom aj tak vyzerajú tie ojazdené autá. Každý by chcel cukríkové auto za pár šupiek, voziť sa x rokov, ani za olej nedať peniaze a predať za ťažké prachy.
Ja mám na mojej Astre H predpísané výmeny olej každých 30t km, no ale neviem si predstaviť ako by ten olej vyzeral. Jazdím dosť diaľnice, ale aj tak je to skrátka dosť. Preto mením okolo tých 15t km, resp. ako mi vidá.
Olej v prevodovke mám "doživotný" , ale teraz som ho dal vymeniť a veru radenie a celý chod prevodovky sa znateľne zlepšil. Môj olej ešte nebol v tak katastrofálnom stave, ale zopár ľudí čo menilo, s prevodovky vypúšťalo strašný sajrajt. S olejom to už nemalo veľa spoločné, skôr by som to prirovnal ku kofole. Mazacia schopnosť prakticky žiadna.
Určite na manuáloch by som doporučoval vymeniť olej okolo tých 120-150t km. Predsa len to nie je veľká položka (cca. 70€ aj s prácou) a prevodovke to len prospeje.
Ja som olej v prevodovke menil, ked mala nabehanych okolo 160t km. Podla vyjadrenia Hondy na Tuhovskej sa napln v prevodovke nemeni a kedze sa mi obcas stavalo, ze mi nesla zaradit dvojka, tak som sa pomaly pripravoval na vymenu prevodovky. Stacilo trochu pobehat po forach a zrazu clovek zisti, kde sa da stiahnut servisny manual a tam je tusim vymena predpisana kazdych 60t km a carovna kvapalina sa vola Honda MTF. Odvtedy nie je problem zaradit aj jednotku v 50tke
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Ročne najazdím 10k takže raz za dva roky je úplne ideálne vymeniť náplne + sviečky. Momentálne ma ešte čaká výmena rozvodov klinových remeňov, napinákov a vodnej pumpy a mám s nimi na 40k pokoj. A vôbec o čom sa tu teraz bavíme? Však ty to neplatíš tak nekrič
Nikdy som nedodržoval servisné intervaly. Je zaujímavé že v 80tych rokoch bolo predpísaná výmena oleja približne 5-10k km. Dnes niektoré nafťáky majú písaných 50k (to že ten motor pak dnu aj tak vyzerá je druhá vec). Nehovoriac o tom, že časovou a tepelnou degradáciou oleja začína byť agresívnejší k tesneniam...
Tak suhlasim, pridavam ale jedno velke ALE !!!
Treba si to bud spravit sam, alebo byt pritom,a by sa vam nedostalo sluzby papierova vymena
Ja uz som takych vymen zazil na sluzobaku, az ked som si dal tu namahu a poskodil som olejovy filter fyzicky tak doslo k skutocnej vymene Takze ja sa snazim aspon byt pritom, ked neviem ako to spravit
AMD Ryzen™ 7 3700X, ASROCK X470 Taichi, 16 GB RAM 3200 MHz, ASUS 2080Ti, Samsung SSD 256GB + Samsung Evo SSD 256GB + 2TB HDD,LG DVD +/-rw, Frakcial 600 W Newton R3
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)
ako mne je to viac menej jedno, menit olej v motore kazdych 10k km, pri narocnejsom pouzivani kratsie ok.
Ale nikde som nepocul, aby niekto menil olej v prevodovke a diffoch kazdych 20k km. Autu to urcite prospeje, len ci to neni zbytocne az take kratke intervaly.
Vsetko je uhol pohladu, ale aj ja uz chcem na svojom menit olej v prevodovke
Len som lenivi zistit si aky olej tam ide
Nastastie teraz pracujem nedaleko domu takze som chcopny v realnom case prist do prace aj bajkom, takze tuto moznost vyuzivam
AMD Ryzen™ 7 3700X, ASROCK X470 Taichi, 16 GB RAM 3200 MHz, ASUS 2080Ti, Samsung SSD 256GB + Samsung Evo SSD 256GB + 2TB HDD,LG DVD +/-rw, Frakcial 600 W Newton R3
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)